handdator

Visa fullständig version : Ska börja träna

larre
2006-01-22, 13:36
Alltid när det kommer upp träning som samtalsämne så säger alla att dom ska börja träna, alltid. Dom ska börja på gym och dom ska börja springa..
Är det någon mer som märkt detta?

Cilia
2006-01-22, 13:39
japp men jag brukar slå dövörat till.
kanske inte så trevligt men jag är trött att prata om saker som folk ska göra och som aldrig blir verklighet.
också av samma anledning som jag väljer att träna själv och inte med andra.
Har gjort det misstaget en gång för mycket att bestämma att man ska träna ihop. Tar ett par veckor sen är jag där själv ändå. Då bestämmer jag hellre själv var, när och hur.

Semiramis
2006-01-22, 14:01
Ja speciellt såhär års. Och de som inte ska börja träna förklarar varför de inte kan börja träna.

Farzan
2006-01-22, 14:06
Ja speciellt såhär års. Och de som inte ska börja träna förklarar varför de inte kan börja träna.

"jag har inte så mycket tid över"
"jag har en gammal skada"
"jag har inte råd"
"jag har dålig fettförbränning, det hjälper ändå inte"
"jag har dåliga gener, min familj får inget av träningen"

Jag blev glad när en jag känner svarade ärligt. "för jag pallar inte". :P

Erik__
2006-01-22, 14:44
Alltid när det kommer upp träning som samtalsämne så säger alla att dom ska börja träna, alltid. Dom ska börja på gym och dom ska börja springa..
Är det någon mer som märkt detta?

jo jag drog den ett antal gånger själv tror jag.

H.Emanuel
2006-01-22, 15:06
Jadå, varje januari samma tugg. Det ska köpas årskort eller halvårskort och det läggs ned en väldig massa energi på att prata om det. För att inte tala om de personer som börjar träna och inte pratar om något annat, för att sedan tystna helt.

skaparn
2006-01-22, 15:14
japp men jag brukar slå dövörat till.

Det är klokt. Mycket bättre än att trilla dit och säga något i stil med "det tror jag när jag ser det".

mangemani
2006-01-22, 15:39
japp.
jag brukade alltid försöka leda in samtalen på tränings ämnet förut och dom brukade alltid säga nått i stil med "ja,man borde börja träna själv" eller "ska nog börja på gym snart",så då började man prata för fullt om träningen,man gav råd om hur dom skulle lägga upp alltihop osv,men tyvär var det bara bortkastad tid,1-2 veckor senare(efter kanske 1-2 gym besök) så satt dom där i soffan igen med en påse chips.
numera så bryr jag mej inte(OM det nu inte är sånna som verkligen visar att dom menar allvar med träningen),jag lyssnar på deras pladder för att sen inte lägga ner nån energi i att hjälpa,jag säger "ät sunt och träna",det får duga.