handdator

Visa fullständig version : Mat vid magproblem

gustavk
2006-01-17, 19:36
Assså jag blir helt tokig, drabbades av någon extrem magsjuke-variant tidigare idag. FÅr inte i mig något alls! Inte ens vatten, kommer upp direkt. Har ni några erfarenheter om vad som även den magsjuke kan äta utan att spy upp det direkt?

Larsson
2006-01-17, 19:43
Är man magsjuk är det väl vila och vatten i små mängder som rekomenderas, så man inte blir helt uttorkad.

gustavk
2006-01-17, 19:48
Joodu , inte mkt annat än vila för mig just nu känner jag.. mina föräldrar påstod för ett tag sen att coca cola skulle vara bra.. Funkade hyfsat, höll ner de ganska länge. Dessutom har den den godaste spya-smaken :)

fy fan för att vara magsjuk!! *cry*

Helena B
2006-01-17, 20:02
Fil med alla dessa actoipfilus eller vad det heter ska vara "helande" för magen.

Vispad Coca cola fick jag alltid när jag var liten, fast för illamående.

gustavk
2006-01-17, 20:21
Ja just ja, sån här hälsofil blire ja..

Tack så mkt för tipset helena :)

Runda Grodan
2006-01-17, 20:43
Koffeinet i Coca Cola är vätskedrivande och inte så bra om man är magsjuk.

Har hört att det ska vara bra att blanda vatten med lite salt och socker. Om det smakar illa är ju risken att allt kommer upp igen... Blåbärssoppa och nyponsoppa kanske kan fungera?

Max
2006-01-17, 22:11
Koffeinet i Coca Cola är vätskedrivande och inte så bra om man är magsjuk.
Du får fortfarande i dig mer vätska än koffeinet "driver ut". Detsamma gäller kaffe.

Runda Grodan
2006-01-17, 22:56
Du får fortfarande i dig mer vätska än koffeinet "driver ut". Detsamma gäller kaffe.
Jo det förstår jag. Känns bara lite onödigt med något vätskedrivande om man inte kan dricka så mycket. Fast det kanske inte spelar så stor roll?