Visa fullständig version : Waldner
program om honom går just nu på TV2.
har vi haft en större bollbegåvning än honom?
Jag ryser när jag ser honom i reprisen från Barcelona OS.
Kommer ihåg hur fantastiskt det var när han vann.
internethjälten
2006-01-17, 20:46
har vi haft en större bollbegåvning än honom?
Nej det har vi inte -svenska folket har varit utan bollsinne
sen urminnes tider ;)
Helena B
2006-01-17, 20:48
Tycker de asiatiska flickorna var roliga "I would follow him everywhere" :D Inte bara stor i Sverige alltså.
Tycker de asiatiska flickorna var roliga "I would follow him everywhere" :D Inte bara stor i Sverige alltså.
kinesiskorna menar du?
han är ju som gud där.
tycker det är fantasiskt att dom har tagit honom till sig trots att han krossade deras dominans.
vet inte om vi hade varit lika ödmjuka.
impegas du är en stor jubelidiot men det visste du väl redan.
Dumleman
2006-01-17, 20:52
Lite sell out över honom men det gör ju honom inte till en sämre bollbegåvning :bow:. Jäkla synd att han inte fick en medalj i det senaste OSet där han kom 4a.
bollbegåvning med rack isf. zlatan är något mer begåvad vad gäller boll mot fot.
kimonque
2006-01-17, 21:00
han är riktigt grym! men det var lite sorgligt på något vis.. vet ej varför
Bra dokumentär, varje gång man ser han lira ångrar man att man la ner pingisspelandet!
Roligt o se hur galna de blir i kina bara han visar sig
han är riktigt grym! men det var lite sorgligt på något vis.. vet ej varför
för att han spelade bort sin förmögenhet?
FAN!! Det var idag den va. går den i repris?
Han är vår störste idrottsman tycker jag. Världsdominant under så många år i en sport som inte utövas av trehundra personer i norra Europa. Han är tammefanken GUD i Kina, Japan, Korea och Indien. Vilket man har svårt att ta till sig härhemma...
allan
Metal_boy_
2006-01-17, 21:13
kinesiskorna menar du?
Ja då pratar vi ju europeér så..
Han är vår störste idrottsman tycker jag. Världsdominant under så många år i en sport som inte utövas av trehundra personer i norra Europa. Han är tammefanken GUD i Kina, Japan, Korea och Indien. Vilket man har svårt att ta till sig härhemma...
allan
störst genom tiderna?
störst genom tiderna?
iaf klart en av dom största.
han tog guld i OS efter 12 år i världstoppen.
det är inte många som har gjort det.
Metal-Boy ??????????
FAN!! Det var idag den va. går den i repris?
SVT2 Onsdag 18 jan 2006 kl 16.20
SVT1 Lördag 21 jan 2006 kl 11.35
störst genom tiderna?
Yep. Nog för att det är jämnt skägg mellan honom och några till, men jag tror nog Waldner är den som resten av världen kommer att minnas längst när det gäller svenska idrottsmän.
allan
Yep. Nog för att det är jämnt skägg mellan honom och några till, men jag tror nog Waldner är den som resten av världen kommer att minnas längst när det gäller svenska idrottsmän.
allan
mja, dock inte om man får ta med lagsporter.. då herrarnas vm silver 58 och vmbrons 94 enligt mig är större då fotboll är en mer konkurerande sport, iaf på toppnivån
bollbegåvning med rack isf. zlatan är något mer begåvad vad gäller boll mot fot.
nu råkade han syssla med pingis men jag är nästan övertygad om att han skulle ha blivit världsbäst i nästan vilken bollsport som helst som han hade satsat på.
Metal_boy_
2006-01-17, 21:30
iaf klart en av dom största.
han tog guld i OS efter 12 år i världstoppen.
det är inte många som har gjort det.
Metal-Boy ??????????
Nä, det lät bara som att du la en pik till HelenaB med det exakta landet damerna var ifrån. :)
Dumleman
2006-01-17, 21:31
mja, dock inte om man får ta med lagsporter.. då herrarnas vm silver 58 och vmbrons 94 enligt mig är större då fotboll är en mer konkurerande sport, iaf på toppnivån
Sett ur nationella ögon eftersom fotboll är en socialare sport kanske men omvärlden glömde det där bronset -95 :D.
mja, dock inte om man får ta med lagsporter..
Landslaget är ingen person.
allan
Kaboffastar
2006-01-17, 21:40
jäääävlar va bittsk du är idag Cilia :)
impegas du är en stor jubelidiot men det visste du väl redan.
Cilia, lika ödmjuk som alltid. :)
Tack för tipset men missade tyvärr programmet ändå.
Ska försöka fånga reprisen.
Landslaget är ingen person.
allan
nej jag skrev, dock inte om man får ta med lagsporter,, du qoutade tom just det, då borde du ha sett att jag skrev "dock inte om man får ta med lagsporter. för man måste kunna jämnföra prestationer iaf
Sett ur nationella ögon eftersom fotboll är en socialare sport kanske men omvärlden glömde det där bronset -95 :D.
tja givetvis, men det är för att i fotboll händer det saker utöver os vart fjärde år.
internethjälten
2006-01-17, 22:09
allan
Ingo, 1959 :hbang:
Ingo, 1959 :hbang:
eller stålfarfar.. han va cool. eller gunder hägg för den delen
Helena B
2006-01-17, 22:13
jäääävlar va bittsk du är idag Cilia :)
Hon börjar få konkurrens måste hävda sig lite då :thumbup:
internethjälten
2006-01-17, 22:13
eller stålfarfar.. han va cool. eller gunder hägg för den delen
Mja, när Ingo knockar Floyd och golvar hela
USA är obetalbart -det bästa som hänt svensk
idrott !
Mja, när Ingo knockar Floyd och golvar hela
USA är obetalbart -det bästa som hänt svensk
idrott !
jo men sen va det inte så mycket mer
internethjälten
2006-01-17, 22:15
jo men sen va det inte så mycket mer
vem har sagt att det måste vara mycket ? ;)
Krokodil
2006-01-17, 22:16
Tänk om J-O dessutom hade varit lite mer träningsvillig... undrar hur överlägsen han hade blivit då?
vem har sagt att det måste vara mycket ? ;)
vet inte, ring herkulez och fråga.
krokodilen, kanske därför JO va bra så länge.
Waldner skall även enligt rykten vara överjävligt bra på golf trots urkass sving. Tydligen är han riktigt vass runt green där hans bollkänsla kommer till sin rätt. Tror inte Zlatan skulle komma i närheten av den "allround" bollkänslan Waldner besitter.
Kenta Nilsson hade ju även han en grym bollkänsla, även om hans "boll" var en puck. Av 15 skott från blå linje skall 10 ha träffat ribban. :thumbup:
Herr Waldner ska även vara rätt jävlig på tennis också.
Silver och Brons? Du skämtar? Är väl ingen som kommer ihåg förlorarna.
grisbil3n
2006-01-18, 01:16
Min farmor var polare me hans farsa, sug på den. Och jag har autograf o shit!
Waldner skall även enligt rykten vara överjävligt bra på golf trots urkass sving. Tydligen är han riktigt vass runt green där hans bollkänsla kommer till sin rätt. Tror inte Zlatan skulle komma i närheten av den "allround" bollkänslan Waldner besitter.
Kenta Nilsson hade ju även han en grym bollkänsla, även om hans "boll" var en puck. Av 15 skott från blå linje skall 10 ha träffat ribban. :thumbup:
Han är inte speciellt bra på golf, tror att hans Hcp låg runt 10, Kenta däremot lirar rätt bra golf.
nu råkade han syssla med pingis men jag är nästan övertygad om att han skulle ha blivit världsbäst i nästan vilken bollsport som helst som han hade satsat på.
Nu är de inte så enkelt att bollbegåvningen avgör allt, jag är tveksam till att hans fysiska förutsättningar hade tagit honom till världsnivå i en sport som fotboll som exempel.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.