Visa fullständig version : Sprit efter träning
Anghammarad
2006-01-27, 08:51
Vad händer om/när man några timmar efter att man tränat drar ut med kompisarna och krökar?
Jag inser att det kanske inte är ett smart drag, men ibland kan det kanske vara oundvikligt, så jag undrar hur pass mycket det förstör. Hamnar man på plus minus noll, går man "på minus", tjänar man inte lika mycket eller gör det inte alls så stor skillnad som jag fått för mig? Är det VÄRT att träna om man vet att man ska kröka efteråt?
Skulle gärna få veta när i allmänhet det passar bäst att dricka; dagen innan, dagen efter osv...
Tack för förhand.
Om den träningsform du håller på med är så enormt tråkig som du verkar tycka, kanske du bör leta efter någon annan?
Om du för det första frågar om det är okej att "kröka" efter träningen och sedan för det andra frågar om det är "värt" att träna om du krökar efteråt, ger du, i allafall mig uppfattningen att du prioriterar krökandet före träningen. Således känns frågan ganska irrelevant, just i ditt fall ;)
Träna är nästan aldrig onödigt, det är nästan alltid "värt".
Om den träningsform du håller på med är så enormt tråkig som du verkar tycka, kanske du bör leta efter någon annan?
Om du för det första frågar om det är okej att "kröka" efter träningen och sedan för det andra frågar om det är "värt" att träna om du krökar efteråt, ger du, i allafall mig uppfattningen att du prioriterar krökandet före träningen. Således känns frågan ganska irrelevant, just i ditt fall ;)
Träna är nästan aldrig onödigt, det är nästan alltid "värt".
ää spänn av...
jag tycker helt klar det är bättre att träna dagen innan än efter...
I am, totally relaxed.
Jag står fast vid att jag tycker det vore vettigare om frågan var ställd "är det värt om jag krökar om jag tränar" än "är det värt om jag tränar när jag krökar".
Men jag är inte ute efter att få gå in och stångas i en "värde"-diskussion.
keffat_liv
2006-01-27, 11:22
Det borde ju ge resultat ändå, kan jag tycka om det är några timmar efter träningen man krökar. Eftersom proteinsyntesen är så förhöjd timmarna efter träningen, så sköter man bara kosten dom timmarna så bör det ge resultat ändå. Fast jag vet inte ritkigt..
keffat_liv
2006-01-27, 11:23
I am, totally relaxed.
Jag står fast vid att jag tycker det vore vettigare om frågan var ställd "är det värt om jag krökar om jag tränar" än "är det värt om jag tränar när jag krökar".
Men jag är inte ute efter att få gå in och stångas i en "värde"-diskussion.
vissa kanske prioriterar kröket men vill bli stora ändå? man måste leva med.
vissa kanske prioriterar kröket men vill bli stora ändå? man måste leva med.
Och (nu räknar jag med att du menar stor och inte liten) det kommer inte funka.
Att "leva" är inte att förstöra sin kropp. MEN man ska göra vad man vill, vill han kröka och kämpa delvis i onödan på gymet sure.
stoney_king
2006-01-27, 11:54
Det känns som att innan är bättre än dagen-efter, för korppen är väldigt sliten på bakfyllan, vätskenivån är väldigt låg osv... en sliten kropp mår inte bra av att slitas på... det är min teori iaf... har ingen grund för den, bara min tro... det finns dock ett antal trådar om detta...
Det känns som att innan är bättre än dagen-efter, för korppen är väldigt sliten på bakfyllan, vätskenivån är väldigt låg osv... en sliten kropp mår inte bra av att slitas på... det är min teori iaf... har ingen grund för den, bara min tro... det finns dock ett antal trådar om detta...
Jag tror tvärt om, men jag tror bara jag med ;) det beror ju oxå på hur hårt man supit.
Att "leva" är inte att förstöra sin kropp. MEN man ska göra vad man vill, vill han kröka och kämpa delvis i onödan på gymet sure.
Här håller jag med Beast. Varför i helvete ska det alltid komma någon och snacka om "leva" som om det vore synonymt med att supa varje helg? Det är bara en dålig jävla ursäkt för att rättfärdiga sitt supande. Om man "prioriterar kröket" lär man aldrig bli speciellt stor, det är tyvärr den bistra sanningen.
Därmed inte sagt att man inte kan ta sig en krök vid speciella tillfällen, då gäller det bara att väga fördelar gemtemot nackdelar, och nackdelarna är ju faktiskt vid det här laget rätt kända.
keffat_liv
2006-01-27, 12:23
Men definiera du "leva" då mr knows everything. Är LEVA att lägga ner all sin tid på träning, att aldrig göra något som förstör träningen, att sitta instängd tima sina mat intag och aldrig käka en pizza. Är det att leva? ... För han är leva kanske att supa, men även att bygga lite.
keffat_liv
2006-01-27, 12:24
Här håller jag med Beast. Varför i helvete ska det alltid komma någon och snacka om "leva" som om det vore synonymt med att supa varje helg? Det är bara en dålig jävla ursäkt för att rättfärdiga sitt supande. Om man "prioriterar kröket" lär man aldrig bli speciellt stor, det är tyvärr den bistra sanningen.
Därmed inte sagt att man inte kan ta sig en krök vid speciella tillfällen, då gäller det bara att väga fördelar gemtemot nackdelar, och nackdelarna är ju faktiskt vid det här laget rätt kända.
Men stor och stor. Han kanske vill ha en 42 cms arm och räknar det som stor. MEnar du att man inte kan få en 42cms arm bara föra tt man super?
Det är väll ändå bättre att han tränar och super än bara super...
Förövrigt tror jag det är bättre att träna dagen efter, kroppen är full av energi från alkoholen dagen innan och man gör ett schysst pass. (Beror såklart även på, som någon sa, hur mycket du druckit) Iallafall fungerar min kropp så. Sedan tycker jag själv att det känns bra att träna innan man går ut, dels känner man sig fräschare dels har man lite bättre samvete för att unna sig ett par öl.
Mycket tror och tycker. *popcorn*
Anghammarad
2006-01-27, 12:28
Jag prioriterar så gott som alltid träningen. Vad jag vill veta är; OM jag bestämt att jag ska dricka, kommer musklerna gynnas av att träna några timmar innan, eller kommer musklerna missgynnas av det?
Jag dricker högst ett par gånger per månad för övrigt.
keffat_liv
2006-01-27, 12:30
Jag prioriterar så gott som alltid träningen. Vad jag vill veta är; OM jag bestämt att jag ska dricka, kommer musklerna gynnas av att träna några timmar innan, eller kommer musklerna missgynnas av det?
Jag dricker högst ett par gånger per månad för övrigt.
hehe, ett par gånger per månade är rätt mkt:)
Don_Kocke
2006-01-27, 16:44
Varför tror alla att nån fylla i veckan ska vara dåligt för träningen? har tränat länge under både perioder då ja inte druckigt alls och under perioder då jag druckigt ett par gånger i veckan..märkte ingen som helst skillnad på ressultaten bortsett från att jag skötte kosten väldigt dåligt när jag var bakis..för övrigt så hörde jag att alkohol tillfälligt höjjer Testo nivån, därav det aggresiva och kåta beteendet som många får av alkohol.. Det hörde jag från fredrik paulun som pratade om sin bok som handlade om alkohol i någon svensk talk show
pragmatist
2006-01-27, 17:11
Sänkta testo-nivåer av alkohol efter träning:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=8800389&dopt=Abstract
Cerberus
2006-01-27, 17:29
Jag kommer inte att dricka på ett bra tag...jag har inte druckit en droppe alkohol på 4 veckor vilket är personligt rekord för mig :D
Är stenseriös med min deff och jag försöker ge mig så bra möjligheter som jag bara kan för att komma i form(5,2kg avverkade sen jag började väga mig).
Alkohol är ENBART dåligt för kroppen, stimulerar de flesta muskelnedbrytande hormonerna, fettförbränning i lever stängs av pga förbränning av alkohol, östrogenhalterna ökar(ökad fettinlagring..) och man får inte glömma hur dåligt man oftast mår dagen/dagarna efter. Sänker serotonin i hjärnan(du blir deprimerad, iaf jag).
Alkohol ger massa tomma kalorier, 7kcal/g och det är inget någon behöver.
Men det enda positiva med det enligt mig är att det blir lättare att slappna av(lite väl ibland, jag brukar decka), man mår bra och har skitkul för stunden.
Jag anser dock att nackdelarna klart väger över fördelarna med alkohol just nu.
Men definiera du "leva" då mr knows everything. Är LEVA att lägga ner all sin tid på träning, att aldrig göra något som förstör träningen, att sitta instängd tima sina mat intag och aldrig käka en pizza. Är det att leva? ... För han är leva kanske att supa, men även att bygga lite.
Tack för titeln.
Varför ska man sitta instängd? Det finns matlådor. Men ja för mig är det så. Att du vill supa är upp till dig jag skiter i vilket men man kan inte bli STOR om man går ut o super "några ggr" i månaden.
Att du sen gång på gång ska uttala dig när du har tränat några veckor är för mig en gåta.
Det jag vill säga är, dom som super, knarkar, äter dålig mat o.s.v säger att det är att leva. Tycker dom det skiter jag i vilket (sålänge inte mina skattepengar går till dom i slutändan), men att sen säga att satsa på något helhjärtat inte är att leva är ren idioti.
Men stor och stor. Han kanske vill ha en 42 cms arm och räknar det som stor. MEnar du att man inte kan få en 42cms arm bara föra tt man super?
Jo, men det kommer iaf att ta längre tid för honom att nå den där 42an om han super varje helg än om han helt låtit bli. (om han nu inte vill ha en 42a i enbart fett, det kan man nog få rätt fort)
men att sen säga att satsa på något helhjärtat inte är att leva är ren idioti.
Vem har sakt de? HAHAHA
Med de så påstår du ju att man inte kan satsa helhjärtat om man dricker bärs..
Att det här alltid kommer upp.... *rolleyes*
Så många som festar och har kul kan inte ha fel...och för att leva måste man ju göra saker man tycker är kul?
Och tråkigt för dig om du aldrig haft nå polare och dela ett par bärs med eller en söt tjej att dela ett vin med....
Och ofta ofta är det det små personer som drömmer om att bli stora som säger så här.....eller kan du bevisa motsatsen med bilder?
Därför folk reagerar så här är för att det finns många tränande som sitter inne och tajmar mat tider och får ett sjuktbetende tillslut som dom inte själva ser..
Megarexi....
Jag festade innan ja börja träna för många år sen och tyckte det va enormt kul..
Varför ska jag ta bort nått ur mitt liv som ja tycker är kul?
Satsar ja inte helhjärtat på styrketränandet då?
Aja jag anser att har man bara respekt för alkohol så gör ingen skada...
Efter en riktigt rolig fest med polarna och några bärs så mår ja prima och är med laddad än någonsin på gymet måndagen efter...
Mvh 116kg snart i en bar nära dig
Låter även en bild tala för sig själv...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=27361&stc=1
Cerberus
2006-01-28, 01:30
Vem har sakt de? HAHAHA
Så många som festar och har kul kan inte ha fel...och för att leva måste man ju göra saker man tycker är kul?
Och tråkigt för dig om du aldrig haft nå polare och dela ett par bärs med eller en söt tjej att dela ett vin med....
Och ofta ofta är det det små personer som drömmer om att bli stora som säger så här.....eller kan du bevisa motsatsen med bilder?
Därför folk reagerar så här är för att det finns många tränande som sitter inne och tajmar mat tider och får ett sjuktbetende tillslut som dom inte själva ser..
Megarexi....
Jag festade innan ja börja träna för många år sen och tyckte det va enormt kul..
Efter en riktigt rolig fest med polarna och några bärs så mår ja prima och är med laddad än någonsin på gymet måndagen efter...
Martin kanske har tillgång till andra kosttillskott?? Tror knappast han dricker så ofta heller.
Vem har sakt de? HAHAHA
Megarexi....
Allt är relativt. Det vissa menar med att satsa helhjärtat på en sak betyder inte likadant för någon annan.
När jag tänker på personer som satsar helhjärtat så tänker jag på Carolina Klüft och sådana personligheter. De tar inte en bärskväll med polarna eftersom de vet att det dels är dåligt för träningen + att de får ut lika mycket av kvällen trots att de är nykter. Man kan ha roligt i nykter tillstånd med polarna å..
I den aspekten tycker jag inte du satsar helhjärtat på styrketräningen din. Men detta är ju bara min åsikt. Sen så kvittar ju detta då ingen egentligen bryr sig om dina bärskvällar med polarna dina eller dina vinglas med en "söt" tjej. :laugh:
Sen måste jag faktiskt berätta för dig att många som satsar på styrketräning inte gör det för att se ut som biffen på bilden.. Deras mål är inte att bli stor, "tro det eller ej". Själv tycker jag han bara ser allmänt tjock ut.. :D
Men jag ska spana efter en 116 kgs biff på en bar nära mig.. Då kan jag iaf få mig ett skratt för kvällen + att jag dessutom får se hur personer som lever livet har det. Detta kan ju bli en upplevelse för livet, jag ser fram emot det :bow:
Ps. Jag dricker alkohol jag också, men anser mig inte satsa helhjärtat på min styrketräning. Ds.
Allt är relativt. Det vissa menar med att satsa helhjärtat på en sak betyder inte likadant för någon annan.
När jag tänker på personer som satsar helhjärtat så tänker jag på Carolina Klüft och sådana personligheter. De tar inte en bärskväll med polarna eftersom de vet att det dels är dåligt för träningen + att de får ut lika mycket av kvällen trots att de är nykter. Man kan ha roligt i nykter tillstånd med polarna å..
I den aspekten tycker jag inte du satsar helhjärtat på styrketräningen din. Men detta är ju bara min åsikt. Sen så kvittar ju detta då ingen egentligen bryr sig om dina bärskvällar med polarna dina eller dina vinglas med en "söt" tjej. :laugh:
Sen måste jag faktiskt berätta för dig att många som satsar på styrketräning inte gör det för att se ut som biffen på bilden.. Deras mål är inte att bli stor, "tro det eller ej". Själv tycker jag han bara ser allmänt tjock ut.. :D
Men jag ska spana efter en 116 kgs biff på en bar nära mig.. Då kan jag iaf få mig ett skratt för kvällen + att jag dessutom får se hur personer som lever livet har det. Detta kan ju bli en upplevelse för livet, jag ser fram emot det :bow:
Ps. Jag dricker alkohol jag också, men anser mig inte satsa helhjärtat på min styrketräning. Ds.
Biffen på bilden är Sveriges senaste bobybuildingproffs.
Att säga att han inte tar sin träning på största allvar och sköter sin kost är som att säga att det skulle finnas rationellt tänkande kristdemokrater..
Att ta upp Klüft som ett exempel var det sämsta du kunde göra då hon har alla syptom för en sjukdom som hos vanliga "icke-på-världsmästarinnenivå-människor" nuförtiden botas med amfetamin.......
Tjo!
Att vara för optimal kan också bli att vara sub-optimal. Ha kul någon gång.
Maverick
2006-01-28, 11:12
haha jag festar typ 8-10 ggr per månad, och är inte besviken på mina tränings resultat, därmed inte sagt att dom inte kunnat varit bättre, men jag är långt från besviken.
haha jag festar typ 8-10 ggr per månad, och är inte besviken på mina tränings resultat, därmed inte sagt att dom inte kunnat varit bättre, men jag är långt från besviken.
Och vad säger det?
Klart att dina resultat hade varit mycket bättre om du inte supit två gånger i veckan. Sen att du nöjer dig med mediokra resultat, det spelar ingen roll.
Hade det funnits en enda studie som visade att måttlighetsdrickande skulle var katastrofalt för styrketräning, så hade King Grub dunkat den i huvudet på oss. Jag avser nu studier över en längre tid där man låter "10 healthy young men" dricka och 10 inte får dricka - allt övrigt lika.
Vad som händer akut med proteinsyntes och fettförbränning är inte så intressant.
Den akuta proteinsyntesen stimuleras lika mycket om man tränar på 65% av 1RM som om man tränar på 90% av 1RM. Ni som tror att den akuta effekten är avgörande kan sluta köra bänkpress och gå över till armhävningar.
Hade det funnits en enda studie som visade att måttlighetsdrickande skulle var katastrofalt för styrketräning, så hade King Grub dunkat den i huvudet på oss. Jag avser nu studier över en längre tid där man låter "10 healthy young men" dricka och 10 inte får dricka - allt övrigt lika.
Men det handlar ju om att "festa" här, dvs (oftast) så långt ifrån sk måttlighetsdrickande man kan komma.
Vem har sakt de? HAHAHA
Megarexi....
Haha du var bra rolig du. Om man säger att dricka är roligt är det upp till var och en, för mig är det inte så.
Vi kan ha en "jag har fler vänner och brudar än du" tävling om du vill men du blir nog bara ledsen.
Sen om min volym har så mycket med saken att göra, jag ska tävla iår, själv? Hur bra är formen på 100 meter lång och 116 otroliga kg?
Och nej, att göra grejer som mer eller mindre förstör det man eftersträvar är inte att ge allt, fattar väl även du, biffen?
Och att ta in en snubbe som även han knappt dricker var även mer smart.
Jag kan ta in en bild på Coleman när han dricker också, hur ofta tror du han gör det?
Biffen på bilden är Sveriges senaste bobybuildingproffs.
Att säga att han inte tar sin träning på största allvar och sköter sin kost är som att säga att det skulle finnas rationellt tänkande kristdemokrater..
Att ta upp Klüft som ett exempel var det sämsta du kunde göra då hon har alla syptom för en sjukdom som hos vanliga "icke-på-världsmästarinnenivå-människor" nuförtiden botas med amfetamin.......
Tjo!
Att vara för optimal kan också bli att vara sub-optimal. Ha kul någon gång.
Oh yeah, nu blir jag jätteimpad.. Men jag anser fortfarande inte att han satsar helhjärtat på sin sport om han är ute och super. Det är fortfarande en relativitetsfråga, men detta är MIN åsikt. Man kan ju bara tänka sig vilken form han skulle vara i bodybuildingproffset om han inte var ute och söp. Sen verkar det ju som om han inte är den typen som är ute och dricker en gång i veckan heller, om man får tro de andra inläggen som skrivit.
Klüft är bäst, så är det bara.
Ni måste släppa på tanken att man inte kan ha skoj utan att blanda in alkohol i bilden. Men jag håller med dig om att man kan ha skoj med alkohol också, fan jag är väl också ute i snitt varannan vecka. Men då går jag inte och säger att jag satsar helhjärtat på nånting heller.
Studierna visar ju på att alkohol inte är bra för kroppen, ska ni satsa helhjärtat så får ni skippa bärkan och spriten. :booty:
Krokodil
2006-01-28, 16:45
Underskatta inte värdet av att ha roligt!
Tack för titeln.
Varför ska man sitta instängd? Det finns matlådor. Men ja för mig är det så. Att du vill supa är upp till dig jag skiter i vilket men man kan inte bli STOR om man går ut o super "några ggr" i månaden.
Att du sen gång på gång ska uttala dig när du har tränat några veckor är för mig en gåta.
Det jag vill säga är, dom som super, knarkar, äter dålig mat o.s.v säger att det är att leva. Tycker dom det skiter jag i vilket (sålänge inte mina skattepengar går till dom i slutändan), men att sen säga att satsa på något helhjärtat inte är att leva är ren idioti.
STOR är ju verkligen en defintions fråga och helt ointressant , STOR för dig är knappast samma sak som för en vanligen svensson och skulle även gissa på att din uppfattning av vad STOR är sedan du börjat träna och nu har förändrats ?
Det går garanterat att bli STOR i allmänhetens ögon även om du är ute och super några ggr/månad , sen så kan väl ingen annan än du själv avgöra om du satsar helhjärtat eller inte ?
Dina skattepengar kommer att gå till andra människor vare sig du vill eller inte, lika mycket som andras kommer att gå till dig och dina eventuella träningsskador.
Oh yeah, nu blir jag jätteimpad.. Men jag anser fortfarande inte att han satsar helhjärtat på sin sport om han är ute och super. Det är fortfarande en relativitetsfråga, men detta är MIN åsikt. Man kan ju bara tänka sig vilken form han skulle vara i bodybuildingproffset om han inte var ute och söp. Sen verkar det ju som om han inte är den typen som är ute och dricker en gång i veckan heller, om man får tro de andra inläggen som skrivit.
Klüft är bäst, så är det bara.
Ni måste släppa på tanken att man inte kan ha skoj utan att blanda in alkohol i bilden. Men jag håller med dig om att man kan ha skoj med alkohol också, fan jag är väl också ute i snitt varannan vecka. Men då går jag inte och säger att jag satsar helhjärtat på nånting heller.
Studierna visar ju på att alkohol inte är bra för kroppen, ska ni satsa helhjärtat så får ni skippa bärkan och spriten. :booty:
:laugh:
Nej nu får du ta och läsa på ang Martin Kjellström (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=61319)
Jag respekterar att du inte vill dricka sprit, men ditt resonemang att alla som sattsar elitmässigt måste vara absolutister håller bara inte. Märk att vi pratar om ngngång ibland nu och inte en brakfylla varje helg.
Studierna visar ju på att alkohol inte är bra för kroppen, ska ni satsa helhjärtat så får ni skippa bärkan och spriten.
No shit Maj-Britt? Och att vara insnöad är sannerligen inte bra för knoppen..
Att kunna ha distans och koppla bort "jobbet" ngn gång är nog en nödvändighet om man ska lyckas med ngnting överhuvudtaget här i livet.
Inte sagt att det då måste innefatta alkohol.
Jacksatan
2006-01-28, 17:35
Det finns ju ett antal elitfotbollsspelare i England som är i princip alkoholister och tar sig ett antal bärs betydligt mer än en gång i veckan. Är man snudd på landslagsklass skulle jag klassa en sådan person som "seriös med sin idrott" även om han dricker för många bärs i veckan. Jag tror att vissa människor helt enkelt klarar av alkohol bättre än andra
Personligen är jag rätt risig efter en fylla och jag betvivlar inte att det inte är till min fördel träningsmässigt att göra så. Jag tycker dock att det är värt det eftersom det lättar upp mitt humör mycket. Oftare än var tredje helg är det inte och det känns som att jag inte tappar så mycket på det.
Och sen när kan en kroppsbyggare och fotbollspelare gämföras? Deras sport är långt från lika krävande och dom har bra större marginaler för misstag.
Och sen när kan en kroppsbyggare och fotbollspelare gämföras? Deras sport är långt från lika krävande och dom har bra större marginaler för misstag.
Och sen när blev göra saker man uppskattar misstag ?
:laugh:
Nej nu får du ta och läsa på ang Martin Kjellström (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=61319)
Jag respekterar att du inte vill dricka sprit, men ditt resonemang att alla som sattsar elitmässigt måste vara absolutister håller bara inte. Märk att vi pratar om ngngång ibland nu och inte en brakfylla varje helg.
No shit Maj-Britt? Och att vara insnöad är sannerligen inte bra för knoppen..
Att kunna ha distans och koppla bort "jobbet" ngn gång är nog en nödvändighet om man ska lyckas med ngnting överhuvudtaget här i livet.
Inte sagt att det då måste innefatta alkohol.
Vi lägger ner den här tråden. Alla vet ju att alkohol inte är bra för kroppen och att man får sämre resultat med alkohol med i bilden.
Sen får man väga det med nöjet man får utav att dricka och komma fram till vad som är bäst för en själv..
:thumbup:
Den som inte kallar Martin Kjällström för seriös i sitt mål som kroppsbyggare, bara för han står med en drink i handen hoppas jag blir överkörd av en buss inom kort.
Inzza, du verkar lida av attitydsproblem eller något :( jämt något liknande i alla dina poster..
Vi lägger ner den här tråden. Alla vet ju att alkohol inte är bra för kroppen och att man får sämre resultat med alkohol med i bilden.
Sen får man väga det med nöjet man får utav att dricka och komma fram till vad som är bäst för en själv..
:thumbup:
Kanske lite dumt att lägga ner hela tråden hörredu..?
Sen funkar "alla vet" sällan som tyngre argument om man vill vara saklig, hur rätt man i själva verket än har.
Och sen när blev göra saker man uppskattar misstag ?
Det är ett misstag att dricka ur muskelbyggande synpunkt.
Det är ett misstag att dricka ur muskelbyggande synpunkt.
Om du ska vara optimal får du strunta i att göra ganska så mycket... Det är en balansgång som man får knata försiktigt på.
Addeball
2006-01-30, 01:11
Vilken tragisk tråd *screwy* Inlägget var från början en väldigt bra fråga :thumbup:
Sen är det ju tragiskt att vissa inte kan låta bli att ta till personangrepp osv.
Nog med moralpratet.
Tycker det är skönt att höra att alla här inne inte är helt upptagna av sin träning så att man inte kan unna sig ett glas eller två.
Njut av livet, annars är det inte värt att leva ;)
Anghammarad
2006-02-04, 15:27
Skulle fortfarande uppskatta svar från sådana som har fakta, och gärna källor i ryggen, för hittills säger alla väldigt olika!
Konstaterande: Det är negativt att dricka för den som vill bygga muskler. Behöver inte upprepas mer egentligen!
Det skulle dock fortfarande vara intressant att veta hur pass ofta/mycket man kan dricka och ändå bygga muskler om man sköter kost och träning bra i övrigt.
Det skulle också vara intressant att veta HUR PASS MYCKET var fylla per månad skadar träningen, om det är bättre att dricka ofta men lite, sällan men mycket osv.
Ytterligare skulle det vara intressant att få veta, som sagt, när det är bäst att träna. Innan fylla, efter fylla?
Jag prioriterar styrketräning före alkohol i väldigt stor utsträckning; om det skulle komma fram att den som dricker ett par gånger i månaden bygger bara hälften så bra som den som är nykterist och har samma förutsättningar så skulle jag antagligen bara dricka på nyår och valborg. Trots det så uppskattar jag sprit av flera anledningar, vilket är varför jag är så intresserad.
Skulle fortfarande uppskatta svar från sådana som har fakta, och gärna källor i ryggen, för hittills säger alla väldigt olika!
Konstaterande: Det är negativt att dricka för den som vill bygga muskler. Behöver inte upprepas mer egentligen!
Det skulle dock fortfarande vara intressant att veta hur pass ofta/mycket man kan dricka och ändå bygga muskler om man sköter kost och träning bra i övrigt.
Det skulle också vara intressant att veta HUR PASS MYCKET var fylla per månad skadar träningen, om det är bättre att dricka ofta men lite, sällan men mycket osv.
Ytterligare skulle det vara intressant att få veta, som sagt, när det är bäst att träna. Innan fylla, efter fylla?
Jag prioriterar styrketräning före alkohol i väldigt stor utsträckning; om det skulle komma fram att den som dricker ett par gånger i månaden bygger bara hälften så bra som den som är nykterist och har samma förutsättningar så skulle jag antagligen bara dricka på nyår och valborg. Trots det så uppskattar jag sprit av flera anledningar, vilket är varför jag är så intresserad.
Vad vill du ha fram här egentligen? En rapport med fyra grupper varav en söp två ggr i veckan, en en vång i veckan osv? Och sen få fram ett procenttal på exakt hur mycket mindre de som byggde minst byggde? Jag hade också gärna sett en sådan, men jag tror knappast det finns.
Jag kan bara säga så här, kolla runt lite i alkohol-pollarna som finns sedan rätt gammalt tillbaka.. där kommer du att se ett litet samband: De flesta stora/bra snubbarna dricker inte alls speciellt ofta, gissa varför?
för övrigt så hörde jag att alkohol tillfälligt höjjer Testo nivån, därav det aggresiva och kåta beteendet som många får av alkohol.. Det hörde jag från fredrik paulun som pratade om sin bok som handlade om alkohol i någon svensk talk show
VA!? Jag trodde det fanns kvinnliga könshormoner i alkohol. Efter 10-12st öl kan man varken köra bil eller hålla käften!
Anghammarad
2006-02-04, 16:41
Vad vill du ha fram här egentligen? En rapport med fyra grupper varav en söp två ggr i veckan, en en vång i veckan osv? Och sen få fram ett procenttal på exakt hur mycket mindre de som byggde minst byggde? Jag hade också gärna sett en sådan, men jag tror knappast det finns.
Ja, exempelvis något sånt, faktabaserade svar i allmänhet. Finns det inte så finns det inte, men man tycker väl att det borde göra det?
Ja, exempelvis något sånt, faktabaserade svar i allmänhet. Finns det inte så finns det inte, men man tycker väl att det borde göra det?
Det beror väl inte endast på kost/träning/supandet, hur mycket muskelmassa man ökar, det beror väl på gener och ålder också? Precis som med fettinlagringen..? Så för att få fram exakta resultat så måste man låta "likadana gener" träna på samma sätt, äta samma saker vid samma tidpunkt, supa olika mycket, under samma tillfälle ur sina liv..?
Verkar väldigt osannolikt att man ska få fram något sådant. Men visst, allting går framåt.
STarfish
2006-02-22, 11:38
Du får bäst resultat om du dricker några groggar snabbt direkt efter ditt träningspass, gärna inne på gymmet. Sen käka några snickers en timme senare och så är det bara till o kröka vidare.
PS. glöm inte fylle burgaren på natten innan läggdags DS.
*flex*
hahavaffan
2006-02-22, 15:03
Du får bäst resultat om du dricker några groggar snabbt direkt efter ditt träningspass, gärna inne på gymmet. Sen käka några snickers en timme senare och så är det bara till o kröka vidare.
PS. glöm inte fylle burgaren på natten innan läggdags DS.
*flex*Hehe. Grymma tips :D
Jag åt 9 cheeseburgare i lördags när vi var ute :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.