Visa fullständig version : Tja,vad säger man?
http://humor.derenback.se/extra/?file=elransonering.jpg
Den kanske har varit uppe innan, men kul är det i alla fall. :laugh:
http://humor.derenback.se/extra/?file=elransonering.jpg
Den kanske har varit uppe innan, men kul är det i alla fall. :laugh:
hahaaha har inte sett den föut :laugh:
Coldsmith
2006-01-19, 20:45
Haha, såg den där i tidningen som den stod i. Höll på skratta ihjäl mig på tåget :D.
Vad är de roliga?:D Att hon bor mitt i stan där strömförbrukningen är som högs lr ?
Coldsmith
2006-01-19, 20:49
Vad är de roliga?:D Att hon bor mitt i stan där strömförbrukningen är som högs lr ?
Hon säger att hon inte är elberoende eftersom hon bor och jobbar mitt i stan? Men det är ju en stad som är mest elberoende för det första, sen verkar det som om hon inte förstår att hon förbrukar el bara för att hon bor i stan.....
inte uppenbart?
Jag bor i stan, vattenburen fjärrvärme och gasspis. Kan knappast kalla mig elberoende.
Jag bor i stan, vattenburen fjärrvärme och gasspis. Kan knappast kalla mig elberoende.
:confused:
Hon säger att hon inte är elberoende eftersom hon bor och jobbar mitt i stan? Men det är ju en stad som är mest elberoende för det första, sen verkar det som om hon inte förstår att hon förbrukar el bara för att hon bor i stan.....
inte uppenbart?
har för mig att elransoneringen mest skulle gälla mindre orter
Coldsmith
2006-01-19, 20:52
haha :D
Ja humorn fortsätter visst i tråden o ckså :D
Coldsmith
2006-01-19, 20:53
har för mig att elransoneringen mest skulle gälla mindre orter
Vad har det med saken att göra? Hon pratar om elberoende.
Vad har det med saken att göra? Hon pratar om elberoende.
hon kanske blivit felciterad eller uttryckt sig fel, och för den delen så är det lite värre bli utan ström om man inte har någon granne som kan hjälpa en med något än om man bor mitt i stan så för den delen skulle det kännas säkrare bli strömlös i tätort
:confused:
:confused: :confused:
:confused: :confused:
Vad har du hemma som driver dina apparater? Ånga?
dieselsugga :)
Klart det skulla vara obekvämt, men jag har ju fortfarande värme och kan laga mat. Kyl och frys har jag utanför fönstret, så nej, jag är inte rädd. Är du rädd?
Edit: DATORN, nu blev jag rädd!!!!!!!!!!!
det tar inte lång tid innan du inte har tillgång till vatten, ljus etc.
innan du inte har vatten så har trycket i ledningarna ändrats vilket gör att nytt och gammalt vatten blandas så du det vatten du ev får upp är förorenat och obrukbart.
Men det grejar du nog.
Du kan ju alltid gå ner till Mälaren och hämta upp lite.
Men det grejar du nog.
Du kan ju alltid gå ner till Mälaren och hämta upp lite.
Ja. eller så köper jag vatten på Vivo.
Jo affärer brukar ha öppet under strömavbrott.
Frippe_L
2006-01-19, 21:07
Tror du de har öppet när de är strömlösa? Vet ej sj, därför jag frågar.
Jo affärer brukar ha öppet under strömavbrott.
Efter ett längre tag så öppnar de såklart, vad ska de annars göra? Gå i konkurs för att de tyckte det var tråkigt att bara kunna sälja vissa varor.
Coldsmith
2006-01-19, 21:37
Stadsbor, jag säger då det.
Tunnelbanan slutar fungerar, folk tar sig inte nånstans, trafiklysena slutar fungerar och allt blir ett enda kaos. Ingenting inomhus fungerar, möjligen spis om man har gas, fjärrvärmen vet jag inte om det skulle funka då det säkerligen behöver elpumpar för att pumpa runt värmen (nån som kan upplysa).
Att förlita sig på grannar i storstan var nästan roligt ;).
Näe, då är man nog mer elberoende mitt i stan än på vischan, dom på vischan brukar faktiskt ha lite ved eller annat dom kan använda. Mor har till exempel el och dieselaggregat som man snabbt och enkelt kopplar in i elsystemet. Försök få grannen eran att göra det ;).
Och dom som bor högt upp får lära sig använda trappor också, kanske lämpligt till deffen ;).
Coldsmith
2006-01-19, 21:38
Efter ett längre tag så öppnar de såklart, vad ska de annars göra? Gå i konkurs för att de tyckte det var tråkigt att bara kunna sälja vissa varor.
Då är du förstås den enda som ska köpa vatten på flaska förstås? För närbutiken lär ha svårt att få in mer varor då vägnätet har kollapsat (läs ovan)
Krokodil
2006-01-19, 22:00
Jag vet inte hur planen ser ut i detalj men skulle gissa att elintensiv industri får stänga först innan man börjar ransonera hushållsel.
Däremot skulle jag vara orolig för hur högt elpriset kan stiga om det blir riktigt kallt en längre tid...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.