handdator

Visa fullständig version : Gymkörkortet.

Piranha
2006-01-24, 20:55
Japps det är dags känner jag.

Dessa ufon som lallar runt i grupper och skall köra på lag, samt folk som parkerar sig fram för silverhantlarna och kör utfall så folk får köa fram.

Idioten som kör bicepscurl på 30 kg i power racket när , det finns EZ stänger och andra fast stänger 5 meter bort.

Golfaren som prövar ut svingen i cablecrossen.

Prylbögen som har en vilt ringande mobil samt nycklar samt handdator med dig in.

Tjejen som bättrar på maken emellan seten.

Vi vet villka de är , vi vill döda dom på fläcken.
Tyvärr får vi inte detta.

Lösningen är såklart 1 månads gymutbilding med teoretisk och praktiskt prov vid slutet av inlärningen.

Vidare skall de ha en självlysande PIPPIGUL tröja med trycket "PRAO" under hela inlärningsperioden.

Nu till frågan.
Vad skall det teoretiska och praktiska provet bestå av ?

Domi
2006-01-24, 20:57
Teorifråga... vill du ligga?
Praktiskt prov - det avgör du *kissass* ...efteråt

Catstyle
2006-01-24, 20:59
Första frågan bör ju iaf vara "Handlar du på Lidl?"

Helena B
2006-01-24, 21:01
Ha ha varför inte...finns ju datakörkort. Men det kommer säkert vara en pt i tenniströja som kommer att instruera hur man gör och ni gillar inte deras sätt att instruera.

Fast jag skulle gärna genomgå detta om man får ändra färvalet (passar inte i gult) :D

Allan
2006-01-24, 21:02
Jag hade en drastisk lösning i Träna gratis på Fairing-tråden!

allan

Jense
"är du hårdrockare"

Alexlindgren
Dom ska väl förstå hur alla maskiner fungerar på att man måste vara registrerad på kolo i minst 2 månader innan man får börja träna så man lär sig ;)

Krampus
2006-01-24, 21:03
Frescati is the shit?

bubbe
Fasiken precis detta har slagit mig med!

Tänkte man skulle införa en halverad medlemskostnad för ungdomar som
börjar träna med vilkoret att dom är med vissa pass och får instruktioner
samt lite teorigenomgångar.

kanske kanske kan dom då bli lite mer bekant med resten av gymet, börja träna på vettigt sätt samt slippa stå i fyr-femmanna grupper och svinga 15kgs hantlar.

Piranha
Jag hade en drastisk lösning i Träna gratis på Fairing-tråden!

allan

Du kör en nakeninstuktion efter stängningsdags som vanligt ?

Piranha
2006-01-24, 21:06
Enka saker som stå inte å babbla framför viktstället när du ser killen hålla en 50 kiloshantel i varje hand och vill ställa av dem. Flytta på er !!!

Stojja inte runt som höns och backa in i saker, det har faktiskt hänt under frenchpress på 70 kg. Skadan var såååååå nära man bara kan komma. ( likaså mordet )

Prata inte under seten.

Alltså riktigt grundläggande saker.

bubbe
2006-01-24, 21:07
leka kull och knuff när någon böjer 250kg 1.5 meter ifrån.

Piranha
2006-01-24, 21:09
Öva sparkteknik mellan maskiner och tränande. :furious:

tossefar
2006-01-24, 21:12
Kwon *slap*

Yankeee
2006-01-24, 21:15

Haha så jävla fånigt det är. Oftast (endast?) unga herrar av utländsk härkomst som sysslar med det, har man inga såna på gymmet är det lugnt :D

Trance
2006-01-24, 21:16
Leka med vattenflaskorna.

Pez
2006-01-24, 21:22

Dessa ufon som lallar runt i grupper och skall köra på lag, samt folk som parkerar sig fram för silverhantlarna och kör utfall så folk får köa fram.

Idioten som kör bicepscurl på 30 kg i power racket när , det finns EZ stänger och andra fast stänger 5 meter bort.

Prylbögen som har en vilt ringande mobil samt nycklar samt handdator med dig in.

Lösningen är såklart 1 månads gymutbilding med teoretisk och praktiskt prov vid slutet av inlärningen.

Vidare skall de ha en självlysande PIPPIGUL tröja med trycket "PRAO" under hela inlärningsperioden.

Nu till frågan.
Känns som att du fått smaka på Frescatis ökända "provapå-dagar" nyligen? :D

skaparn
2006-01-24, 21:24
Antingen har jag blivit mindre uppmärksam eller så har de värsta avarterna som sysslar med sådant ni nämner försvunnit från IKSU, som ändå är ett gym fullt av nybörjare. Men de flesta har ändå en sorts etikett, det handlar ju egentligen bara om sunt förnuft så det sorterar under "hur svårt kan det vara?"-kategorin.

Men ett visst överutnyttjande av powerracken är det faktiskt. Bicepscurl med en tom stång tar faktiskt plats som kunde utnyttjats bättre.

Catstyle
2006-01-24, 21:26
Gympaledare som vickar som PTs och påpekar att dragremmar är "fusk".
Jo man tackar.

Piranha
2006-01-24, 21:28
Vi har en Jumpaledare / instruktör som är väldigt mycke för att träna balans etc.

Man skiljer lätt ut dem som hon instruerat för dem är dem enda som kör bicepscurl stående på en fot.

Cilia
2006-01-24, 21:34
Känns som att du fått smaka på Frescatis ökända "provapå-dagar" nyligen? :D
Japp, jag var där!

fast idag körde jag på mitt lilla gym. Inget hardcore men jag var ensam tillsammans med en annan som fick instruktion så jag hade det väldigt lugnt och skönt. Det är också värt ngt. Sen när jag var nästan klar kom det ner 3 killar som skulle köra bänk men dom störde inte alls.

Ett lugnt och fint pass vilket jag behövde efter en jobbig dag.

Frippe_L
2006-01-24, 21:35

Sånt får man stå ut med på mitt gym då där är folk som tävlar i Kung-Fu form eller vad det heter när de bara har uppvisningar. Sen är där Thai-träning och Sanshou med så 2-3 dar i veckan ser gymmet ut som Mortal Kombat VII eller nåt. Dock så har de ju en sal till träningen men innan och efter står de och kickar på sandsäckar och i luften.
De ser stentuffa ut i sina Gi´s och plastknivar/svärd :cool:

muddler
2006-01-24, 21:53

haha fyfan det där har man ju varit med om ett par ggr! likaså nån form av slagövning i CC som går ut på att man greppar ett handtag och slänger på typ 10kg och "slår" framåt, själklart skrikandes på sant karate manér *screwy*

grisbil3n
2006-01-25, 09:55
"Golfaren som prövar ut svingen i cablecrossen"

Haha vafan? Trodde jag var jävligt ensam om att ha bevittnat detta...

z_bumbi
2006-01-25, 10:43
Fasiken precis detta har slagit mig med!

Tänkte man skulle införa en halverad medlemskostnad för ungdomar som
börjar träna med vilkoret att dom är med vissa pass och får instruktioner
samt lite teorigenomgångar.

kanske kanske kan dom då bli lite mer bekant med resten av gymet, börja träna på vettigt sätt samt slippa stå i fyr-femmanna grupper och svinga 15kgs hantlar.

Är det inte bättre att sänka priset för oss som redan kan träna hjälpligt? :D

Grundidén med en "kurs" för alla som vill lära sig grunderna är något som jag tror kommer att dyka upp på flera gym i framtiden.

Sonny
2006-01-25, 10:45
Nått som jag irriterar mig så innerligt på, är grabbar i min egen ålder som envisas med att träna minst 3-4st tillsammans. Fyra grabbar som ska köra 3-4 set vardera i latsdraget samt snacka skit i nån minut mellan varje set.

Piranha
2006-01-25, 10:45
Är det inte bättre att sänka priset för oss som redan kan träna hjälpligt? :D

Grundidén med en "kurs" för alla som vill lära sig grunderna är något som jag tror kommer att dyka upp på flera gym i framtiden.

Den finns ju redan idag på nästan samtliga gym , men på frivilligbasis.

D Andersson
2006-01-25, 10:54
Behövs egentligen ingen kurs, jag tror mer på övervakare eller liknande med rätt att slänga ut/skingra oaktsamma klungor eller personer. För det är ju inte sällan man bubblar av ilska och man är så nära att säga något dumt, för att slippa ödsla energi på det så borde man ha anställda som sköter den biten. Kanske en three strikes lag - gör man fel tre gånger så åker man ut och medlemsavgiften brinner inne.

Jtor
2006-01-25, 10:58
Hade man haft 20 i åldergräns på mitt gym så skulle 80% av irritationsmomenten försvinna för mig iaf.

Prov lär inte behövas om dom skall strutta runt i en pippigul spandex i 1 månad.
Men det borde finnas något system att gym moderatorer kan varna dessa nybörjare att inte bryta mot "reglerna" annars blir man degraderad till pippi igen.

z_bumbi
2006-01-25, 11:07
Den finns ju redan idag på nästan samtliga gym , men på frivilligbasis.

Ja och nej. Att man kan hyra någon som lär en träna i form av en tränare finns.

En kurs med 10-20 tillfällen där man går igenom grunderna i träning är det ganska få gym som har idag vad jag vet men det kanske är vanligt?

Davil
2006-01-25, 11:10
Jag tycker det här var en mycket bra tråd ! Bra Pirajjan :D
jag tycker alla gym skall ge ut ett häfte till alla tränande med typ 100 punkter som man skall bocka för och skriva under med namn innan man blir insläppt.

*Nr 58* Du skall ikke spela golf utan klubba vid cabelcrossen *
*Nr 59* Du skall ikke......

* Cablecross: se ordlista på sid.63.

tinus
2006-01-25, 11:10
Vi har en Jumpaledare / instruktör som är väldigt mycke för att träna balans etc.

Man skiljer lätt ut dem som hon instruerat för dem är dem enda som kör bicepscurl stående på en fot.

:MrT: på en fot?! Vad tusan ska det vara bra för?

Håller för övrigt med dig pippirajjan..sätt en stor varningsskylt på fanskapet!
Det kan gå riktigt illa när man släpper lös dem,själv har jag fåt en hantel i huvudet :furious: tur att den bara snuddade,annars hade det gått illa...när jag fått tag i snorvalpen :whipped: :D

Karl_alfred
2006-01-25, 11:43
Bland de värsta är ju när folk utför saker i power racken som inta alls behövs göras där. Militärpress, stångcurl eller varför inte vanliga marklyft *screwy* :laugh:

Folk som går på löpbanden borde med portas. Iaf när resten av banden är upptagna...

Hmmm, finns väll massa grejer, men inget jag kommer på nu jag direkt irriterar mig på. Skulle väll vara de av storlek större som lever o väsnas så ofantligt fast det egentligen inte finns någon som helst anledning...

Piranha
2006-01-25, 12:06
Folk som går på löpbanden borde med portas. Iaf när resten av banden är upptagna...

Mao lämna att ett löpband till övers om du vill ha det ?

Jtor
2006-01-25, 12:17
Bland de värsta är ju när folk utför saker i power racken som inta alls behövs göras där.... vanliga marklyft *screwy* :laugh:

Det kan inte vara så att dom kör static holds då?

mystic[-_-]
2006-01-25, 12:20

Grejen är att jag har sett vad de håller på med. De tar bort säkerhetsspärrarna och kör vanliga marklyft. Inge static holds eller något sånt, totalt onödigt då det finns gott om plats att köra mark på :)

Karl_alfred
2006-01-25, 12:21
Mao lämna att ett löpband till övers om du vill ha det ?
Om de går bör de väll göra det iaf. Om nu de andra banden oxå är upptagna.

Karl_alfred
2006-01-25, 12:22
Vanliga mark :)

internethjälten
2006-01-25, 12:24

Nu till frågan.

..och ditt sätt att träna samt ditt beteende är det mest
optimala ur allas syn ?

hasse36
2006-01-25, 12:28
Förbjud all löpning på trampkvarnarna. Jag vill ha det tyst på gymmet.

Att översätta "treadmill" med löpband visar bara att man har tillbringat mer tid på gymmet än på biblioteket.

För er obildade kan jag upplysa att "bibliotek" är som en gigantisk server för bokdelning.

Piranha
2006-01-25, 12:29
..och ditt sätt att träna samt ditt beteende är det mest
optimala ur allas syn ?

Antagligen, de kan iaf träna ostört.

Jtor
2006-01-25, 12:33
']Grejen är att jag har sett vad de håller på med. De tar bort säkerhetsspärrarna och kör vanliga marklyft. Inge static holds eller något sånt, totalt onödigt då det finns gott om plats att köra mark på :)

Ok, det är väldigt onödigt :P Dom kanske har nån sorts omvänd klaustrofobi. Dom känner sig säker i racket :P

30cm
2006-01-25, 12:38
Varför ska ni bry er om andra tränar fel, det är väl deras problem? Så länge ingen kastar hantlar på dig är det väl bara att låta dom vara. Om någon använder powerracken för att göra bicepcurls är det bara att vänligt förklara ditt önskemål för personen.
Om något gym vill förbjuda tillträde för unga, gamla, kvinnor, män, dumhuvuden, tunnisar, tjockisar eller kostymnissar så tycker jag att dom ska få göra det. Det kanske höjer kvaliteten.

Mind your business!

internethjälten
2006-01-25, 12:39
Antagligen, de kan iaf träna ostört.

Då är din modell att föredra då.

Kan delvis hålla med om att det är störigt när folk okuperar
powerracken för att köra bicce på 30kg när det finns fasta
stänger mellan 5-40kg.

Har dock inte märk av mobiler, smink eller liknande i så stor grad
ännu, ska dock byta till F&S i April så vi får väl se då.

Dock brukar kommentaren :

-"Ska du leka länge till med de hantlarn ? -Jag tänkte träna med dem"

funka väldigt bra...

Piranha
2006-01-25, 12:52
Då är din modell att föredra då.

Kan delvis hålla med om att det är störigt när folk okuperar
powerracken för att köra bicce på 30kg när det finns fasta
stänger mellan 5-40kg.

Har dock inte märk av mobiler, smink eller liknande i så stor grad
ännu, ska dock byta till F&S i April så vi får väl se då.

Dock brukar kommentaren :

-"Ska du leka länge till med de hantlarn ? -Jag tänkte träna med dem"

funka väldigt bra...

"Du är klar nu." funkar också.

internethjälten
2006-01-25, 12:53
"Du är klar nu." funkar också.

Lägger den på minnet, dock är det bara överfullt på gymmet
här i byn på måndag-tisdagar och sen lugnar det ner sig.

Men ditt första inlägg har lite i sig, skulle vara lite
"vett och ettikett", hur man visar hänsyn etc.

Piranha
2006-01-25, 12:54
Lägger den på minnet, dock är det bara överfullt på gymmet
här i byn på måndag-tisdagar och sen lugnar det ner sig.

Men ditt första inlägg har lite i sig, skulle vara lite
"vett och ettikett", hur man visar hänsyn etc.

He he he , skämtade bara.

Jag frågar såklart om jag får gå emellan.

Krokodil
2006-01-25, 12:55

Nu till frågan.

Bravo Pirre!!!

För en gångs skull håller jag med om att någon begränsning borde finnas bland klientelet. När jag kom i omklädningsrummet på gymmet igår var golvet täckt av vatten och ett gäng småkillar jagade varandra med vattenslang i duschen. *grr27*

internethjälten
2006-01-25, 12:55
He he he , skämtade bara.

Jag frågar såklart om jag får gå emellan.

Jag skämtar inte -betalar full avgift medans
studendräggen får träna för halva priset så
de kan fan flytta på sig. :laugh:

skaparn
2006-01-25, 13:20
ett gäng småkillar jagade varandra med vattenslang i duschen. *grr27*

Det lät ju faktiskt riktigt roligt. Var inte så hård nu gamle man.

Trassel
2006-01-25, 13:32
Kan vara bra att upplysa att har man lastat på 200 kg på en skivstång så kan man inte bara lassa av allt på ena sida först för att SEN ta andra.. höll på å bli jordens olycka igår, slutade med mindre ordväxling.. P U C K O N ..

Naesetgrabb
2006-01-25, 13:43
Du kör en nakeninstuktion efter stängningsdags som vanligt ?

:laugh: