handdator

Visa fullständig version : Tidernas coolaste black metal band

grisbil3n
2006-01-20, 15:14
Lejdys and tjänstemän, får be o presentera det hårdaste och coolaste jävla bm bandet som någonsin funnits. Dom heter inget mindre än Bornholm! Sug på den, dom heter Bornholm. Hur fan har dom tänkt? Dom kommer dessutom från Ungern, inte fan är dom danskar som man skulle kunna tro. Hoppas ni förstår det roliga, jag ska personligen starta enmansbandet Gotland!

http://www.obskure.com/fr/kro_model.php?n_kro=3396

Nitrometan
2006-01-20, 15:24
Nåt som var ännu bättre var ju det engelska bandet "Trojan" som ville vara tuffa. När de såg att Motörhead hade slängt på lite tuffa prickar i sitt namn så gjorde de det med. Tröjan.

Koolt va!!!

Dissector
2006-01-20, 15:35
Istapp är ett annat kul band, dock medvetet skämt är jag säker på, även om dom förnekar det =) Sjunger om "förevigt minusgrader" och "må det aldrig töa" o.s.v. I låten "Snö" inleds ett stycke av Astrid Lindgren:
"Åh vad han hatade den där snön, han hatade den så hett, att all snö i hela lönnerberga och hela småland borde ha kunnat smälta av det. (med lite skakig och sur röst:) Men det var visst meningen att världen skulle förgås i snö"... DÄR manglar de igång :D Ruskigt härligt.

ArnoldOnLehmä
2006-01-20, 15:43
Lejdys and tjänstemän, får be o presentera det hårdaste och coolaste jävla bm bandet som någonsin funnits. Dom heter inget mindre än Bornholm! Sug på den, dom heter Bornholm. Hur fan har dom tänkt? Dom kommer dessutom från Ungern, inte fan är dom danskar som man skulle kunna tro. Hoppas ni förstår det roliga, jag ska personligen starta enmansbandet Gotland!

http://www.obskure.com/fr/kro_model.php?n_kro=3396

Skulle inte förvåna om det redan finns ett band som heter gotland=Gothland eller varför inte gÖthlÄnd

nidas
2006-01-20, 16:03
tycker det var lustigare att bandet beskrivs som old school pagan black metal.. oldschool my ass.. hade de haft ens en referens till darkthrone eller graveland så hade jag kunnat köpa oldschool eller pagan köret.

Krampus
2006-01-20, 16:07
De ville väll att det skulle likt som Burzum eller Bodom eller ngt..
Satanic Salamis hade varit roligare alla gånger eftersom de är från Ungern. :)

nidas
2006-01-20, 16:12
De ville väll att det skulle likt som Burzum eller Bodom eller ngt..
Satanic Salamis hade varit roligare alla gånger eftersom de är från Ungern. :)

burzum eller BODOM? nänänä nu är det dags att plugga sin blackmetal-historia :P

grisbil3n
2006-01-20, 16:15
tycker det var lustigare att bandet beskrivs som old school pagan black metal.. oldschool my ass.. hade de haft ens en referens till darkthrone eller graveland så hade jag kunnat köpa oldschool eller pagan köret.

Alltså hela bandet är ett jävla skämt (inte ämnat som det dock), kolla in låttitlarna, och bilderna. Skulle ha länkat till hemsidan men den kan ni hitta själva. Jävligt old school, fjäderlätt och melodiskt som bara old school kan vara!

Och varför ta upp ett band som Istapp? Dom är ju som Sportlov, ploj, och jävligt roliga men detta är ju för fan sanslöst. Dom heter Bornholm för i helvete, det är en jävla ö liksom. Jag tycker detta är fasansfullt roligt...

nidas
2006-01-20, 16:19
de har ju i princip rippat låtnamnen från nutida Graveland, men de verkar ha skippat NSBM stuket tillsvidare iaf.
Dock verkar det vara jävligt trendigt i öststaterna med "pagan"blackmetal. Fast med lite grövre naziundertoner. bara att kolla på graveland, thors hammer med flera.

Karkiainen
2006-01-20, 16:22
Off topic: Det finns för övrigt ett band som heter Klart grabben ska ha husvagn med den oförglömliga hiten Kast med liten boll

Pudzianovski
2006-01-20, 16:22
Nåt som var ännu bättre var ju det engelska bandet "Trojan" som ville vara tuffa. När de såg att Motörhead hade slängt på lite tuffa prickar i sitt namn så gjorde de det med. Tröjan.

Koolt va!!!

Hahaha....det är evil.

:D

grisbil3n
2006-01-20, 16:23
de har ju i princip rippat låtnamnen från nutida Graveland, men de verkar ha skippat NSBM stuket tillsvidare iaf.
Dock verkar det vara jävligt trendigt i öststaterna med "pagan"blackmetal. Fast med lite grövre naziundertoner. bara att kolla på graveland, thors hammer med flera.

Ja fast Robban i Graveland behärskar ju iaf det engelska språket även om det är cheesigt som fan. Bornholmsgossarna kommer ju med slagdängor som "On the way of the hunting moon". Att banden är NS skiter jag i, finns begåvning där med.

grisbil3n
2006-01-20, 16:24
Off topic: Det finns för övrigt ett band som heter Klart grabben ska ha husvagn med den oförglömliga hiten Kast med liten boll

Ja och dom är förståss thailändare eller dylikt och helt seriösa?

nidas
2006-01-20, 16:45
Ja fast Robban i Graveland behärskar ju iaf det engelska språket även om det är cheesigt som fan. Bornholmsgossarna kommer ju med slagdängor som "On the way of the hunting moon". Att banden är NS skiter jag i, finns begåvning där med.

kolla in de tidigaste gravelandskivorna.. engelskan där lämnar rätt mycket att önska även om skivorna i övrigt var helt lysande.
är dock inte lika övertygad att NSBM-scenen är så mycket att hänga i julgranen är ju i princip bara graveland som har något att komma med. resten är skräpband som thors hammer och absurd :)

grisbil3n
2006-01-20, 17:16
kolla in de tidigaste gravelandskivorna.. engelskan där lämnar rätt mycket att önska även om skivorna i övrigt var helt lysande.
är dock inte lika övertygad att NSBM-scenen är så mycket att hänga i julgranen är ju i princip bara graveland som har något att komma med. resten är skräpband som thors hammer och absurd :)

Va en tid sedan jag lyssnade på Graveland, du har säkert rätt hehe. Sigrblot och Nokturnal Mortum är två ypperliga nsbm band för övrigt.

Kwon
2006-01-20, 17:37
Bornholm regerar väl? Pudzi har du ngn koll på dessa?

Pudzianovski
2006-01-20, 17:39
Bornholm regerar väl? Pudzi har du ngn koll på dessa?

Nope. Aldrig hört talas om. Tror Grisbilin har koll på det mycket bättre än jag.

Krampus
2006-01-20, 17:43
burzum eller BODOM? nänänä nu är det dags att plugga sin blackmetal-historia :P

Åh förlåt.. Drog jag in fel band i fel genre nu? Så klart är ju Burzum skogs-viking-death-trash-proevolution-ninja-metal och Children of Bodom Ninja-blackmetal-socciplast-deathdeath-goth-stadiumrock...Förlåt förlåt förlåt...
Jag att ni som lyssnar på skiten gör offerbesvärjelser mot en om man råkar placera i fel fack och att många faktiskt hamnar på psyket i sin oförmåga att hantera den frustration som uppstår när icke-invigda generalliserar..

Fast nu handlade det inte alls om var dem skulle placeras utan om att namnen Burzum och Bodom båda påminner om Bornholm... Och Burzum är fan i mig Black Metal och Children of Bodom vill kalla sig något sådant också, även om dem suger balle - Vilket jag spenderar ca 0,0034 nanosekunder om året att tänka på! ;)

So sue me. *popcorn*

Kwon
2006-01-20, 17:54
Ja orka hålla koll på subgenres och substilar.

Bodom är helt klart Ninjametal och Burzum är TechnoHouseOpera! :thumbup:

grisbil3n
2006-01-20, 18:00
Skitsamma! Bornholm är det enda! Det är Bornholm som sätter standarden, som bestämmer vad som ska kallas vad, alla som trotsar deras bestämmelser blir deporterade till...ja Bornholm!

Kwon
2006-01-20, 18:01
Skitsamma! Bornholm är det enda! Det är Bornholm som sätter standarden, som bestämmer vad som ska kallas vad, alla som trotsar deras bestämmelser blir deporterade till...ja Bornholm!

Hur låter dom då?

Något annat band som påminner om deras sound?

Krampus
2006-01-20, 18:01
Ja orka hålla koll på subgenres och substilar.

Bodom är helt klart Ninjametal och Burzum är TechnoHouseOpera! :thumbup:

J´accuse!!!

Må du våldtas i ett brinnande helvete av 17 amfetaminpåverkade nazistdjävlar till musik av ABBA! :D

Annars tänkte dem kanske att man skulle döpa sitt namn efter en ö, som Dimmur Borgir..
Bornholm känns dock aningen mindre ondskefullt och jag ser bara små trevliga båtar, Bakkens tivoli och ADHD-barn höga i socker-rus framför mig när jag hör namnet Bornholm. *popcorn*

Karkiainen
2006-01-20, 18:06
Ja och dom är förståss thailändare eller dylikt och helt seriösa?
Googlade efter dem nyss och de var tydligen ett cover band på 80-talet. Hur pass seriösa de var tänker jag itne uttala mig om för jag har itne en aning. Alltför seriösa var de nog inte i alla fall.

hangatyr
2006-01-20, 18:39
Det absolut hårdaste bandet i genren är givetvis SPORTLOV!

Pudzianovski
2006-01-20, 19:30

Helt klart bäst texter iaf. Bara för att du uppmärksammade Sportlov så tycker jag vi hyllar dom med en liten textrad från deras skiva "Offerblod i vallabod"
Är man nu insatt i hela det här med black metal så garvar man åt deras texter...

Bloddopad Av Satan

jag är född att segra, jag är lucifer inkarnerad
med blod från 1000 demoner har jag blivit injicerad
jag är därför snabbare än marduks ridecymbaler
och har aldrig blivit inblandad i dopingskandaler

satan, i din vishet - led mig till spurtpriset
satan, i din skönhet - bär mig uppför krönet

långlopp, sprint, masstart, klassisk eller fria stilen
jag är oslagbar i allt tack vare djävulsstilen
jag kan staka ett vasalopp utan att det känns i mina armar
jag vallar mina skidor blott med döda nunnors tarmar

[refräng]
jag kan inte fastna i dopingkontrollen
i lahti eller lignet eller i holmenkollen

epo och hemohes är för veka kristna som johan mühlegg
jag har skidat blashyrkh runt utan att köra in i en vägg
jag lyfter staven i triumf och hyllar min konung
från landet som flyter av lava och blod och ej av mjölk och honung

Frippe_L
2006-01-20, 19:36

För Brödraskapets väl, ett stafettlag vi slår ihjäl.

Med skidor och stavar skändar vi gravar!

Eller nåt sånt, hör aldrig riktigt va de sjunger :D

Blev fart i receptionen när Ur spår sattes på på stereon på gymmet! *rolleyes*

backflash
2006-01-20, 19:39
För Brödraskapets väl, ett stafettlag vi slår ihjäl.

Med skidor och stavar skändar vi gravar!

Eller nåt sånt, hör aldrig riktigt va de sjunger :D

Blev fart i receptionen när Ur spår sattes på på stereon på gymmet! *rolleyes*

:D

Snöbollskrieg

BAKOM HÖGA MURAR I VÅRT FORT AV SNÖ
PÅ SPORTLOVETS ALLRA FÖRSTA DAG
BESLUTSAMMA HÄNDER KRAMAR SNÖ TILL IS
DÖDLIGA BOLLAR GENOM LUFTEN FAR

CYKLISTER LIGGER FALLNA TILL MARKEN
I TYSTNADEN EKAR VÅRA SKRATT
GATLYKTANS LJUS ÄR UTSLOCKNAT
VI PANGAR RUTOR OCH SLÅR AV VARENDA HATT

[Chorus I:]
I SNÖLYKTANS SKEN SÅ SMIDER VI PLANER
MED SVARTA THERMOBYXOR, VARM CHOKLAD OCH BANANER
DÖD OCH FÖRINTELSE KANTAR VÅR STIG
EN MARDRÖM SOM SKAPATS AV SNÖBOLLSKRIEG!

MED ISTAPPAR VI SKÄR UPP VÅRA ARMAR
I SKAREN VI PISSAR PENTAGRAM
STOPPAR SNÖ INNANFÖR TRÖJAN PÅ BARNEN
MED LYFTAD SNÖBOLL VI TÅGA FRAM

INGEN DÖDLIG MÅ STOPPA VÅR FRAMFART
I BLINT APOKALYPTISKT RASERI
BERED DIG ATT DÖ FÖR VÅRA VAPEN
STENHÅRD SNÖBOLL MED GRUS INUTI

[Chorus II:]
I SNÖLYKTANS SKEN SÅ SKÄNDAR VI GRAVAR
MED VARMKORV, FESTIS, SKIDOR OCH STAVAR
TROTS EVIG TJÄLE VI GRÄVER UPP LIK
OCH KROSSAR ALLA KYRKFÖNSTER…
SNÖBOLLSKRIEG!

[Repetera vers I & II]

grisbil3n
2006-01-21, 05:49
Hur låter dom då?

Något annat band som påminner om deras sound?

Dom låter som tusen fallna änglars hatiska klagosång!

hangatyr
2006-01-21, 10:26
Ur SpÅr!
Hard Core!

Frippe_L
2006-01-21, 10:41
Ur SpÅr!
Hard Core!
*cowbells*Pling plong, Stenmark!