Visa fullständig version : Ingen mat på 10timmar .
Jo de är väl ett mardröms senarium för många, speciellt ifall man tränar. Iallafall jag fick uppleva de igår då vi hade en friluftsdag me skolan, jag började dagen me frukost o sen en lätt lunch ungefär 5min senare:D jag åt tillräckligt me protein de vet jag. sen va de så att jag glömde matsäcken o under tio timmar så åt jag ingenting förutom en brödbit, 3 kex, o nästan en 33cl cola.:insane: . ja vill oxå berättta att på denna frilufts dag så satt man mest stilla eller så stod man upp.
Till punkten, hur mycke muskler kan ja ha tappat efter detta dårskap? ingen synlig skillnad hoppas jag. jag hade kört bröst 2dagar innan. ifall man har tränat o 2dagar senare inte får käk på 10 timmar, är de den muskel gruppen som de tar ifrån då??
vill tillägga att jag sen åt som f*n på burger king o sen då jag kom hem.
tacksam för svar
:bow:
:muscle: :bpump:
Pudzianovski
2002-08-29, 22:06
Det är nog ingen fara.
:)
Ska jag berätta om ett mardrömsscenario så hade jag en upplevelse i somras...
Åkte på körtelfeber, och halsen gjorde så förbannat ont så under fyra-fem dagar (!) fick jag sammanlagt i mig en tallrik gröt och en liter nyponsoppa.
Då kan man tala om psykiskt nerbruten, speciellt som jag på grund av sjukdomen inte kunde träna på åtminstone två veckor sedan.
eeeeh ok rah, de va lite värre.:D
4-5dagar e jävla lång tid.
får jag inte :eating: var 3-4 timme o :sleep: i minst 8 timmar så blir jag :insane: o känner för att:stick: nån...Jag blev så arg att jag började diskutera me min kompis hur jag skulle stämma rektorn...
Stackars Rah - inte bra!!
Hade samma problem men fick Xylocain (receptbelagt) gurgelvatten (smärtstillande, fungerar bra!) , och åt obegränsat med glass och slurpade protec +..:eating: & :cheers: typ hela tiden...:thumbup:
Xylocain fungerade inte :(
Halsen gjorde lika ont, däremot försvann känseln i hela munnen :)
Hur som helst tog jag mått sedan allt det där var över, och det var inte så jättemycket man hade tappat. Muskler är bra mycket svårare att bli av med än man tror...
-=RebeL=-
2002-08-30, 17:41
Dui behöver inte oroa dig för att du ska bli mager som en krånka efter att du inte ätit mat på 10 timmar ;)
Men bara det inte blir en dålig ovana utan en engångs företelse så är det ingen fara ..
För övrigt om dåliga matvanor så åkte jag på en mykoplasma infektion en gång.. Hade den i 3 månader och gick ner 12 kilo.. Det mästa jag åt spydde jag upp.. och dom 12 kilona jag tapade var på den tiden jag redan var riktigt mager..:insane:
-=RebeL=-: Ska vi berätta det värsta vi varit med om viktnedgång så ska vi :)
Drygt 18 kilo på två månader, Crohn är en mindre rolig sjukdom...ligger nu två år efteråt 5 kg back i ren vikt och min fett% är högre idag, fast jag kan ju träna i alla fall :) :thumbup:
-=RebeL=-
2002-08-31, 08:48
Z_Bumbi: Det lät som en riktig mardröm men är det inte ofta så att man ökar enormt i vikt när man sedan fått diagnosen och blir behandlad med kortison. Det brukar väl trycka in jätte mycket vatten i cellerna så man ser stor och pluffsig ut om jag inte mis minner mig,, Men rätt mig gärna om jag har fel.. Och detta kanske inte inträffar på alla.
:eating: bra å lev väl
-=RebeL=-: Jag åt kortison under den här perioden....30 mg per dag de första tre veckorna, sen 20 osv...om jag inte fått detta så skulle jag antagligen vägt mindre eftersom ansikten var ganska svullet och man band mycket vätska.
-=RebeL=-
2002-09-01, 10:27
Okej då var jag inte helt ute och cyklade ändå..
Jag har ju som sagt själv en kompis med kron så jag måste ju fråga dig huir det funkar i vardagen med sjukdommen? För övrigt så åkte han in på sjukan när han blev tvungen att ta pencelin eller antibiotika eller vad det var. Händer sånt dig?
-=RebeL=-: Jag har sluppit att bli inlagd för att vila tarmen, då får man bara i sig näring från dropp och kombinerat med kortison så blir det ganska förödande för musklerna kan man lugnt säga.
Hatar dropp överhuvudtaget och att få det i en veckas tid...
När jag inte är sjuk så funkar det annars ganska bra, just nu har jag väldigt dålig återhämtning efter träningen eftersom det inte var så länge sedan jag hade min senaste attack men annars tränar jag som vanligt, kanske vilar lite mer än vad som är normalt eftersom stress kan vara en utlösande faktor.
Det jag undviker att få i mig är alkohol och större mängder fett vet inte om det gör någon skillnad men det påstås det från vissa håll.
-=RebeL=-
2002-09-01, 11:52
Z_Bumbi: Okej ,,, det var intressant med lite mer info så man vet vaD det rör sig om.. Finns det nå bra sidor man kan besöka för att utveckla kunskapen lite?
Här är några länkar.
http://w1.611.telia.com/~u61106910/gastro/crohn.htm
http://www.healingwell.com/pages/Crohns_Disease/
http://www.angelfire.com/ga/crohns/
-=RebeL=-
2002-09-01, 18:02
Tackar :bow:
hej alex85 .. att du gick utan mat i 10 timmar EN gång hra du inte förlorat speciellt mkt på .. men det är definitivt inget man ska ta för vana att göra för då får man nog satsa på nån annan idrott .. va säjer du om schack tex(jo schack räknas somi sport det är tom mer accepterat som sport än byggning) .. kanske iof svårt det oxå om man inte har nån enegrgi åt de små grå
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.