Visa fullständig version : Lämna kvar champinjonstammarna i affären?
Pellefant
2006-01-24, 16:21
Hejsan,
När affären är svindyr på champinjonerna, så brukar jag lämna kvar stammarna på champinjonerna(man vrider av dem bara), då jag ska göra fyllda champinjonhattar. :) (gott att fylla med tex ädelost)
Är det olagligt? :em:
Hejsan,
När affären är svindyr på champinjonerna, så brukar jag lämna kvar stammarna på champinjonerna(man vrider av dem bara), då jag ska göra fyllda champinjonhattar. :) (gott att fylla med tex ädelost)
Vet inte men skalar du av plasten på kexpaketet eller skalar apelsinen .
Jag tycker ifs du är rent snål.
Vet inte, men jag brukar ta av skalet på bananerna innan jag betalar.
Hejsan,
jag tycker du är rent ut av sagt korkad!
något hyfs får man väl ändå ha.
är inne på pippihranas linje, kärnar du ur avokadon också?
Pudzianovski
2006-01-24, 16:27
:D Det roliga är kommentarerna i denna tråd.
We are the champions !
Wennerberg
2006-01-24, 16:31
OH HERREGUD! AnVÄNDER du KONDOMEN I äffären också elelrE?!
1++1?!?!!?!?
Pellefant
2006-01-24, 16:31
Jag får sluta med det då. Vill ju inte kallas snål.
Jag var på affären idag och skulle köpa champinjoner, men det fanns bara ett kilo champinjonsstammar...
Vem är skyldig?
jämförelserna börjar bli sega nu hörrni :D
Metal_boy_
2006-01-24, 16:32
Det är bra, man ska inte betala för mer än vad man får. Gör så att du äter på plats, sen skuttar du iväg och skiter på vågen vid kassan.
Vrid ur vattnet ur dem annars, så sparar du några öre.
Pellefant
2006-01-24, 16:39
Haha! Vad grymma ni är. :D
internethjälten
2006-01-24, 16:48
klart man drar dän skiten som man inte ska äta ändå, sen
om det är snålhet eller inte skiter jag i.
som tex puckolöken bryter jagbort nästan allt bladverk från..
kvisttomater drar jag bort kvistarna från..
listran kan göras lång !
tossefar
2006-01-24, 16:50
Hejsan,
Helt ok!
Du höll dig ändå bara på lidl va? :thumbup:
Sicket gnidet jäkla beteende! Usch!
Krösus Sork och du, ni är jävligt bra polare va?
:D
Jag tycker att man väljer vad man vill ha i butiken och betalar för det. Man tar inte sönder det man vill ha för att lämna kvar delar och betala bara för precis det man vill äta. Så funkar det inte. Vem skall äta stammarna? Förresten är stammarna goda, och det är den gröna blasten på purjolöken också.
Pellefant
2006-01-24, 17:04
ok. ok. Ni har övertygat mig.
ok. ok. Ni har övertygat mig.Nu låser du tråden, va? :)
internethjälten
2006-01-24, 17:11
ok. ok. Ni har övertygat mig.
klent.. du faller för grupptrycket :booty:
internethjälten
2006-01-24, 17:12
och det är den gröna blasten på purjolöken också.
beror ju helt och hållt på hur skiten ser ut, ser den skabbish ut
tänker jak inte betala för den -då kan butiken behålla den.
Pellefant
2006-01-24, 17:16
Nu låser du tråden, va? :)
Ja tack. :em:
Lider med dig, inte kul när hela forummobben faller en i huvudet, men ärligt nu, var inte detta lite av det du väntade dig?
Själv har jag en snål studentjävel till kompis som tar med sig en rulle med "halva priset, kort datum" klisterlappar och klistar på dyrare färskvaror tex köttfärs.
Snålt, you bet! :D
Hade en skön snubbe inne på "min" affär som satte egna halvaprisetlappar på just kött. Tyvärr använder vi oss inte av den sortens lappar, så han "åkte dit". Smått pinsamt.
Ser jag nån dumskalle som står och skalar av frukten innan köp frågar jag helt sonika vad fan personen i fråga sysslar med. Ungefär samma metod jag använder när det står folk och käkar lösgodis i butiken. Idioter.
MasterChief
2006-01-24, 18:27
Nu har ju i och för sig butiken BETALAT för den hela champinjonen mot grossisten så då är det väl bara rimligt att man som konsument köper produkten i befintligt skick, allt annat är rent bedrägeri.
J.Saarela
2006-01-24, 18:34
Tar du och köper lösviktsgodis utan påse oxå?Bär det i fickan till vågen.
Det är jävligt dålig stil om inte annat, hatar kärringar som vrider av det gröna på purjolöken med, jag vill inte heller ha det, men så gör man ju inte, vem fan köper resterna?
Om du nu inte vill använda hela vad-det-nu-är-för-något så är det ju ditt problem.
Öppna 5 påsar gott & blandat o sortera ut de bitarna du vill ha?
Helt ok!
Du höll dig ändå bara på lidl va? :thumbup:haha, handla på lidl OCH lämna kvar det man inte vill ha av varorna. Hur snål tror du han är?
Som Att GÅ In PÅ Scan, SÄga Att Man Vill KÖpa En Hel Ko FÖr X Kr/kg Och SlÄnga Bort Allt FÖrutom Fileerna Innan Man Betalar!! ;/
köpa en prostituerad för en kväll men mäta minuterna och fortsätta vid samma klockslag som man slutade nästa dag ;/
Att man ens berättar... *whatever*
listran kan göras lång !
Vi är inte direkt förvånade.
Däremot finns det en idé med att ha kvar kvisten på kvisttomaterna.
Har du det och lägger dom i solljus så fortsätter dom att mogna och blir godare.
listran kan göras lång !
Jag gillar er social handikappade personer, ni är så lustiga med era berättelser. Typ mini_Arnolds "Varför skall jag äta semla när den är 5 kronor dyrare på den dagen!!" och din vrida av blasten.
Jag menar, når man inte någonstans en gräns när du står där och sliter bland grönsakerna och blasten yr. Sedan så vet jag dock att du är en rebel without a cause, hata alla, jadajaj, bil..etc. Så det svaret behöver du inte komma med. Men du anser alltså att de enstaka kronorna du "sparar" är värt det?
Däremot finns det en idé med att ha kvar kvisten på kvisttomaterna.
Har du det och lägger dom i solljus så fortsätter dom att mogna och blir godare.
Nej det är fel tyvärr.
Metal_boy_
2006-01-24, 21:06
listran kan göras lång !
Jasså det är du och invandrarna som står i grönsakerna när det flyger blast åt alla håll :laugh:
internethjälten
2006-01-24, 22:46
Vi ? -skitzo ?
Men du anser alltså att de enstaka kronorna du "sparar" är värt det?
Japp, många bäckar små för bövlen !
Jasså det är du och invandrarna som står i grönsakerna när det flyger blast åt alla håll
Hahahahaha - jag är inte svenk om du trodde det ! -JAG ÄR SKÅNIG !!!
Metal_boy_
2006-01-24, 23:01
Vi ? -skitzo ?
Japp, många bäckar små för bövlen !
Hahahahaha - jag är inte svenk om du trodde det ! -JAG ÄR SKÅNIG !!!
Just fan, det förklarar ju saken :)
Hejsan,
Gör vad fan du vill.. men bli inte förvånad om du blir utkastad om personalen kommer på dig med stammarna skvättandes. Du lär ju inte bli tagen för "god kund" med det beteendet. :D
Att sätta egna prislappar på varorna är gissningsvis försök till bedrägeri.. dvs olagligt.
Pellefant
2006-01-24, 23:16
Fast nu har jag lovat (se ovan) att inte göra så igen tack vara alla bra inlägg i tråden. :)
hahahahahah best of?? :hbang:
hahahhaahahaaaaaaaaaaaaaa ffs
Rock'nRoll
2006-01-25, 00:22
Jag gillar er social handikappade personer.
Socialt handikappad. Helt klockren beskrivning.
Varför frågar du? Antingen gör man det, eller inte. Alla förstår ju ändå att det är snålt som fan men inte direkt nått man kommer att åtalas för vid upptäckt.. sen är det bara att väga fördel mot nackdel
internethjälten
2006-01-25, 01:02
..tur att ni är sånna jävla moralkärringar hela högen -är så man
vill spy på en del av er *screwy*
det är väl fan tur att det finns. tänk om alla vore som dig. fyfan det är så man vill spy på dig.
är du uppfostrad i ngt jävla tattarläger eller?
internethjälten
2006-01-25, 01:06
det är väl fan tur att det finns. tänk om alla vore som dig. fyfan det är så man vill spy på dig.
Weeeiiii - spytävling ?
MasterChief
2006-01-25, 06:18
Väx upp, du är riktigt pinsam.
Löjtnant Blank
2006-01-25, 06:36
Ha, ha. Du påminner om farsans gamla kompis som tvättade kläderna för hand med tvål och lät dem dropptorka i köket. En gång tog han glatt emot en kartong med böcker på ett språk han inte förstod eftersom de var gratis.
The_RobRoy
2006-01-25, 07:13
Lillebrorsans polare kom på när dom va små att om man bara köper 1 lösgodis i taget, så kostar den mindre än 0.25 öre och ska alltså avrundas ner till noll, så han gick fram till kassan kanske 7-8 ggr om dan och köpte en lösgodis åt gången, vilket helatiden alltså blev gratis, råkade va nere på ICA när han va uppe i sin 7e gång eller något sånt, kassörskorna va ruskigt irriterade på honom, tillslut bestämde dom att han inte fick handla 1 lösgodis längre :D
delta_mats
2006-01-25, 08:26
Lillebrorsans polare kom på när dom va små att om man bara köper 1 lösgodis i taget, så kostar den mindre än 0.25 öre och ska alltså avrundas ner till noll, så han gick fram till kassan kanske 7-8 ggr om dan och köpte en lösgodis åt gången, vilket helatiden alltså blev gratis, råkade va nere på ICA när han va uppe i sin 7e gång eller något sånt, kassörskorna va ruskigt irriterade på honom, tillslut bestämde dom att han inte fick handla 1 lösgodis längre :D
Klok unge!
När syrran jobbade som kassörska för ett par sommrar sedan, kom en äldre dam fram till kassan.
Efter att syrran ställt den vanliga frågan "var det bra så?", drar damen fram ett bananskal ur fickan varpå hon säger "ja just ja, den här också".
Hon har alltså ätit en banan i affären och vill nu betala för den!
När syrran jobbade som kassörska för ett par sommrar sedan, kom en äldre dam fram till kassan.
Efter att syrran ställt den vanliga frågan "var det bra så?", drar damen fram ett bananskal ur fickan varpå hon säger "ja just ja, den här också".
Hon har alltså ätit en banan i affären och vill nu betala för den!
Det där ser man ofta hos småbarnföräldrar. De öppnar ett kexpaket eller en godispåse till ungen, väl i kassan betalar de för den öppnade varan. Okey att man vill hålla ungen lugn, fast det borde höra till allmänt hyffs att man betalar först.
Det där ser man ofta hos småbarnföräldrar. De öppnar ett kexpaket eller en godispåse till ungen, väl i kassan betalar de för den öppnade varan. Okey att man vill hålla ungen lugn, fast det borde höra till allmänt hyffs att man betalar först.
Ja men, ett kexpaket eller en godispåse kan man ju ändå ta betalt för i efterhand... Men hur gör man med en uppäten banan?
Det där ser man ofta hos småbarnföräldrar. De öppnar ett kexpaket eller en godispåse till ungen, väl i kassan betalar de för den öppnade varan. Okey att man vill hålla ungen lugn, fast det borde höra till allmän hyfs att man betalar först.
Har du barn? :D
Jag misstänker att de flesta småbarnsföräldrar som gör så är fullt medvetna om vad som är "allmän hyfs" och nog helst skulle vilja bete sig i linje med det - d.v.s. betala först och ge ungen godis sedan - men väljer det bästa av två onda ting (öppna godispåse och ta det pinsamma med kassörskan resp. medkunderna när det är dags att betala vs. hysteriskt utbrott på varuhusgolvet). Att det tillåts (i de flesta fall verkar ju folk inte bli insläpade på kontoret för uttredning av snatteri) beror förmodligen på att en rätt stor procent av de som jobbar i affären också har barn och vet hur det är ... ;)
Här finns det ett par affärer som brukar lägga de lätt bedagade bananerna i en korg och ställa fram den med etiketten "Vill ditt barn ha en banan medan ni handlar?" Uppenbarligen en fungerande metod, eftersom de fortsätter att tillämpa den.
att öppna varor med streckkod tycker jag inte är fel,, brukar ofta ta en flaska o dricka i affärn, o sen lägga fram den tomma flaskan i kassan-fel=?
att öppna varor med streckkod tycker jag inte är fel,, brukar ofta ta en flaska o dricka i affärn, o sen lägga fram den tomma flaskan i kassan-fel=?
Problemet är väl att du går runt och dricker i affären.. om en anställd ser det så tänker dom generellt inte -"jaså.. han tänker nog betala när han kommer till kassan" utan snarare -"jaså.. det är till att sno..satana!", så måste dom följa efter dig till kassan och se till att du faktiskt pyntar.
Det är faktiskt rätt vanligt att föräldrar och andra kunder som tillämpar "öppna och ät i butiken"-metoden helt enkelt "råkar glömma" att langa upp den tomma förpackningen alternativt "råkar" lägga ifrån sig den innan kassan. Jättekonstigt verkligen.
Problemet är väl att du går runt och dricker i affären.. om en anställd ser det så tänker dom generellt inte -"jaså.. han tänker nog betala när han kommer till kassan" utan snarare -"jaså.. det är till att sno..satana!", så måste dom följa efter dig till kassan och se till att du faktiskt pyntar.
Det är faktiskt rätt vanligt att föräldrar och andra kunder som tillämpar "öppna och ät i butiken"-metoden helt enkelt "råkar glömma" att langa upp den tomma förpackningen alternativt "råkar" lägga ifrån sig den innan kassan. Jättekonstigt verkligen.
Sen är de fina signaler de sänder till sina barn.
Pellefant
2006-01-25, 11:25
Tack för alla svar, ska sluta med det som sagt, insett nu vilket småsnålt beetende det är. :)
Hoppas att ni som svarat i tråden inte laddar ner copyrightskyddad film och musik från nätet. ;)
Tack för alla svar, ska sluta med det som sagt, insett nu vilket småsnålt beetende det är. :)
Hoppas att ni som svarat i tråden inte laddar ner copyrightskyddad film och musik från nätet. ;)
Aldrig i livet , det är ju stöld !
De champinjoner jag köper brukar redan vara rensade så att då ta bort stammen är jag inte med på? Eller finns det jordiga stammar i butikerna?
Jag är dock lite inne på impegas linje, dålig blast på en purjo inte är något jag har lust att betala för så den kan mycket väl åka ner i soppbehållaren redan i butiken.
De champinjoner jag köper brukar redan vara rensade så att då ta bort stammen är jag inte med på? Eller finns det jordiga stammar i butikerna?
Jag är dock lite inne på impegas linje, dålig blast på en purjo inte är något jag har lust att betala för så den kan mycket väl åka ner i soppbehållaren redan i butiken.
Jag tror det finns en anledning till att stammar och blast finns med ända till butiken, antagligen innehåller dem fukt/vätska som håller grönsaken ifrån att torka ut.
Jag tror det finns en anledning till att stammar och blast finns med ända till butiken, antagligen innehåller dem fukt/vätska som håller grönsaken ifrån att torka ut.
Jag trooooor att stammarna och blasten finns kvar i butiken för att det finns folk som äter stammarna/blasten.
Hahahaha kul tråd :thumbup:
Svaren är som sagt roligast, att ni ens orkar kommentera skiten (oops vad gjorde jag själv nu då?). Som vanligt vill många framstå som präktiga människor som minnsan aaaaldrig gör något fel i samhället och tar alla chanser dom får att hacka på andra. Klart att det är fel, men jösses, han har inte tagit livet av charkenpersonalen ffs lol n00bs omg!!11
(Jag brukar faktiskt ibland ta lösviktsgodis medans jag köper det :em: )
Kom igen och såga mig nu präktiga människor!!!! http://digilander.libero.it/tribers/smilies/love.gif
mistermr
2006-01-25, 12:21
Jasså det är du och invandrarna som står i grönsakerna när det flyger blast åt alla håll :laugh:
sÅ fort det är ngt negativt så riktas alla anklagelser mot invandrare, varför?
Människor är olika, är det så himla svårt att fatta?
MVH
Hahahaha kul tråd :thumbup:
Svaren är som sagt roligast, att ni ens orkar kommentera skiten (oops vad gjorde jag själv nu då?). Som vanligt vill många framstå som präktiga människor som minnsan aaaaldrig gör något fel i samhället och tar alla chanser dom får att hacka på andra. Klart att det är fel, men jösses, han har inte tagit livet av charkenpersonalen ffs lol n00bs omg!!11
(Jag brukar faktiskt ibland ta lösviktsgodis medans jag köper det :em: )
Kom igen och såga mig nu präktiga människor!!!! http://digilander.libero.it/tribers/smilies/love.gif
Fortfarande bitter över att det fanns någon tillräckligt fräck för att tycka det är lamt att hålla på med fartöverträdelser utan att stå för det och istället överklaga?
Jag brukar faktiskt ibland ta lösviktsgodis medans jag köper det.Jag smakar lösgodis om det är någon ny sort som jag inte vet om jag vill ta mycket av. Ibland kan man också undra om det är russin eller puff innuti. Det är hemskt om det är russin. Men eftersom man köper en ordentlig påse till så tycker jag att det är helt ok och det är ingen som har blängt på mig för det. Det blir inte så ofta det händer heller eftersom jag har smakat de allra flesta godissorter ett stort antal gånger. :D
Jag har blastat av purjolöken tidigare, men nu pallar jag inte bry mig. Slokad blast är också god, i alla fall i grytor.
Metal_boy_
2006-01-25, 14:46
sÅ fort det är ngt negativt så riktas alla anklagelser mot invandrare, varför?
Människor är olika, är det så himla svårt att fatta?
MVH
Snälla nån, hur allvarligt tog du mitt inlägg? Ja jag vet att människor är olika och tur är väl det. Jag har inget emot att invandrare i regel handlar mer frukt och grönsaker än oss. Tvärtom jag tycker svensken borde ta efter mer och handla lite mer frukt/grönt/nötter istället för att springa omkring med fläsket bland kakor och chips.
Metal_boy_
2006-01-25, 14:47
Jag smakar lösgodis om det är någon ny sort som jag inte vet om jag vill ta mycket av. Ibland kan man också undra om det är russin eller puff innuti. Det är hemskt om det är russin. Men eftersom man köper en ordentlig påse till så tycker jag att det är helt ok och det är ingen som har blängt på mig för det. Det blir inte så ofta det händer heller eftersom jag har smakat de allra flesta godissorter ett stort antal gånger. :D
Jag har blastat av purjolöken tidigare, men nu pallar jag inte bry mig. Slokad blast är också god, i alla fall i grytor.
Slokad blast? Är det samma som slak Purjo?
Jag gillar er social handikappade personer, ni är så lustiga med era berättelser. Typ mini_Arnolds "Varför skall jag äta semla när den är 5 kronor dyrare på den dagen!!" och din vrida av blasten.
Jag menar, når man inte någonstans en gräns när du står där och sliter bland grönsakerna och blasten yr. Sedan så vet jag dock att du är en rebel without a cause, hata alla, jadajaj, bil..etc. Så det svaret behöver du inte komma med. Men du anser alltså att de enstaka kronorna du "sparar" är värt det?
Det var jag som "lärde" Impegas att vrida av blasten.. Jag gillar inte blasten, det gör inte han heller, ingen av oss ser någon som helst anledning att betala den då.. Dessutom brukar den vara rätt ful och äcklig.. Kvisttomaterna tror kassörskorna är vanliga tomater om man tar bort det gröna, det gör några kronor. Och ja, det är värt de pengarna, det blir en ganska bra timpeng på att vrida bort blasten och ta bort det gröna från tomaterna.. Kalla oss/mig snåla eller vad du vill, men jag tänker fortsätta.
Fortfarande bitter över att det fanns någon tillräckligt fräck för att tycka det är lamt att hålla på med fartöverträdelser utan att stå för det och istället överklaga?
Hmm ser jag någon som kastar GIGANTISKA stenblock i ett fint litet glashus?
.....eller hur var det nu med radiotjänst.
It's on?
Kvisttomaterna tror kassörskorna är vanliga tomater om man tar bort det gröna, det gör några kronor. Och ja, det är värt de pengarna, det blir en ganska bra timpeng på att vrida bort blasten och ta bort det gröna från tomaterna.. Kalla oss/mig snåla eller vad du vill, men jag tänker fortsätta.
Nice, så det är ok att snatta?
Varför? De betalar ju för varan.. Mamma brukade göra så med mig på somrarna, när det var lång kö, när jag ville ha glass.. Hon öppnade glassen försiktigt så att steckkoden fortfarande var hel och lämnade fram pappret till kassörskan. Alla var nöjda och glada - jag fick min glass, osmällt och affären fick sina pengar.
Det var jag som "lärde" Impegas att vrida av blasten.. Jag gillar inte blasten, det gör inte han heller, ingen av oss ser någon som helst anledning att betala den då.. Dessutom brukar den vara rätt ful och äcklig.. Kvisttomaterna tror kassörskorna är vanliga tomater om man tar bort det gröna, det gör några kronor. Och ja, det är värt de pengarna, det blir en ganska bra timpeng på att vrida bort blasten och ta bort det gröna från tomaterna.. Kalla oss/mig snåla eller vad du vill, men jag tänker fortsätta.
Jag ser det som att stjäla mer eller mindre ja.
Inte fan skulle man skala bananen eller apelsinen , butiken köper in varan på kilopris och vill sälja den på kilopris.
Säg det går 700 gram rent fruktkött på 1 Kg apelsiner.
1 apelsiner kg kostar 7 kr att köpa in och säljs sen för 10 kr/kg i butik.
Hur mycke vinst gör butiken på att ni skalar dem ? ( 700 gram )
Ja ni räknade rätt .. de gör inte en spänn.
( samma skit med purjo skalad eller inte )
Det är stöld och inget annat.
Metal_boy_
2006-01-25, 15:14
Varför? De betalar ju för varan.. Mamma brukade göra så med mig på somrarna, när det var lång kö, när jag ville ha glass.. Hon öppnade glassen försiktigt så att steckkoden fortfarande var hel och lämnade fram pappret till kassörskan. Alla var nöjda och glada - jag fick min glass, osmällt och affären fick sina pengar.
Då kan man ju lika gärna äta 2 glassar och dricka en läsk också, så lämnar man bara ett glasspapper till kassörskan. Hur vore det om alla gjorde så?
Pudzianovski
2006-01-25, 15:14
:laugh:
Nice, så det är ok att snatta?
Jag tänkte faktiskt skriva att jag _aldrig_ har snattat, regelrätt snattat iaf, synd att jag inte gjorde det då.. Sen är allt en bedömningsfråga. Jag har aldrig äns stoppat en vindruva i munnen i affären. Tror knappt jag brutit mot någon lag äns. Jag har tagit ett bett på en haschkaka en gång, det är nog det ända olagliga jag har gjort.
Pellefant
2006-01-25, 15:15
Ångrar att jag startade denna tråden. :furious:
MasterChief
2006-01-25, 15:17
Herregud...jag tänker inte kalla dig snål...Du är MER än så.
Jag tänkte faktiskt skriva att jag _aldrig_ har snattat, regelrätt snattat iaf, synd att jag inte gjorde det då.. Sen är allt en bedömningsfråga. Jag har aldrig äns stoppat en vindruva i munnen i affären. Tror knappt jag brutit mot någon lag äns. Jag har tagit ett bett på en haschkaka en gång, det är nog det ända olagliga jag har gjort.
Men du tar ju bort kvistar på tomater i syfte att få ett billigare pris på dem. Ungefär som att stoppa dyrare godis i en påse som är till för billigare godis.
Jaja, jag klarar bara inte av snåla människor utan normalt hyfs. Så ta det inte personligt.
Stäng den här patetiska tråden man blir ju bara irriterad på alla tjuvar.
Jag ser det som att stjäla mer eller mindre ja.
Inte fan skulle man skala bananen eller apelsinen , butiken köper in varan på kilopris och vill sälja den på kilopris.
Säg det går 700 gram rent fruktkött på 1 Kg apelsiner.
1 apelsiner kg kostar 7 kr att köpa in och säljs sen för 10 kr/kg i butik.
Hur mycke vinst gör butiken på att ni skalar dem ? ( 700 gram )
Ja ni räknade rätt .. de gör inte en spänn.
( samma skit med purjo skalad eller inte )
Utan skalet blir bananerna bruna och apelsinerna torkar.
Det är bara när det gäller purjo och tomater jag tillämpar detta, annars är jag som sagt väldigt skötsam. Så jag tycker inte att det gör så mycket..
Det är bara när det gäller purjo och tomater jag tillämpar detta, annars är jag som sagt väldigt skötsam. Så jag tycker inte att det gör så mycket..
Men du ser inte att det är att stjäla ?
Utan förtjänst på en produkt man säljer, försvinner den rätt snabbt ur sortimentet.
Herregud...jag tänker inte kalla dig snål...Du är MER än så.
Vad är jag då?
Vad är jag då?
Åtalnlingsbar ( skulle jag tro )
Utan förtjänst på en produkt man säljer, försvinner den rätt snabbt ur sortimentet.
Då får vi se hur länge purjolök och tomater finns kvar då :D
Pudzianovski
2006-01-25, 15:31
Vad är jag då?
Något vi blir bannade för om vi skriver det här.
:thumbup:
Det kommer säkerligen finnas kvar , men det är för att andra inte är som du.
Ja se snåla snålänningar. fyfan.
stäng den här tråden jag orkar inte höra mer om de skurkaktiga huskvarnainfödingarna.
Är det verkligen så att du inte förstår att det är snatteri du pysslar med eller är du bara arrogant nog att skita i det? Ser du likheten i att t ex plocka ner en bit oxfilé i godispåsen (för det är ju gott som godis) men ändå betala kilopriset för lösgodis för det? Du förtjänar verkligen en Ronny och Ragge-daskning i bakskallen. sch-tschhhh; kamma dig!
Åtalnlingsbar ( skulle jag tro )
Skulle inte tro det.. Eftersom jag gör det öppet och ingen har sakt något än så.. Men jag ska skicka iväg ett mail till rättskunskapsläraren och fråga.
Skulle inte tro det.. Eftersom jag gör det öppet och ingen har sakt något än så.. Men jag ska skicka iväg ett mail till rättskunskapsläraren och fråga.
Jag gör detsamma till juristerna jag känner.
Rättkunskapsläraren :)
Vad sägs om att du frågar ett butiksbiträde i affären nästa gång om det är ok att du tar en vara, märker/ändrar den så att den tas för en annan för att slippa billigare undan.
Vad är jag då?
En som grinar varje gång du går på toa...
fan varför inte börja slå ner pensionärer på stan, sålänge jag gör det på öppen gata och de inte säger något så är det ok!
Är det verkligen så att du inte förstår att det är snatteri du pysslar med eller är du bara arrogant nog att skita i det? Ser du likheten i att t ex plocka ner en bit oxfilé i godispåsen (för det är ju gott som godis) men ändå betala kilopriset för lösgodis för det? Du förtjänar verkligen en Ronny och Ragge-daskning i bakskallen. sch-tschhhh; kamma dig!
Jag tycker inte att det är snatteri och jag ser inte likheten i att stoppa fläskfilé i godispåsen. Jag är fortfarande väldigt skötsam annars så jag tycker inte att det gör någon större skillnad. Det finns nog många här som tycker att jag gör fel men som själva inte är guds bästa barn.
Jag tycker inte att det är snatteri och jag ser inte likheten i att stoppa fläskfilé i godispåsen. Jag är fortfarande väldigt skötsam annars så jag tycker inte att det gör någon större skillnad. Det finns nog många här som tycker att jag gör fel men som själva inte är guds bästa barn.
Hur du "annars" uppför dig är väl knappast vesäntligt i det här ärendet, butiken skiter fullständigt i om du gick i söndags skolan eller inte.
Du ändrar produkten för att göra nåre snålkronor på butikens bekostnad. svårare än så är det inte.
Men hur kan du inte se likheten?
Du tar produkt 1: kostar (påhittade siffror) 20kr/kg
Gör om den till produkt 2 som kostar: 15kr/kg
Testa med produkt 1 som kvist-tomater och produkt 2 som vanliga tomater.
Testa sen med produkt 1 som fläskfile och produkt 2 som lösgodis.
Vari ligger skillnaden?
fan varför inte börja slå ner pensionärer på stan, sålänge jag gör det på öppen gata och de inte säger något så är det ok!
Nej, en pensionär är en människa, människor skadar man inte.
Nu undrar jag.. ..Har du varit i slagsmål någon gång? Jag har inte varit i ett ända..
Men hur kan du inte se likheten?
Du tar produkt 1: kostar (påhittade siffror) 20kr/kg
Gör om den till produkt 2 som kostar: 15kr/kg
Testa med produkt 1 som kvist-tomater och produkt 2 som vanliga tomater.
Testa sen med produkt 1 som fläskfile och produkt 2 som lösgodis.
Vari ligger skillnaden?
Det är fortfarande tomater.. Jag kan inte hjälpa att kasörskan tar det för vanliga tomater.
Att sedan jämföra med fläskfilé och lösgodis som är totalt olika varor och totalt olika prisklasser tycker jag är löjligt.
Hur du "annars" uppför dig är väl knappast vesäntligt i det här ärendet, butiken skiter fullständigt i om du gick i söndags skolan eller inte.
Du ändrar produkten för att göra nåre snålkronor på butikens bekostnad. svårare än så är det inte.
Nej, jag ser mycket till helheten i en människas liv. Det finns grader i helvetet.
Det är fortfarande tomater.. Jag kan inte hjälpa att kasörskan tar det för vanliga tomater.
Att sedan jämföra med fläskfilé och lösgodis som är totalt olika varor och totalt olika prisklasser tycker jag är löjligt.
Ok, men för att du ska förstå så byter vi produkt 1 och 2 mot fläsk- och oxfile. Båda är ju kött11; den ena kostar 100 spänn mer per kilo.
MasterChief
2006-01-25, 15:54
Hoppas du driver med oss. Du förändrar tomaterna utseende FÖR att utföra ett bedrägeri. Så enkelt är det.
Rättkunskapsläraren :)
Vad sägs om att du frågar ett butiksbiträde i affären nästa gång om det är ok att du tar en vara, märker/ändrar den så att den tas för en annan för att slippa billigare undan.
Först, jag märker aldrig om en vara, skulle inte falla mig in.
Butiksbiträdena gillar det säkert inte. Men det var inte de det handlade om, det var om det var olagligt eller inte. Det är inte jag så säker på att butiksbiträdet kan svara på, så därför skickade jag ett mail till rättskunskapsläraren. :)
Nej, jag ser mycket till helheten i en människas liv. Det finns grader i helvetet.
Mycket bra, men Svensk lag har inte samma uppfattning tyvärr.
Men det är lugnt, du visar iaf att du inser hur fel du gör genom att försöka rättfärdiga dig med att du annars är en så laglydig medborgare så du verkar ha insett att du gör fel.
Hoppas du driver med oss. Du förändrar tomaterna utseende FÖR att utföra ett bedrägeri. Så enkelt är det.
De får gärna fråga mig vad det är för sorts tomater, och jag kommer helt sanningsenligt svara att det är kvisttomater.
Först, jag märker aldrig om en vara, skulle inte falla mig in.
Butiksbiträdena gillar det säkert inte. Men det var inte de det handlade om, det var om det var olagligt eller inte. Det är inte jag så säker på att butiksbiträdet kan svara på, så därför skickade jag ett mail till rättskunskapsläraren. :)
På vad sätt skulle butiksbiträdet inte kunna avgöra om det var olagligt eller inte? Snatteri är stöld Cendra.
MasterChief
2006-01-25, 16:00
De får gärna fråga mig vad det är för sorts tomater, och jag kommer helt sanningsenligt svara att det är kvisttomater.
OMFG. Jag lägger ner.
På vad sätt skulle butiksbiträdet inte kunna avgöra om det var olagligt eller inte? Snatteri är stöld Cendra.
Jag får väl förklara en gång till då. Jag har frågat läraren, någon annan frågade några andra jurister. Vi försöker ta reda på om det verkligen är regelrätt snatteri. Är det det kommer jag sluta. Är det det inte kommer jag fortsätta. Än så länge är det bara folks egna åsikter om just den här frågan som speglas här.
Nej, en pensionär är en människa, människor skadar man inte.
Nu undrar jag.. ..Har du varit i slagsmål någon gång? Jag har inte varit i ett ända..
snick snack.
jag kan alltså då bryta mig in i bilar bara jag gör det öppet och ingen vågar säga något??
Jag får väl förklara en gång till då. Jag har frågat läraren, någon annan frågade några andra jurister. Vi försöker ta reda på om det verkligen är regelrätt snatteri. Är det det kommer jag sluta. Är det det inte kommer jag fortsätta. Än så länge är det bara folks egna åsikter om just den här frågan som speglas här.
Fråga butiksbiträdet för bövelen!
Kan nån mod ändra Impregas avatartext till:Tomattjuv.
Mycket bra, men Svensk lag har inte samma uppfattning tyvärr.
Men det är lugnt, du visar iaf att du inser hur fel du gör genom att försöka rättfärdiga dig med att du annars är en så laglydig medborgare så du verkar ha insett att du gör fel.
Jag inser att andra tycker att jag gör väldigt fel och vill inte att någon ska tro att jag inte drar mig för någonting. Så därför förklarar jag att jag annars är en snäll liten lydig flicka.
snick snack.
jag kan alltså då bryta mig in i bilar bara jag gör det öppet och ingen vågar säga något??
Det är enligt mig allvarligare, sånt sysslar inte jag med.
Det är enligt mig allvarligare, sånt sysslar inte jag med.
allvarligare? du anser alltså att du också håller på med olagligheter?
En som grinar varje gång du går på toa...
Varför skulle jag grina när jag går på toa?
allvarligare? du anser alltså att du också håller på med olagligheter?
Nej, men du gör det.
Men seriöst vem bryr sig egentligen om olagligheten i frågan, det roliga är ju snålheten! Att man kan bry sig om att manipulera med priser och blast på detta sätt är ju rackarns roligt som man säger.
Ni kör för fort och laddar hem filmer era bitches, så vem bryr sig om lagligheten. Jag snattade när jag var yngre, det skäms jag iofs rätt mycket för nu.
Det här är nästan tragiskt, fast samtidigt riktigt roligt. Att lilla jag kan reta folk så mycket bara för att jag bryter av blasten på purjolöken och tar bort det gröna från tomaterna..
Ska bli kul att se vad som har hänt här när jag kommer tillbaka från solningen. :)
Det här är nästan tragiskt, fast samtidigt riktigt roligt. Att lilla jag kan reta folk så mycket bara för att jag bryter av blasten på purjolöken och tar bort det gröna från tomaterna..
Ska bli kul att se vad som har hänt här när jag kommer tillbaka från solningen. :)
SOLAR DU! Fan vad fåfängt, tänk på cancer för fan!
Hrm, nej men. Jo, det var en bra idé. Skall nog jag också göra.
Snålhet... snålhet.
MasterChief
2006-01-25, 16:40
Jag retar mig mest på att du inte fattar...inte att du drar av blasten.
Slokad blast? Är det samma som slak Purjo?Japp. :)
En annan tanke bara, om ni köper lösgodis och ni kör ner sleven i lådan och det kommer upp 2-3 deformerade bitar -köper ni dem iaf då eller tar ni bort dem från sleven/påsen?
Snålhet... snålhet.
Ah, nu förstår jag vad du menade.
SOLAR DU! Fan vad fåfängt, tänk på cancer för fan!
Hrm, nej men. Jo, det var en bra idé. Skall nog jag också göra.
Jag gör det mest för att det är skönt med lite värme nu på vintern.
Jag snattade när jag var yngre, det skäms jag iofs rätt mycket för nu.
Det är inte en bra idé att snatta själv. Måste man nödvändigtvis ha en vara med rabatt hyr man någon annan som snattar den åt dig och säljer för en femtedel av priset. Du tjänar, snattaren tjänar. Men jag säger som du avslutade - jag skäms endel för de varor jag köpt i min ungdom.
Daniel_S
2006-01-25, 17:56
Om det är solklart att blasten/skräpet står för en ovanligt stor del av vikten, så är det bara att dra bort skiten. Butiksägarna kan påpeka åt dillodlarn att inga kunder vill köpa en meter långa stjälkar. Om potatisodlaren märker att han kan sälja jord, så kommer han att sälja jord.
Om det är solklart att blasten/skräpet står för en ovanligt stor del av vikten, så är det bara att dra bort skiten. Butiksägarna kan påpeka åt dillodlarn att inga kunder vill köpa en meter långa stjälkar. Om potatisodlaren märker att han kan sälja jord, så kommer han att sälja jord.
Då får du väl påpeka till butiksägaren att du inte tänker köpa mer purjolök förns de fixar det som du vill ha det. Vill de inte göra det så får du väl låta bli.
Alltså seriöst.. du är ju självklart skyldig att påpeka att det är kvisttomater i påsen.. skulle jag komma på dig med detta när jag jobbar skulle du få förklara det för mig i snatteri rummet.. sedan skulle du vara tvungen att punga ut med skadestånd till butiken och 500:- till brotsofferfonden eller vad det heter..
Bedrägeri+ snatteri
För att du är så sjukt jävla sniken!
Jag hade inte läst den här tråden innan nu, och jävlar vad sur jag blir.. det är när man kommer på sånt här folk i butiker som hela kroppen blir tvärfylld med illska och adrenalin.
FYFAN för tjuvpack!
Detta är ju skitkul!
Roligaste tråden på skitlänge, hur orkar man ens bry sig om den lilla skillnaden? Och att h*n inte greppera jämförelserna gör det bara roligare. Kan se d'artagnan och alfahannarna skaka i frustration.
Hur är det med blomkål?
Jag bryter bort de gröna bladen och i den butiken jag handlar så finns det en papperskorg ståendes brevid där man skall lägga blasten (för att man inte skall lägga den där blomkålen ligger).
Det är ju kilopris på blomkål också så där borde ju butiken förlora pengar *screwy*
och hur trodde du egentligen att den skulle utveckla sig?
hur kan du ens vara förvånad?
Vet inte i vilka butiker ni handlar men de jag har handlat i är inte ett mönster av ärlighet, köttfärs med svensk flagga på som inte kommer från sverige eller liknande för att kunna höja priset med någon krona. Sen tror jag många som klagat här, som nämts tidigare, t.ex. laddar hem mp3/film från nätet, men men..
Inte för att jag själv bryter bort saker, har inte ork nog, men skulle inte förlora någon sömn över de stackars butiksägarna om jag gjorde.
Vet inte i vilka butiker ni handlar men de jag har handlat i är inte ett mönster av ärlighet, köttfärs med svensk flagga på som inte kommer från sverige eller liknande för att kunna höja priset med någon krona. Sen tror jag många som klagat här, som nämts tidigare, t.ex. laddar hem mp3/film från nätet, men men..
Inte för att jag själv bryter bort saker, har inte ork nog, men skulle inte förlora någon sömn över de stackars butiksägarna om jag gjorde.
Ändra din "location"! :)
Nu kommer vi in på något helt annat..
Myglar man med priserna i affärerna så gör de direkta förluster på det. Laddar jag däremot ner musik så är det "bara" en eventuell utebliven förtjänst och inte en förlust som görs av musikern/skivaffären. Handlar precis lika mycket musik nu som jag gjorde innan man började ladda ner (= inte ett skit).
Fortkörning t.ex. som togs upp innan är inte heller något som någon förlorar något på. Det kan eventuellt "bara" innebära en större risk kanske. :)
Ändra din "location"! :)
Nu kommer vi in på något helt annat..
Myglar man med priserna i affärerna så gör de direkta förluster på det. Laddar jag däremot ner musik så är det "bara" en eventuell utebliven förtjänst och inte en förlust som görs av musikern/skivaffären. Handlar precis lika mycket musik nu som jag gjorde innan man började ladda ner (= inte ett skit).
Fortkörning t.ex. som togs upp innan är inte heller något som någon förlorar något på. Det kan eventuellt "bara" innebära en större risk kanske. :)
Jajaj jag ska ändra.
Mjo visst men det ändrar inte det med märkningen av varor för att höja priset.
Sen är det mer den moraliska aspekten av det hela jag tänkte på, tror de flesta har gjort något som är moraliskt tvivelaktigt i sina liv och då sitta o gnälla så mkt över en sån småsak tycker jag verkar lite överdrivet men det kanske är guds änglar som samlats just här på kollo ;)
Jajaj jag ska ändra.
Mjo visst men det ändrar inte det med märkningen av varor för att höja priset.
Sen är det mer den moraliska aspekten av det hela jag tänkte på, tror de flesta har gjort något som är moraliskt tvivelaktigt i sina liv och då sitta o gnälla så mkt över en sån småsak tycker jag verkar lite överdrivet men det kanske är guds änglar som samlats just här på kollo ;)
Jodå. I get your point. :)
Det som är kul är ju dock att folk ens orkar och det roligaste av allt är ju att Cendra inte fattar. :D
Jag vet inte vilken butik DU handlar i, men ingen av de matkedjor jag jobbat/jobbar för har någonsin märkt om varesig kött eller något annat.
Jag vet inte vilken butik DU handlar i, men ingen av de matkedjor jag jobbat/jobbar för har någonsin märkt om varesig kött eller något annat.
Nej men de säljer köttfärs osv med svenska flaggor på när köttet inte är från sverige.
Alltså seriöst.. du är ju självklart skyldig att påpeka att det är kvisttomater i påsen.. skulle jag komma på dig med detta när jag jobbar skulle du få förklara det för mig i snatteri rummet.. sedan skulle du vara tvungen att punga ut med skadestånd till butiken och 500:- till brotsofferfonden eller vad det heter..
Bedrägeri+ snatteri
För det första, om du nu ska tvinga in mig i ditt så kallade snatterirum så måste du göra ett envarsgripande först och du som jobbar i en butik vet ju vad det är. Och eftersom du nu gjort ett envarsgripande så vet du ju följderna för det.. Men eftersom du gripit mig för ett brott jag inte begått eller som ger en påföljd av fängelse - så kommer jag istället gripa dig för FRIHETSBERÖVANDE och det min kära vän ger fängelse.
Sen när det gäller ditt lilla påhitt med brottsofferfonden så sitter både jag och min pojkvän fortfarande dubbelvikta och skrattar åt dig. Kan du inte vara så snäll och skriva ut vilken butik du jobbar i så kan vi ringa och prata lite med butikschefen om att det är dags att hans/hennes anställda får en utbildning om vad som gäller.
Men seriöst vem bryr sig egentligen om olagligheten i frågan, det roliga är ju snålheten! Att man kan bry sig om att manipulera med priser och blast på detta sätt är ju rackarns roligt som man säger.
Ni kör för fort och laddar hem filmer era bitches, så vem bryr sig om lagligheten. Jag snattade när jag var yngre, det skäms jag iofs rätt mycket för nu.
Hade jag haft mer pengar är det inte säkert att jag skulle vrida blasten av purjon. Men tyvärr så vill jag kunna unna mig något litet någon gång ibland, och då hjälper pengarna från blasten till. Många bäckar små som det så fint heter..
Men eftersom du gripit mig för ett brott jag inte begått eller som ger en påföljd av fängelse - så kommer jag istället gripa dig för FRIHETSBERÖVANDE och det min kära vän ger fängelse.
Nej, anser han att han gjorde ett korrekt ingripande och han behandlar dig korrekt så kan han inte dömmas för det.
I övrigt så vill jag bara tacka för dagens roligaste tråd.
Hade jag haft mer pengar är det inte säkert att jag skulle vrida blasten av purjon. Men tyvärr så vill jag kunna unna mig något litet någon gång ibland, och då hjälper pengarna från blasten till. Många bäckar små som det så fint heter..
Hoppas att du har många andra liknande sparsätt annars lär du få vänta länge...
Metal_boy_
2006-01-25, 23:19
Just fan, mitt ex morsa drog alltid bort skaftet(?) på paprikan när hon handlade! :laugh:
Ska fan ta med mig potatisskalaren nässta gång jag handlar :laugh:
Cilia har vart jäääääävligt passiv i frågan och hon är inte den som håller igen.
Det är nå skummt med Cilias champinjon & tomatvanor.
För att du är så sjukt jävla sniken!
Jag hade inte läst den här tråden innan nu, och jävlar vad sur jag blir.. det är när man kommer på sånt här folk i butiker som hela kroppen blir tvärfylld med illska och adrenalin.
FYFAN för tjuvpack!
Usch, jag som lovade Impegas att inte skriva här mer ikväll utan sova istället, men nu kan jag inte låta bli.
Kalla mig för tjuvpack! Usch, jag blir så arg så jag får knappt fram ett ord.
Dessutom är affären säkert i många fall mycket värre en konsumenterna.. Jag vet tex affärer som tar bort det mögliga från osten och sätter på nytt datum
Och jag är inte sniken, jag är en väldigt generös person.
Usch, jag som lovade Impegas att inte skriva här mer ikväll utan sova istället, men nu kan jag inte låta bli.
Dessutom är affären säkert i många fall mycket värre en konsumenterna.. Jag vet tex affärer som tar bort det mögliga från osten och sätter på nytt datum
Åter igen , vad andra gör rättfärdigar inte dina egna gärningar.
Lite Robin Hood sådär, tar från den onda affären och ger till de fattiga? Nu känner jag inte dig, men en person som använder "Många bäckar små" brukar vara lite snål. Problemet är väl ofta att de små bäckarna inte gör något annat än retar vansinne på omgivningen. Hade en kompis som var snål, han köpte i och för sig dyra saker och åkte på resor. Men det var småsakerna han var snål på, bensinpengar trots han åkt med en själv, spara någon krona hit eller dit. Jag klarar bara inte av sådana människor.
Fråga i affären om de tycker det är ok, är det ok så är det bara att köra på. Annars kanske du bör undra vad du håller på med, alternativt titta på en känd Jul-saga.
Då kan jag råna en bank för att dom snor ränta genom att hålla mina pengar vid transaktioner.. Dessutom kan snatteri ge fängelse som påföljd.
I övrigt är denna tråd rolig.
Cilia har vart jäääääävligt passiv i frågan och hon är inte den som håller igen.
Hon kanske sitter i snatterirummet med Laan..
Då kan jag råna en bank för att dom snor ränta genom att hålla mina pengar vid transaktioner.. Dessutom kan snatteri ge fängelse som påföljd.
I övrigt är denna tråd rolig.
Njaa.. snatteri har nog inte fängelse på straffskalan serru.. men överstiger värdet 500:- blir det stöld.
Dock så är en finurlig sväng att om man tar en snattare och snattaren gör "våldsamt/aktivt motstånd" så kan det bli klassat som rån.
Rock'nRoll
2006-01-26, 00:22
Njaa.. snatteri har nog inte fängelse på straffskalan serru.. men överstiger värdet 500:- blir det stöld.
800 :- är det väll :)
:laugh: :laugh: :laugh:
Det är fel. Champinjonerna säljs i det skicket som de är i affären, annars skulle det vara ett annat pris på dem.
Likadant är det med köttförpackningar där det är ben i, priset är satt med tanke på detta. Iofs äter man ju ofta stammen på svampen med, men man kan ju inte välja vissa delar, då skulle man ju kunna köpa valfritt antal klyftor apelsin ....
Snälla sök det här jobbet, där kan du nog få riva blast så det står härliga till och sen kanske du gör en krona på köpet så slipper du snåla på resten.
Plantskolearbetare; Ebe Plant, Steffi Eberts; Jönköping; 060111
Ebe Plant i Gränna söker 1 gardencenterarbetare/plantskolearbetare för säsongen 2006. Vi söker dig som kan alla arbetsuppgifter inom minut- och partiförsäljning inkl telefon kontakter, trädgårdrådgivning, plantering och trädgårdsanläggning, containerodling av buskar, barrväxter, klängväxter m.m.
Ebe Plant är känd för bra service och kunnig personal och därför söker vi dig som är serviceinriktad, positiv och engagerad.
Vi förutsätter att du har ett genuint växtintresse och kan arbeta målinriktat i högt tempo med eget ansvar.
Du är duktig säljare som tycker om ordning och reda. Under högsäsong är du beredd att ge järnet.
Ett absolut krav är att du har trädgårdsutbildning eller flerårig erfarenhet från plantskola och trädgårdsbutik.
Körkort
B körkort fordras.
Arbetstid/Varaktighet
Tidsbegränsad. Deltid. Dagtid. Säsong, tillträde 060315Timanställning dagtid ca.75%.
Lön
Fast lön. Timanställning.
Ansökan
Ansökan inkommen senast 060210. Ansökan ställd till: Ebe Plant, 563 31 Gränna.
Arbetsgivare
Ebe Plant, Steffi Eberts
Skiftesvägen 16
Rådmansgränd 18
563 31 GRÄNNA
Tel 0390-10371
Fax 0390-56061
Mer information på http://www.ebeplant.nu
http://platsbanken.ams.se/text/94/060111,090060,200906,22,0610650094.shtml
Jodå. I get your point. :)
Det som är kul är ju dock att folk ens orkar och det roligaste av allt är ju att Cendra inte fattar. :D
Det roligaste av allt är att ni försöker övertala mig, till stor del med löjliga exempel dessutom.
Snälla sök det här jobbet, där kan du nog få riva blast så det står härliga till och sen kanske du gör en krona på köpet så slipper du snåla på resten.
Plantskolearbetare; Ebe Plant, Steffi Eberts; Jönköping; 060111
Ebe Plant i Gränna söker 1 gardencenterarbetare/plantskolearbetare för säsongen 2006. Vi söker dig som kan alla arbetsuppgifter inom minut- och partiförsäljning inkl telefon kontakter, trädgårdrådgivning, plantering och trädgårdsanläggning, containerodling av buskar, barrväxter, klängväxter m.m.
Ebe Plant är känd för bra service och kunnig personal och därför söker vi dig som är serviceinriktad, positiv och engagerad.
Vi förutsätter att du har ett genuint växtintresse och kan arbeta målinriktat i högt tempo med eget ansvar.
Du är duktig säljare som tycker om ordning och reda. Under högsäsong är du beredd att ge järnet.
Ett absolut krav är att du har trädgårdsutbildning eller flerårig erfarenhet från plantskola och trädgårdsbutik.
Körkort
B körkort fordras.
Arbetstid/Varaktighet
Tidsbegränsad. Deltid. Dagtid. Säsong, tillträde 060315Timanställning dagtid ca.75%.
Lön
Fast lön. Timanställning.
Det sprack rätt fort, jag har varken trädgårdsutbildning, eller något liknande, eller körkort.
Puss på dig
Enligt mig gör det det.
Kan ni inte ge er nu. Jag förstår att ni tycker att jag gör fel. Jag tycker inte att jag gör fel. Jag tänker inte rätta mig efter er. Vi kommer ingen vart. Kan vi inte lämna det åt det? End of story.
Nej men de säljer köttfärs osv med svenska flaggor på när köttet inte är från sverige.
Oj, missförstod ditt förra inlägg om jag ska vara helt ärlig.
Men det har väl snarare mer med tillverkaren att göra än butiken?
Lite Robin Hood sådär, tar från den onda affären och ger till de fattiga? Nu känner jag inte dig, men en person som använder "Många bäckar små" brukar vara lite snål. Problemet är väl ofta att de små bäckarna inte gör något annat än retar vansinne på omgivningen. Hade en kompis som var snål, han köpte i och för sig dyra saker och åkte på resor. Men det var småsakerna han var snål på, bensinpengar trots han åkt med en själv, spara någon krona hit eller dit. Jag klarar bara inte av sådana människor.
Fråga i affären om de tycker det är ok, är det ok så är det bara att köra på. Annars kanske du bör undra vad du håller på med, alternativt titta på en känd Jul-saga.
Nej, du känner inte mig.
Åker jag med någon är det självklart att den får bensinpengar.
Är det någon som hjälper mig med något är det självklart att den får något som tack för besväret, middag efter utfört arbete, en blomma eller något annat litet tecken på uppskattning och givetvis en gentjänst när det behövs.
Har en kompis dåligt med pengar och vi är hungriga ute på stan, jag bjuder på lunch. Jag och mina kompisar tänker som så att den här gången har jag pengar men inte du, nästa gång är det tvärt om.
Att Impegas kan leva på mig när han inte har pengar är en självklarthet.
Bland mina kompisar är det ingen som tycker att jag är snål. De tycker att jag köper alldeles för mycket och onödiga saker. Jag är lättlurad och naiv, och går gärna på affärernas små försäljningstrick så de tjänar nog bra på mig iaf.
Sedan har jag många dåliga sidor också, men snålhet är inte en av dem.
Nej, anser han att han gjorde ett korrekt ingripande och han behandlar dig korrekt så kan han inte dömmas för det.
I övrigt så vill jag bara tacka för dagens roligaste tråd.
Nej, han kan iaf dömas.
Jag skriver ingenting mer i den här tråden eftersom det liknar en sandlåda och det inte leder någonvart. Vill du diskutera lagen kan du kontakta mig på Sense (Nicke sa att du tränar där). Bara att titta efter Nicke och sen en liten tjej i närheten av honom :)
Motivering att du inte "har råd" och att du vill "spara pengar" är ju konstig, spara 100% genom att inte köpa alls. Tomater, champinjoner och purjolök är ju mer eller mindre lyxprodukter, inte livsnödvändiga.
Motivering att du inte "har råd" och att du vill "spara pengar" är ju konstig, spara 100% genom att inte köpa alls. Tomater, champinjoner och purjolök är ju mer eller mindre lyxprodukter, inte livsnödvändiga.
Jag hade lovat mig själv att inte skriva mer i den här tråden, men ett till inlägg kan jag väl skriva då..
Jag kan bara svara för tomater och purjolök, champinjoner får du prata med trådskaparen om.
För att färska grönsaker är godare än frysta. Purjolök är mycket mycket godare än vanlig lök, tomater är gott att äta som de är eller på smörgås etc..
Och jag har råd att köpa purjo med blasten också, ser dock inte varför jag skulle göra det när den för det mesta är ful och jag inte gillar den. Då är det bättre att de som gillar den kan få sig lite extra blast. :)
--------------------------------------------------
Är det någon som vill diskutera detta vidare med mig kan ni ta det genom PM.
Jag har sagt mitt i den här tråden, jag kommer inte sluta dra blasten av purjon vad ni än säger :)
Det jag argumenterar om är dina förklaringar till varför du gör det.
Klassiskt sett är det ju fult att vara snål, därför vill du antagligen nämna andra anledningar. Har inte råd osv.
Sedan nämner du att du "slösar" pengar på andra varor och bjuder andra på mat ute. Det låter mest som du är antingen dumsnål eller att du vill spara när "ingen" ser (äta nudlar hemma, bjuda andra på mat när du är ute) för att sedan "flasha" när det är fördelaktigt.
Men vad vet jag, du låter motsägelsefull iaf.
Nej, du känner inte mig.
Åker jag med någon är det självklart att den får bensinpengar.
Är det någon som hjälper mig med något är det självklart att den får något som tack för besväret, middag efter utfört arbete, en blomma eller något annat litet tecken på uppskattning och givetvis en gentjänst när det behövs.
Har en kompis dåligt med pengar och vi är hungriga ute på stan, jag bjuder på lunch. Jag och mina kompisar tänker som så att den här gången har jag pengar men inte du, nästa gång är det tvärt om.
Att Impegas kan leva på mig när han inte har pengar är en självklarthet.
Bland mina kompisar är det ingen som tycker att jag är snål. De tycker att jag köper alldeles för mycket och onödiga saker. Jag är lättlurad och naiv, och går gärna på affärernas små försäljningstrick så de tjänar nog bra på mig iaf.
Sedan har jag många dåliga sidor också, men snålhet är inte en av dem.
Du kommer ju från Småland, det säger allt. :thumbup:
He he, då kommer du verkligen ångra den här tråden om något år. ;)
Enligt mig gör det det.
OK, då ska jag börja skattefuska med samma argument.
Jag tycker så synd om Pellefant. Han frågade en relativt oskyldig fråga och han startade världens längsta krigstråd. Aja, det är iallafall riktigt kul att läsa.
Men nu tänker jag lägga i foten i spelet. För inte sålänge sen var jag i konsum där jag såg en tant "slakta" grönsakerna och lämna resterna där så det skulle bli mindre vikt i påsen. Jag blev inte allt för störd av det, tyckte bara att det var synd att hon tyckte att hon behövde göra det. Däremot skulle jag nog bli mer störd om jag såg en ungdom hålla på så, fast inte lika irriterad som en del här på forumet.
Ni kommer med exempel som är helt orimliga! Ni kan inte jämföra det här med skattefusk, bilstöld eller mycket av det ni jämför med. Ja, det är fel och snålt. Men det är inte världens brott! När ni jämför med något, använd rimliga jämförelser. Annars kan jag lika gärna jämföra rattfylleri med att gå mot röd gubbe.
Tänk efter lite nu...
He he, då kommer du verkligen ångra den här tråden om något år. ;)
OK, då ska jag börja skattefuska med samma argument.
Lika bra vi lägger ner , bruden är för korkad för att det skall gå in.
Hey! :furious:
Sluta kalla oss smålänningar för snåla, vi är bara...sparsamma.
Börjar bli dags att tänka på lunchen. Bäst att ge sig ut och leta efter road-kills.
Sluta kalla oss smålänningar för snåla, vi är bara...sparsamma.
Börjar bli dags att tänka på lunchen. Bäst att ge sig ut och leta efter road-kills.
Njae ekonomiska skulle jag snarare kalla oss! *surplar på en kopp te gjort på en återanvänd Russian earl grey som låg på golvet*
Herkulez
2006-01-26, 10:09
Men nu tänker jag lägga i foten i spelet. För inte sålänge sen var jag i konsum där jag såg en tant "slakta" grönsakerna och lämna resterna där så det skulle bli mindre vikt i påsen. Jag blev inte allt för störd av det, tyckte bara att det var synd att hon tyckte att hon behövde göra det. Däremot skulle jag nog bli mer störd om jag såg en ungdom hålla på så, fast inte lika irriterad som en del här på forumet.
...
varför skulle du bli mer störd av att en ungdom gjorde så?
varför skulle du bli mer störd av att en ungdom gjorde så?
För att jag tycker synd om många pensionärer. De har inte samma möjligheter som en ungdom och de har inte mycket pengar i sin korta framtid heller. Jag tycker inte att det är mindre fel när dem gör det, jag reagerar bara mindre på det då jag sympatiserar med många av dem.
Jag är fortfarande en människa, inte en lagbok.
jag har hamnat i arbetsträsket.
jag har inte tid med kollo egentligen just nu.
annars ligger min böjelse främst på pennfronten men det är en djupt begraven hemlighet som inte många vet om.
Herkulez
2006-01-26, 10:41
För att jag tycker synd om många pensionärer. De har inte samma möjligheter som en ungdom och de har inte mycket pengar i sin korta framtid heller. Jag tycker inte att det är mindre fel när dem gör det, jag reagerar bara mindre på det då jag sympatiserar med många av dem.
Jag är fortfarande en människa, inte en lagbok.
så ungdomar har mer pengar?
många pensiosar gör ju sånt med för att dom är snåla.
För det första, om du nu ska tvinga in mig i ditt så kallade snatterirum så måste du göra ett envarsgripande först och du som jobbar i en butik vet ju vad det är. Och eftersom du nu gjort ett envarsgripande så vet du ju följderna för det.. Men eftersom du gripit mig för ett brott jag inte begått eller som ger en påföljd av fängelse - så kommer jag istället gripa dig för FRIHETSBERÖVANDE och det min kära vän ger fängelse.
Sen när det gäller ditt lilla påhitt med brottsofferfonden så sitter både jag och min pojkvän fortfarande dubbelvikta och skrattar åt dig. Kan du inte vara så snäll och skriva ut vilken butik du jobbar i så kan vi ringa och prata lite med butikschefen om att det är dags att hans/hennes anställda får en utbildning om vad som gäller.
Alltså.. HAHAHAHAHAHAHAH! Stöld är ett brott som vem som helst kan gripa dig för. Du stjäl en dyrare produkt genom att maskera den som en billigare. Dra upp en bild på dig själv och var du bor så ska jag personligen åka dit och gripa dig nästa gång du bestämmer dig för att snatta.
så ungdomar har mer pengar?
många pensiosar gör ju sånt med för att dom är snåla.
Ja, det kan jag inte neka. Men det är bara så jag känner. Jag tycker bara att pensionärer har det svårare än de förtjänar. Sen är jag själv en ungdom, 19 år.
Jag har väl den där "man ska vara sjyst och respektera de äldre". mentaliteten. Så det blir svårare att vara irriterad på dem för något som någon annan skulle göra.
på samma sätt blir jag mindre irriterad av att en hemlös snattar än om en brat med modekläder snattar. Båda är fel men man ska alltid tänka på omständigheterna.
Alltså.. HAHAHAHAHAHAHAH! Stöld är ett brott som vem som helst kan gripa dig för. Du stjäl en dyrare produkt genom att maskera den som en billigare. Dra upp en bild på dig själv och var du bor så ska jag personligen åka dit och gripa dig nästa gång du bestämmer dig för att snatta.
Ha ha ha ... Bonnie & Clyde ..
Så underbart starka känslor i den här tråden. Kan se jwzrd framför mig ståendes i butiken och får syn på Cendra som står och rensar grönsaker och plockar med sig väl utvalda delar.
Så underbart starka känslor i den här tråden. Kan se jwzrd framför mig ståendes i butiken och får syn på Cendra som står och rensar grönsaker och plockar med sig väl utvalda delar.
Berätta mer, vad har vi för kläder på oss? Vilken ICA-butik talar vi om? Vad är det för väder ute?
Berätta mer, vad har vi för kläder på oss? Vilken ICA-butik talar vi om? Vad är det för väder ute?
Ser inte så tydligt, det enda jag ser är att du håller på att förtäras av din bitterhet och hur Cendra lyckat tjata till sig 50 öre rabatt på en hekto skinka med skrynklig förpackning.
Ser inte så tydligt, det enda jag ser är att du håller på att förtäras av din bitterhet och hur Cendra lyckat tjata till sig 50 öre rabatt på en hekto skinka med skrynklig förpackning.
Rogntudjuuu (det är min replik).
Rogntudjuuu (det är min replik).
Vad i hela friden betyder det?
När jag sökte på Google fick jag bara en massa svar att King Grub inte besöker forumet längre.
Nitrometan
2006-01-26, 11:23
Marsupilami.
Ordet förekommer frekvent i de svenska översättningarna av Franquin's serier.
ha ha ha
:laugh:
Jag kan oxå se det framför mig. Kanske något för Krampus att filmatisera?
Pellefant
2006-01-26, 14:03
och hur trodde du egentligen att den skulle utveckla sig?
hur kan du ens vara förvånad?
Förvånad bara över att bli kallad korkad... *rolleyes*
Förvånad bara över att bli kallad korkad... *rolleyes*
Något annat du vill bekänna Pellefant ?
Jag försökte mygla på Coop en gång.
Körde självscaning och skulle väga någon vara och så ploppar de ut en prislapp va den kostar ni vet. Kan ha varit kvisttomater tom. Men garanterat inte purjolök.
Iallfall testade ja att försöka hålla påsen lite ovanför vågen, så den ej skulle väga så mycket.
Men jag ka ju medela att det ej funkade. Dom va känsliga.
Sen har ja råkat snatta med mig massa grejjer med den där jävla självscanningsgrejjen. När man kommer hem och kikar på kvittot är det massa saker man glömt att scanna ju. Måste få in det i ryggmärgen bättre.
Sen har ja råkat snatta med mig massa grejjer med den där jävla självscanningsgrejjen. När man kommer hem och kikar på kvittot är det massa saker man glömt att scanna ju. Måste få in det i ryggmärgen bättre.En sk. freudiansk avglömning! :thumbup: (Dvs man glömmer det för att man inte vill komma ihåg det.)
Gabriel_
2006-01-26, 15:49
lätt värt.
En sk. freudiansk avglömning! :thumbup: (Dvs man glömmer det för att man inte vill komma ihåg det.)
Hehe, kanske! Me det är pinsamt när man blir kollad.
Bara jag som är nyfiken på hur det ser ut när Impegas och Cendra går och shopar tillsammans?
Löjtnant Blank
2006-01-27, 00:50
Bara jag som är nyfiken på hur det ser ut när Impegas och Cendra går och shopar tillsammans?
Ha, ha! Deras plånböcker lär ju ha blåmärken.
Metal_boy_
2006-01-27, 01:11
Shopar? Betalar man inte när man gör det? :D
bergis att dom är ute kl 05 en lördagmorgon och letar burkar att panta!
Ett tankeexperiment då.
Antag att en vara är felmärkt, tex oxfilé för 25 kr/kg istf. 250 kr/kg. Ni VET ju att det är fel - men säger ni till om detta eller köper ni upp hela kyldisken för 10% av priset??
Begår man ett brott om det är uppenbart felmärkt, eller är det butikens ansvar helt och hållet?
(Diskutera i smågrupper, redovisning måndag.)
/adde
Jag har fått svar av en jurist.
Ja det går att bli åtalad för snatteri där.
MasterChief
2006-01-27, 08:36
Ett tankeexperiment då.
Antag att en vara är felmärkt, tex oxfilé för 25 kr/kg istf. 250 kr/kg. Ni VET ju att det är fel - men säger ni till om detta eller köper ni upp hela kyldisken för 10% av priset??
Begår man ett brott om det är uppenbart felmärkt, eller är det butikens ansvar helt och hållet?
/adde
AAaarrgghh....Inte igen! (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=51571&highlight=grub)
Ett tankeexperiment då.
/adde
Står det 25 kr/kg på paketet i sig och det de facto är butiken som felmärkt, så ja - då är det fanimej butiken som får skylla sig själv. Det lär bli svettigt att övertyga en kund om motsatsen utan att förlora kunden.
Jag tänker mig att en butik med anställda av normalbegåvning skulle ge en kund som är ärlig/dum (beroende på hur man ser det) nog att påtala ett sådant kardinalfel (en vara som oxfilé..beroende på mängd skulle det mer eller mindre kunna sabba avdelningens lönsamhet för en längre period) skulle bli kompenserad med.. säg ett par kg gratis oxfilé.
Herkulez
2006-01-27, 08:49
Ett tankeexperiment då.
/adde :laugh: arbetskada?
närå nog hade jag köpt till mig några kilon :D
Jag tänker mig att en butik med anställda av normalbegåvning skulle ge en kund som är ärlig/dum (beroende på hur man ser det) nog att påtala ett sådant kardinalfel (en vara som oxfilé..beroende på mängd skulle det mer eller mindre kunna sabba avdelningens lönsamhet för en längre period) skulle bli kompenserad med.. säg ett par kg gratis oxfilé.
Ja, det kan man ju tycka, och det har jag även alltid tyckt men min tro på belöning för goda gärningar naggas alltmer i kanten. Har påtalat sådant som att frysdisken varit avslagen/trasig och droppande kranar men inte har jag fått något materiellt för det.
Men jag finner tröst i Matteus
Var noga med att inte utföra era fromma gärningar i människornas åsyn, för att de skall lägga märke till er. Annars har ni ingen lön att vänta hos er fader i himlen.
När du ger allmosor, låt då inte stöta i basun för dig, som hycklarna gör i synagogorna och på gatorna för att människorna skall prisa dem. Sannerligen, de har redan fått ut sin lön.
Nej, när du ger allmosor, låt då inte vänstra handen veta vad den högra gör. Ge din allmosa i det fördolda. Då skall din fader, som ser i det fördolda, belöna dig.
Nepp, jag kommer från Västergötland. Här nere har jag bara bott ett par månader.
Nepp, jag kommer från Västergötland. Här nere har jag bara bott ett par månader.
Yes kriminella brukar åka ifrån by till by när de blivit igenkända.
Ni kommer med exempel som är helt orimliga! Ni kan inte jämföra det här med skattefusk, bilstöld eller mycket av det ni jämför med. Ja, det är fel och snålt. Men det är inte världens brott! När ni jämför med något, använd rimliga jämförelser. Annars kan jag lika gärna jämföra rattfylleri med att gå mot röd gubbe.
Tänk efter lite nu...
Tack för att någon annan ser det också.
Jag ska be Nicke peka ut dig nästa gång på gymmet, ska bli kul att prata om detta "IRL". Fast då har du ju inte dina forumsvänner runt omkring dig, så du kanske du inte är så kaxig.
MasterChief
2006-01-27, 09:28
Jag ska be Nicke peka ut dig nästa gång på gymmet, ska bli kul att prata om detta "IRL". Fast då har du ju inte dina forumsvänner runt omkring dig, så du kanske du inte är så kaxig.
Tycker du ska bjuda in butikschefen i den diskussionen också. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.