handdator

Visa fullständig version : Otäckt!!!

Squatinator
2006-01-19, 20:33
Idag var jag ute och övade på ninjutsurull vilket jag inte har gjort på ett tag, jag tar på mig mina favoritrullkläder, springer ut, hoppar upp på staketet och faller ned och rullar undan när jag träffar marken. Min träning ska beläggas till en fotbollsplan som var täckt med snö.

Jag börjar rulla och håller på ett tag, gör säkert ett par hundra rull, volter och lite blandat och när jag är påväg tillbaka så upptäcker jag att min husnyckel är borta!!! Idiotisk som jag är hade jag inte tänkt på att lägga nyckeln så den inte kan ramla ut, så någonstans på hela planen ligger då nyckeln.

Paniken börjar sprida sig men som vanligt så lugnar jag ner mig med mitt logiska tankesätt och jag är ute och letar ett riktigt bra tag. Lite sne blir jag att första träningen ska bli så uppfuckad. Jag ger upp till slut och säckar fötterna efter mig bort från planen och precis vid kanten när jag ska ge upp så hör jag *klirr*. Snacka om tur, jag hade sparkat till nycklarna och jag kände samma lycka av att hitta dom som när jag hittar ett setitem i diablo 2. =)

Dagens squatinatoräventyr. Dela gärna med er av liknande. :thumbup:

High1ander
2006-01-19, 20:41
Alltid skönt då den kalla känslan av desperation far igenom kroppen och man märker hur stressnivåerna blir enorma då man kommer på "vart fan tog plånboken/nyckeln/mobilen/kameran vägen"? Sen scannar man snabbt igenom huvudet efter tänkbara scenarion vart skiten kan ha tagit vägen.

Det värsta som hänt mig var när jag satt på pendeltåget och kände att plånboken inte var där den skulle vara... Efter ett bra tag ringde jag hem och morsan säger direkt "skulle du inte ha plånboken med dig"? Enorm lättnad, även fast man fick åka extra 5 timmar för att fixa till problemet...

Cilia
2006-01-19, 21:12
Träffade en man vid Vasaparken en kväll som hade hittat en bilnyckel tidigare. Han berättade att han då hade satt sig ner och typ mediterat för att ta reda på vems nyckel det var. Sen hade han gått fram till en kvinna och det var hennes nyckel.

Han gav lite konstiga vibbar men det var en kul historia och man ska inte vara alltför fördomsfull. Allt är inte logiskthär i världen.

Iaf hade du om du inte sparkat till nyckeln behövt den här mannen *L*

Jazen
2006-01-19, 21:19
Jadu min dag i stockholm/kista va ju rätt roligt. började med att vi skulle träna, drog till sats och frågade hur mycket det kostade att träna en gång.Nått säger mig att det är JÄVLIGT fel om personalen bakom kassan i ett gym står i kostymer! 200 svenska riksdaler skulle hon ha om man skulle engångsträna, en sånhär min blev det ungefär :eek: ja efter det skandalslösa priset så traska vi till närmaste gym, friskis o svettis....jadu man betalade 90kr för dropin träning. när man väl kommer in i gymmet så blev det en till sånhär min :eek: , det var som om dom hade slängt 1 banan och fyllt rummet med 200 apor som skulle samsas om samma banan....efter 2 timmars träning/väntande på lediga maskiner så va vi klar. Gick vi ner till parkeringen där vi parkerat som va ungefär 20m från Kista Gallerian....vad ser vi där? jo vår bil var inte kvar på parkeringen.Vi ringer nummret på själva parkeringsautomaten och undrar om dom nyligen bogserat bort någon bil på just den parkeringen...nepp det hade dom inte, nästa steg var att ringa polisen och anmäla bil fan stulen....jadu stockholm placera sig inte bra i topp 5 i min lista exakt. Jävla cp ligister som håller på, man blir ju så jävla förbannad bara !!!!!!!!! *grr27* *grr27* *grr27*

Rock'nRoll
2006-01-19, 22:28
Ninjutsurull? Var du typ ute och rullade runt i en timme eller två, låter iofs ganska kul.

skaparn
2006-01-19, 22:40
Var på väg till starten av 08XC som låg inte långt från Arlanda och hittade ett par handskar på Karlberg station väntandes på tåget till dendärstationensomärnärmastArlanda som jag stoppade i ryggsäcken eftersom jag tänkte att de kunde vara bra att ha. Sedan efter avslutat 08XC står jag och småpratar med en annan cyklist som berättar att han glömde sina handskar på Karlberg station. Jag gav honom handskarna. Han blev glad. Han var från Dalarna. Vädret hade just blivit vackert.

aliquis
2006-01-20, 00:23
Var det rätt handskar med?

Jazen: :(, hos oss kostar det 50kr/gång nu, var 25kr för tjejer innan de fick sin vilja fram och ett rättvist samhälle ;)

skaparn
2006-01-20, 09:10

Ja.

Juliette
2006-01-20, 10:23
när man väl kommer in i gymmet så blev det en till sånhär min :eek: , det var som om dom hade slängt 1 banan och fyllt rummet med 200 apor som skulle samsas om samma banan....

HAHAHA det var den roligaste (och mest sanningsenliga) bilden av friskis & svettis i ett nötskal :laugh:

Jazen
2006-01-20, 11:10

Jazen: :(, hos oss kostar det 50kr/gång nu, var 25kr för tjejer innan de fick sin vilja fram och ett rättvist samhälle ;)

Menar du på friskis eller sats :P ?

Nitrometan
2006-01-20, 11:19
Otäckt?

Det är bara förnamnet!

När jag tänker på skvattinatorn som rullar runt i snön... blir jag rädd. *cry*

Lillgrabben
2006-01-20, 11:33
Idag var jag ute och övade på ninjutsurull vilket jag inte har gjort på ett tag, jag tar på mig mina favoritrullkläder, springer ut, hoppar upp på staketet och faller ned och rullar undan när jag träffar marken. Min träning ska beläggas till en fotbollsplan som var täckt med snö.

Jag börjar rulla och håller på ett tag, gör säkert ett par hundra rull, volter och lite blandat och när jag är påväg tillbaka så upptäcker jag att min husnyckel är borta!!! Idiotisk som jag är hade jag inte tänkt på att lägga nyckeln så den inte kan ramla ut, så någonstans på hela planen ligger då nyckeln.

Paniken börjar sprida sig men som vanligt så lugnar jag ner mig med mitt logiska tankesätt och jag är ute och letar ett riktigt bra tag. Lite sne blir jag att första träningen ska bli så uppfuckad. Jag ger upp till slut och säckar fötterna efter mig bort från planen och precis vid kanten när jag ska ge upp så hör jag *klirr*. Snacka om tur, jag hade sparkat till nycklarna och jag kände samma lycka av att hitta dom som när jag hittar ett setitem i diablo 2. =)

Dagens squatinatoräventyr. Dela gärna med er av liknande. :thumbup:

Brukar du göra snöänglar i årets första snö också? *yourock*