handdator

Visa fullständig version : vad har hänt med humorn

Herkulez
2006-01-24, 13:13
vad har hänt med humorn bland kolos moderatorer, gjorde nyss en skämtsam tråd på bönnes AAS som togs bort, sånt hände aldrig förut. Har moderatorerna (eller enskild moderator) helt tappat humorn? var mycket roligare förut då det ploppade upp lite dumma trådar här och där men nu har det blivit mer och mer cencureat

bläää för er bring the old kolo back.

va tycker ni som varit här ett längre tag, har kolo blivit tråkigare på det sättet? har moderatorerna blivit "grinigare" (mindre tollerant mot lite barnslig humor)?

diskutera

Metal_boy_
2006-01-24, 13:15
Håller med fullkomligt, nån fick mjuka paket i Julas.

adde
2006-01-24, 13:15
vad har hänt med humorn bland kolos moderatorer, gjorde nyss en skämtsam tråd på bönnes AAS som togs bort, sånt hände aldrig förut. Har moderatorerna (eller enskild moderator) helt tappat humorn? var mycket roligare förut då det ploppade upp lite dumma trådar här och där men nu har det blivit mer och mer cencureat

va tycker ni som varit här ett längre tag, har kolo blivit tråkigare på det sättet? har moderatorerna blivit "grinigare" (mindre tollerant mot lite barnslig humor)?

diskutera

Citat från reglerna: :D
Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum! Sådana trådar kommer att raderas!

/adde från sitt eget konto

Herkulez
2006-01-24, 13:17
Citat från reglerna: :D
Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum! Sådana trådar kommer att raderas!

/adde från sitt eget konto
men din tönt, det här har inte med just den att göra, utan bara en allmän diskussion om det var bättre förr :D

Frantic
2006-01-24, 13:18
Jo jag håller nog med dig. Det gick att ta ut svängarna lite med förut men iom att kolo växer så det knakar så dräller det in nya medlemmar som också vill ta ut svängarna och de vet inte alltid vart gränsen ligger. Mer jobb för modsen på så sätt antar jag.

Pudzianovski
2006-01-24, 13:19
Ibland har olika personer olika uppfattning om vad som är humor. Det är nog mest det. P 4 L har en viss humor....några andra en annan typ..osv

adde
men din snygging, det här har inte med just den att göra, utan bara en allmän diskussion om det var bättre förr :D

I så fall tror jag inte moderatorerna fick mjuka paket, jag tror de gav varandra hårda paket.

jwzrd
Bah, jag tyckte din stjärt-tråd var fin perkulatorz. AAS-trådar av den typen är så katastrofalt tråkiga. Jahapp Bönne, liksom, vad ska tråden handla om nu då?

Pingu

diskutera

Me twå tycka så

JJ
2006-01-24, 13:21
Jag tycker den skulle fått vara kvar, men jag kan ju förstå varför den togs bort, om inte annat än för att Östermalsdamen la upp en identisk ett par minuter innan. Men det var alltid bättre förr. Sexnovellstråden t.ex. :laugh: :laugh:

Nitrometan
2006-01-24, 13:22
Det var bättre förr. Ju förr dess bättre!

Jag hann varken rösta i Pirres eller Herkans poll. Fast Herkans var kvar lite längre.

Fast jag kan iofs förstå att modsen är tuffare på att tillämpa reglerna när kolo växer.

Stefan Jarl gjorde ju en film "De kallar oss mods"...

Piranha
2006-01-24, 13:22
Håller med fullkomligt, nån fick mjuka paket i Julas.

Jarods paket är alltid mjukt ( har jag hört )

Metal_boy_
2006-01-24, 13:25
Jarods paket är alltid mjukt ( har jag hört )

Ja, det är därför han smörar runt hos dameliten på kolo i hopp om att den ska vakna till liv nån dag :D

Herkulez
2006-01-24, 13:28
Jo jag håller nog med dig. Det gick att ta ut svängarna lite med förut men iom att kolo växer så det knakar så dräller det in nya medlemmar som också vill ta ut svängarna och de vet inte alltid vart gränsen ligger. Mer jobb för modsen på så sätt antar jag.
låter förnuftigt...dock var det roligare förr =)

Ludvika
2006-01-24, 14:00

diskutera

Dom är väl trötta på dej :booty:

Metal_boy_
2006-01-24, 14:00
Det är enligt mig cilia, mini och skaparns fel. Dom har höjt nivån på anständiga inlägg för högt! *grr27* :whipped:

internethjälten
2006-01-24, 14:15

diskutera

Jag är rätt ny här, trillade in i Feb 2004 men sommaren 2004
och hela hösten var mer lättsam än hela 2005 för att inte tala
om slutet av 2005.

Personligen så tror jag att de pratat om inne i sin personliga
lilla del om att de ska höja ribban och få forumet mer seriöst
då användarantalat ökar markant.

När det gäller modsen så är väl det som det brukar vara ?

Jorgen skriver lite överallt, Allan kommer in med yxan och gör
rent hus i mellanåt. Grahn är väl den som inte märks lika mkt.

Omdu vill ha ett tråkigt träningsforum så regga dig på Body's
forum, är fan som en likvaka där inne jämfört med kolo :thumbup:

Herkulez
2006-01-24, 14:21
ja kan nog ha med att det är så många nya medlemmar att göra.

javisst är det klart roligare än många av dom andra ryggdunkar forumen men jag saknar ändå 2004 :(

obs det här är ingen hacktråd på kolos moderatorer i allmänt.

internethjälten
2006-01-24, 14:24
ja kan nog ha med att det är så många nya medlemmar att göra.

javisst är det klart roligare än många av dom andra ryggdunkar forumen men jag saknar ändå 2004 :(

obs det här är ingen hacktråd på kolos moderatorer i allmänt.

Japp, de snackar ju även om att det är så dyrt med bandbredden
då det skrivs en hel del så det är väl därför de vill att det ska
vara mer seriöst på forumet, kanske inte så kul att betala för
att andra har "lekstuga" ?

Pez
2006-01-24, 14:34
Japp, de snackar ju även om att det är så dyrt med bandbredden
då det skrivs en hel del så det är väl därför de vill att det ska
vara mer seriöst på forumet, kanske inte så kul att betala för
att andra har "lekstuga" ?
Nah.. själva inläggen står inte för så stor del av trafiken. Det är bilderna/attachments snarare.

Att vi försöker hålla det seriösare.. tjaa.. ju större nåt blir desto mer kontroll får man lov att utöva för att hålla ihop det. Eller nåt.
Sen är ju vi mods av olika uppfattning (i de flesta frågor) och drar åt olika håll (mjukare/hårdare linjer) - både när det gäller specifika beslut såväl som policyfrågor i allmänhet. Det innebär att vi för löpande diskussioner om just policy samt vilket håll vi vill försöka knuffa/baxa/påverka forumet. Jag ser det som att det är som att försöka dämma upp eller leda en flod.. ibland går det, ibland rinner det över. Typ.

Sen får ni gissa vem som står för hård resp. mjuk moderering. Ni skulle nog bli förvånade i vissa fall. :D

Mental
2006-01-24, 14:35
Det händer på alla forum då besökarantalet stiger, samt att det alltid var bättre förr, oavsett :D

Mago
2006-01-24, 14:37
Något måste ha hänt! Jag fick mitt första inlägg någonsin (tror jag) borttaget för någon dag sedan. *cry*

Pez
2006-01-24, 14:43
Något måste ha hänt! Jag fick mitt första inlägg någonsin (tror jag) borttaget för någon dag sedan. *cry*
Det där är ju iofs en jävligt kul företeelse.. folk som inte hittar sina inlägg/trådar och skriker ut sin själsliga smärta när dom känner sig kränkta.. sen ser man att i 4 fall av 5 så är det helt enkelt så att dom är jävligt kassa på att hitta sina egna nerplitade alster och att det inte alls är raderat. :D

Säger inte att det är så nu, i detta fallet. Självfallet är du kränkt och besudlad genom censur. ;)

Löjtnant Blank
2006-01-24, 14:46
Det är enligt mig cilia, mini och skaparns fel. Dom har höjt nivån på anständiga inlägg för högt! *grr27* :whipped:
Cilia? Kolos #1 spammer?

internethjälten
2006-01-24, 14:49
Cilia? Kolos #1 spammer?

Helena B ?

Löjtnant Blank
2006-01-24, 14:50
Helena B ?
Åh, hon också.

Metal_boy_
2006-01-24, 14:52
Cilia? Kolos #1 spammer?

Precis :D

internethjälten
2006-01-24, 14:53
Åh, hon också.

mmm, deet menar du inte ?

Total Posts: 4,498 (27.07 posts per day)

(grub ligger 'bara' på 21.35 posts per day)

z_bumbi
2006-01-24, 14:56
Säger inte att det är så nu, i detta fallet. Självfallet är du kränkt och besudlad genom censur. ;)

Rent hypotetiskt kan det borttagna inlägget innehållit något som kanske kan klassas som hets mot folkgrupp också. Rent hypotetiskt alltså.

Herkulez
2006-01-24, 14:57
Det där är ju iofs en jävligt kul företeelse.. folk som inte hittar sina inlägg/trådar och skriker ut sin själsliga smärta när dom känner sig kränkta.. sen ser man att i 4 fall av 5 så är det helt enkelt så att dom är jävligt kassa på att hitta sina egna nerplitade alster och att det inte alls är raderat. :D

jag känner mig smutsig och våldtagen genom er censur, 10års terapi väntar för mig

sen det där med att inte hitta sina trådar och skälla.....hände mig för några veckor sen så jag tittar alltid extra noga nuförtiden :D

internethjälten
2006-01-24, 14:58
jag känner mig smutsig och våldtagen genom er censur, 10års terapi väntar för mig

Så du tror inte att modsen känner sig våldtagna av dina inlägg då ??? :laugh:

..och för dem räcker inte 10års terapi :thumbup:

Herkulez
2006-01-24, 15:03
Så du tror inte att modsen känner sig våldtagna av dina inlägg då ??? :laugh:

..och för dem räcker inte 10års terapi :thumbup:
man kan inte våldta frivilliga.

King Grub
2006-01-24, 15:04
mmm, deet menar du inte ?

Total Posts: 4,498 (27.07 posts per day)

(grub ligger 'bara' på 21.35 posts per day)

Måste väl påpeka att jag var medlem ett år innan jag skrev något, vilket säkert drar upp mitt medel till... vad? 40 eller något? :em:

Tricklev
2006-01-24, 15:11
Ja vad fasen, jag hittar inte längre tråden om huruvida man ska cencurera "barn görandet" för barn. Jag som precis skulle följa upp ett gammalt inlägg med en nogran förklaring hur föräldrar urinerar på varandra.

Oft: Är herkulez en kissballong?

H.Emanuel
2006-01-24, 15:29
En hel de skriverier om "gamla medlemmar" o "gamla inlägg" sista tiden. Visst tror jag att modsen har stramat upp sig när det gäller inläggscensuren och jag tror som många andra att det har att göra med tillströmningen till forumet. Men kan det också ha att göra med en rädsla eller en bitter smak i munnen för att det utvecklas och att "Gamla" försvinner eller förlorar sin lyskraft?

internethjälten
2006-01-24, 16:54
Måste väl påpeka att jag var medlem ett år innan jag skrev något, vilket säkert drar upp mitt medel till... vad? 40 eller något? :em:

Lite skillnad på inlägg och inlägg med :thumbup:

Btw, hur ska du fira att du bräcker 1oo.ooo sen ?

Kanske en heldag utan att göra ett ända inlägg ? ;)

Mago
2006-01-24, 17:15
Rent hypotetiskt kan det borttagna inlägget innehållit något som kanske kan klassas som hets mot folkgrupp också. Rent hypotetiskt alltså.

Erkänn att du skrattade lite innan du tog bort det. ;)

Nina L
2006-01-24, 17:16
Jo, jag tycker också att det är för seriöst här. Helt stelt liksom. Man får aldrig tramsa. :D

Helena B
2006-01-24, 17:19
Jo, jag tycker också att det är för seriöst här. Helt stelt liksom. Man får aldrig tramsa. :D

Tramsa får man...men bara tills man bli upptäckt :D

King Grub
2006-01-24, 17:20

Kanske en heldag utan att göra ett ända inlägg ?

Jag undrar om jag inte redan har 100000 på ett annat forum?

:em: :em: :em:

Serverkrascher har dock gjort att postcounten nollställts ett antal gånger, så jag har fått börja om från 0 gång på gång. *grr27*

Jorgen
2006-01-24, 17:22
Sen får ni gissa vem som står för hård resp. mjuk moderering. Ni skulle nog bli förvånade i vissa fall. :D
Ja, jag var ju på jobbet när Herkulez lilla tråd försvann, så även Allan antar jag. Vi leder inte ju inte ens banligan. Måste arbeta lite på den statistiken sen ikväll. :D

Helena B
2006-01-24, 17:24

Kanske en heldag utan att göra ett ända inlägg ? ;)

Vad menar du med det :whipped:

Låt Grubben få sina 40 posts per dag så ni blir nöjda. Jag kan gärna ha 1 posts per dag. Lite kul att ni stör er mer på det än vad det stör mig :D

Fartman
2006-01-24, 17:50
Allt var alltid bättre förr.. oavsett vad det gäller!
Tex "Finaste flickorna"-tråden :thumbup:

Bönne
2006-01-24, 18:05

Säger inte att det är så nu, i detta fallet. Självfallet är du kränkt och besudlad genom censur. ;)Faktum är ju att mina inlägg faktiskt blev raderade, kollade upp andra inlägg sedan och de var väck, ord som faktiskt blivit ändrade osv...
Bah, jag tyckte din stjärt-tråd var fin perkulatorz. AAS-trådar av den typen är så katastrofalt tråkiga. Jahapp Bönne, liksom, vad ska tråden handla om nu då?Angånde ifall någon testat AAS och öppet kan erkänna det, vad personen har för åsikter kring det, etc.

jwzrd
2006-01-24, 18:08
Faktum är ju att mina inlägg faktiskt blev raderade, kollade upp andra inlägg sedan och de var väck, ord som faktiskt blivit ändrade osv...
Angånde ifall någon testat AAS och öppet kan erkänna det, vad personen har för åsikter kring det, etc.

Ja, men sen då? Det har gjort en miljard gånger tidigare, väldigt sällan kommer något intressant ut ur det hela. Dessutom är det som sagt olagligt, att skylta med ett pågående bruk vore förbannat dumt. Om ditt syfte är att se någon statistisk trend givet att du ställer samma fråga t ex var tredje månad eller så så kunde jag förstå det hela.. men såhär? Mig veterligen finns inga dumskallar som gärna missbrukar och lika gärna skyltar med det på kolozzeum - något jag tycker är mycket bra.

Kwon
2006-01-24, 18:39
Enkelt fenomen.

Det är lätt att det blir så när något (i detta fall Kolozzeums forum) blir mer och mer känt.

Förr kanske det ej var så, men nu så känner nog modsen "We've got a reputation to uphold!"

Klart man ser vissa förändringar!

Men i och med att Kolo blivit så populärt så vill man väl hålla en viss standard för att inte skrämma bort medlemmar.

Bönne
2006-01-24, 19:02
Ja, men sen då? Det har gjort en miljard gånger tidigare, väldigt sällan kommer något intressant ut ur det hela. Dessutom är det som sagt olagligt, att skylta med ett pågående bruk vore förbannat dumt. Om ditt syfte är att se någon statistisk trend givet att du ställer samma fråga t ex var tredje månad eller så så kunde jag förstå det hela.. men såhär? Mig veterligen finns inga dumskallar som gärna missbrukar och lika gärna skyltar med det på kolozzeum - något jag tycker är mycket bra.Har inte varit med en miljard gånger tidigare. Har man en anonym användare, så är det inte farligt att skylta om, om man ens nu tycker det är farligt att skylta om även då folks sett ens ansikte...

MasterChief
2006-01-24, 19:10
Jag tycker det har blivit roligare...Eller så är det jag som inte är så jävla grälsjuk längre.

Förövrigt vore det spännande att följa modsen/admins privata diskussioner i adminforumet om oss medlemmar. :D Jag tippar att 85% av alla deras trådar handlar om Herkulez trådar.

Kwon
2006-01-24, 19:12
Moderatorerna har mognat med åren och kommit in mer in i rollerna och blivit mer självsäkra i sina positioner! :D

Herkulez
2006-01-24, 19:12
Förövrigt vore det spännande att följa modsen/admins privata diskussioner i adminforumet om oss medlemmar. :D Jag tippar att 85% av alla deras trådar handlar om Herkulez trådar.
vilken komplimang, blir alldeles rörd :em:

jorgen: kan ni inte posta ban-listan :D

King Grub
2006-01-24, 19:14
jorgen: kan ni inte posta ban-listan :D

Jag leder i alla fall. *flex*

Allan
2006-01-24, 19:23
Jahapp, då ska vi se här. Det enkla först - Magos post som är "borta" har rykt därför att vi sakta men säkert börjat radera arkivet i Allmänt. Vi förbereder för den stora rensningen, där storspammare i Allmänt kommer att tappa merparten av sina poster.

Herkulez? Du har...få se....11,281 poster hittills och sörjer nån enstaka tråd?

I övrigt är det ju så att forumet har blivit allt svårare att manövrera eftersom medlemmarna bara rasar in. Och precis som det sagts tidigare - det finns gullgrisar. Men även där måste man sätta ner foten emellanåt, eftersom nya medlemmar faktiskt inte vet vilka de gamla medlemmarna är. Jag bara älskade den där killen som började förklara anatomi för Arne....
Numer orkar vi inte radera rader med dumma inlägg i seriöst menade trådar. Därför ryker hela skeiten på en gång. Det postas intill 2,000 poster om dan på Kolo just nu och det finns inte en chans att ni hinner se alla dumma inlägg. Därför ryar jag och Jörgen en del. Men som sagt - vi är inte de som bannar mest.

Själv tycker jag nivån har höjts. Det beror säkert på att det är mindre bög-, blatte- och sexhumor på forumet. Humordelen är fortfarande hög, men den märks inte fullt lika mycket när så mycket nytt produceras hela tiden.

allan

Herkulez
2006-01-24, 19:29
Herkulez? Du har...få se....11,281 poster hittills och sörjer nån enstaka tråd?

allan
och så kommer allan in och missförstår tråden. Sörjer inte några enstaka trådar utan var bara lite nostalgiskt och ville veta va medlemmarna tyckte. Förr vs Nu.

Big_Vik
2006-01-24, 19:33
När Grahn och Krampus bråkade som värst slängde jag in lite meningar i lunariseraren och startade en tråd om "den obstinate fjortisen", den rök överjävligt fort kan jag säga, fick inte ens ligga en halv minut. Förstår nu att detta kanske var lite över gränsen, men småkul jag tycktre det verkade småkul för stunden" AzZå De va typ lixom dU sOm bÖrjAde med att kalla mejj en obstinat FjÅåRTiz" Eller något sånt.. :angel:

internethjälten
2006-01-24, 19:33
Vad menar du med det :whipped:

Låt Grubben få sina 40 posts per dag så ni blir nöjda. Jag kan gärna ha 1 posts per dag. Lite kul att ni stör er mer på det än vad det stör mig :D

stackare.

von huff
2011-11-04, 06:43
tyvärr är forumet fullt av torra tråkmänsar nuförtiden.Dom som har potential bannas genast:(

Nitrometan
2011-11-04, 08:11
tyvärr är forumet fullt av torra tråkmänsar nuförtiden.Dom som har potential bannas genast:(

Men du är kvar fortfarande... Så nån höjd på ribban måste det finnas.

Morrris
2011-11-04, 09:17
jarods paket är alltid mjukt ( har jag hört )

ja, det är därför han smörar runt hos dameliten på kolo i hopp om att den ska vakna till liv nån dag :d

hahaha

Tabbe
2011-11-04, 10:14
Så länge det är roligare än body så :thumbup:

Stoltz
2011-11-04, 10:34
Så länge det är roligare än body så :thumbup:

Svårt :D

Tricklew
2011-11-04, 11:05
Kolozzeum är väldigt kul just nu tycker jag, de flesta som bannas är mest troll med taskig attityd, och de är inte enormt saknade av mig, även om en del bra har fallit av med åren. Men det är att förvänta sig, jag har varit medlem i 8 år, självklart kommer inte samma folk vara aktiva nu, som då.

Och med 8 år så menar jag 8 månader, förstås.

hultman
2011-11-04, 11:13
Håller fortfarande med TS. Och jag glömmer aldrig de mods som givit mig varningar...

Tolkia
2011-11-04, 11:45
Håller fortfarande med TS. Och jag glömmer aldrig de mods som givit mig varningar...
Jag bävar.

hurril
2011-11-04, 11:45

Hamnar de på din lista?

Stoltz
2011-11-04, 11:56

http://images.encyclopediadramatica.ch/d/dd/Drama_prairie_dog.gif

z_bumbi
2011-11-04, 12:11
Hamnar de på din lista?

Inklusive dagisfröken som hindrade honom från att sno någon annan kritor när han var 4.

von huff
2011-11-04, 12:43
Men du är kvar fortfarande... Så nån höjd på ribban måste det finnas.

Japp tyvärr saknar man den s.k pontentialen...Bra forum annars om man vill lära sig nåt...Man måste dock fundera efter vad man yttrar då det finns en chans att hamna på hultmans lista

ddewe
2011-11-04, 17:03
http://i40.tinypic.com/2rf8uaa.jpg

filmjölk
2011-11-04, 17:19
är det såhär klockrent eller är ni i maskopi? Hultman fånar sig väldigt uppenbart i en tråd som heter "Vad har hänt med humorn?", och ni tar honom på allvar och hånar honom? Eller är det någon slags dubbelironi?

ddewe
2011-11-04, 17:26
I mitt fall är det dubbelironi, jag kan dock inte tala för de andra.

kettlebellGuden
2011-11-04, 18:00
Som i princip helfärsk medlem på det här forat blir jag nästan förskräckt att läsa den här tråden. Nivån har alltså varit ännu mer sandlåda än nu? Nej fy kattsingen. Striktare moderatorer och stryp allt OT i trådar, thx.

von huff
2011-11-04, 22:18
Varför det?För att vara ett så stort forum så tycker jag att nivån är mycket saklig.Vem fan stör sig på lite trolltrådar?Så länge man inte gör personliga påhopp eller diskuterar sådant som ej får diskuteras