Visa fullständig version : "Halveringstid" på Kreatin och Glutamin
Vi vet ju alla att både Kreatin och Glutamin förstörs när det kommer i kontakt med vatten.
Är det någon som vet hur snabbt detta går?
Typ halveringstiden :D
Det är inga radioaktiva grejer som vi snackar om så jag tror inte det finns någon halveringstid. :D
Men däremot så brukar man säga att har man blandat det ska det drickas direkt. Brukar själv blanda det i munnen för att det e lättare :D
Freestyle
2002-09-12, 20:08
Det är inte bara radioaktiva ämnen som har halveringstid så de va ett dumt innlägg, Man räknar även halverringstid på mediciner mm .
ha d gott
Hade faktiskt glömt att jag postat den här tråden :rolleyes:
Jag är däremot fortfarande intresserad.
Någon av er måste väl vet
Hej!
Om du menar halveringstiden, eller hur snabbt ämnena degraderas, så ska du räkna med en ganska omfattande degradering efter redan en timme.
Glutamin ---> glutaminsyra
Kreatin --> kreatinin
I kroppen har kreatin en halveringstid på 1-2 timmar (vet inte exakt) så det är inget som ligger kvar i blodet en längre tid. Dock omvandlas en del av det till kreatifosfat som kan lagras i musklerna under en längre tid.
Jag tror att helveringstiden i kroppen för l-glutamin är ungefär samma, men man ska ju tänka på att en stor del av glutaminets positiva egenskaper sker redan i tarmarna, och då är halveringstiden inte något problem.
Mvh
Henrik
www.eiselt.se
Tack Henrik,
Exakt vad jag menade, dock mest nyfiken på hur snabbt degraderingen går i vatten utanför kroppen.
Inte jätteviktigt, men det vore kul att veta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.