Visa fullständig version : Nån som hört att Lidl ska slå igen i Sverige?
Metal_boy_
2006-01-19, 19:06
Jag har hört rykten om att Lidl ska slå igen i Sverige för att dom inte går i vinst (som jag isf sa ibörjan, när nån annan sa att dom ändå har råd att ha butiker i Sverige för att dom är så stora). Är det nån mer som hört ryktet? Det skulle tydligen ta 50år för dom för att komma ikapp och gå i vinst. Det kan vara skitsnack vad vet jag :)
Om det stämmer kan ni hälsa adjö till er Lidl-kvarg :D
Jag har hört rykten om att jag är världens bästa älskare.
Bronkitkorv
2006-01-19, 19:08
Hoppas...
Metal_boy_
2006-01-19, 19:10
Gör som jag, kolla upp om det stämmer :D
Gör som jag, kolla upp om det stämmer :D
Snarare så att man hör en massa bs hela tiden :)
Arnesson
2006-01-19, 19:12
Dety sägs att det går oerhört dåligt för dem i Sverige (de redovisar ej siffror) och att de missbedömde den svenskamarknaden, och att det kommer att ta 50år för dem att "betala" den svenskaetableringen.
Men det är ju mycket "tror" och "tycker". Inte så mycket fakta.
Fettecke
2006-01-19, 19:13
Jag har hört rykten om att Lidl ska slå igen i Sverige för att dom inte går i vinst (som jag isf sa ibörjan, när nån annan sa att dom ändå har råd att ha butiker i Sverige för att dom är så stora). Är det nån mer som hört ryktet? Det skulle tydligen ta 50år för dom för att komma ikapp och gå i vinst. Det kan vara skitsnack vad vet jag :)
Om det stämmer kan ni hälsa adjö till er Lidl-kvarg :D
Jag tror ju inte att det stämmer, då en ny Lidl har öppnat i Östersund... ska dom klappa igen den bara efter 1 månad eller vad ?
Kollos kvargfanatiker kommer bära svart isåfall :D
stod ju för ett par dagar sedan i SvD att lidl och netto dubblat sin marknadsandel på bara ett år. Så nej det tror jag knappast du. kanske handlar om ngn enstaka affär som inte går så bra, men hela kedjan lär knappast lägga ner.
Jag tror ju inte att det stämmer, då en ny Lidl har öppnat i Östersund...
Jaha?
Metal_boy_
2006-01-19, 19:15
Snarare så att man hör en massa bs hela tiden :)
Jo det är mycket möjligt, men jag blev lite nyfiken eftersom Lidl inte är så populärt direkt :) Jag hade övervägt att tro bs ifall jag hörde samma rykte om ICA.
Metal_boy_
2006-01-19, 19:16
Jag tror ju inte att det stämmer, då en ny Lidl har öppnat i Östersund... ska dom klappa igen den bara efter 1 månad eller vad ?
Var väl nån kolomedlem som gick omkring där och tjatade om kvarg hela jävla dagarna.
en dammsugares åsikt räknas inte.
Jo det är mycket möjligt, men jag blev lite nyfiken eftersom Lidl inte är så populärt direkt :) Jag hade övervägt att tro bs ifall jag hörde samma rykte om ICA.
Lidl är ganska populärt, iaf i sthlms förorter. De har ju inte heller någon personal att tala om om man jämför med t.ex willys och prisxtra.
inte populärt? har du inte varit på lidl i gbg? det kryllar av araber, turkar och allt sånt :D
Verkar snarare som de vill expandera.
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.p.ps.immobiliengesuch
alltså läste någon mitt inlägg ens.
Helena B
2006-01-19, 19:20
Det stämmer inte! Vart ska man då köpa billig kvarg?
strong-man
Dom har precis öppna den andra butiken i gävle så dåligt lär det ju inte gå hoppas dom inte ska stänga då måste man ju åka till tyskland o köpa kvarg *cry* :D
Squatinator
Inkomsten är nog fördelat: 47% intäkt från kvarg, 53 % övriga varor.
Stänger LIDL så flyttar jag från min lägenhet för jag har lidl 30 meter bort!!! =) Men de jävlarna smyghöjer, KVARGEN KOSTAR 8.99 SEK!!!!!!!!
Helena B
2006-01-19, 19:21
Dom har precis öppna den andra butiken i gävle så dåligt lär det ju inte gå hoppas dom inte ska stänga då måste man ju åka till tyskland o köpa kvarg *cry* :D
Nja det var faktiskt förra året den öppnade :)
mystic[-_-]
2006-01-19, 19:22
alltså läste någon mitt inlägg ens.
det verkar inte så :D
Arnesson
2006-01-19, 19:22
stod ju för ett par dagar sedan i SvD att lidl och netto dubblat sin marknadsandel på bara ett år. Så nej det tror jag knappast du. kanske handlar om ngn enstaka affär som inte går så bra, men hela kedjan lär knappast lägga ner.
Netto i Sverige har väl gått kasst och chefen sparkades väl. De gjorde ganska stor förlust.
Lidl redovisar ju inte siffror, men de antas göra ordenkliga förluster (tror de som påstår det kollar siffror hos skattemyndigheten)
Sen att de tar marknadsandelar är ju en annan sak, de kanske går säkert bättre på sikt.
Metal_boy_
2006-01-19, 19:23
Inkomsten är nog fördelat: 47% intäkt från kvarg, 53 % övriga varor.
Stänger LIDL så flyttar jag från min lägenhet för jag har lidl 30 meter bort!!! =) Men de jävlarna smyghöjer, KVARGEN KOSTAR 8.99 SEK!!!!!!!!
Vilket Lidl bor du nära? Jag bor inte heller så långt ifrån det som ligger i Ektorp.
källa på det!
inte populärt? har du inte varit på lidl i gbg? det kryllar av araber, turkar och allt sånt :D
usch så hemskt, vem släppte ut dom till att börja med?
källa på det!
Det just det som var poängen ;)
Det just det som var poängen ;)
dduuhhh
fattade jag väl
men jag kunde inte undvika tillfället att få skriva den kommentaren
dduuhhh
fattade jag väl
men jag kunde inte undvika tillfället att få skriva den kommentaren
*cry*
Det tyder ju knappast på att det går bra. Klart dom har tagit marknadsandelar, men det kan ju vilket företag som hellst med tillräckliga resurser göra i vilken branch som hellst. Konsten ligger ju i att tjäna pengar på sina marknadsandelar. Och det är det tråden handlar om.
usch så hemskt, vem släppte ut dom till att börja med?
njea det är en rolig syn :D
men dom kollar jättesnett när man kommer gående med sin kvarg *screwy*
Arnesson
2006-01-19, 19:27
Lidl i Sverige har samlat på sig förluster på över 400 miljoner kronor sedan starten i landet. Investeringen i landet uppgår till minst två miljarder kronor.
Det visar en sammanställning som konsulten Egil Bråthe gjort, rapporterar Sveriges Radios Ekot.
__________________________________________________ ________
Lågpriskedjorna Lidl och Netto växer snabbast på den svenska dagligvarumarknaden. Inom flera varugrupper har de tagit betydande marknadsandelar.
Det visar siffror från undersökningsföretaget GfK, skriver Svenska Dagbladet.
Enligt GfK har Lidl i Sverige ökat sin marknadsandel från 1,0 till 1,9 procent under 2005. Det motsvarar en försäljning på drygt fyra miljarder kronor. GfK beräknar Nettos omsättning till 3,3 miljarder kronor.
GfKs undersökningar visar också att kunderna handlar mer och oftare i de befintliga butikerna, vilket ytterligare ökar kedjornas marknadsandel.
Storsäljare hos Lidl och Netto är glass, godis och drycker och där har kedjorna tagit rejäla marknadsandelar. GfK beräknar att Lidl har en marknadsandel på 14,6 procent när det gäller nektar, 5,9 för cider och öl (klass II) 5,3.
Kedjornas svaga produkter är kemtekniskt där kunderna än så länge föredrar välkända produkter. Men GfK konstaterar samtidigt att kedjorna har stor framgång när det gäller försäljning av specialvaror.
Sluta tramsa i tråden. Lidl ska inte sl¨igen i Sverige. De ska öppna trettio butiker till under de närmaste åren.
allan
Lidl i Sverige har samlat på sig förluster på över 400 miljoner kronor sedan starten i landet. Investeringen i landet uppgår till minst två miljarder kronor.
Det låter som ett ganska bra resultat med tanke på att de expanderar hela tiden?
om det är någon som bryr sig, så äger ica 50% av netto.. deras svar på "hotet" från lidl och Aldi..
Både Lidl och Aldi är hur bra affärer som helst.. handlar alltid på dem när jag är i tyskland.. har aldrig varit i en i sverige dock, men det borde väl vara somma sak..
ps. på aldi i tyskland hade de en 42" plasma i julas :)
ps2. "On topic" jag tror att det åtminstone på sikt kommer gå riktigt bra för dem!
Arnesson
2006-01-19, 19:34
Det låter som ett ganska bra resultat med tanke på att de expanderar hela tiden?
Det vet jag inte, det får någon som har mer kunskap svara på :)
tossefar
2006-01-19, 19:37
Kan inte alla på kolo dra sitt strå till stacken och bara låta bli lidl? Eller tycker ni på allvar att kvantitet alltid ska gå före kvalitet? Att svensk matindustri ska gå i botten bara för att ni ska få kvarg några kronor billigare? Jävla as.
Kan inte alla på kolo dra sitt strå till stacken och bara låta bli lidl? Eller tycker ni på allvar att kvantitet alltid ska gå före kvalitet? Att svensk matindustri ska gå i botten bara för att ni ska få kvarg några kronor billigare? Jävla as.
Orka betala mer för mindre.
High1ander
2006-01-19, 19:39
Nu är inte jag en ekonomi-expert.
Men brukar man inte gå i "förlust" då man öppnar nytt? Är ju ofta sådant företag snackar om då de gått förlust "ja, vi har expanderat, och självklart har inte det dragit in vad det kostat än". Jag menar, skillnad att gå förlust för enskilda butiker, och gå förlust som företag. Öppnar man nytt så drar man knappast in kostnaden på ett år.
Men som sagt, beror på hur man räknar, vad man räknar, osv.
tossefar
2006-01-19, 19:40
Orka betala mer för mindre.
Inte ens om det gynnar landet ekonomiskt? Hur tror du att kvaliteten på varorna blir i framtiden om priserna ska fortsättas pressas?
Inte ens om det gynnar landet ekonomiskt? Hur tror du att kvaliteten på varorna blir i framtiden om priserna ska fortsättas pressas?
Så länge det finns folk som är villiga att betala mer för mindre så är det ju lugnt.
High1ander
2006-01-19, 19:42
Nu är det ju så att vi betalar jävligt mycket mer för maten här i Sverige pga. dålig konkurrens, låg ju på ca 30 000kr per barnfamilj. Så visst, fortsätt med bakåtsträvandet.
Är det också bara falukorv vi får köpa?
Är det OK om Mohammed jobbar i butiken också?
tossefar
2006-01-19, 19:43
Nu är det ju så att vi betalar jävligt mycket mer för maten här i Sverige pga. dålig konkurrens, låg ju på ca 30 000kr per barnfamilj. Så visst, fortsätt med bakåtsträvandet.
Är det också bara falukorv vi får köpa?
Köp vad du vill, men att ge tyskarna pengar hjälper ingen.
High1ander
2006-01-19, 19:44
Så Tyskar räknas inte?
"Matindustrin" som själva satt sig i sitsen.
Squatinator
2006-01-19, 19:45
Vilket Lidl bor du nära? Jag bor inte heller så långt ifrån det som ligger i Ektorp.
Jag bor vid ektorps lidl också. Väldigt praktiskt att ha lågpriskedja nära ens dörr.
Squatinator
2006-01-19, 19:46
Du vet att LIDLs bruttoinkomst betalar arbetsgivareavgift, moms och inkomstskatt va så det där var ju inte riktigt sant eller hur. =)
Metal_boy_
2006-01-19, 19:46
Jag bor vid ektorps lidl också. Väldigt praktiskt att ha lågpriskedja nära ens dörr.
Där ser man, världen är liten :) Ja det är rätt smidigt faktiskt. Jag var där och köpte klyftpotatis förut och den är rätt schysst faktiskt.
Dety sägs att det går oerhört dåligt för dem i Sverige (de redovisar ej siffror) och att de missbedömde den svenskamarknaden, och att det kommer att ta 50år för dem att "betala" den svenskaetableringen.
Men det är ju mycket "tror" och "tycker". Inte så mycket fakta.Hur kan det gå dåligt då vi har höga priser? Eller är det att få personer handlar där? De är ju billiga på frukt o grönt så man borde kanske, men jag tror annars att folk ofta vill ha de varor de är vana med, och det suger att stå där och försöka trycka ner skiten i en kasse medans man handlar.
Bara jag som aldrig varit på Lidl?
Ibland slår jag till och åker ner till Prisextra men oftast är jag lat och handlar i affären runt hörnan som är typ en av Stockholms dyraste.
som jag sa till semiramis
"det man inte har i benen får man ha i plånboken"
Squatinator
2006-01-19, 20:35
Där ser man, världen är liten :) Ja det är rätt smidigt faktiskt. Jag var där och köpte klyftpotatis förut och den är rätt schysst faktiskt.
jäklar, jag hade ingen aning. Jag bor ju nästan där så jag borde ha sett dig där en gång eller tre. Klyftpotäter låter nice, här hemma finns det bara mjölk, kvarg och havregryn kanske även en skvätt juice om gudarna ler mot mig.
Metal_boy_
2006-01-19, 21:45
jäklar, jag hade ingen aning. Jag bor ju nästan där så jag borde ha sett dig där en gång eller tre. Klyftpotäter låter nice, här hemma finns det bara mjölk, kvarg och havregryn kanske även en skvätt juice om gudarna ler mot mig.
Hehe, jag brukar handla på Lindövägen ibland också beroende på om jag är närmare :) Ja nu får du se till att lyxa till det med lite klyftpotatis för fan, det blir man stor och stark av. Det där kan du ju inte bara leva på, arma krake ;) Nä fan Lidl är bra och ger variation till allt annat skit man ser i de vanliga butikerna, dock lite störande att det är lite väl klatchiga färger som gör att man tror att man befinner sig i Las Vegas. :D
Och nu vet vi varför Mela handlar på Lids. ;)
Bara jag som aldrig varit på Lidl?
Nope, jag har aldrig handlat därifrån heller.
Får mitt bröd, havre och kvarg (och "ibland" ett och annat bakverk :)) från ett bageri. Resten köps från Coop Forum.
Hur kan det gå dåligt då vi har höga priser? Eller är det att få personer handlar där? De är ju billiga på frukt o grönt så man borde kanske, men jag tror annars att folk ofta vill ha de varor de är vana med, och det suger att stå där och försöka trycka ner skiten i en kasse medans man handlar.
Använd en jävla kundvagn!! istället för att stå där vid andra sidan disken och tro att du ska hinna få ner alla dina varor i dina små kassar, när kassörskan sitter och försöker hålla sina 40+ positioner/min för att inte få skit av sina chefer dagen efter.
Folk som wajnar på systemet kan gå nån annan jävla stans o handla.
-måste du dra varorna så fort, jag hinner aldrig med att packa i påsarna med ditt tempo
-när ska ni förlänga era kassaband så man kan handla i lugn och ro?
-varför har n inga korgar/när ska ni fatta att ni tjänar på att ha korgar?
STFU n00b!, säger jag bara (i wish)
/Stf BC Lidl Sverige
tossefar
2006-01-19, 22:47
Använd en jävla kundvagn!! istället för att stå där vid andra sidan disken och tro att du ska hinna få ner alla dina varor i dina små kassar, när kassörskan sitter och försöker hålla sina 40+ positioner/min för att inte få skit av sina chefer dagen efter.
Folk som wajnar på systemet kan gå nån annan jävla stans o handla.
-måste du dra varorna så fort, jag hinner aldrig med att packa i påsarna med ditt tempo
/Stf BC Lidl Sverige
Skaffa bättre jobb. Varför ska VI anpassa oss för att ditt företag inte klarar att följa den standard svenskar är vana vid och föredrar?
Du behöver inte anpassa dig, har jag inte påstått. Men kom då inte till min arbetsplats och snacka skit om den. Håll dig istället därifrån är mitt tips.
Folk går dit och handlar flera dagar i veckan, men bara för att kedjan (av nån anledning) har så dåligt rykte så måste det snackas skit? Skäms folk för att handla billig mat eller vad?
Skaffa bättre jobb säger du?.. Var jobbbar du?
Hjälper väl iofs inte att hacka på personalen oavsett.
Du behöver inte anpassa dig, har jag inte påstått. Men kom då inte till min arbetsplats och snacka skit om den. Håll dig istället därifrån är mitt tips.
Det gör jag redan.
Folk går dit och handlar flera dagar i veckan, men bara för att kedjan (av nån anledning) har så dåligt rykte så måste det snackas skit? Skäms folk för att handla billig mat eller vad?
Eller berättar vilka förbättringar de tycker skulle göra affären bättre?
Eller berättar vilka förbättringar de tycker skulle göra affären bättre?
Ok, det är det väl inget fel på. Men vad folk inte förstår är att det inte kommer ske några förändringar, vilket man på ett snällt sätt försöker förklara för de frågande.
Sen om jag någonsin hört någon "berätta" vad som skulle kunna göras "bättre" kan jag inte minnas. wajn wajn wajn
tossefar
2006-01-19, 23:26
Du behöver inte anpassa dig, har jag inte påstått. Men kom då inte till min arbetsplats och snacka skit om den. Håll dig istället därifrån är mitt tips. Tack jag gör mitt allra bästa.
Folk går dit och handlar flera dagar i veckan, men bara för att kedjan (av nån anledning) har så dåligt rykte så måste det snackas skit? Skäms folk för att handla billig mat eller vad? Skulle jag handla skräp bara för att tjäna ett par kronor så skulle jag skämmas, men nu slipper jag ju det.
Skaffa bättre jobb säger du?.. Var jobbbar du? Inte alls, jag ska resa hela året. Jobbade innan som konsult(IT) på ett av nordens största företag. Som av en händelse faktiskt lidls största konkurrent i Sverige. Det har inte med mina åsikter att göra dock, jag är varken lojal eller anställd längre.
Pellefant
2006-01-19, 23:54
Ok, det är det väl inget fel på. Men vad folk inte förstår är att det inte kommer ske några förändringar, vilket man på ett snällt sätt försöker förklara för de frågande.
Fast nu finns det ju faktiskt LIDL butiker med korgar pga att kunderna efterfrågat det. (Skärholmen tex)
Är Skärholmen möjligtvis tvåvåningsaffär? Om inte, så hade jag väl fel i det fallet. Undantag finns tydligen
Pellefant
2006-01-20, 00:02
Är Skärholmen möjligtvis tvåvåningsaffär? Om inte, så hade jag väl fel i det fallet. Undantag finns tydligen
Nej, det är som en vanlig LIDL affär. (envånings). De har även kundvagnar. Mailade LIDL och frågade för länge sedan, då skrev de att korgarna var "på prov".
Kan inte alla på kolo dra sitt strå till stacken och bara låta bli lidl? Eller tycker ni på allvar att kvantitet alltid ska gå före kvalitet? Att svensk matindustri ska gå i botten bara för att ni ska få kvarg några kronor billigare? Jävla as.Det gör den ju ändå, mycket importeras ju för att folk köper utländskt, väljer du själv alltid svenskt? När det var snack om samma sak i USA menade ju någon ekonom att det var bra att välja det billigare alternativet för i slutänden ledde det ändå till att levnadsstandarden ökade (visst att det blir färre jobb/förjänst, men du handlar ju billigare).
Och det är väl precis så kapitalism är tänkt att fungera?
Själv har jag bara handlat där någon enstaka gång, men som sagt, på frukt o grönt och bröd har de ju bra priser.
Skiter sig matindustrin "får vi väl göra något vi är bättre på".
Inte ens om det gynnar landet ekonomiskt? Hur tror du att kvaliteten på varorna blir i framtiden om priserna ska fortsättas pressas?En holländsk tomat på lidl är sämre än en holländsk på ica?
Coolt.
Att dom svarade alltså. Mkt sällsynt :)
Vilken underbar reklam för Lidls serviceminded personal det blev i den här tråden! Underbart, då vet man att man inte är välkommen om man har något negativt att säga om kedjan. Vilken butik jobbade du på sa du? Berätta, jag lovar att inte komma och slöa ner köerna och packa långsamt.
Köp vad du vill, men att ge tyskarna pengar hjälper ingen.De kunde ju börja med att anpassa vår moms till europeiska nivåer, nu får ju inte sverige någon skatt alls när jag handlar varor från europa.
Folk som wajnar på systemet kan gå nån annan jävla stans o handla.Jag gör ju det, jag handlar på willys, de har kassor med tre fack ;/
Har väl handlat på lidl två ggr, och första gången fattade väl inte jag att det var korta kassor.
/Stf BC Lidl Sverigestf?
Helena B
2006-01-20, 00:14
Om man bara handlar kresh så slipper man det problemet, det är bara att ta så många flak man vill ha.
Skaffa bättre jobb säger du?.. Var jobbbar du?Och ja, jag tror folk faktiskt skäms för att handla där, eftersom man tror att produkterna och arbetsförhållandena är sämre.
Uppenbarligen är de ju de med tanke på hur lättretlig du verkar vara när du kommer hem från jobbet.
Sen om jag någonsin hört någon "berätta" vad som skulle kunna göras "bättre" kan jag inte minnas. wajn wajn wajnTrevligare personal :thumbup:
Det tyder ju knappast på att det går bra. Klart dom har tagit marknadsandelar, men det kan ju vilket företag som hellst med tillräckliga resurser göra i vilken branch som hellst. Konsten ligger ju i att tjäna pengar på sina marknadsandelar. Och det är det tråden handlar om.Ja, se på microsoft inom konsollbranchen ;)
Arnesson
2006-01-20, 00:21
En holländsk tomat på lidl är sämre än en holländsk på ica?
Finns ganska mycket olika "klasser" på frukt och grönt att köpa in. Så det kan den mycket väl vara.
Sen om kunden vill betala för kvalitet/större påslag/service får han/hon bestämma själv :)
Pellefant
2006-01-20, 00:23
Skäms folk för att handla billig mat eller vad?
Jag brukar ha med en ICA-kasse när jag handlar på LIDL faktiskt, vet inte riktigt varför. :em:
tossefar
2006-01-20, 00:26
Det gör den ju ändå, mycket importeras ju för att folk köper utländskt, väljer du själv alltid svenskt? När det var snack om samma sak i USA menade ju någon ekonom att det var bra att välja det billigare alternativet för i slutänden ledde det ändå till att levnadsstandarden ökade (visst att det blir färre jobb/förjänst, men du handlar ju billigare).
Och det är väl precis så kapitalism är tänkt att fungera?
Själv har jag bara handlat där någon enstaka gång, men som sagt, på frukt o grönt och bröd har de ju bra priser.
Skiter sig matindustrin "får vi väl göra något vi är bättre på".
Ja självklart, om det finns svenska alternativ.
Näda, personalen där jag jobbar är i regel väldigt trevlig mot kunderna. Men att ständigt vara trevlig när man ganska ofta skulle vilja ge en o annan kund en lusing tär ju på psyket, det måste ni väl förstå? :)
Vill med mina uttalandet bara get it out of my system så att säga, och snälla - Gillar ni inte ett ställe eller företag, gå inte dit.
Lidl är inte ett mysigt litet gulligt företag som försöker göra det så trevligt för kunden som möjligt. Sedan att det står så på hemsidan, i reklambladen etc, är en helt annan sak. Det handlar om att gå in, fylla en vagn och sen ut så fort som möjligt.
Jag har själv många starka negativa åsikter om företaget, men det beror på deras sätt att behandla personalen. Annars är jag bara positiv. Systemet med enbart kundvagn, korta kassaband etc som "tvingar" kunden att utföra ett litet fysiskt arbete, ser jag inte några problem i.
Vill mini komma o hälsa på så kan hon väl göra det. Men bara om du håller dina löfte, så vi två som jobbar då kan hinna med allt annat som står på dagordningen. :) . O glöm att jag nämner min butiks namn i denna tråden. Kan ju sluta illa :)
Jag jobbar själv med service, men skulle aldrig någonsin sitta och spy galla över mina kunder på ett forum. Mina kunder betalar min lön. De får tycka och tänka vad de vill om företaget jag jobbar för. De får tala om det för mig. Det ingår i mitt jobb att hantera.
Metal_boy_
2006-01-20, 01:00
Förut kom en skäggig alkis som jag fick ha inpå mig(luktade blöt askkopp), för att varorna typ mosas ihop med varandra när man står vid den lilla bit man har att packa ner i en påsjävel ifrån. Trots att jag inte dricker alkohol, så var jag nära att få med mig folköl hem.
Pellefant
2006-01-20, 01:03
Förut kom en skäggig alkis som jag fick ha inpå mig(luktade blöt askkopp), för att varorna typ mosas ihop med varandra när man står vid den lilla bit man har att packa ner i en påsjävel ifrån. Trots att jag inte dricker alkohol, så var jag nära att få med mig folköl hem.
Stackars alkis som av misstag hade kommit hem med dina plattor kvarg istället för ölen då! :D
Metal_boy_
2006-01-20, 01:13
Stackars alkis som av misstag hade kommit hem med dina plattor kvarg istället för ölen då! :D
Äh funkar säkert att göra brännvin på det också :)
arnold2k5
2006-01-24, 01:29
fan vilket klagande på lågpris butiker!
Bor precis vi netto och där e personalen skit trevlig/hjälpsam även om dom e stressade. . + att de finns massa billiga bra saker på netto tro de eller ej. .
chansade och köpte en riskokare där (kostade bara drygt 150 kr) och den funkar helt perfekt!
Summerat NETTO IS THE SHIT :hbang:
Lidl och jag går hand-i-hand och då vill jag inte höra att massa bajsrykten, begrips?? :MrT:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.