handdator

Visa fullständig version : Oasis ikväll

MacLeod
2006-01-26, 16:43
Ikväll går dom på runt kl 21 på Hovet. Jag har två stycken ståplatser, någon mer som ska dit?

Imorgon ska jag för övrigt operera mig kl 6.30. När jag snackade med narkosläkaren idag så frågade jag om jag kunde dricka öl ikväll till konserten. Svaret blev "Kör hårt till klockan 12".

Sen ändrade han sig lite och sa att jag inte behövde komma dit bakfull.

Mccartney
2006-01-26, 17:00
Zak Starkey är trummisen om inte jag har helt fel?

Makk
2006-01-26, 17:36
Ahh, i wish i was going! Ha kul!

MacLeod
2006-01-26, 18:16
Zak Starkey är trummisen om inte jag har helt fel?

Exakt. Snubben som försökte rädda Ringo Starrs liv in i det sista.

Noodles
2006-01-26, 18:22
Hade gärna gått dit men det känns ändå som Bröderna G har tappat gnistan. Det känns som de fick ur sig allt bra på 2,5 platta (tom halva Be here now). Å andra sidan ger de plattorna nog med material för en riktigt bra konsert med extranummer. :thumbup:

Cilia
2006-01-26, 18:51
Lycka till med operationen. Hoppas allt går bra och att du har en sista rolig och bra kväll hehehhehehee

men nej jag ska inte se Oasis.
Dom har varit för höga när dom skrev sina låtar för att jag ska kunna ta mig till dom.

Noodles
2006-01-26, 19:01
Dom har varit för höga när dom skrev sina låtar för att jag ska kunna ta mig till dom.

"Slowly walkin' down the hall, faster than a cannon ball" säger allt. Noel Gallagher sa själv i en intervju att han inte hade en aning om vad det betydde. :D

Oasis textmässiga kvaliteter står inte i paritet med musikens.

PyToN
2006-01-26, 19:08
Wonderwall is the shit!

Cilia
2006-01-26, 21:28
"Slowly walkin' down the hall, faster than a cannon ball" säger allt. Noel Gallagher sa själv i en intervju att han inte hade en aning om vad det betydde. :D
glöm inte texraden efter det
"Where were you while we were getting high?"

MacLeod
2006-01-27, 20:49
Jag fick i mig 6 öl och tyckte konserten var riktigt bra. Lite synd att Noel överröstades av musiken, måste varit micproblem. Hela bandet verkade tighta och Liam höll hela vägen.

Idag tar jag det lugnt med mina 100 citodon. Brus någon? Jag har 96 kvar.

kimonque
2006-01-27, 20:56
japp, riktigt trevligt var det :thumbup:

Noodles
2006-01-27, 20:57
Jag fick i mig 6 öl och tyckte konserten var riktigt bra. Lite synd att Noel överröstades av musiken, måste varit micproblem. Hela bandet verkade tighta och Liam höll hela vägen.

Idag tar jag det lugnt med mina 100 citodon. Brus någon? Jag har 96 kvar.

Var låg tungvikten av låtmaterialet? Var det en Greatest hits-konsert eller mest nyare material? Liam har väl någon gång sagt att han gillar Be here now och Standing on the shoulder mer än Definitely Maybe och What's the story. Håller knappast med honom på den punkten.

timoat
2006-01-27, 21:07
Det är ju en bra textrad. en cannonball är en blandinng av amphetamin och heroin har jag för mig, en variant på en speed ball. Alltså både enn "upper" och en "downer" blandad i ett. Då blir helt plötsligt textraden helt fantastiskt välgenomtänkt eller hur?

MacLeod
2006-01-27, 21:08
Var låg tungvikten av låtmaterialet? Var det en Greatest hits-konsert eller mest nyare material? Liam har väl någon gång sagt att han gillar Be here now och Standing on the shoulder mer än Definitely Maybe och What's the story. Håller knappast med honom på den punkten.

Han precis som varenda artist säger alltid "Det här är vår bästa skiva någonsin"
Ingen skillnad för Liam. Kan förstå att han tröttnat på låtarna. Sen säger han som person rätt mycket. "Bigger than Beatles" är ett bra citat.

Sen heter albumet Standing on the shoulderS of giants. Han var full när han skrev ned namnet på en servett. Trots stavfel fick det vara så.

Noodles
2006-01-27, 21:16
Han precis som varenda artist säger alltid "Det här är vår bästa skiva någonsin"
Ingen skillnad för Liam. Kan förstå att han tröttnat på låtarna. Sen säger han som person rätt mycket. "Bigger than Beatles" är ett bra citat.

Sen heter albumet Standing on the shoulderS of giants. Han var full när han skrev ned namnet på en servett. Trots stavfel fick det vara så.

Haha. Är inte förvånad när det gäller hur albumet döptes. :D

Det är lite tråkigt att Liam inte verkar vara samma citatmaskin längre. "We're fuckin' bigger than The Beatles" som du nämner är ett underbart citat.

Annars har ju Noel ett bra citat i dokumentären Live Forever:

"We were mixing The Hindu Times in Olympia Studios. There's a conservatory and there were all these kids doing their fucking dancing thing. Liam walked in. I went, 'See those kids out there' and he said 'Oh you mean Junior S Club 7' and it took me 20 minutes to realise 'How the fuck do you know what they're called?' I thought they were just some kids from a special needs school who were hanging out and he knew their name."
– Noel Gallagher

Det var då han visste att britpopens glansdagar var över.

Noel har väl även kallat Robbie Williams för "den feta dansaren från Take That". :D

När det gäller gammalt kontra nytt material förstår jag att det nya känns fräschare men han kan väl vara lite realistisk. Standing on the shoulders är i mitt tycke bedrövligt tråkig.

timoat
2006-01-27, 21:44
Ni som ska vara såna fantastiska oasis fans vet väl att det är en pastish från leoononcitatet "were bigger than jesus?

Sen är standing on the shoulders of giants inte "deras", det är ett välkänt engelst citat. Äter ni den skiten med sked eller?

timoat
2006-01-27, 21:47
Isaac Newton var det som sa det.

MacLeod
2006-01-27, 22:08
Ni som ska vara såna fantastiska oasis fans vet väl att det är en pastish från leoononcitatet "were bigger than jesus?

Sen är standing on the shoulders of giants inte "deras", det är ett välkänt engelst citat. Äter ni den skiten med sked eller?

Ingen som sa att det var deras citat. Liam skrev ned det när han var full. Han ville att den skulle heta Standing on the shoulder of giants, men valde stavfelet eftersom det var korrekt. Sen är det ingen nyhet att Liam älskar Lennon och att han döpte sin förstfödde till John efter honom. Yoko skickade barnkläder till honom efter det.

Nejv
2006-01-27, 22:44
Jag var där igår. Tyckte faktiskt inte att det var så otroligt bra. Detta trots att jag är en stor Oasis-fan och tidigare har sett dem i Madison Square Garden (NY) (Guldkonsert, fy fan vad bra, Jet som förband dessutom, inget jävla norskt idiotband :P ).

Stod längst fram.

Noodles
2006-01-27, 23:22

Ja. Jag är väl medveten om att det syftar på Beatles eget citat. Det är just det som är så kul med Oasis citat. The Beatles var större än Jesus och Oasis är större än The Beatles.

Jag vill nog inte kalla mig en extrem Oasisfan eftersom jag egentligen bara gillar de två första albumen.

Du verkar ju ha glimten i ögat. Jag antar att det var därför du stavade fel på Lennon. :thumbup:

Edit: Innan du hinner säga något mer, Oasis själva ansåg alltså att de var större än The Beatles (och Jesus). Det får stå för dem. Jag tycker mest det är ett kul citat.

timoat
2006-01-28, 00:21
Hehe, väl uppmärksammat Noodles!

Mccartney
2006-01-29, 18:24
Exakt. Snubben som försökte rädda Ringo Starrs liv in i det sista.

Zak som är utbildad av inte mindre än självaste Keith Moon!!

Mccartney
2006-01-29, 18:25
Ja. Jag är väl medveten om att det syftar på Beatles eget citat. Det är just det som är så kul med Oasis citat. The Beatles var större än Jesus och Oasis är större än The Beatles.

Jag vill nog inte kalla mig en extrem Oasisfan eftersom jag egentligen bara gillar de två första albumen.

Du verkar ju ha glimten i ögat. Jag antar att det var därför du stavade fel på Lennon. :thumbup:

Edit: Innan du hinner säga något mer, Oasis själva ansåg alltså att de var större än The Beatles (och Jesus). Det får stå för dem. Jag tycker mest det är ett kul citat.

Oasis större än The Beatles är det ett skämt eller?

hasse36
2006-01-29, 18:29
Vad betyder wonderwall?

kelk
2006-01-29, 18:31
Tycker att den var helt OK.
Dom är tyvärr inte lika bra som dom en gång var men det är inget man kan begära.

Rataxes
2006-01-29, 18:39
1996, då 4 miljoner britter försökte få biljetter (som inte direkt var gratis) till Oasis spelning på Knebworth (tog in totalt 250 000 pers under 2 dagar), kanske inte jämförelsen verkade så överdriven. Alltså den att de just i det ögonblicket var mer populära, i varje fall i England.

OnT, giget var ok. Som band har de aldrig lirat tightare och jag tyckte Liam gjorde en av sina bättre framträdanden på denna tour, men det var dåligt ljud och publiken var för det mesta helt död, i varje fall jämfört med Cirkus för tre år sen.

Mccartney
2006-01-29, 18:40
Ingen grupp kommer i närheten av The Beatles...däremot är Elvis den enda som är i närheten.

timoat
2006-01-29, 18:43
George Harrison släppte en soloskiva som hette WOnderwall, kan ha nått tt göra med den kanske? Har ej hört plattan, men där kanske svaret ligger.

MacLeod
2006-01-29, 18:44
Ingen grupp kommer i närheten av The Beatles...däremot är Elvis den enda som är i närheten.

Vad är Elvis nära för nått?

MacLeod
2006-01-29, 18:44
Vad betyder wonderwall?

Undervägg? Som när man äter en semla med hetvägg.

Noodles
2006-01-30, 08:51

Oavsett om de 1995-96 var större (populärare) än The Beatles eller ej så är faktumet att de säger något sådant roligt. Jag tycker The Beatles är väldigt bra men de är alldeles för mycket helig ko inom musikbranschen. Du och många musikjournalister ramlar av stolen så fort någon kritiserar dem. Jag tror att det handlar om en generationsfråga. De journalister som har haft inflytande den senaste tiden är i rätt ålder för att ha haft The Beatles som största idoler.

Som sagt, The Beatles var bra men inget band är så bra som den helgondyrkan som finns kring dem. Precis som med Elvis är fenomenet och den populärkulturella påverkan större än själva musiken.