Logga in

Visa fullständig version : Matupplägg, mer förslag.

alexxus
2006-01-19, 21:29
Har nu tränat i 2 månader efter ett halvår långt uppehåll pga av en krånglande hals. Jag vet att jag tidigare ätit alldeles för lite och ska nu se över min kost så jag mer eller mindre trycker i mig runt 3000kcal per dag eller lite under.

Mitt främsta mål är kanske inte att öka drastiskt i vikt, dvs bulka. Eftersom jag tycker de personer som bulkat inte har klarat av att gå ner de kilona sen, och har alltid varit "halvfeta".. Så jag föredrar att öka sakta med säkert, kvalitet. Hellre gå upp lite i vikt än gå ner, nu under våren. För jag är knappast fet.

Idag åt jag exempelvis:

Frukost:
3 mackor med låttfettsmör och leverpastej
3 Ägg á 73gr

Mellanmål:
Kesella 250gr
En macka utan smör

Lunch:
Wokade grönsaker, nudlar, kyckling
500gr mat totalt.

Mellanmål:
Kesella 250gr

Middag:
Wokade grönsaker, nudlar, kyckling
500gr mat totalt.

Efter träning dvs 20:00:
1 Gainer, ~400kcal

Kvällsmål:
En burk tonfisk 250gr + frukt

Det jag är mest osäker på är om jag ska äta något mer under kvällen, som en prottedrink eller en diet-pro drink med GI på 47 för att hålla igång förbränningen under natten.

Nästa vecka börjar jag ett nytt jobb där jag börjar halv 7 på morgonen och slutar 16. Mellanmålen blir nog till 90% olika typer av måltidsersättare och vad jag funderat på nu är diet-pro från star nutrition, då jag mer eller mindre gör dom på rasterna och tar med mig på arbetet.

Frukost1: 06:30
Frukost2: 09:00
Mellanmål: 11:00
Lunch: 13:00
Mellanmål: 15:00
Middag: 17:00
Träning: 19:00
+Gainer
Kvällsmat: 21:00

Kom med förslag på hur jag kan fördela maten över dessa tider.. Som sagt, mellanmålen fran till 15:00 kommer bli olika måltidersättare.

Jag är 1.86 lång väger 85-86kg.