handdator

Visa fullständig version : Utvecklingstördas förkärlek till bussar.

Krampus
2006-01-24, 21:23
OBS! EJ PK TRÅD - SLUTA LÄS OM DU ÄR LABIL KRISTEN, SOCIALTANT, HETER TOLKIA ELLER ÄR MODERATOR.

Idag hände det igen och trotts av oräknerliga tillfällen som föregått så slog det mig som om jag blivit skjuten med en diamantkula - rakt in i hypotalamus, att jag inte insett det självklara och så uppenbara efter snart 27 levnadsår, för än idag....

Han kunde ALLT! Karosstyp, tillverkningsår, vilken licens som krävdes för att få köra, vem som tillverkat sätena, hur många som tillverkats detta året och han lät den stackars utlandsfödda busschaufören få veta det, under salivduschar som borde kräva helställ i galon för att kunna avvärja...

Du finns i varje stad.
Dem åker längst fram.
De applåderar, gestikulerar och utför guturala läten när den åker förbi..
Kunnigheten och språkförmågan är av varierade art, men faschinationen är alltid den samma. Det är en underdrift att kalla den av sexuell art.... Avgudadyrkan är mer rätt.
Dem är helt uppenbart en livsfara för alla trafikanter, såväl i som utanför bussen.

Varför, varför, varför dras Sveriges kollektiva miffon, så in i helvetica till bussar?

Laan
2006-01-24, 21:26
För att de inte får ta körkort?

wintzell
2006-01-24, 21:27
Vet ej, men känner igen det. Hade en som trackasserade min buss i gymnasiet.

Tolkia
2006-01-24, 21:27
Varför, varför, varför dras Sveriges kollektiva miffon, så in i helvetica till bussar?
Min gissning: Av samma anledning som Sveriges kollektiva intelligentia dras till internetforum: Där finns alltid någon att kolla på, någon att skratta åt, någon att reta sig på och någon att snacka med, typ. På bussen finns dessutom en som inte kan resa sig upp och gå när han/hon blir less på dig utan att förlora jobbet ... ;)

Allan
2006-01-24, 21:30
Han hette Krampus va?

allan

Pez
2006-01-24, 21:35
Han hette Krampus va?

allan
Jag träffade på han på gymmet.
Tog en bild för att dokumentera att det faktiskt finns sådana här individer lösa ute i det svenska samhället. Hemskt.

Krampus
2006-01-24, 21:36
Min gissning: Av samma anledning som Sveriges kollektiva intelligentia dras till internetforum: Där finns alltid någon att kolla på, någon att skratta åt, någon att reta sig på och någon att snacka med, typ. På bussen finns dessutom en som inte kan resa sig upp och gå när han/hon blir less på dig utan att förlora jobbet ... ;)

OMG!
YOU ARE RIGHT!!
Hela kolo är som en SL-Buss fullpackad med ****isar och det värsta av allt, eftersom jag inte har moderatorskills: DET ÄR JAG SOM KÖR!!!! *cry*

Krampus
2006-01-24, 21:36
Tog en bild för att dokumentera att det faktiskt finns sådana här individer lösa ute i det svenska samhället. Hemskt.

Jag har tryckt på report-knappt.

Ryska_raketen
2006-01-24, 21:37

:laugh: :thumbup:

Krampus
2006-01-24, 21:42
Jag har tryckt på report-knappen.

Mjak skrev feehl!

Pez
2006-01-24, 21:45
Mjak skrev feehl!
There is no report-knapp.
There is no hope for The Buss******.

Krampus
2006-01-24, 21:46
There is no report-knapp.
There is no hope for The Buss*****.

Kvinnor brukar innan, under och efter kärleksakten säga att jag har snälla ögon (bla din mor, din syster och din nuvarande flickvän) men sannerligen: Det där ÄR ett tvättäkta buss-*****!

Alexlindgren
2006-01-24, 21:47

HAHAHHAHAHAHAHA :D:D:D klockren :)

jadu, dom tycker väl stora brummande saker är kul?

Krampus
2006-01-24, 21:56
Folket (jag iaf) kräver att SKOGS-PORR och BUSS-***** tas in i Svenska akademiens ordelista 2007...

Kwon
2006-01-24, 21:58

:D :D :thumbup:

J.Saarela
2006-01-24, 22:03
Dom har sin charm oxå,låt dom åka sin buss om det gör livet för dom.

Piranha
2006-01-24, 22:04
Ha ha ha, jag tror ifs det bor ett buss***** i oss allihopa.

Cilia
2006-01-24, 22:05
Ha ha ha, jag tror ifs det bor ett buss***** i oss allihopa.
tala för dig själv, jag åker inte buss av princip!

Piranha
2006-01-24, 22:06

Allt blir för uppenbart då ?

Herkulez
2006-01-24, 22:07
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL :laugh:

Sheogorath
2006-01-24, 22:07
Är det inte så enkelt att BARN i högre grad än vuxna fascineras av bussar, och att utvecklingsstörda är EFTERBLIVNA och därför ÄR mer som barn?

Sheogorath
2006-01-24, 22:08
OK det var ingen seriös tråd. Ursäkta att jag tog mig tid att spekulera ;).

Langster
2006-01-24, 22:16
Snart rapporterar jag alla som skrivit det "fula ordet" för människor med dawns syndrom till Sverker!!! *grr27*

PePPinO
2006-01-24, 22:18

Nee men då är vi två=)

Att jag inte åker buss är av den enkla anledning att det samlas all sköna pack på dessa kringåkande containrar,Är det inte nån bonde som inte tvätta sig så är det en djuptutveklingstörd som sitter o fiskar i sin näsa i 35min eller oxå nån härlig alkolist som om han nu är tillräckligt vaken lyckas dra en pizza eller två på golvet!

ne fy fan,hellre går jag än sätter min fot i dessa åkande tortyrmaskiner, All heder åt Busschaffisar som står ut med ert jobb mer än en hållplats!

Pellefant
2006-01-24, 22:19
Jag diggar bussar, dock inte så jag kan rabbla karosstyper, turlistor, vilka bussar som hör till vilka bussgarage etc. Mitt intresse är än så länge rätt så "light" För den som vill fördjupa sig:

Forumet Bussnack: http://f24.parsimony.net/forum58203/

Svensk site med ca 7000 st bussbilder tagna av en entusiast: http://www.bussfoto.com/Bussfoto/index.html

Många bra busslänkar här:
http://www.bussfoto.com/Bussmickes_lanksamling_Buss_Sverige.html

Helena B
2006-01-24, 22:21
Men är ni seriösa? Killars fixering kring bilar och sitt eget könsorgan då *screwy*

Allan
2006-01-24, 22:21
Bussmicke http://www.bussfoto.com/Om_Bussmicke/om_bussmicke.htm

allan

Allan
2006-01-24, 22:22
http://www.bussfoto.com/Om_Bussmicke/Bussmicke_vid_arkivet_Fittja_040222.jpg

allan

Allan
2006-01-24, 22:23
Observera att jag faktiskt beundrar människor som har den kärleken till sin hobby.

allan

tossefar
2006-01-24, 22:24
Ett exemplar i vilt tillstånd. Buss*****sar är i vanliga fall växelvarma flockdjur, men detta exemplar tycks ha förvillat sig från flocken.

http://www.bussfoto.com/Om_Bussmicke/Jag_Haegglund_1950-tal-Holoskroten_910127.jpg

Sonny
2006-01-24, 22:24
:laugh: :laugh:

Allan
2006-01-24, 22:26
Och på deras forum sitter de och garvar åt folk som kan rabbla placeringarna i sista Olympia om man väcker dem mitt i natten....

allan

PePPinO
2006-01-24, 22:27
http://www.bussfoto.com/Om_Bussmicke/Bussmicke_vid_arkivet_Fittja_040222.jpg

allan

Asgarv,misstänker att micke är singel o kommer fortsätta vara ;P SChyst o hammna på dejt med den snubbe om han börjar babbla om alla bussorter som åker runt i Sthlms kollektiv trafik=)

Fatcan
2006-01-24, 22:29
Asgarv,misstänker att micke är singel o kommer fortsätta vara ;P SChyst o hammna på dejt med den snubbe om han börjar babbla om alla bussorter som åker runt i Sthlms kollektiv trafik=)

haha :laugh:

JJ
2006-01-24, 22:38
Bussiga snubbar?

adde
2006-01-24, 22:38
Om man tänker efter lite så är vi nog buss****** lite till mans. Jag kan slå vad om att ni alla har ett sjukligt intresse för nått som i gemenemans ögon framstår som fullständigt barockt. Verkar tex finnas en mångd WWII fanatiker här... Hur många kan inte rabbla årsmodeller på gammla Jänkare?

Hörde tom om en snubbe som kan rabbla årtal, designer, tillverkare över fotöljer och stolar *screwy*

/adde

PePPinO
2006-01-24, 22:41
Har inget sjukligt intresse bara fullt friska o sunda ;)

Läste bussmickes gästbok,en kille som tyckte att han skulle bli busschafför,svaret var att han inte kunde för han inte hade körkort :laugh:

muddler
2006-01-24, 22:43

vackert! :D OnT: Krampan, känner igen fenomenet! vi har allt en sån jävel här också, killen är nog ett missförstått geni iofs för han kan beräkna hur lång tid en resa tar exempelvis om du frågar honom typ: jag vill åka till haparandu nu på studs hur gör ja?? så kan han redogöra exakt för vilka bussar du ska ta ev. byten etc.... han kan naturligtvis alla tunnelbanetider och avgångar oxå

Metal_boy_
2006-01-24, 22:52
Har också märkt det. Dom tycker att det är häfftigt att stå och prata med chauffören.

Krokodil
2006-01-24, 23:08
Folk med autistiska drag eller Aspergerssyndrom kan ofta snöa in på sina specialintressen.

Jag kan rekommendera boken tunnelseende. :D http://www.bokus.com/b/9100576069.html?pt=search_result

mini
2006-01-24, 23:13
Jag tycker vi alla borde hylla våra inre buss******!

Pellefant
2006-01-24, 23:18

Det optimala vore för honom att hitta en tjej med samma intresse. :) Kan nog vara lite svårt dock. *rolleyes*

Pez
2006-01-24, 23:18
Jag hyllade Krampus idag genom att försöka bjuda honom på fika.
Men han sa att han skulle åka lite buss istället. Jättekonstigt.

Metal_boy_
2006-01-24, 23:20

Ska vi samlas och onanera till en tidtabell?

mini
2006-01-24, 23:25
Jag hyllade Krampus idag genom att försöka bjuda honom på fika.
Men han sa att han skulle åka lite buss istället. Jättekonstigt.
:laugh:
Inte hylla ditt buss***** som i det fall du tar hand om för att få den feta checken från socialtjänsten. Du har också en liten nörd i dig Pez, släpp ut honom, bejaka impulsen (så länge det inte inbegriper snorkråkor eller att göra små djur illa).

Pez
2006-01-24, 23:28
Inte hylla ditt buss***** som i det fall du tar hand om för att få den feta checken från socialtjänsten. Du har också en liten nörd i dig Pez, släpp ut honom, bejaka impulsen (så länge det inte inbegriper snorkråkor eller att göra små djur illa).
En liten nörd? Var har du varit nånstans de senaste 5 åren kvinna?
Jag har iallafall suttit fastnaglad vid ett internetforum för träning/styrketräning i runda slängar 7-8000h effektiv tid under den perioden...

mini
2006-01-24, 23:30
En liten nörd? Var har du varit nånstans de senaste 5 åren kvinna?
Jag har iallafall suttit fastnaglad vid ett internetforum för träning/styrketräning i runda slängar 7-8000h effektiv tid under den perioden...
Ah, my bad.
Grattis!

petersson
2006-01-24, 23:31
http://web.telia.com/~u30028121/
....

Rock'nRoll
2006-01-25, 00:59
Hahaha, när jag sommar jobbade på busslink några år i början av årtiondet så hadde vi en såkallad 10%are där, Buss-uffe kallade vi honom för. En kille som fick 10% av sin lön från busslink och 90% av staten bara för att han fick jobba där. Han hadde nån störning i alla fall.
Hans enda intresse var bussar och deras tidtabeller. Han kunde alla busslinjer och tidtabeller i hela stockholm! Jag lovar, han kunde ALLA! Sa man ett nummer och en tid till honom så kunde han redogöra exakt var bussen befann sig och när den skulle stanna nästa gång. Det enda han gjorde när han inte jobbade var att kontroll åka alla busslinjer för att kolla att de stämde.

Hans jobb var att frakta post mellan Hornsberg och Odenplan, snacka om resurrs slöseri.

Krampus
2006-01-25, 08:44
http://web.telia.com/~u30028121/
....

:laugh: Du är ond!! :D

Markus H
2006-01-25, 09:58

"samtal med föraren förbjuden under färd" Står det iaf på våra bussar här uppe...!

så han/hon som kör bussen borde ju faktiskt kunna be personen i fråga hålla käft

Krampus
2006-01-25, 10:03
"samtal med föraren förbjuden under färd" Står det iaf på våra bussar här uppe...!

så han/hon som kör bussen borde ju faktiskt kunna be personen i fråga hålla käft

Min erfarenhet är att dem blir skitförnärmade eller uppriktigt ledsna då.
Iofs kan det vara rent livsfarligt då chaufören behöver koncentrera sig..

Tolkia
2006-01-25, 10:07
Min erfarenhet är att dem blir skitförnärmade eller uppriktigt ledsna då.
Iofs kan det vara rent livsfarligt då chaufören behöver koncentrera sig..
Någonting säger mig att busschauffören kanske inte koncentrerar sig till max på samtalet ... alla som tvivlar på att det är möjligt att se ut som om man lyssnar fast man egentligen inte gör det ombeds dra sig till minnes någon tråkig lektion på högstadiet ... :D

delta_mats
2006-01-25, 10:08
När jag åkte tåg mellan Kiruna och Boden så satt jag brevid ett gäng utvecklingsstörda. En av dom var expert på tåg, han kunde allt! Jag tyckte det var ganska underhållande att sitta och lyssna när han pratade, vilken inlevelse, vilken entusiast... Helt klart en av dom roligaste tågresorna jag haft.

Krampus
2006-01-25, 10:09
Någonting säger mig att busschauffören kanske inte koncentrerar sig till max på samtalet ... alla som tvivlar på att det är möjligt att se ut som om man lyssnar fast man egentligen inte gör det ombeds dra sig till minnes någon tråkig lektion på högstadiet ... :D
Det här är ett viktigt ämnen. *popcorn*

Bör buss-miffon få betala extra trängselskatt?

Markus H
2006-01-25, 10:15
När godsbussarna såg ut så här så var de mer av en lastbil.

Har själv lastat gods i denna "buss".

Gick på Linje mellan Luleå-Jokkmokk-Gällivare

Nu är de mycket mordänare och inte alls lika stora.

Nu tycker ni att jag är en bussnörd, men det kan vara för att jag jobbar Busstationen.

Pez
2006-01-25, 10:15
När jag åkte tåg mellan Kiruna och Boden så satt jag brevid ett gäng utvecklingsstörda. En av dom var expert på tåg, han kunde allt! Jag tyckte det var ganska underhållande att sitta och lyssna när han pratade, vilken inlevelse, vilken entusiast... Helt klart en av dom roligaste tågresorna jag haft.
Jag är inte efterbliven, jag är bara jävligt intresserad. OK?!

Det är fan sista gången vi har moderatorkonferans i Boden.

Markus H
2006-01-25, 10:21
När godsbussarna såg ut så här så var de mer av en lastbil.

Har själv lastat gods i denna "buss".

Gick på Linje mellan Luleå-Jokkmokk-Gällivare

Nu är de mycket mordänare och inte alls lika stora.

Nu tycker ni att jag är en bussnörd, men det kan vara för att jag jobbar Busstationen.

Edit: http://www.bussfoto.com/Bussfoto/Bilder/S_Larssons_Buss/S_Larssons_Buss_PJE092_Medborgarplatsen_Boden_0209 09.jpg

timoat
2006-01-25, 10:22
VI har en sån oxå, dock inte utvecklignsstörd, men det fattas... nånting hans sitter alltid längst fram o snackar konstant med chaffisen. Man får passa sig så att man inte får ögonkontakt, annars e man fast och får snacka buss med honom hela resan, nonstop. Ett glatt godmorgon är allt han får av mig. Killen kan allt och om nån frågar chaffisen om nånting bussrelaterat, tex "är detta 237:an?" hinner han inte ens öppna munnen innan all info plus lite till är avbetad. Detta inkluderar 5 olika sätt att ta sig till utfrågad destinationdestination.Han forstätter ibland att prata med personen fast att dörren är stängd och vi har kört vidare.

Tolkia
2006-01-25, 10:23
Det här är ett viktigt ämnen. *popcorn*

Bör buss-miffon få betala extra trängselskatt?
Den dag de startar transportfirma, antar jag ... :D
(nu skall det erkännas att jag inte är stockholmare, så jag har inte brytt mig om att skaffa mig koll på detaljerna, men inte betalar du väl trängselskatt när DU åker buss?)

delta_mats
2006-01-25, 10:25

Hahaha! :laugh:

Herkulez
2006-01-25, 10:30

Krampus
2006-01-25, 10:32
Den dag de startar transportfirma, antar jag ... :D
(nu skall det erkännas att jag inte är stockholmare, så jag har inte brytt mig om att skaffa mig koll på detaljerna, men inte betalar du väl trängselskatt när DU åker buss?)

Eftersom man nu upptäckt att miljoner kronor uteblir när folk inte felparkerar i stan längre (eftersom det är mindre bilar i staden sedan trängselskatten infördes), måste vi hitta andra vägar för att staten ska få in pengar.

Krampus-pratiet kräver transponder i pannan på alla buss-miffon, start år 2007.

Tolkia
2006-01-25, 10:40
Eftersom man nu upptäckt att miljoner kronor uteblir när folk inte felparkerar i stan längre (eftersom det är mindre bilar i staden sedan trängselskatten infördes), måste vi hitta andra vägar för att staten ska få in pengar.

Krampus-pratiet kräver transponder i pannan på alla buss-miffon, start år 2007.
Samt straffrihet för våldsbrott begångna mot PK personer.

Krampus
2006-01-25, 10:42
Samt straffrihet för våldsbrott begångna mot PK personer.

..och moraliserande kristna!! :hbang:

Piranha
2006-01-25, 10:43
Det är lite kul det här.

Men Trainspotters anses friska , eller dårarna som står å räknar in flygplanen på arlanda ?

Krampus
2006-01-25, 10:44
Det är lite kul det här.

Men Trainspotters anses friska , eller dårarna som står å räknar in flygplanen på arlanda ?

...folk på träningsforum?

Tolkia
2006-01-25, 10:48
..och moraliserande kristna!! :hbang:
Of course. Det kändes bara så onödligt att döma mig själv till döden mer än EN gång i samma inlägg ... :D

Pez
2006-01-25, 11:13

Krampus-pratiet kräver transponder i pannan på alla buss-miffon, start år 2007...

Herkulez
2006-01-25, 11:23
haha fyfan så fult.

Pez
2006-01-25, 11:30
haha fyfan så fult.
Ja vafan.. han ville inte sitta still när jag använde hårtorken på han..

z_bumbi
2006-01-25, 11:44
Hörde tom om en snubbe som kan rabbla årtal, designer, tillverkare över fotöljer och stolar *screwy*

/adde

Konstig typ, måste vara från Göteborg eller liknande..

Grisen
2006-01-25, 12:02
..

Ninjasmurf
2006-01-25, 12:16
Har inte sett några buff-miffon här i jakan, fast å andra sida flyttade alla från beckomberga hit när det stängde så vi har ett annat klientel på bussar och tåg så dom kanske försvinner i mängden...

Krampus
2006-01-25, 18:00
Ja vafan.. han ville inte sitta still när jag använde hårtorken på han..

Konstig tråd.. *screwy*

*WROOOOOM*

Cilia
2006-01-25, 21:23
det roligaste är att det här är den tråden som PEZT varit mest aktiv i på mycket mycket länge.
det är inte alltid lätt att veta vad det är som triggar olika individer *visslar*

Kwon
2006-01-25, 21:24
det roligaste är att det här är den tråden som PEZT varit mest aktiv i på mycket mycket länge.
det är inte alltid lätt att veta vad det är som triggar olika individer *visslar*

Det är KRAMPUS som triggar PEZ! :thumbup:

Gulligt va? :)

Metal_boy_
2006-01-25, 21:34

Står det här med och säkerligen på de flesta andra ställen också.

Zedo
2006-02-22, 00:45
Om Ni vill studera detta fenomen mer så finns det tydligen en film som heter "Riding the bus with my sister" med Rosie O´Donnell som spelar ett buss-miffo. Har inte sett den själv men den har inte fått superbra kritik. *screwy*

Bönne
2006-02-22, 00:50
Såg ett bussmiffo för några veckor sedan, satt i sätet längst fram och drog förslag för en kvinnlig busschafför, hon verkade ha så tråkigt att hon tillslut började förklara för denna utvecklingsstörda människa, varför det inte var en bra idé.

Mycket märkligt fenomen, fast man är väl lika sjuk själv som satt och tjuvlyssna och studera detta fenomen!

Wennerberg
2006-02-22, 01:18
Såg ett bussmiffo för några veckor sedan, satt i sätet längst fram och drog förslag för en kvinnlig busschafför, hon verkade ha så tråkigt att hon tillslut började förklara för denna utvecklingsstörda människa, varför det inte var en bra idé.

Mycket märkligt fenomen, fast man är väl lika sjuk själv som satt och tjuvlyssna och studera detta fenomen!

Haha det låter som när vi sitter i min bil, jag är den utvecklingstörde

Zafer
2006-02-22, 01:23
Förövrigt för några veckor sedan såg jag Pez på tunnelbanan!

Är du kanske lite av ett tåg mongo?

Metal_boy_
2006-02-22, 01:26

:laugh: Ja det är minsann ett intressant fenomen det där. Helt sjukt att det verkar vara precis likadant i alla städer :) Jag röstar för att varje mongo borde få en egen bussimulator att leka med :hbang:

Pez
2006-02-22, 01:28
Förövrigt för några veckor sedan såg jag Pez på tunnelbanan!

Är du kanske lite av ett tåg mongo?
Jag är mer ett allmänt mongo, dock inte alls i klass med Krampus - som är ett sk. "Unimongo".

1 gång är en slump, 2 är oroväckande och 3 är stalking. FYI. :)

Bönne
2006-02-22, 02:48
:laugh: Ja det är minsann ett intressant fenomen det där. Helt sjukt att det verkar vara precis likadant i alla städer :) Jag röstar för att varje mongo borde få en egen bussimulator att leka med :hbang:De vill ju vara med sina kamrater, nämligen busschafförerna. Skulle ett bussmongo sätta sig bakom ratten skulle han få panik och börja skrika av rädsla när bussen hoppar fram för att han råkade släppa kopplingen för att han skulle slå på blinkersen - skulle vara alltför besvärande för det lilla miffots hjärta.

Piranha
2006-02-22, 08:35
De vill ju vara med sina kamrater, nämligen busschafförerna. Skulle ett bussmongo sätta sig bakom ratten skulle han få panik och börja skrika av rädsla när bussen hoppar fram för att han råkade släppa kopplingen för att han skulle slå på blinkersen - skulle vara alltför besvärande för det lilla miffots hjärta.

Du verkar insatt, säg mig sitter du på den där platsen med 1 säta längst fram till höger i bussen ?

Bredband
2006-02-22, 13:46
Festligt det här...

På dvdforum.nu finns en tråd med citat från fjortisarna på Darins forum, som alla har jätteroligt åt. Samma människor som vet allt om olika dvd-utgåvor och samlar special editions med omslag av uggelfitteskinn.

Här sitter vi och garvar åt bussmongon. Vi som ägnar timmar åt att fundera över hur mycket Rapid Hydro Blend som är optimalt i företräningsdrinken. Eller om Complete Protein III kanske är bättre vid just det tillfället...

Undrar om inte folket på www.bussmongoforum.nu sitter och garvar åt oss? :)

Kwon
2006-02-22, 13:48
Festligt det här...

På dvdforum.nu finns en tråd med citat från fjortisarna på Darins forum, som alla har jätteroligt åt. Samma människor som vet allt om olika dvd-utgåvor och samlar special editions med omslag av uggelfitteskinn.

Här sitter vi och garvar åt bussmongon. Vi som ägnar timmar åt att fundera över hur mycket Rapid Hydro Blend som är optimalt i företräningsdrinken. Eller om Complete Protein III kanske är bättre vid just det tillfället...

Undrar om inte folket på www.bussmongoforum.nu sitter och garvar åt oss? :)

Hade varit rättvist! :)

Nitrometan
2009-09-10, 07:26
-- Dags att bumpa denna goding --
De vill ju vara med sina kamrater, nämligen busschafförerna. Skulle ett bussmongo sätta sig bakom ratten skulle han få panik och börja skrika av rädsla när bussen hoppar fram för att han råkade släppa kopplingen för att han skulle slå på blinkersen - skulle vara alltför besvärande för det lilla miffots hjärta.

Bönne vet hur de funkar!

Bussmongon of the world, unite!

Är det nån som har hört talas om bussmongoforum?

Bahir
2009-09-10, 07:34
Är det nån som har hört talas om bussmongoforum?

Näe, men första sökresultatet är Kolozzeum.

Nitrometan
2009-09-10, 07:42
Näe, men första sökresultatet är Kolozzeum.

Är det vi?

Tja, det verkar inte otroligt. :Virro :krampus

Piranha
2011-08-04, 22:35
Bump.

Bumpar tråden så ev nytillkomna forumsmedlemmar skall förstå lokala uttryck och referenser.

Krampe i sitt esse.

Sarwien
2011-08-04, 22:40
lol så sant

Krampus
2011-08-05, 02:30
Haha, good times!

hultman
2011-08-05, 10:19
Haha. Episk tråd. Intressant att alla gysk delar samma intresse för bussar, dinosaurier och/eller tåg.

Oljeblixten
2011-08-05, 10:38
OBS! EJ PK TRÅD - SLUTA LÄS OM DU ÄR LABIL KRISTEN, SOCIALTANT, HETER TOLKIA ELLER ÄR MODERATOR.

Idag hände det igen och trotts av oräknerliga tillfällen som föregått så slog det mig som om jag blivit skjuten med en diamantkula - rakt in i hypotalamus, att jag inte insett det självklara och så uppenbara efter snart 27 levnadsår, för än idag....

Han kunde ALLT! Karosstyp, tillverkningsår, vilken licens som krävdes för att få köra, vem som tillverkat sätena, hur många som tillverkats detta året och han lät den stackars utlandsfödda busschaufören få veta det, under salivduschar som borde kräva helställ i galon för att kunna avvärja...

Du finns i varje stad.
Dem åker längst fram.
De applåderar, gestikulerar och utför guturala läten när den åker förbi..
Kunnigheten och språkförmågan är av varierade art, men faschinationen är alltid den samma. Det är en underdrift att kalla den av sexuell art.... Avgudadyrkan är mer rätt.
Dem är helt uppenbart en livsfara för alla trafikanter, såväl i som utanför bussen.

Jag åker två mil till skolan varje dag och där finns det en "special boy" i tjugoårs-åldern som alltid står och pratar med chauffören. Killen kan ALLT om bussarna inklusive alla chaufförers arbetsschema. o.O

Lasse Kongo
2011-08-05, 13:16
Haha vilket mongo på bilden, första sidan, någon som tränar i en magmaskin ser det ut som, fastnade han i maskinen haha

Pez
2011-08-05, 21:10
Haha vilket mongo på bilden, första sidan, någon som tränar i en magmaskin ser det ut som, fastnade han i maskinen haha
Jag känner att detta var en highpoint i avseende på mitt användande av photoshop. Det gick bara utför sen...
..
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=27266&d=1138183972
Fem å ett halvt år sedan.. tiden går fort när man har kul. Naiviteten. Agh! :D

Krampus i sitt esse. Solid gold.
YBs2W6pOQAs

Shout out till Krampe! Det var alltför länge sedan. :)

JB12K
2011-08-05, 21:26
Buss är fan rätt soft ändå. Förerdrar den tom på sommaren med SL och utan luftkonditionering framför tunnelbanan eller tåget.

Cilia
2011-08-05, 22:14
Bump.

Bumpar tråden så ev nytillkomna forumsmedlemmar skall förstå lokala uttryck och referenser.

Krampe i sitt esse.
Jag undrade just var det var för tönt som höll på och bumpa gamla trådar.

shadowfire
2011-08-05, 22:40

ahhaha, gamla kolomaffian strikes back.. vad underbart =)

Piranha
2011-08-05, 23:39

Om inte fröken är mer medgörlig så blir det en ny avatar, jag har
En riktigt vass på lager.

bear.flowertwig
2011-08-06, 11:01
Om inte fröken är mer medgörlig så blir det en ny avatar, jag har
En riktigt vass på lager.

Dumt att hålla inne med sånt, det mår man inte bra av *popcorn*