Logga in

Visa fullständig version : Chips o chocklad!

High1ander
2006-01-20, 16:39
Ja, det har jag köpt och kommer slänga ner i mina resväskor nu när jag åker till USA igen imorgon. 5st Marabou Mjölkchocklad, eftersom amerikansk chocklad inte är gott, sen två påsar estrella sour creame, och en påse dill, plus OLW cheese doodles. Hoppas tullen ger fan i det också, hört rykten att de inte gillar att man tar över mat...

Värsta är att min iPod är halvt död... Så får köra på minidiscen istället på flyget. Hoppas nu också att jag slipper sitta brevid en fet person som sist, då jag i och med att hon var fet fick en siamesisk tvilling i 10 timmar...

Men ska bli kul som fan att komma tillbaka till USA!

JJ
2006-01-20, 16:42
Choklad heter det för i helvete.

High1ander
2006-01-20, 16:43
Choklad heter det för i helvete.
Sorry, svengelska :( Du ser, min hjärna har redan börjat morfa...

JJ
2006-01-20, 16:44
Sorry, svengelska :( Du ser, min hjärna har redan börjat morfa...

Jag som hoppades att du skulle bli sur. :D Ha det bra!

Juliette
2006-01-20, 16:45
Nu blev jag avis! Jag vill oxå tillbaka till USA *cry*

Var i USA ska du och vad ska du göra där?

High1ander
2006-01-20, 16:50
Nu blev jag avis! Jag vill oxå tillbaka till USA *cry*

Var i USA ska du och vad ska du göra där?
Santa Barbara, 4:e terminen, film.

Ohhh... så jävla taggad att åka, så fort jag kommer fram ska jag ringa en tjej och göra bort mig :D Sen ska jag spela Volleyball, sen ska jag shoppa, sen ska jag gymma, sen ska jag äta på Panda Express, sen ska jag se nån film på bio, sen ska jag se om det finns nå snygga tjejer i mina klasser!!!

Gahhh!

rolf
2006-01-20, 16:53
Å fyfan. Du anar inte hur mycket jag skulle ge för att få byta plats med dig just nu - även om det innebär att sitta bredvid en fet person :D

Kaboffastar
2006-01-20, 16:53

Ohhh... så jävla taggad att åka, så fort jag kommer fram ska jag ringa en tjej och göra bort mig :D Sen ska jag spela Volleyball, sen ska jag shoppa, sen ska jag gymma, sen ska jag äta på Panda Express, sen ska jag se nån film på bio, sen ska jag se om det finns nå snygga tjejer i mina klasser!!!

Gahhh!

Säg mig, hur pass tätt duggar det med sådana ?

High1ander
2006-01-20, 16:56
Säg mig, hur pass tätt duggar det med sådana ?
Beror på jag är kräsen, men vad kan man säga, bara snygga tjejer emigrerar från Sverige till USA, så på flyget har jag träffat svenskor förrut. Sen varierar det stort i klasserna, på gymmet finns det iaf alltid någon med välskapt röv som man kan drukna i samtidigt som man gör hantellyft åt sidan...

På skolan finns det gott om fejkblondiner och fejkbröst, om det är din cup of tea så är det himmelriket för dig.

userfriendly
2006-01-20, 16:58
haha, jag skulle va glad om jag slapp vår "choklad" men den amerikanska är väl knappast bättre..

Lallle
2006-01-20, 17:04
Vad är det för sorts filmlinje som du läser?

Diana
2006-01-20, 17:09
Ja, det har jag köpt och kommer slänga ner i mina resväskor nu när jag åker till USA igen imorgon. 5st Marabou Mjölkchocklad,
de enda man behöver på kom-ihåg listan :bow:

fy faaajn va avis ja oxå *grr27* skulle sova i handbagage utrymmet för att få åka till med :D

in the words of allan- Ipod är ett jävla OTYG :MrT:

egge
2006-01-20, 17:13
Hur mkt payar du för att studera där och hur många terminer?
Sen undrar jag också vafan du tar med chips för, chipsen i USA är fan så mkt godare.

High1ander
2006-01-20, 17:25
Hur mkt payar du för att studera där och hur många terminer?
Sen undrar jag också vafan du tar med chips för, chipsen i USA är fan så mkt godare.
Chipsen i USA smakar bajs i munnen. Bara pringles och lättsaltade chips som duger. Mestadels tar jag med mig för att bjuda utländska kompisar på svenska grejor...

Filmlinjen tar i praktiken 2,5 år, men man skulle kunna läsa den på 2 år. Man måste läsa minst 12 units per termin (max 20), varje unit kostar 183 dollar...

edit: Tar fullt CSN-lån för att leva Amerikanska drömmen! :/

High1ander
2006-01-20, 17:28
Vad är det för sorts filmlinje som du läser?
Filmproduction, det finns även filmstudies, och jag har tagit några kurser där också...

Man läser generellt sett ca 2 år på min skola, sen sista två åren på en "riktig" skola... För att förenkla: min skola är billig för amerikanare (och mig) jämfört med universitet, och det gör det lättare för dem att komma in på en bra skola sen...

Lallle
2006-01-20, 17:33
Vad är det du vill bli inom film?

Kwon
2006-01-20, 17:41

Gahhh!

Va tycker du om de amerikanska brudarna då? :)

Baan
2006-01-20, 17:46
choklad och chips borde vara rätt lugnt, men vem vet, dom kollar efter en hel del... testa för skojs skull fylla i att du har haft kontakt med massa djur på formulären man får fylla i (förutsatt att du får fylla i något), kanske händer något kul! :D

mela
2006-01-20, 17:51
men.. hallå? saltlaktrisen då?

High1ander
2006-01-20, 18:07
men.. hallå? saltlaktrisen då?
Köpte 10st godisaskar med nå laktris åt en tjejkompis, jag själv ogillar salmiak.

Va tycker du om de amerikanska brudarna då? :)
Dryga, bortskämda, blåsta, dvs ungefär som svenskor. - Ne, men de är lite mer "pryda" och kör på gamla könsroller. Sen saknar de flesta klädsmak.

Vad är det du vill bli inom film?Rik :D på att vara regissör, skådis (om jag måste) och filmfotograf...

Makk
2006-01-20, 18:34
Damn vad avis jag blir, alltid velat åka till USA eller Aussie och plugga.. men tvekar så jävligt pga. det jävla lånet man drar på sig på en hel utbildning.

Men iaf. hur klarar du dig på CSN-pengarna? Går det runt okej eller måste du jobba extra? Hur mycket går till boende m.m.?

Spannmål
2006-01-20, 19:57
Jag söker till SBCC i dagarna! HT06!

PowPow
2006-01-20, 20:12
De är hårda med att man inte får föra in vissa matvarot. Vet inte om det är alla dock.

En i vårt sällskap blev stoppat och var tvugna att dra upp hela sitt handbagage efter att en hund reagerat mot dem. Det visade sig dock bara vara deras barns kräkrester på en handduk som gjorde att hunden reagerade.

High1ander
2006-01-20, 20:20
Jag söker till SBCC i dagarna! HT06!
Ofan, du kommer nog inte ha nå problem att komma in, men det är så jävla fullt med svenskar nu, jobbigt :( Var kanske 80 svenskar när jag börja, nu är det säkert runt 160-200 pers.

Får se, jag kanske går där under hösten också.

Damn vad avis jag blir, alltid velat åka till USA eller Aussie och plugga.. men tvekar så jävligt pga. det jävla lånet man drar på sig på en hel utbildning.

Men iaf. hur klarar du dig på CSN-pengarna? Går det runt okej eller måste du jobba extra? Hur mycket går till boende m.m.?
Jag klarar mig på CSN-pengarna... En av mina roommates är riktigt snål och har kvar ca 10-20000 kr varje termin av CSN-lånet. Jag själv ligger på plus-minus n0ll typ...

Men har tänkt jobba den här terminen.

timoat
2006-01-20, 20:40
Jag har oxå sökt till amerikanska skolor, fast i NYC, på en konstskola. Hoppas jag kommer in! Men det är så jävla svårt me papper till USA. Transcripts o sån skit. Fattar dock inte rikitg hur du kommer att ha råd. Skolan jad ska gå på kostar 5300 dollar per termin. Innebär att jag får lägga till själv, runt 40 på ett år, eftersom man bara får låna 1350 per vecka i merkostnadslån. Sen sparar jag som en gnu, eftersom man måste visa immigrationsmyndigheterna att man har tillgängligt 28000 $ på ett konto, för att vis att man klara sig. Glöm ej eheller att det du köpt med dig kan man köpa på IKEA. Du kan få jävla massa problem i tullen, man vet alldrig om du träffar en asshole wannabe sheriff till tullman/kvinna. Vilken skola exakt sökte du till egentligen? hemsida?

Tim

Spannmål
2006-01-20, 20:56
Jag har hört att de flesta skolor nöjer sig med ett intyg från CSN där de skriver att de kommer att betala ens studier. Något kontoutdrag bör alltså inte vara nodvändigt.

Pepparkakssmurfen
2006-01-20, 21:03
"...och en påse dill..."

Har de inte dill där borta??

timoat
2006-01-20, 21:07
Jag har hört att de flesta skolor nöjer sig med ett intyg från CSN där de skriver att de kommer att betala ens studier. Något kontoutdrag bör alltså inte vara nodvändigt.

Det är inte skolansom ska ha inntyget det är deras immigrationsverk, så att man kan få ett F-1 visum. Skolan ska ha intyget, så skickar de det vidare till verket. Tror jag

High1ander
2006-01-20, 21:43
Jag har oxå sökt till amerikanska skolor, fast i NYC, på en konstskola. Hoppas jag kommer in! Men det är så jävla svårt me papper till USA. Transcripts o sån skit. Fattar dock inte rikitg hur du kommer att ha råd. Skolan jad ska gå på kostar 5300 dollar per termin. Innebär att jag får lägga till själv, runt 40 på ett år, eftersom man bara får låna 1350 per vecka i merkostnadslån. Sen sparar jag som en gnu, eftersom man måste visa immigrationsmyndigheterna att man har tillgängligt 28000 $ på ett konto, för att vis att man klara sig. Glöm ej eheller att det du köpt med dig kan man köpa på IKEA. Du kan få jävla massa problem i tullen, man vet alldrig om du träffar en asshole wannabe sheriff till tullman/kvinna. Vilken skola exakt sökte du till egentligen? hemsida?

Tim
Min skola så kostar det mig ca 2500-3000$ beroende på antal units, som jag sa tidigare också, man läser först 2 år på min skola, sen "sista 2 åren på din skola och får 'diplomet' från din skola" (som antagligen har högre status).

Sant, men det behövs dock som han säger för andra saker, som t.ex. intyg när man skaffar lägenhet så kan det vara fint och visa att man faktiskt kan betala trots man inte kan jobba i USA...

edit:
"...och en påse dill..."

Har de inte dill där borta??
dillchips!11!!1!1

Spannmål
2006-01-20, 21:47
Men för lägenhet behöver man väl inte visa att man har $24000 på kontot? Man får väl CSN-pengar 2-3 gånger om året, så man kommer totalt upp rätt mkt men har aldrig alltihop samtidigt.

Blir det UCLA för dig så småningom?

High1ander
2006-01-20, 21:50

Tim
Sorry, glömde svara på vissa frågor. Jojo, vet att man kan fixa saker på Ikea, men jag bor ändå 1½ timme med bil från Ikea och har inte bil. Jag behövde bara bevisa att jag skulle få 10 000$ för ett år för att få komma in (så skolan skulle fylla på min I-20)...

Jag går som sagt mitt andra år, 4:e terminen nu (så jag har ju inte "sökt" dit nu), www.sbcc.edu

High1ander
2006-01-20, 21:54
Men för lägenhet behöver man väl inte visa att man har $24000 på kontot? Man får väl CSN-pengar 2-3 gånger om året, så man kommer totalt upp rätt mkt men har aldrig alltihop samtidigt.

Blir det UCLA för dig så småningom?
Är olika på de som ger ut lägenheter, vissa ger inte alls ut åt snorungar som inte har nått jobb och bara kommer plugga, även om man har 24 000$ på sitt financial statement... Andra gör det gladeligen. Vissa kräver kanske att du har någon som kan gå i god för dig (amerikansk medborgare med minimuminkomst på 40 000$ per år typ...). Man får klumpsumma från CSN, normalt sett en gång varje termin, men man kan även få för två terminer på en gång om man kräver det.

På mitt nuvarande ställe så var vi bara tvugna att visa att vi 3 som delar lägenhet har pengar sammanlagt för att betala en hyra på 1400$ månaden...

Edit: Ja, UCLA är målet som jag inte orkar kämpa för just nu, har GPA så det kommer räcka, men knappast pengar eller slickat tillräckligt mycket pung för att komma. Har dock lärare som utan problem skulle skriva rekommendationer.

någon som vill sponsra mig? :)

tossefar
2006-01-21, 00:45
Även jag har planer på studier på västkusten till hösten. Nu till våren ska jag ut och resa, men i sen kanske ni ser mig i solen. Jag söker antagligen till UCLA direkt, eller ett CC i andra hand om mina betyg inte räcker.

Peter-N1
2006-01-21, 00:49

Gahhh!

Santa Barbara är fint.
Själv bodde jag i Costa Mesa, i det numer så kända OC under 1 år. Det var en grymt härlig tid. Men 1 år räckte för mig, sedan hade jag fått nog av amerikat :D

High1ander
2006-01-21, 00:50
Sista gången jag skriver i tråden nu innan jag drar... Håller på för fullt med att spela in musik på min minidisc (eftersom iPoden jävlas)... Bläää hinner inte mer!

Grisen
2006-01-21, 00:56
Santa Barbara är fint.
Själv bodde jag i Costa Mesa, i det numer så kända OC under 1 år. Det var en grymt härlig tid. Men 1 år räckte för mig, sedan hade jag fått nog av amerikat :D

Vad gjorde du där?

Dipshit
2006-01-21, 03:48
mmm Panda Expresss!! Orange flavoured chicken! lä'ngta lagom..

gillar du inte tootsie rolls eller? :D
sen har de ju Riesen.. iaf på Ralphs... muma

Spannmål
2006-01-21, 05:29

Vilken stad och skola landade du i till slut ?

High1ander
2006-01-22, 06:22

Tottsies är OK, men finns bättre "kolor", Riesen är tyskt scheisse (kommer det från Tyskland?).

Orange Flavoured!!! ALLTID!!! :D

Flyget gick sådär... missa ett för första var försenat så då fick man ta en öl och baguette på Paris flygplats o vänta i 3 timmar... Sen gick allt som planerat, måste nu dra till 7-Eleven o köpa COCA-COLA!!!

blasr
2006-01-22, 09:05
Om du äter Marabouchoklad istället för deras choklad så måste det verkligen vara illa. Sliskare choklad får man leta efter, iaf i Sverige.