Visa fullständig version : Rakar du dig under armarna.
Kille som tjej, straight eller gay.
Lyssna på mig .. rakar du dig ?
Slartibartfast
2006-01-19, 14:23
nope. Trimmar.
http://www.brusselsjournal.com/files/Feministiskt_Initiativ.png
Jag timmar lite lätt bara.
Nitrometan
2006-01-19, 14:24
Nej.
Vad fint du rimmar förresten. :thumbup:
Är ju ett måste, eller det är klart använder man inte linne o går med bar överkropp spelar det ingen roll.
Dissector
2006-01-19, 14:25
NEIN. Bara pubis och skalle :D
Juliette
2006-01-19, 14:26
Nej. För jag är feminist ;) (Plus att jag inte har något hår där)
Slartibartfast
2006-01-19, 14:27
Fattar inte varför man som man skulle raka sig under armarna. Så länge man inte har skitmycket hår där.
Ja, jag får skumma utslag om jag inte gör det. Tror det ventileras för dåligt eller något.
EDIT: Raka är väl relativt. Babylent blir det aldrig.
För att det är fett äckligt att se nån hårig snubbe pumpa på gymmet?För att inte tala om att c en tjej med hår under armarna *ryser*
Helena B
2006-01-19, 14:28
http://www.brusselsjournal.com/files/Feministiskt_Initiativ.png
Jag timmar lite lätt bara.
Men Nina ljuger du för oss? Eller änvänder du dig av ett bra redigeringsprogram :D
Slartibartfast
2006-01-19, 14:30
*hhgggg* *gnnnnn*
Progzilla
2006-01-19, 14:32
Nuförtiden blir det trimmning. Då jag rakade mig slätt en gång tyckte tjejen det var äckligt, men sen då det växte tillbaka ville hon ha bort det igen. Hur vill brudarna ha det riktigt?
klickade JA, men var några månader sedan...har nästan full mundering nu
Nej,det skulle aldrig falla mig in. Känner ingen annan kille som gör det heller.
Arnesson
2006-01-19, 14:33
Nej!
Använder dock weet :cool:
Hår på fel ställen är vidrigt *spy*
Så ja, allt ska bort!
Metal_boy_
2006-01-19, 14:37
Men Nina ljuger du för oss? Eller änvänder du dig av ett bra redigeringsprogram :D
:eek:
s_himself
2006-01-19, 14:38
Ja.
Men jag får typ exem eller massa finnar typ så det är rätt irriterande.. någon som vet varför? Så va det inte från början.. men efter ett tag började det bli så *screwy* Men just nu har jag det inte..
Metal_boy_
2006-01-19, 14:38
klickade JA, men var några månader sedan...har nästan full mundering nu
Samma här. Ska göra nått åt det snart innan Fragglarna börjar bygga bo.
Ja du gubben det är väll hårsäckarna som är irriterade=)
Raka alltid medhårs brukar funka=)
DarthHolm
2006-01-19, 14:41
Ja.
När det blir för långt fastnar håret på något sätt i tröjan/skjortan/skon och det blir obehagligt.
Slartibartfast
2006-01-19, 14:41
Det är optimalt att inte raka.
http://www.bradpittfan.com/pics/bal001f.jpg
Trimmar. När det börjar stå rätt ut när jag slår en latspread hemma framför spegeln brukar det vara dags igen. Testade att raka mig en gång och gör aldrig om det. Drabbades av akut ILS resten av den veckan pga att det kliade och skavde.
Herkulez
2006-01-19, 14:43
jepp
Jag är en skamfläck för kvinnornas frigörelse från de patriarkala och förtryckande skönhetsidealen, men jag är tvungen att svara ja på frågan.
keffat_liv
2006-01-19, 14:48
Ja förhelvete, trodde jag alla gjorde? nasty shit.
Trodde du ärligt att alla rakar sig under armarna eller är det bara ditt sätt att distansiera dig från den äckliga slummen som inte rakar sig?
Är du seriös?
Varför skulle alla göra det? Jag känner inte någon som gör det.
Men Nina ljuger du för oss?Man kan göra så mycket med belysning, smink osv. :cool:
keffat_liv
2006-01-19, 14:53
Trodde du ärligt att alla rakar sig under armarna eller är det bara ditt sätt att distansiera dig från den äckliga slummen som inte rakar sig?
alternativ 2 är nog närmast där. Nej jag trodde inte alla gjorde det, men sjukt äckligt är det iaf med en 5 centimeters buske som sticker ut under armarna.
keffat_liv
2006-01-19, 14:54
Är du seriös?
Varför skulle alla göra det? Jag känner inte någon som gör det.
Jag känner nog ingen som inte gör det. Vad jag vet iaf.
alternativ 2 är nog närmast där. Nej jag trodde inte alla gjorde det, men sjukt äckligt är det iaf med en 5 centimeters buske som sticker ut under armarna.
Tycker man det naturliga utseendet på en människokropp är äckligt kanske man skulle ta och fundera över hur man är funtad. Mer eller mindre attraktivt men äckligt?
Jag har inte särskillt mycket hår under armarna naturligt och det är ljust. Snarare äckligare med någon som stör sig på sin egen kropp, vilka perversioner innebär det t ex? Gross osv.
För att det är fett äckligt att se nån hårig snubbe pumpa på gymmet?För att inte tala om att c en tjej med hår under armarna *ryser*
Att "c" en tjej. Hahah, helt underbart. Du har alltså hår att raka bort?
Hrm, nej ignonera det jag skall vara snäll numera har jag lovat. Jag trimmar bara, så nej. Man måste ha lite hår så folk vet att man är en kille.
keffat_liv
2006-01-19, 14:56
Tycker man det naturliga utseendet på en människokropp är äckligt kanske man skulle ta och fundera över hur man är funtad. Mer eller mindre attraktivt men äckligt?
sen finns det ju ganska många definitioner av äckligt...
Squatinator
2006-01-19, 14:57
Självklart, när jag känner att det finns en antydan till sex inom snar framtid så tar jag fram häcksaxen. Iof så gillar jag mer mina armhålor utan hår när jag spänner mig i spegeln.
Slartibartfast
2006-01-19, 14:57
Jag tycker det är äckligt med kvinnor med hår under armarna, på benen etc, trots att det är naturligt.
sen finns det ju ganska många definitioner på äckligt...
Det finns även folk som notoriskt överdriver och använder ord fel.
Helena B
2006-01-19, 14:59
Vill inte att det ska bli en könsdiskussion av det här, men jag skulle gärna vilja veta varför det är som det är. Om en tjej inte rakar sig så är det äckligt eller rent av ohygieniskt medan en killes hår under armarna betraktas som manligt. Varför är det så?
keffat_liv
2006-01-19, 14:59
Det finns även folk som notoriskt överdriver och använder ord fel.
sant. Sen finns de dem som blir onödigt förbannade bara för att personen i fråga gör det.
Slartibartfast
2006-01-19, 15:00
Vill inte att det ska bli en könsdiskussion av det här, men jag skulle gärna vilja veta varför det är som det är. Om en tjej inte rakar sig så är det äckligt eller rent av ohygieniskt medan en killes hår under armarna betraktas som manligt. Varför är det så?
Är det en retorisk fråga?
Låt mig påminna dig om att det här är ett forum för stryketräning / byggning /sl , folks kroppsideal är inte "natuellt".
En stor anledning att folk tränar som idioter är jusst för att slippa ha en natuellt blek lönnig hårig kropp.
Låt mig påminna dig om att det här är ett forum för stryketräning / byggning /sl , folks kroppsideal är inte "natuellt".
En stor anledning att folk tränar som idioter är jusst för att slippa ha en natuellt blek lönnig hårig kropp.
Ja men, äckel?
petersson
2006-01-19, 15:02
Nej min flickvän vill inte att jag ska raka mig under armarna. Dock rakar hon sig :)
Helena B
2006-01-19, 15:02
Är det en retorisk fråga?
Nej jag vill gärna ha ett svar :) Eller era teorier.
Ja men, äckel?
personligen tycker jag det är fult på både killar och tjejer om personen står rakt upp och ner och de sår ut som en kvast ur armhålan.
Förstärka kvinnliga respektive manliga attribut? Alternativt att vi har tagit efter USA och dess hygien och syn på kroppar som lite ...fult. Iallfall innan.
Snart kommer Sheo in och snackar om retning. :)
Squatinator
2006-01-19, 15:03
Kvinnor har lite hår på kroppen så mindre hår är mer kvinnligt
Män har mer hår på kroppen så det är mer naturligt att en kille har hår.
Sen föredrar jag kvinnor med rakade armhålor eftersom hår där är en sånn kontrast mot resten av kroppen.
personligen tycker jag det är fult på både killar och tjejer om personen står rakt upp och ner och de sår ut som en kvast ur armhålan.
Fult har jag inget problem med, men äckel är alltså den fysiska känslan av att må illa.
Nej, men jag hackar bort lite buske med en machete när det blir för mycket.
King Grub
2006-01-19, 15:06
Nej.
Metal_boy_
2006-01-19, 15:12
Speciellt om man har mycket hår där också. Jag kan ju nästan fläta ihop armhålsragget med varandra framför mitten på bröstet.
Speciellt om man har mycket hår där också. Jag kan ju nästan fläta ihop armhålsragget med varandra framför mitten på bröstet.
Hjo men för en normal person som faktiskt har en bröstkorg då ?
Slartibartfast
2006-01-19, 15:19
Dessa två bilder ger mig ungefär lika mycket obehag.
http://www.bioresurs.uu.se/myller/skog/skog_bild/parklopare2.jpg
http://www.strangecelebrities.com/images/content/3522.jpg
Hade det varit en ful, smalfet och ovårdar tjej med hår under armarna, hade vi varit nere på kackerlackenivån.
J.Saarela
2006-01-19, 15:21
Trimmar ner det till minimalt typ 1ggr i veckan.Hade rakat om det inte kliade så mycket
Ja Granh det är ÄCKLIGT med en jätte buske under armen.
Metal_boy_
2006-01-19, 15:24
Hjo men för en normal person som faktiskt har en bröstkorg då ?
Nu får du förklara dig innan jag skriver en låt om dig me? :D
J.Saarela
2006-01-19, 15:25
Hade det varit en ful, smalfet och ovårdar tjej med hår under armarna, hade vi varit nere på kackerlackenivån.
Slickar heldre på den övre.
Okej mannen dags att förklara sig ..
Du postade en bild på en hårig man som råkade vara Brad Pitt och den var okej.
Men Julia Roberts armhåla likvärdigt eller mindre hårig är inte okej.
Skall jag tolka detta fritt ?
( måste reka bara att de va du som postade brad bilden )
Slartibartfast
2006-01-19, 15:28
Okej mannen dags att förklara sig ..
Kan det månne ha nåt att göra med att den första bilden var en man, medan den andra bilden var en kvinna? yesnomaybe? ;)
Kan det månne ha nåt att göra med att den första bilden var en man, medan den andra bilden var en kvinna? yesnomaybe? ;)
Säg mig lyssnar du mycket på Barbara Strisand ?
HerrArne
2006-01-19, 15:31
Hum. Har 'alltid' rakat där. Håret under armarna (mitt då, ljust och tunnt) blir totalförstört av deo i vilket fall som helst, så varför spara på det?
Trodde faktiskt också att alla gjorde det en gång i tiden. Rakade alltså.
Sedan gjorde jag lumpen och insåg att det nog inte var så spritt utanför gymmens värld... :)
((Det var en av två snabba insikter i lumpen, den andra var att inte alla sover au naturell... :D ))
Slartibartfast
2006-01-19, 15:31
Säg mig lyssnar du mycket på Barbara Strisand ?
Nej, håller mig till Kylie Minogue och Culture Club.
Ahaa...Män är mindre äckliga med hår under armarna än kvinnor med hår under armarna, det var nytt...
Svar på tråden : Ja, jag rakar mig under armarna. Jag tycker det känns mer frächt för mig.
Trimmar, inte rakar, men svarade ja.
Är inte så hårig men kan väl trimma ibland.
Vad snackar ni om? Tjejer får inte hår under armarna.. *LALALALALALA*
Har hört om en del killar (vuxna) som inte visste att brudar också får hår under armarna. :D
Om man som tjej väljer att inte raka armhålorna är det bara vända sig om och ta emot nackskottet. Som kille känns det väldigt överambitöst och gay att raka armhålorna, men jag förstår er med svart och vidrigt hår. Mitt är gyllenbrunt och fint :love:
Om man som tjej väljer att inte raka armhålorna är det bara vända sig om och ta emot nackskottet. Som kille känns det väldigt överambitöst och gay att raka armhålorna, men jag förstår er med svart och vidrigt hår. Mitt är gyllenbrunt och fint :love:
Ehrm gay att raka sig under armarna?
Så att vara fräsch och ren är alltså bögigt?Jo ok d verkar ju normalt.
Är inte så hårig men kan väl trimma ibland.
Vad snackar ni om? Tjejer får inte hår under armarna.. *LALALALALALA*
Har hört om en del killar (vuxna) som inte visste att brudar också får hår under armarna. :D
Visst är det sjukt? Att så många tjejer rakar sig att vissa killar inte ens vet om att det växer hår även på dom under armarna?
Jag var själv en av dessa killar fram till 19 års ålder.
Klart jag rakar.. men funderar på vaxning :confused:
Göra ont?
hahavaffan
2006-01-19, 16:05
Jag är näst in till helt hårlös under armarna. Jävligt gött tycker jag.
Jag måste hålla med Grahn jag blir också upprörd när jag hör ngn säga att det är äckligt med kroppshår.
det finns trots allt en förklaring till att vi ser ut som vi gör.
jag kan också bli upprörd över mig själv när jag reagerar på att jag ser en tjej med hår under armarna.
det är alltså så ovanligt att man hajar till vid företelesen.
Fatalist
2006-01-19, 16:15
Det är äckligt med kroppshår!
Jag rakar.
Juliette
2006-01-19, 16:17
Klart jag rakar.. men funderar på vaxning :confused:
Göra ont?
Det gör jätteont första gången, sen minskar smärtan för varje gång man gör det. Har man tur blir håren glesare. Det blir inget stubb heller när det växer ut. Klart värt att testa! :)
Sheogorath
2006-01-19, 16:18
Har så sparsam hårväxt att det inte behövs.
grisbil3n
2006-01-19, 16:19
Rent och fräscht låter ju sådär, leder inte håret bort svett? Skitsamma, man gör väl som man vill men man kan ju ha i bakhuvet att den här jävla hårnojan är en relativt ny företeelse och inte så jävla självklar och obestridlig.
Rent och fräscht låter ju sådär, leder inte håret bort svett? Skitsamma, man gör väl som man vill men man kan ju ha i bakhuvet att den här jävla hårnojan är en relativt ny företeelse och inte så jävla självklar och obestridlig.
Det är också rätt ironiskt att den nog kommer från puritanska tankar om att kroppen är något fult. Jag väntar bara på att omskärelse blir lika populärt här som det är i USA(som inte alla vet faktiskt). Det motiveras ju också att det är fräshare och mer hygieniskt och kommer väl från samma grund.
Så fram med knivet pojkar, dags att bli fräsha.
Metal_boy_
2006-01-19, 16:24
Har så sparsam hårväxt att det inte behövs.
Vänta bara tills du kommer i puberteten ;)
Det är också rätt ironiskt att den nog kommer från puritanska tankar om att kroppen är något fult. Jag väntar bara på att omskärelse blir lika populärt här som det är i USA(som inte alla vet faktiskt). Det motiveras ju också att det är fräshare och mer hygieniskt och kommer väl från samma grund.
Så fram med knivet pojkar, dags att bli fräsha.
jag gillar svett i vissa sammanhang
jag har tänkt på det med.
när kommer det?
kolo kanske kan bli en testpopulation? *visslar*
internethjälten
2006-01-19, 16:29
hyvlar satan under mina sugrör :laugh:
Det händer när det blir för långa lianer som hänger.
Hela deo grejen är lite småkul.
Vi petar alltså dit ett ämne som ska lukta gott och ofta försöker simulera de feromoner i naturligt utsöndrar på ja precis samma ställe. Feromoner som då ska användas för att locka till sig en partner.
Därav inte sagt att jag inte använder deo eller ens tycker det är snyggt med tjejer som har hår under armarna.
Mänskligheten är lite lustig bara.
Visst är det sjukt? Att så många tjejer rakar sig att vissa killar inte ens vet om att det växer hår även på dom under armarna?
Jag var själv en av dessa killar fram till 19 års ålder.
Vart var du på biologilektionerna? *slap*
Trimmar ner det till obefintlighet lite då och då typ, det räknar jag som "JA". Rakar dock inte med hyvel då det som bekant kliar som fan..
Tycker inte armhålshår är speciellt äckligt på män men jag har såpass lite kroppsbehåring i övrigt så jag tycker att det blir mer passande med rakade armhålor.
Det gör jätteont första gången, sen minskar smärtan för varje gång man gör det. Har man tur blir håren glesare. Det blir inget stubb heller när det växer ut. Klart värt att testa! :)
Får göra det till sommarn.
Har så mörk hårväxt så det syns även när jag är rakad liksom *cry*
Juliette
2006-01-19, 16:48
Får göra det till sommarn.
Har så mörk hårväxt så det syns även när jag är rakad liksom *cry*
Den kommer inte synas sen om du är vaxad, eller "silkepilad". :)
Bronkitkorv
2006-01-19, 16:49
Om jag är uttråkad så kan det hända och för att det är så jobbigt att få bort all tvål därunder...
Den kommer inte synas sen om du är vaxad, eller "silkepilad". :)
YAAAAAAY! :hbang:
Brasiliansk vaxning lockar däremot INTE alls :confused:
Yepp, tycker inte det är snyggt med för mycket kroppsbehåring oavsett om det är så vi är skapade eller inte.
Var nog pinsamt gammal innan jag insåg att tjejer faktiskt rakade/vaxade sig under armarna och inte var naturligt släta :em:
Rakar inte, trimmar ibland.
Ehrm gay att raka sig under armarna?
Så att vara fräsch och ren är alltså bögigt?Jo ok d verkar ju normalt.
Vadå..tar du illa vid??
För det mesta ja.
Ska jag ut i offentligheten och ska visa armhålorna eller benen så rakar jag mig
i princip alltid. Orkar inte med att bli beraktad som en lägre stående varelse. Jo, det känns faktiskt så. Man är helt plötsligt äcklig, okvinnlig och allt möjligt.
Man är fel. Man gör fel. Man gör värsta brottet liksom.
Och jo, det finns en snygghetsaspekt i det hela. En rakad armhåla, eller rakade ben är snyggt. Och snyggare förmodligen, än en orakad ( på en tjej) , men det tycker man ju för att läget är som det är. För att det är normen.
Ibland bryr jag mig inte dock. Rent utseendemässigt. Precis som att jag inte står och gör värsta frisyren eller sminkar mig inför varje träningspass även om jag tycker att jag är snyggare om jag gör det. Men jag bryr mig som sagt om andras reaktioner.
Jag tycker inte det är äckligt med hår. Det är som sagt helt naturligt, och lite hår då och då är väl bara bra som motvikt till all oskyldig och totalt ofarlig barbielook.
Nej, uppfriskande skulle jag vilja säga. Inte äckligt.
Vadå..tar du illa vid??
Det är ju DU som känner dig bögig när/om du rakar dig under armarna,så har väll knappast med min sexuallitet att göra?
Är säker på vad jag är o känner så kan raka mina armhålor med gott samvete, däremot du borde kanske fundera över vad du känner? :laugh:
Har knappt nå hår under armarna så det känns inte värt det.
mini_Arnold
2006-01-19, 18:34
Aldrig. Men sen har jag heller inte stött på nån som gillar killar med rakade armhålor. *spy*
Den dagen den sorgen :D
Nej. För jag är feminist ;) (Plus att jag inte har något hår där)Och tjejer får de bättre om de spar på håret? Alla killar på kolo som rakar förtrycker sina jämnlikar genom att göra rakade armhålor till ett ideal?
Jo. Med varierande frekvens rakar jag det mesta vad rakbart äro.
Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag var med en kille som rakade sig. Det har nog aldrig hänt. Jag tycker inte det gör ngt om killen är hårig. Fast hår på ryggen är väl inte så charmigt direkt.
Fettecke
2006-01-19, 19:06
Ja ffs... trimmar allt hår i princip... ibland blir det rakhyveln under armarna...
Manscaping :thumbup: :thumbup:
Brukar göra coola mönster på mina ben med trimmern :devil:
Kebab-Arne
2006-01-19, 20:16
Nej, inte just nu men har funderat på det. Är ganska hårig av mig så har såklart ganska mycket hår även under armarna, och kommer bara bli mer med åldern. :cryout: Nu tränar jag inte i linne men skulle jag göra det så är risken att håret står ut vilket inte är speciellt fräscht. Får väl klippa ner det/trimma det eller nåt. Saken är den att jag är jävligt seg av mig.
Sen när jag såg den här tråden kom jag att tänka på en typ trimmer med två handtag på återvinningen. Blir sugen att köpa, grejen kostar ju 10:- eller nåt då det är återvinningen. :D
Ryska_raketen
2006-01-19, 20:17
Jaman det gör jag,.
Nja, alltså rakar å rakar..
Tycker personligen att det är lite smågay att raka Mach3-längd under armarna, men att ansa håret någorlunda gör jag personligen och tycker väl att det ser bäst ut..
The occasional trim, man vill ju inte att det ska vara en djungel. Aldrig rakat dock, men jag tog trimmande som ett ja.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.