Visa fullständig version : Ärligt nu, hur mycket konditionsträning kör ni egentligen?
Nu vill jag ha svar från vanligt folk med, inte bara de som deffar, både just nu och i största allmänhet. Vilken aktivitetsnivå ligger ni på? Hur jobbar ni? Eventuellt hur mycket träning med.
Något i stil med:
Just nu går jag ut och går .. men i vanliga fall brukar det bli ....
Jag jobbar(studerar...) som, jag tar mig till jobbet via .. och där gör jag ...
Jag brukar styrketräna ca ... minuter / gång ungefär .. ggr i veckan.
Metal_boy_
2006-01-26, 02:41
Jag simmar en gång i veckan.
Jag springer i trappor 1 1/2-2h per dag, 6dagar i veckan. *spy*
är arbetslös och är överlag rätt passiv i det "dagliga livet". mkt sitta vid datorn och tv:n..
styrketränar 3 ggr/vecka
konditionstränar 2 ggr /vecka (rätt korta pass än så länge)
försöker promenera en längre runda iaf en gång i veckan, ibland mer
Konditionsträning kör jag aldrig.
Allmänt aktiv är jag och träning på gymmet ger mig den kondition jag behöver *flex*
Handen på hjärtat: Inte det minsta.
Är ute och går då det är sommar men nu när det är kallt o jävligt går jag inte ut mer än jag måste.
King Grub
2006-01-26, 06:35
Mellan 5 och 10 pass i veckan, och dessa är allt från 15 - 90 minuter långa. Simning, trappmaskin, cykel.
Jobbar som tidningsbud så springer i trappor i 2h om morgnarna, sedan spelar jag fotboll blir runt 3-4pass i veckan.
Kaboffastar
2006-01-26, 07:34
Just nu : Morgonpromenader 5*60 min, mån - fre !
Motionscykel : 2-4*40-60 min i veckan !
Styrketräning : 5*70-90 min i veckan !
I vanliga fall : Styrka ONLY
Studerar och har därför ett rätt passivt jobb. Försöker kompensera med att gå och cykla när jag ska ta mig någonstans. Utöver det springer jag tre gånger i veckan.
Promenader både morgon och kvälls. Är rätt aktiv under ledig tid, dock väldigt lite på jobbet.
Ingen vanlig konditionsträning.
Bandy en gång i veckan och jag promenerar kanske 1-2ggr/veckan också. Så det är inte mkt. Men till våren då det blir varmare så brukar jag gå på kvällarna innan ja ska sova.
Går fram och tillbaks till jobbet i princip varje dag; totalt 1 timme
I övrigt blir det 0-1 pass på motionscykeln á 30 min. Ibland 1 timme squash också.
Jag styrketränar tre gånger i veckan och på dessa passen kör jag samanlagt 30 min kondis också i ganska högt tempo (10 min före, 20 efter). Utöver det så rider jag en gång i veckan och går med hunden en gång varje dag (40-50 min förutom på lördagarna då det blir långpromenad). Annars pluggar jag hemma och sitter still väldigt mycket.
jogustaf
2006-01-26, 09:01
Simmar 1 gång i veckan. minst 1000 m.
Brukar försöka få till en längre promenad eller nu skidåkning på helgerna.
Cross/endurokörning ger rätt mycket konditionsträning också. Det brukar också bli på helgerna.
Gymmet besöker jag 2-3 gånger /vecka.
Jag kör ingen separat konditionsträning, men cyklar till och från jobbet och till och från gymmet. Cirka 3 mil i veckan totalt.
Kör HIIT två-tre gånger i veckan, kombinerat med något annat, ex lättare marklyft.
Har inte tränat kondition sen i somras typ. Min kondition är verkligen usel nu.
Simmar ~ 4ggr/vecka
Cyklar ~ 8-10 h/vecka nu på vintern, borde köra mer då sommaren närmar sig med stormsteg, men det har varit så jobbigt väder ett tag.
Löper - inte alls sen tre månader då jag ska bli helt av med benhinneproblem medelst vila.
Borde kanske lägga till:
Läser artiklar om kungahuset a.k.a. HIIT för den där maxpulsen.
Hur påverkar konditionspass före/efter ett rejält gympass muskeluppbyggnaden (eg. bygger man mindre)?
Kondition: 5ggr/vecka
Gym: 5ggr/vecka
robba_86
2006-01-26, 10:00
spelar innebandy 2-3 gånger i veckan
Styrketräning: 4-5 dagar/vecka..oftast 5
Spinning: 2-3 pass
Intervaller: 1-2 pass
och allt mellan 2-8 st längre promenixer
Semiramis
2006-01-26, 10:02
Spinning 55 min 1-2 ggr per vecka, box 60 min 1 gång i veckan, konditionsmaskiner 60 min 1-2 ggr per vecka. Plus tre styrkepass i veckan och litet promenerande till och från
Herkulez
2006-01-26, 10:03
Styrketräning: 4-5 dagar/vecka..oftast 5
Spinning: 2-3 pass
Intervaller: 1-2 pass
och allt mellan 2-8 st längre promenixer
haha tönt
kör själv inge kondis, promenader och 20minuter cyklande efter träning räknad inte.
haha tönt
kör själv inge kondis, promenader och 20minuter cyklande efter träning räknad inte.
Fjant! :D
Promenerar 20-60 min varje dag, badminton en gång i veckan och styrka ca 5 ggr/vecka.
Herkulez
2006-01-26, 10:07
Promenerar 20-60 min varje dag, badminton en gång i veckan och styrka ca 5 ggr/vecka.
badminton är fett kul, körde det 2gånger förra vintern och är fortfarande andfådd
Just nu cyklar jag på min magnetbromsade motionscykel minst 40 minuter varje morgon innan frukost, har inte gjort det under vintern. Det kommer bli mer, de närmsta månaderna.
Jag jobbar som egen företagare och studerar deltid på distans. Jag tar mig till jobbet via fötterna och där gör jag så lite som möjligt för så mycket betalt som möjligt ;)
Jag brukar styrketräna ca 90 minuter / gång ungefär 5 ggr i veckan.
går/cycklar till skolan varje dag tar 10 min enkel resa sen går jag med hunden 4ggr/vecka.
1 gång i veckan kör jag hiit. Funderar på att öka till två.
Får man räkna in sexlivet?
Karl_alfred
2006-01-26, 11:46
Just nu:
Löpning 1-2 gånger i veckan ca 5 km bara varje gång
Innebandy 1 timme i veckan
Kommer från och med i dag med att köra spinning 1-2 gånger i veckan , minst 1 om inte de några andra konditionsaktiviteter gymet erbjuder.
Att gå räknar jag knappast som någon träning.
Får man räkna in sexlivet?
PMa trådskaparen om det :D *innocent*
Själv kör jag ingen cardio alls f.n. förutom promenader i det vardagliga livet.
HIIT 3 ggr/v, ~170 bpm i 45 minuter 3 ggr/v
jag brukar ta en del långa promenader och ibland så spelar jag fotboll och innebandy ...
på sommrarna så brukar jag åka inlines och gå ut och springa och göra massa andra aktiviteter , rör mig extremt mycket på sommrarna när jag är ledig från jobbet
Kör en 1h 45min tennis i veckan + 2 konditionspass.
Cerberus
2006-01-26, 12:54
Just nu 5-6 ggr i veckan före frukost, intensiv cykling eller som igår en lugn promenad.
Jag gick även en kvällspromenad igår, skönt att gå ibland :)
Überbiffen
2006-01-26, 12:58
Aldrig någonting alls.
Just nu:
promenader varje dag 45-90 minuter
3-4 rena cardiopass i veckan, mest löpning annars crosstrainer, simning, eller längdskidåkning
Cardio efter varje styrkepass cirka 30 minuter oftast på crosstrainer
Styrka 3 gånger i veckan på gym plus separat magträning hemma 2 ggr/vecka
I vanliga fall:
Färre promenader, typ 2-3 gånger i veckan. Ingen cardio efter styrkan. Annars samma.
Eva
3 pass i veckan - spinning och löpning.
//Geek
3 pass i veckan, mestadels bollsporter via skolidrott. ;)
På sommrarna spelas det beachvolleyboll minst en gång i veckan plus en massa promenader.
Fatalist
2006-01-26, 17:02
Ingen alls!
Fettecke
2006-01-26, 17:21
mellan 0-30 min i veckan...
Behöver inget mer...
mellan 0-30 min i veckan...
Behöver inget mer...
hur vet du det? det känns i fingrarna va? :D
1h innebandy 2 ggr/v, 2 hiit...
Vesseldahl
2006-01-26, 18:00
En vecka ser ut ungefär såhär:
4 - 6 timmar handboll
30 - 90 minuter intervall i crosstrainer.
0-2ggr pr vecka + tennis varje söndag.
Känns som om intensiteten på gymmet till exempel vid knäböj ger mig kondisjonsträning nog :)
/N
hmm kanske går ut och går 2-3ggr i veckan på sin höjd 20-60min
Annars rör jag på mig väldigt lite, har just börjat plugga lite nu.. och till skolan tar jag mig medelst automobil :thumbup:
Men om nån vecka ska deffen dras igång och då kommer det att bli ut och gå bra mycket mer än nu, och efter några kilon förhoppningsvis även börja löpas
Barkbiten
2006-01-26, 19:19
rör mig en hel del på jobbet+ kickboxning två gånger i veckan,
ska börja med morgonpromenader snart..
Alldeles för lite.. men 3 ggr den här veckan :hbang:
3ggr i veckan spinning 30-40min. Blir mer när snön smält och våren är här då jag brukar springa 3-4gånger i veckan i 7km spåret i skogen.
Don_Kocke
2006-01-27, 16:15
Går 3 mil i veckan och boxas 1-2 1,5 timmars pass
Sheogorath
2006-01-27, 16:49
Jag cyklar till och från skolan och överallt annars jag ska. Men inge mer. Konditionsträningen sparar jag till deffen :D. Som nog lär dröja åtminstone ett år till. MER MUSKLER *flex*!
c:a 9h/vecka. Mestadels löpning. Är man fet och tung som jag måste man röra på sig och ha bra kondition för att hålla sig frisk.
Studerar, så behöver röra på sig:
Går 20min varje dag efter lunch
annars tränar jag styrketräning 4x/v
konditionsträning 2x/v i form av löpning eller spinning
Blir även mp när det inte är -8 HÄR!
Absinteh
2006-01-27, 22:27
4x 3km
sedan 8min stenhårt innan varje pass (förutom ett)
Helena B
2006-01-27, 22:31
Önskar att jag gjorde det mer, men lite crosstrainer och löppass blir det ibland.
Brevbärare.
2-3 timmar blandad cardio 5 dagar i veckan, plus någon löptur då och då.
Absinteh
2006-01-27, 22:36
c:a 9h/vecka. Mestadels löpning. Är man fet och tung som jag måste man röra på sig och ha bra kondition för att hålla sig frisk.
Hur lyckas du vara fet om du löptränar 9h/ veckan? *screwy*
Frustrator
2006-01-28, 09:56
Beror på om man räknar innebandytränings som konditionsträning..innebandy 6 timmar i veckan, och sen springer jag väl kanske 3-4a mil i veckan också...beror på hur mycket det är att göra i skolan. Sen tränar jag på gymmet ungefär 2ggr i veckan just nu, men det ska jag ändra på ;)
Cykelmannen
2006-01-28, 15:47
Okej ärligt, 13 000 kcal i veckan vilket motsvarar ungefär: 8 timmars skidåkning + 6 timmars gång + 8 timmars cykling + 2 timmar trappmaskin/löpning.
Man vill ju kunna äta 3000 kcal om dagen även under deff :p
ingen konditionsträning alls actually, men jag borde... för dagens uthållighet kan nog jämföras med en 50-årig gubbe
SuperJohan
2006-01-28, 19:20
Cyklar cirka 10 mil och paddlar kanot någon timme i veckan
viktor88
2006-01-28, 19:21
inget. ska börja till våren
har fan 5 idrottslektioner i veckan...kul...längden på lektionerna varierar mellan 50 min till 2 timmar...jävla idrottsklass. Men roligt är det(ibland)
idrott på skolan 2 gånger och simmar 2 gånger i veckan
High1ander
2006-01-29, 06:59
INGET!
iaf den här terminen, förra så var det cardio kickboxing som brände på en. Men jag har ingen lust att "slösa energi och kalorier" på sådant, när jag har nog med problem att få i mig tillräckligt med mat under dagen.INGET!
Under vår, sommar och höst när det går bra att cykla ute ligger jag på runt 10 h/vecka. Nu när det är snö och taskigt väder ligger jag väl på 30min-3h. Dax att börja komma igång nu inför våren.
det har blivit en riktig överdos den här veckan.
2T tennis på Søndag,
1 t trappemaskin innan frukost på Onsdag
Torsdag innan frukost först en promenad på 15 mins til gymmet, sen 90 mins på trappemaskinen och efter det en promenad på 15 mins hjem+ 30 mins promenad efter lunch.
fredag före frukost 1 t trappemaskin.
Lördag före frukost 75 mins trappemaskin
Och imorn 2 t tennis.
i övrigt har det blivit 5 styrketräningspass denna veckan.
/N
Styrkebyggare
2006-02-04, 20:08
Två löparpass (ca 30 min) per vecka. Ibland intervall och ibland vanligt jogg.
Kör ingen kondition, 2-3 stycken innebandyträningar, gymmet 3 gånger.
Har så pass bra kondition att jag klarar mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.