Visa fullständig version : Fear And Loathing In Las Vegas!!!
Världens bästa film på TV2 nu!!
Älskar verkligen Depp. Brukar gilla knark-psyk-filmer..
Men jag tycker den är lite överskattad. Hade ju dock jävligt höga förväntningar så mycket som alla hypat den, men jag blev ganska besviken när jag såg den.
Mycket bra film, en av de bästa i sin gener.
Löjtnant Blank
2006-01-27, 02:48
Boken är... lika bra.
Frippe_L
2006-01-27, 07:08
Let me see if I got this straight. You want me to throw the toaster in the bathtub when "White Rabbit" peaks?
Älskar den filmen, men man får nog kolla på den ett par ggr innan den sitter.
bluelight
2006-01-27, 10:20
Den är så jäkla bra, missade dock den igår natt, men den ska ses i eftermiddag!
Radio och inte toaster? Iaf: Går det verkligen att kolla på filmen i ett kör? :P
Löjtnant Blank
2006-01-30, 10:30
Sitter och lyssnar på soundtracket nu. Hade glömt bort att jag hade det. Vilken underbar bok/film!
"We had two bags of grass, seventy-five pellets of mescaline, five sheets of high-powered blotter acid, a saltshaker half-full of cocaine, and a whole multi-colored collection of uppers, downers, laughers, screamers... Also, a quart of tequila, a quart of rum, a case of beer, a pint of raw ether, and two dozen amyls. Not that we needed all that for the trip, but once you get into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can. The only thing that really worried me was the ether. There is nothing in the world more helpless and irresponsible and depraved than a man in the depths of an ether binge, and I knew we'd get into that rotten stuff pretty soon."
Man kände sig lite påtänd efter att ha sett den. *screwy*
Aja...fick iaf en cool avatar. Depp är ju bara kungen. :bow:
Löjtnant Blank
2006-01-30, 11:05
"There was madness in any direction, at any hour. If not across the Bay, then up the Golden Gate or down 101 to Los Altos or La Honda. You could strike sparks anywhere. There was a fantastic universal sense that whatever we were doing was right, that we were winning."
Ha, ha! Ingen beskriver ett riktigt fett drogrus bättre än Hunter.
Markus H
2006-01-30, 11:33
"There was madness in any direction, at any hour. If not across the Bay, then up the Golden Gate or down 101 to Los Altos or La Honda. You could strike sparks anywhere. There was a fantastic universal sense that whatever we were doing was right, that we were winning."
Ha, ha! Ingen beskriver ett riktigt fett drogrus bättre än Hunter.
Vet du?
Löjtnant Blank
2006-01-30, 11:45
Vet du?
Nej, jag gissar.
Givetvis vet jag. Annars hade jag väl inte skrivit inlägget utifrån ett "jag vet vad författaren menar"-perspektiv?
Föga överraskande från en som lyssnar på Notorious BIG. :)
:love:
Löjtnant Blank
2006-01-30, 13:08
Föga överraskande från en som lyssnar på Notorious BIG. :)
:love:
Det är ju exakt så det funkar. Efter att ha snortat kokain och amfetamin, druckit tequila och rökt skunk är det så du känner. "There was a fantastic universal sense that whatever we were doing was right, that we were winning." No better way to put it.
Det är ju exakt så det funkar. Efter att ha snortat kokain och amfetamin, druckit tequila och rökt skunk är det så du känner. "There was a fantastic universal sense that whatever we were doing was right, that we were winning." No better way to put it.
Jag kan tyvärr inte uttala mig om den saken. Men jag vet att Bolio hade varit stolt över dig :).
Löjtnant Blank
2006-01-31, 01:07
Jag kan tyvärr inte uttala mig om den saken. Men jag vet att Bolio hade varit stolt över dig :).
Jag säger som ungen Werthers Original-reklamen: "Det var ju längesen ju!" Men jag vet i alla fall hur det kan kännas, och ingen beskriver det bättre än Hunter.
Frippe_L
2006-01-31, 07:20
Radio och inte toaster? Iaf: Går det verkligen att kolla på filmen i ett kör? :P
mmm precis det var rullbandspelaren han skulle slänga i, skitsamma tänkte på ett hipphippavsnitt där, liite fel av mig.
Ja det går att kolla på hela filmen i ett kör, dock så får man vara beredd på vissa bieffekter efteråt, som att man tycker det är helt ok att göra vad som helst hursomhelst varsomhelst.
Jag säger som ungen Werthers Original-reklamen: "Det var ju längesen ju!" Men jag vet i alla fall hur det kan kännas, och ingen beskriver det bättre än Hunter.
Aight. Jag älskar dig i alla fall. Ditt intellekt tycks inte ha tagit skada. :love:
Löjtnant Blank
2006-01-31, 11:33
Aight. Jag älskar dig i alla fall. Ditt intellekt tycks inte ha tagit skada. :love:
Ha, ha! Jag älskar dig också, min vän med den vackra avataren. Puss på dig!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.