Logga in

Visa fullständig version : Lite Råd ang 2 mån Deff.

LdB
2006-01-23, 22:55
Den Här frågan är lite speciell eftersom den både innefattar Träning, deff och kosttillskott frågor. Så ja chansade på att den skulle passa bra här. Det är så att nu har jag tränat under några år. har dock med lite för mkt underhudsfett som gör att man endast kan skymta magrutorna lite ;) Samt några cm lovehandels som man vill bli av med.
......
21 år.
185cm
90kg.
.....

Nu är det så att jag och några kommer att åka till Bali under en 2 månaders period. Senaste gången jag var där gick jag ned ca 6-7 kg på en månad. ;) Mkt surfningn, Strandfotboll, och Fettsnål mat såsom kyckling o nudlar och allt det man äter där nere. ;)

Hur som helst, Nu Tänkte jag köra dessa 2 månader som en deff period för att få fram dem där efterlängtade konturerna. Tänkte Köra z_bumbiz 3 Dagars workout under veckorna på gymmet där nere, Fast köra tyngre då man ska träna tungt under deffen.

Efersom detta blir min första "ordentliga" Deff undrar jag. Är det nått speciellt man ska tänka på? Så man inte förlorar all muskelmassa. Förutom alla Vitaminer o aminosyror, ska man Köra en extra högproteinhaltigt protein under tiden som man deffar? typ whey-100 eller liknande. (+ lite kolisar självklart)

Några andra tips o råd man kan få så är att till stor hjälp.

mvh Johan

oksiv1
2006-01-23, 23:04
Ligg högt med protein och inte för lågt med fettet. Skär ner på kolhydraterna.
Tills sist vill jag önska dig en underbar vistelse på Bali. Är inte ett dugg avundsjuk :cool:

LdB
2006-01-23, 23:30
Ligg högt med protein och inte för lågt med fettet. Skär ner på kolhydraterna.
Tills sist vill jag önska dig en underbar vistelse på Bali. Är inte ett dugg avundsjuk :cool:

ah okej. Som jag trodde då :) näe ok! Ska lägga extra tanke på det. Får dra med mig en burk Omega3 så man ligger på den säkra sidan då :)
Näe ingen som är ;)