Slarm
2006-01-26, 03:27
Hej!
Jag ar en tjej pa 17 ar, 175 cm, 57 kg, 62 cm midja, 96,5 cm runt rumpan. Har ridit hela mitt liv sa jag har aldrig varit "stor". spenderar ett ar i USA nu sa jag kan inte rida min hast hela tiden langre. Har styrketranar jag 2 - 3 ggr i veckan (ben+armar, knaboj, utfall, en anna som jag inte vet namnet pa, latt bojda ben o sa gar man sa langt ner som man kan med svankad rygg och "vadlyft")
Springer 4 - 5 ggr i veckan mellan 5-8 km varje gang, medelsnabbt tempo. Ar med i friidrottlaget och var i host med i distanslopar laget, Har tydligen tranings astma sa jag masta skaffa en san dar inhalator eller vad det nu heter.
Frukost 06,30
en aggvita med 2 msk keso, farsk ingefara och tva skivor kalkon
en apelsin, ett apple med 30 g kruskakli, 2 msk linfron, lite vinager och uppblott i kaffe med kanel i.
7 dl vatten, en kopp kaffe, ett glas minimjolk med en kalciumtablett.
Mellis 10.00
Ett paron (ibland blir det inte nagot mellis)
Lunch 12.00
Nagon pasta eller ris kanske, ett glas mellanmjolk med en kalciumtablett.
En frukt och nagot kott eller fisk.
Mellis 16.00
en frukt
Middag19.00
salld med isbergssallad, en morot, vinager, kanske lite spenat och senap.
Kott, fisk och kanske lite keso, ibland lite pasta. Kalciumtablett och jarntablett med ett glas mjolk.
Dricker runt 4 lite vatten om dagen.
Alskar het mat sa jag har alltid mkt kryddor pa maten, ate inte hamburgare, friterad mat, kakor, bakelser, glas, godis, pizza (om jag ater det ar det vegetariskt med rakor och ingen ost) dricker inte lask bara vatten och lite mjolk.
Ater inte chips eller nagot sant.
Ibland kan det bli lite mork choklad.
Alskar Sushi sa det kan jag trycka i mig sa mkt som helst av.
Blir vall att jag ater runt 1200 och 1400 kcal om dagen, ar det for lite?
Kanns som om jag ar for slarvig med maten och att nar jag val stoppar i mig lite glass eller nagon kakbit eller pasta elelr brod sa tycker jag att jag har varit slarvig.
Hur tycker ni att jag ska ata for min traning?
Mvh/Carro
Jag ar en tjej pa 17 ar, 175 cm, 57 kg, 62 cm midja, 96,5 cm runt rumpan. Har ridit hela mitt liv sa jag har aldrig varit "stor". spenderar ett ar i USA nu sa jag kan inte rida min hast hela tiden langre. Har styrketranar jag 2 - 3 ggr i veckan (ben+armar, knaboj, utfall, en anna som jag inte vet namnet pa, latt bojda ben o sa gar man sa langt ner som man kan med svankad rygg och "vadlyft")
Springer 4 - 5 ggr i veckan mellan 5-8 km varje gang, medelsnabbt tempo. Ar med i friidrottlaget och var i host med i distanslopar laget, Har tydligen tranings astma sa jag masta skaffa en san dar inhalator eller vad det nu heter.
Frukost 06,30
en aggvita med 2 msk keso, farsk ingefara och tva skivor kalkon
en apelsin, ett apple med 30 g kruskakli, 2 msk linfron, lite vinager och uppblott i kaffe med kanel i.
7 dl vatten, en kopp kaffe, ett glas minimjolk med en kalciumtablett.
Mellis 10.00
Ett paron (ibland blir det inte nagot mellis)
Lunch 12.00
Nagon pasta eller ris kanske, ett glas mellanmjolk med en kalciumtablett.
En frukt och nagot kott eller fisk.
Mellis 16.00
en frukt
Middag19.00
salld med isbergssallad, en morot, vinager, kanske lite spenat och senap.
Kott, fisk och kanske lite keso, ibland lite pasta. Kalciumtablett och jarntablett med ett glas mjolk.
Dricker runt 4 lite vatten om dagen.
Alskar het mat sa jag har alltid mkt kryddor pa maten, ate inte hamburgare, friterad mat, kakor, bakelser, glas, godis, pizza (om jag ater det ar det vegetariskt med rakor och ingen ost) dricker inte lask bara vatten och lite mjolk.
Ater inte chips eller nagot sant.
Ibland kan det bli lite mork choklad.
Alskar Sushi sa det kan jag trycka i mig sa mkt som helst av.
Blir vall att jag ater runt 1200 och 1400 kcal om dagen, ar det for lite?
Kanns som om jag ar for slarvig med maten och att nar jag val stoppar i mig lite glass eller nagon kakbit eller pasta elelr brod sa tycker jag att jag har varit slarvig.
Hur tycker ni att jag ska ata for min traning?
Mvh/Carro