Visa fullständig version : bänkn
Jag upptäckte häromdan då jag va nere på gymmet o kolla runt lite så va de en biffig snubbe som bänkade, sen såg jag att han sänkte stången så långt till de nuddade hans bröstkorg, då kom jag på att jag brukar "fuska":nono: o inte sänka den så lågt, sen körde jag o upptäckte att jag hade svårt att sänka den längre än tio centimeter från bröstet.
Spelar detta nån större roll? min kompis som e mer kunnig än jag säger att de inte behövs för då tar de mest på axlarna.
tack i förväg.
:bpump: :bpump:
Då är det bara att sätta igång och stretcha!!!
Jag gissar på att även din kompis inte går ner de sista 10 cm till bröstet, am I right?
Börja om från början och gör rörelsen i HELA dess längd!
Vänligen,,,
Petrus
men egentligen. va spelar de för roll hur långt man sänker den??
Egentligen spelar det ingen roll alls. Det är faktiskt så att du behöver inte sänka stången överhuvudtaget, du får ändå full muskelutveckling.
;) ;) :D
Om du bara gör halva rörelsen:
Skaderisken ökar
Du går miste om muskeltillväxt
Gör du halva repetitioner i alla andra övningar också? ;)
Vänligen,,,
Petrus
ok då vet jag de, jag får väl sänka vikten lite o göra mina bänk repetitioner mera hela:D
Tinner: Nej bänk är den ända övning som jag gör halva reps i
Hur menar du svårt att sänka? Låter ju helt sjukt att du skulle vara så ovig att du inte kan sänka en bänkpresstång till bröstet?
Egentligen spelar det ingen roll alls. Det är faktiskt så att du behöver inte sänka stången överhuvudtaget, du får ändå full muskelutveckling. Hahaha good one :D
Ja men det vet vi väl alla att det egentligen är luften inne på gymmet som man blir stor och stark av! Fast det hjälper om man tittar på vikterna med.
Jag tror det är din teknik som suger... prova att hålla längre in eller längre ut på stången. Får du samma resultat då ?
Och som sagt.... stretcha....
Om du lägger på typ rätt mycket och gör rörelsen långsamt som fan - menar du då att den inte går hela vägen ner (*garvar) ?
Om inte så kan du ju prova att göra så några gånger så kanske du blir mer vig hihihi
:thumbup:
ta ett brett grepp, lägg på 200 kg, lyft ut stången och - poff - du kommer hela vägen ner:D
Skämt åsido - man ska alltid göra rörelsen i sin fulla längd, annars går man - precis som Tinner skrev - miste om effekt. Ju längre ner dina armbågar kan komma, desto mer aktiverar du dina pecs, comprende?
allan
Lillgrabben
2002-08-30, 22:31
Du bör nog gå ner så långt att stången nuddar bröstkorgen, annars går du miste om mycket av bröstträningen.
Däremot så kan partiella reps vara bra i vissa lägen - tex ifall du har problem att låsa ut bänkpressarna så kan man köra slutpressar som huvudsakligen tar på triceps och därigenom ger bra tryck i slutet av lyftet.:smokin:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.