Visa fullständig version : Kanske dags för en liten deff
TrasMannen
2006-01-20, 09:24
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,765431,00.html
Peter-N1
2006-01-20, 09:25
Bra bulkat!
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,765431,00.html
Det är rätt kul att AB listar några andra som ligger på +500 pannor.. lite humor..
PS. skittidning. Så var det sagt.
:D
Göran Persson släng dig i väggen!!
GymTT maila honom din kostcirkel så ska han se på grejjer!!!!!!!!!!!
Bara jag som tycker det är tragiskt och inte så roligt?
Helt rätt har du.
Nej jag håller med, tragiskt samt synd om personen.
King Grub
2006-01-20, 09:34
Tragiskt.
Det är en sak om man har en kronisk och allvarlig störning på ämnesomsättningen eller hormonnivåer, men att en i övrigt frisk människa äter sig så fet att han eller hon dör av det är *screwy* Man borde ju inse att man måste göra något när man passerar ett kvarts ton i kroppsvikt. Var är självbehärskningen?
Han har ju iaf fått äta gott.
Tragiskt.
Det är en sak om man har en kronisk och allvarlig störning på ämnesomsättningen eller hormonnivåer, men att en i övrigt frisk människa äter sig så fet att han eller hon dör av det är *screwy* Man borde ju inse att man måste göra något när man passerar ett kvarts ton i kroppsvikt. Var är självbehärskningen?
Vad rätt du har!
Juliette
2006-01-20, 09:56
Tragiskt.
Jättetragiskt! Just att det kan gå så långt.. Troligen har han levt i förnekelse att han är så stor som han är..
Hoppas att han lyckas ta tag i sitt liv.
Är det en störning på ämnesomsättningen eller nån hormonisk störning som King Grub skrev så är det verkligen tragiskt :(
Men är det inge sånt, då har han sig själv att skylla till 100%, kan inte se något synd med den situtation han sitter i, eller förlåt ligger i.
Som man äter får man ligga :)
Jacksatan
2006-01-20, 10:11
Ni på kolo borde väl berömma honom! "du har nog bra tryck i träningen", "Dra en deff till sommaren kommer det se skitbra ut, etc"
Han skulle bara behöva tappa 400-450 kg :D
Maila defftråden till honom.
Naesetgrabb
2006-01-20, 11:27
Ni på kolo borde väl berömma honom! "du har nog bra tryck i träningen", "Dra en deff till sommaren kommer det se skitbra ut, etc"
:laugh:
tigerofsweden
2006-01-20, 11:41
:laugh: :laugh:
Nä snarare: "Inte ska du deffa än, lite mer kan du nog lägga på, du ser pinnsmal ut nu."
Kan man inte bara suga ut fettet och skära bort det överblivna skinnet istället för att gå den långa vägen?
tigerofsweden
2006-01-20, 12:02
Tycker ja anar lite gyno, men med en deff blir det nog bra :thumbup: Ser iallafall ut som han prioriterat benen :laugh:
Nej tragiskt är vad det är :(
TrasMannen
2006-01-20, 12:48
Nä snarare: "Inte ska du deffa än, lite mer kan du nog lägga på, du ser pinnsmal ut nu."
Kan man inte bara suga ut fettet och skära bort det överblivna skinnet istället för att gå den långa vägen?
Nej det kan man inte, eftersom fett är inte bara fett. det är en massa blodkärl också. Så när man gör fettsugning så förlorar man blod. plus att det är en ordentlig ansträngning av kroppen. Och den här killens organ jobbar nog för fulla gubbar redan. Så en extra ansträngning kan döda honom lätt. Nu kommer jag inte ihåg exakt. men jag tror att på en normal fettsugning så tar man bara max 5-6 kilo fett. För annars förlorar man för mycket blod och ansträngningen blir för stor.
snelhest
2006-01-20, 13:06
Jag är hänförd och imponerad! Jag lever hellre som Manuel än nån jävla medelsvensson med villa, vovve, volvo, och tråkig fru som inte är sexigare än en brud i nån p-våffla. Manuel är ett föredöme för mänskligheten! Man måste våga sticka ut, ta en annan väg och spränga gränserna för vad som anses respektabelt leverne.
Slartibartfast
2006-01-20, 13:10
Undrar hur mycket muskler han har under allt. :MrT:
TrasMannen
2006-01-20, 13:11
Jag är hänförd och imponerad! Jag lever hellre som Manuel än nån jävla medelsvensson med villa, vovve, volvo, och tråkig fru som inte är sexigare än en brud i nån p-våffla. Manuel är ett föredöme för mänskligheten! Man måste våga sticka ut, ta en annan väg och spränga gränserna för vad som anses respektabelt leverne.
För det är säkert jätte lätt att andas (och bli anfådd av att flytta handen) med 100kg på bröstet
:D
snelhest
2006-01-20, 13:13
För det är säkert jätte lätt att andas (och bli anfådd av att flytta handen) med 100kg på bröstet
men andas gör ju fan alla det är ju ingen bedrift. Värt att försaka mao
Dumleman
2006-01-20, 13:38
Ja det är rätt inställning!
gasoliner
2006-01-20, 13:41
dax för en lite kortdeff kanske...
själv förstår jag inte hur man i Mexico kan gå upp vikt öht..
jag gick ner trots alla tacos och gottigheter..
kanske kan bero på mina turistdiarréer... :D
Nitrometan
2006-01-20, 13:41
40 kg kanske? Tror han är en förklädd räka.
Pellefant
2006-01-20, 13:51
När får vi se den första svensken på 500+ kg? Jag gissar på år 2007. *grr*
Bronkitkorv
2006-01-20, 14:00
Sluta mata fanstyget så går han nog ner tids nog, varför kan man inte bara sätta dropp på honom så att han precis överlever och kanske söva ner honom ett år. Jag antar att han inte jobbar så antingen har han det gott ställt och har råd med det eller så lever han på skattebetalarnas bekostnad och det kan inte vara billigt att mata honom.....!!! ? !??
Pellefant
2006-01-20, 14:02
Tycker ni är dumma, ni vet ju inte varför han har gått upp så mycket, och det anges inte heller i artikeln. *grr*
Killen vaknade liksom inte upp en morgon och tänkte, "Japp, nu ska jag satsa på att väga 1/2-ton" !!!
Tragiskt.
för att quota en vis kvinna (oprah winfrey :D ) "övervikt beror mer på personliga problem/deppression(i olika grad) än självbehärskning.. " :confused:
tragiskt att ingen i hans närvaro sett till att han fått psykhjälp elelr nåt.. *screwy*
:laugh:
Bronkitkorv
2006-01-20, 14:09
Tycker ni är dumma, ni vet ju inte varför han har gått upp så mycket, och det anges inte heller i artikeln. *grr*
Killen vaknade liksom inte upp en morgon och tänkte, "Japp, nu ska jag satsa på att väga 1/2-ton" !!!
Vi är inte dumma, vi är sådär internettuffa bara...
Helena B
2006-01-20, 16:04
När får vi se den första svensken på 500+ kg? Jag gissar på år 2007. *grr*
Lär säkert inte dröja så länge, det är den kraftiga övervikten i Sverige som ökar mer och mer.
Bra grund, kan bli nåt, kul att se nån som inte gått på GI hysterin.
nix, inte bara du.
J.Saarela
2006-01-20, 16:11
Ni ser så där går det om man inte skippar sina pommes som GymTT gjorde :hbang:
Tragiskt.
man kan tycka det. åandrasidan - människor slutar äta ( eller iaf i princip) och dör av det. vad är logiken i det? borde man inte på samma sätt inse att man måste göra något när man ligger där som ett skelett?
sen kan man fråga sig vad man menar med "frisk". en "störning" behöver ju inte vara rent fysisk....
men visst fanken är det inte begripligt.
Metal_boy_
2006-01-20, 16:23
Ja det är svårt att bedöma nått på den dåliga bilden och poseringen. Läs "reglerna för medlemsbilder" och skaffa fram en bättre bild, samt bättre posering så folk kan ge konstruktiv kritik.
Dumleman
2006-01-20, 16:28
Ja det är svårt att bedöma nått på den dåliga bilden och poseringen. Läs "reglerna för medlemsbilder" och skaffa fram en bättre bild, samt bättre posering så folk kan ge konstruktiv kritik.
Den hade du filat länge på va? :laugh:
Metal_boy_
2006-01-20, 16:30
Den hade du filat länge på va? :laugh:
nä skrev det strax efter jag gått in i tråden och såg att folk skojade, så jag hakar på lite tänkte jag :)
Rockhard
2006-01-20, 16:32
Skumt att det typ inte sitter något fett på armarna.
Dumleman
2006-01-20, 16:36
Skumt att det typ inte sitter något fett på armarna.
Gravitationen du vet.
sen kan man tänka sig att när man väl har nått en viss vikt, typ 200 kg
(vilket förvisso i sig kan vara obegripligt att man gör) så lär ju rörelseförmågan vara nedsatt, så att man förbrukar mindre. (+ hur man mår rent psykiskt i det läget.) så man behöver inte äta lika mkt för att gå upp när man i princip är sängliggande.
man blir överviktig därför att man överäter, mer överviktig blir man kanske inte av samma anledning. (?)
Liten Men Fet
2006-01-20, 18:43
Jag undrar ändå hur i helvete man lyckas gå upp så mycket utan att inse att man håller på att ha ihjäl sig. Okej för att någon som har problem lyckas ta sig upp till 150 kilo men 400 pannor till? *screwy*
Ja, det är tragiskt men killen är ju inte direkt oskyldig till att det urartat så in i h-e, borde han inte fattat att det var nåt fel när han kom till det stadiet att han inte kunde knalla upp för trappor? Han har ju inte bara passerat EN varningskylt på vägen utan en hel hoper av domedagsprofeter som står å vrålar varningar. Kan inte gå i trappor, finns inga kläder som är tillräckligt stora, kan inte sitta på någon stol, sängen går sönder, huset är för litet osv.
Sen är ju frågan vad Bjurman kör för bil som väger 550 kilo?
Radiohead
2006-01-20, 18:44
Hans kostcirkel är fan fyrdimensionell:S
Generation fett nu på 3:an.
Åfan han har fruga och kör sexytime å allt.
Han har schysst fruga!
Helvete, jag är ju avis!*grr*
viktor.larsson
2008-10-01, 21:47
Hans kostcirkel är fan fyrdimensionell:S
Kvantfysiskt fet!
magnusasb
2008-10-01, 21:52
Han maxar 6-7 situps och kör chins i sängen. Lär ju inte behöva lägga till så mkt extravikt utöver kroppsvikt.
Sjuka är att han har bra puls, kolesterol och blodvärden typ när läkaren kollade. Kan man inte tro, skumt.
Jabba teh Hut..........
http://johnochwat.files.wordpress.com/2007/04/jabban1.jpg
Jag är dock impad av att Uribe kan sitta i split.
Dom lär ju lätt kunna kapa bort 150kg..
kaffe_psykos
2008-10-01, 23:23
Det ser ut som om han har schyssta kulor!;)
viktor.larsson
2008-10-02, 06:47
Han kan inte ha sex.
Tydligen så hade han sex, såg lite av programmet igår. Både han och frugan tyckte om det. Hon gillade iofs stora män också.
Han har också tjänat uppemot 100 papp i månaden på att vara fet, från både gåvor och diverse produktioner.
Tydligen så hade han sex
Han har också tjänat uppemot 100 papp i månaden på att vara fet, från både gåvor och diverse produktioner.
Så har han ju rekord n shit.
Helvete, jag är ju avis!*grr*
Jag tänkte precis samma tanke! :D
Vad är det som är längst ner till vänster på honom på bilden? Är det hans lår som ser konstigt ut jämfört med det andra bara?
Vad är det som är längst ner till vänster på honom på bilden? Är det hans lår som ser konstigt ut jämfört med det andra bara?
Har för mig att praktfetton som han får problem med vätskeansamlingar, främst i benen.
Det är ju en sak om han själv göder upp sig men någon gång så blev han ju fast i sängen och vem matade honom då?
Någon som har sett filmen "Feed"? :D
inte kul att hamnar pga detta i guiness boken. stackars...
Någon som har sett filmen "Feed"? :D
ja *spy* är nog bland det sjukaste jag sett.. urk.
Nitrometan
2008-10-02, 09:58
inte kul att hamnar pga detta i guiness boken. stackars...
Va?
Vad säger du?
shut teh face
2008-10-02, 10:07
Här finns programmet Generation Fett där han är med
http://viastream.player.mtgnewmedia.se/inner.php?TvSkin=tv3_se
shut teh face
2008-10-02, 10:09
Jag tycker han är extremt duktig, han har redan gått ned till 320kg från 600kg. Om man kollar på media från när han vägde 600kg så är det stor skillnad gentemot nu. Han såg jävligt sjuk ut då.
Nu tycker jag han ser frisk ut i ansiktet, fin hy, fina tänder, bra hår och ser mycket glad ut.
Muaytudd
2008-10-02, 10:12
Han borde inte operera magen, han borde operera huvudet. Det är där det stora felet sitter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.