handdator

Visa fullständig version : j-la skitland, igen

aliquis
2006-01-20, 19:38
Nyheterna, om försäkringskassan och att man har rätt att få en rehabiliteringsplan framtagen om man har varit sjukskriven en längre tid. Jäkla trams, visst, försök bota något som inte finns. Problemet är väl inte att alla är så sjuka och aldrig tillfrisknar, problemet är ju att man sjukskriver, förtidspensionerar, anordnar "åtgärdsprogram" och annan dynga för folk bara för att få bort dem från statistiken. Jävla trams, igen.
Ofta de kan laga det den vägen, få ut folk i arbete istället. Skitland.

jwzrd
2006-01-20, 19:39
Nyheterna, om försäkringskassan och att man har rätt att få en rehabiliteringsplan framtagen om man har varit sjukskriven en längre tid. Jäkla trams, visst, försök bota något som inte finns. Problemet är väl inte att alla är så sjuka och aldrig tillfrisknar, problemet är ju att man sjukskriver, förtidspensionerar, anordnar "åtgärdsprogram" och annan dynga för folk bara för att få bort dem från statistiken. Jävla trams, igen.
Ofta de kan laga det den vägen, få ut folk i arbete istället. Skitland.

Börjar du jobba på måndag?

Allan
2006-01-20, 19:49
Ville de inte sjukskriva dig?

allan

tossefar
2006-01-20, 20:04
Tar du inga bidrag alls ali? Du hoppade upp ett steg på min respektlista då. Bidragsmjölkare är det värsta som finns.

J.Saarela
2006-01-20, 20:07
Man kan inte bli sjukskriven p.g.a av en orsak som att man inte får ligga.Så sluta va arg.

Fatalist
2006-01-20, 20:14
Svensk sjukvård är grym. Helt ärligt, det är det sista man kan gnälla på.

Inser att detta t o m är på snudd till off-topic. Men det är väl bättre med åtgärdsprogram än att enbart låta de gå hemma?

High1ander
2006-01-20, 20:21
Man kan inte bli sjukskriven p.g.a av en orsak som att man inte får ligga.Så sluta va arg.
Ohhh!!!! Thats gotta hurt!

Kimo
2006-01-20, 20:25
Ja, vi borde sannerligen införa en ättestupa för alla sjukskrivna, släng ner dom från en brant klippa vettja! Nu ska utbrända ensamstående undersköterskor och missbrukare uppväxta i missbrukarhem klämmas åt, på dom bara! Nackdelen är att det inte längre går att pressa in dom i statistiken för arbetslösa om dom är döda. För att fortsätta smutskasta den sittande regeringen med kvasistatistik löser vi det med att slänga in alla som studerar eller har delvis offentligt finansierade jobb i arbetslöshetsstatistiken istället. Klappat och klart!

aliquis
2006-01-20, 22:51
Börjar du jobba på måndag?Nej
Ville de inte sjukskriva dig?Tvärtom jag menar, skulle säkert inte vara några som helst problem om jag ville det.
Tar du inga bidrag alls ali? Du hoppade upp ett steg på min respektlista då. Bidragsmjölkare är det värsta som finns.Jo, klart jag gör. Hur skulle jag annars överleva?
Man kan inte bli sjukskriven p.g.a av en orsak som att man inte får ligga.Så sluta va arg.Bwah, ni missuppfattar ju allihop.
Svensk sjukvård är grym. Helt ärligt, det är det sista man kan gnälla på.

Inser att detta t o m är på snudd till off-topic. Men det är väl bättre med åtgärdsprogram än att enbart låta de gå hemma?Jag går ju hemma, saken med åtgärder är ju att det oftast bara är trams a la vuxendagis för att hålla folk borta från statistiken.
Ohhh!!!! Thats gotta hurt!Inte särskilt, men dina skabb kliar kanske lite.
Ja, vi borde sannerligen införa en ättestupa för alla sjukskrivna, släng ner dom från en brant klippa vettja! Nu ska utbrända ensamstående undersköterskor och missbrukare uppväxta i missbrukarhem klämmas åt, på dom bara! Nackdelen är att det inte längre går att pressa in dom i statistiken för arbetslösa om dom är döda. För att fortsätta smutskasta den sittande regeringen med kvasistatistik löser vi det med att slänga in alla som studerar eller har delvis offentligt finansierade jobb i arbetslöshetsstatistiken istället. Klappat och klart!Nackdelen?

Klart "delvis finansierade jobb" skall räknas med också, det tycker jag också är lite knep, skulle ju/kommer ju inte kännas som att det är på riktigt om ams betalar en del av min lön.

Du var mer rätt än resten men även du missuppfattar. Det jag tyckte var efterblivet är att de skall försöka rätta till de som blir sjukskrivna fast de inte behöver vara det, när problemet egentligen är att man sjukskriver folk bara för att göra något, typ.

Allan
2006-01-20, 23:00
Du var mer rätt än resten men även du missuppfattar. Det jag tyckte var efterblivet är att de skall försöka rätta till de som blir sjukskrivna fast de inte behöver vara det, när problemet egentligen är att man sjukskriver folk bara för att göra något, typ.

Du kanske kunde formulera om den meningen så man begriper vad du menar. Jag antar att du hakar upp dig på det som kallas "slentrianmässig sjukskrivning", och att man istället skulle satsa mer på förebyggande vård, rejäla utredningar och efterbehandling. Är det så du menar är jag med - men du förenklar processen så mycket att det blir oseriöst.

allan

aliquis
2006-01-20, 23:03
Du kanske kunde formulera om den meningen så man begriper vad du menar. Jag antar att du hakar upp dig på det som kallas "slentrianmässig sjukskrivning", och att man istället skulle satsa mer på förebyggande vård, rejäla utredningar och efterbehandling. Är det så du menar är jag med - men du förenklar processen så mycket att det blir oseriöst.

allanNej, det var ju att de skulle börja göra mer utredningar, eftersom de tyckte att så många var sjukskrivna.

Det jag menade var att det sjukskrivs folk för att de inte skall "vara arbetslösa". Det är väl mest därför så många är sjukskrivna? Att då börja med utredningar o smäck är ju att börja i fel ände, det är ju inte där problemet skapas.

Erik__
2006-01-20, 23:03
Hmpf jag går i skolan och bor hemma........... men man får uppfattningen om att man kan gå till en läkare av någon typ och säga "Jag är trött på dagarna och orkar inte jobba" och sen får man stämpeln utbränd.

aliquis
2006-01-20, 23:04
Hmpf jag går i skolan och bor hemma........... men man får uppfattningen om att man kan gå till en läkare av någon typ och säga "Jag är trött på dagarna och orkar inte jobba" och sen får man stämpeln utbränd.Eventuellt kan du ju det, och då behövs det ju ingen utredning för att kolla upp så att du verkligen ÄR utbränd, folk som är sjukskrivna borde ju inte ifrågasättas osv, problemet är ju ATT du kan det eftersom det är så pass vanligt o enkelt o ..

Allan
2006-01-20, 23:08
Nej, det var ju att de skulle börja göra mer utredningar, eftersom de tyckte att så många var sjukskrivna.

Det jag menade var att det sjukskrivs folk för att de inte skall "vara arbetslösa". Det är väl mest därför så många är sjukskrivna? Att då börja med utredningar o smäck är ju att börja i fel ände, det är ju inte där problemet skapas.

Jag tror inte att folk sjukskrivs istället för att klassas som arbetslösa. Var har du fått det ifrån?

allan

jakke
2006-01-20, 23:15
Skaffa ett jobb och sluta gnäll.

tossefar
2006-01-21, 00:39
Jag tycker kanske inte att du har rätt att klaga på någon annan när du själv går arbetslös och mjölkar bidrag. Men du kanske har någon anledning jag inte känner till.

Jense
2006-01-21, 01:21
bah. din jävla tjyv

Bronkitkorv
2006-01-21, 09:32
Skjut alla som är sjukskrivna längre än ett år så blir det snart ordning och reda.

aliquis
2006-01-21, 10:04
Jag tycker kanske inte att du har rätt att klaga på någon annan när du själv går arbetslös och mjölkar bidrag. Men du kanske har någon anledning jag inte känner till.När klagade jag på någon annan?

Min anledning är väl mest att det är så jobbigt o svårt att fixa något att jag inte orkar ;)

Allan
2006-01-21, 10:10
Min anledning är väl mest att det är så jobbigt o svårt att fixa något att jag inte orkar ;)

Jag blir tammefan helt vansinnig när jag hör sånt där. Klipp håret och skaffa dig ett jobb för helvete. Vi har haft världens bästa trygghetssystem men det ifrågasätts och attackeras från alla håll och kanter när en massa latmaskar utnyttjar det.
De flesta är villiga att bidra till ett system som funkar bra, utan kontroller - men överutnyttjande (vilket är ett milt ord för det jag anser ) leder till strängare kontroller och sämre nyttjande, och en jävla massa skitsnack om det. De som betalar vill nämligen inte betala för gratisåkarna. Vilket gäller alla sorters gratisåkare. Fatta det.

Ibland känns det som det här landet verkligen behöver en borgerlig regering som noggrannt och snabbt kör allt i botten igen - så det svider för de som tycker att alla andra ska fixa saker.

Jag blir galen.......................................

allan

Jay-Z
2006-01-21, 10:13
Jag håller fullständigt med Allan. Nu ska jag gå och skrika i ett ljudisolerat rum.

Yankeee
2006-01-21, 10:13
Jag håller fullständigt med Allan. Nu ska jag gå och skrika i ett ljudisolerat rum.

Du måste att du är lika oinformerad som han är? :MrT:

Jay-Z
2006-01-21, 10:16
Du måste att du är lika oinformerad som han är? :MrT:

Det var egentligen mest andra meningen i Allans text som jag höll med om. :MrT:

Yankeee
2006-01-21, 10:17

Tur för dig, jag och ogge blev chockade där ett tag. Jävla sosse tänkte vi och kände oss smutsiga för att vi har umgåts med dig.

OggeP
2006-01-21, 10:18

Men se till att qouta rätt nästa gång så slipper man sitta här spotta gröt över hela tangentbordet. :furious:

Piranha
2006-01-21, 10:19
Jag förväntar me en mer detaljerad redogörelse ifrån Alquis så han får en vettig chans att förklara sig , innan jag också blir skogstokig.

Jay-Z
2006-01-21, 10:23
Yankeee & Ogge: Ni läste uppenbarligen bara raden om borgerligt styre, så det var säkert därför det började rycka i baguetten på er båda. :D

skaparn
2006-01-21, 10:23
Ibland känns det som det här landet verkligen behöver en borgerlig regering

Såja, jag rycker det där ur kontext och presenterar det som bevisföremål #2. Du får allt svårare att dölja dina egentliga åsikter.

Jax
2006-01-21, 10:31
Såja, jag rycker det där ur kontext och presenterar det som bevisföremål #2. Du får allt svårare att dölja dina egentliga åsikter.
I hemlighet använder Allan fackets pengar till att investera i ickestatliga bolag.

OggeP
2006-01-21, 10:33

Haha humor! :laugh:

Yankeee
2006-01-21, 10:35

Skaparn, är du intresserad av att flytta till ett land där bigami är tillåtet och gifta dig med mig och ogge?

OggeP
2006-01-21, 10:37
Ja kom igen! Tänk vilka små söta barn vi skulle få? :love:

Men Sousse Jay-Z får inte komma på bröllopet!

GymTT
2006-01-21, 10:37
Låter lite fel, förklarar dig ali

Jay-Z
2006-01-21, 10:38
Har Ogge och Yankster varit i Tunisien nyligen? Eller behöver moderaternas skolprogram shapeas up? :D

OggeP
2006-01-21, 10:41
Har Ogge och Yankster varit i Tunisien nyligen? Eller behöver moderaternas skolprogram shapeas up? :D

Sluta din sousse. Då tråkar ihjäl oss humorbegåvade borgare.

Yankeee
2006-01-21, 10:42
Tom hans sign är röd, det är kört.

Nu klarnar allt, anledningen till att jay var så långsam på hinderbanan var för att han hade köttberget på ryggen.

Bronkitkorv
2006-01-21, 11:28
Jag vet flera som inte orkar jobba, för mej är det obegripligt. Äckliga slashasar...

skaparn
2006-01-21, 12:48
Skaparn, är du intresserad av att flytta till ett land där bigami är tillåtet och gifta dig med mig och ogge?

Ja, bigami verkar trevligt, the more the marrier heter det ju. Allan får hänga med som äktenskapsrådgivare.

chidde
2006-01-21, 13:07
ni som hackar ner på aliquis förstår uppenbarligen inte hans situation, och har förmodligen aldrig varit i en sådan själv heller. klandrar såklart ingen för det, men jag har och berättar gärna lite

att skaffa sig ett jobb är svårare än vad man tror, det spelar ingen roll hur driftig och ambitiös man är, har man otur så finns det ingen chans i världen! då räcker det inte att "kamma" sig eller att "klippa" sig och bara skaffa sig ett jobb (som uttrycket så lätt lyder). sen ska man såklart ha kontakter, utan kontakter kommer man inte heller nånvart, spelar ingen roll hur duktig du é på din sak!

ingen vill vara arbetslös/sysslolös, lek med tanken att du har skickat ett 50-tal ansökan och fått svar från 2-3 företag där man tackar för ens intresse. inte direkt bra för självförtroendet, men skam för den som ger sig och man fortsätter i samma anda och får samma dåliga respons tillbaka, blir lätt att man tröttnar!

vad jag försöker säga är att alla inte är som alexander lucas (kalle ankas kusin som alltid lever i medvind) eller har en farsa som är vd på ericsson som kan fixa in en varsomhelst! vissa får jobba sig igenom allt själv och lägga sitt eget golv, så hacka inte ner för att det tar längre tid för vissa

tänk efter, hur var det själv när du precis hade tagit studenten t ex?

eller du som läser kanske inte ens har tagit studenten och kommit ut i det hårda samhället? then shut the f-ck up and get out of this thread

Jense
2006-01-21, 13:11
jag har varit i exakt samma situation i övet 1 år. det handlar bara om lathet. fast jag mjölkade inte bidrag.

man går till af, säger jak vill utbildas. så kan man börja på exempelvis lernia och därigenom få ett jobb. det ta ca 6 månader

Yankeee
2006-01-21, 13:12
Har också varit i samma sits, tom i samma stad som ali. Det var inget som helst problem för mig att fixa vare sig jobb eller utbildning, att jag sen var lat och kräsen är en annan sak.

jakke
2006-01-21, 13:17
Det tog min bror 1dag när han var nyinflyttad i en stad att fixa 2 intervjuer där han erbjöds jobb i båda fallen. Det ena jobbet gav han strax under 30' före skatt och han är 86:a.
Jag har aldrig heller haft problem att ordna sommarjobb och jobb efter lumpen. Fast nu pluggar jag.

Baha
2006-01-21, 13:31
min brorsa fick jobb som chef över ett stort företag direkt efter 9an, 150.000 i månaden. Min kompis kompis fick hur många jobb som helst direkt.

Finns inte jobb till alla så är det väl bara, tror säkert att det är svårt och svenskt välstånd kan väl iaf inte längre byggas på att alla arbetar eftersom världen är full av folk som kan göra arbetet billigare.

vhailor
2006-01-21, 14:13
Varför vara arg för att man slipper jobba? Det är min högsta dröm, att slippa jobba och istället gotta mig med sjukpension.

Lasse Kongo
2006-01-21, 14:24
jag tycker personligen Sverige är ett väldigt bra land att bo i om man öppnar ögonen och tittar hur det ser ut runt om i världen.

är det så jävla illa får man väl ta sitt pick och pack och flytta till ett bättre land, jag vill ändå inte ha er gnällspikar i detta land.

dra åt helvete med er.

nordlander
2006-01-21, 15:09
Det tog min bror 1dag när han var nyinflyttad i en stad att fixa 2 intervjuer där han erbjöds jobb i båda fallen. Det ena jobbet gav han strax under 30' före skatt och han är 86:a.
Jag har aldrig heller haft problem att ordna sommarjobb och jobb efter lumpen. Fast nu pluggar jag.

strax under 30 tusen och 19 år gammal? hehe ja den du.

Skaffa jobb får man inte genom att skicka asökningar. Man får jobb genom att fara dit och lämna över ansökningen i handen på dom. Ger ett seriösare intryck. Jag fick söka 50 jobb innan jag fick ett men vafan jag har ju fast jobb nu. Har kompisar som skickar in en ansökan och sen sitter och väntar på svar...

tossefar
2006-01-21, 16:02
Grejen med socialdemokratin är ju att det är en väldigt bra och beundransvärd idé, som tyvärr knullas sönder helt av alla som är för slöa för att ens röra sig.

Jag betalar med glädje en massa skatt bara jag vet att det går till något vettigt. Jag VET nämligen att Sverige är bland de allra bästa ställena i världen att bo, och jag vill att det ska vara så för alla. Problemet är ju bidragsmjölkarna, tänk så sjukt mycket pengar som skulle kunnat hamna i sjukvården eller skolan istället.

Jävla invandrare skulle jag kunna säga, om jag vore elakare.

Och kamma dig förfan ali, skaffa jobb eller börja plugga.

jakke
2006-01-21, 16:13
strax under 30 tusen och 19 år gammal? hehe ja den du.

Skaffa jobb får man inte genom att skicka asökningar. Man får jobb genom att fara dit och lämna över ansökningen i handen på dom. Ger ett seriösare intryck. Jag fick söka 50 jobb innan jag fick ett men vafan jag har ju fast jobb nu. Har kompisar som skickar in en ansökan och sen sitter och väntar på svar...
Det är sant... Visst kassa arbetstider men han är glad ändå.. Mamma och pappa som siter med högskoleutb. är inte lika glada.