Visa fullständig version : Curling+Hammerfall = Humor
Rock'nRoll
2006-01-17, 17:40
Göteborgs sämsta band Hammerfall har fått sin låt Hearts On Fire utsedd till det svenska olympiska curlinglagets officiella låt till stundande OS i Turin.
Nu vill jag ha en video där Hammefall spelar curling och bekämpar drakar!
Curling känns faktist väldig ghey metal!
mini_Arnold
2006-01-17, 18:06
Coolt :thumbup:
Hammerfall har grymma låtar :hbang:
Dumleman
2006-01-17, 18:10
:laugh: jag tror jag dör :D
Ryska_raketen
2006-01-17, 19:40
Nja sämsta var väl dock att ta i ?
Kaboffastar
2006-01-17, 19:46
skit i curlingen och drakarna =P
här är videon iaf
http://video.google.com/videoplay?docid=-8102127875380946282&q=hammerfall
Videon kommer jag ihåg att det såg ut som nån sorts barngrej ifrån Svt med alla dåliga animeringar!
HerrArne
2006-01-17, 20:00
Mmmmm. Hammerfall. Heap good. :)
Curling däremot... *spy*
Hahahahahaha, Hammerfall, fyfan va dåligt :D
Curling e soft :thumbup:
Rock'nRoll
2006-01-17, 20:16
Nja sämsta var väl dock att ta i ?
Kanske överdrev lite, In Flames kommer väll därifrån? :)
Vicka har du i Avataren?
Gorgoroth, sista norska bandet med shock värde, som vanligt är dom tre första plattorna bäst.
Är det bara jag som får associationer till Carolas Fångad i en stormvind? tycker dom har så fint svallande hår som fladdrar av fläktarna. Känns faktiskt som dom har plankat det inslaget! :laugh:
Bah, hammerfall är sköna.
Deceiver85
2006-01-17, 21:08
Hammerfall har ett visst nostalgi-värde, men i övrigt är det ganska lustigt att Hearts on Fire blev officiella curling-låten.
grisbil3n
2006-01-18, 01:29
Hahaha fyfan! Och att utses till Göteborgs sämsta band är en JÄVLA bedrift. Hammerfall var faktiskt det första metalbandet jag började lyssna på, en kompis brände en kopia av Legacy of kings till mig :naughty:
Oskar Dronjak (stavning), första gitarrist i hammerfall tränar på mitt gym (elmgren med faktiskt) och gymmet i fråga har en egen tidning där dom brukar ta upp småkända snubbar som tränat på deras gym och ställa lite frågor till dem.
Förra numret var oskar självklart med, då poserandes på framsidan med en skivstång på 9kg tror jag, som han så snyggt spelade luftgitarr med.
Såg sjukt fult ut :laugh:
Speciellt om man tänker sig hur Oskar brukar se ut på scen och så.
Han är ju egentligen den enda i Hammerfall som orkar ta på sig full riddarutrustning och diverse spegelbollar varenda spelning :)
Corpobal
2006-01-18, 02:18
Oskar Dronjak (stavning), första gitarrist i hammerfall tränar på mitt gym (elmgren med faktiskt) och gymmet i fråga har en egen tidning där dom brukar ta upp småkända snubbar som tränat på deras gym och ställa lite frågor till dem.
Förra numret var oskar självklart med, då poserandes på framsidan med en skivstång på 9kg tror jag, som han så snyggt spelade luftgitarr med.
Såg sjukt fult ut :laugh:
Sulle vara väldigt tacksam om du kunde scanna in detta på något sätt!
Hahahahahaha, Hammerfall, fyfan va dåligt :D
Curling e soft :thumbup:
What the? Gillar inte heller Hammerfall men hur skiljer sig egentligen sånt från pudelrocken du och Anabolic Protte lyssnar på? :D
Hammerfall är grymt bra! Löjligt att hävda att de är dåliga.
Dissector
2006-01-18, 10:44
Speciellt om man tänker sig hur Oskar brukar se ut på scen och så.
Han är ju egentligen den enda i Hammerfall som orkar ta på sig full riddarutrustning och diverse spegelbollar varenda spelning :)
Men ACK så tunn han är :D Han är med i ett nummer av gitarrtidningen Fuzz, jisses. Min syrra dwarfar honom tror jag :D
Gorgoroth, sista norska bandet med shock värde, som vanligt är dom tre första plattorna bäst.
Hehe, dessutom börjar dom bli ganska inavlade där känns det som, om det finns 8 stora BM-band i Bergen så är alla medlemmarna med i något av de andra banden, eller åtminstone har varit :D Lite Samoth dit - lite Abbath där - lite Hellhammer där..
Dissector
2006-01-18, 10:49
Och på tal om roliga musikvideos :D Ingen har väl missat Immortal - Call of the Wintermoon? Ruskigt bra band och låt, men videon är RIKTIGT komisk på nåt sätt :D
http://video.google.com/videoplay?docid=-6982589850563397307&q=Immortal
Chandler
2006-01-18, 10:54
Och på tal om roliga musikvideos :D Ingen har väl missat Immortal - Call of the Wintermoon? Ruskigt bra band och låt, men videon är RIKTIGT komisk på nåt sätt :D
http://video.google.com/videoplay?docid=-6982589850563397307&q=Immortal
Tack for paminnelsen! Har inte sett den pa ett tag; hysteriskt rolig! :D
PS. Immortal ar inte speciellt ruskigt bra. :D
Rock'nRoll
2006-01-18, 11:19
Hehe, dessutom börjar dom bli ganska inavlade där känns det som, om det finns 8 stora BM-band i Bergen så är alla medlemmarna med i något av de andra banden, eller åtminstone har varit :D Lite Samoth dit - lite Abbath där - lite Hellhammer där..
I början av 90 talet så bestod väll hela scenen av lite drygt 15 olika musiker, Nu så finns det ju hur många band som helst av skiftande kvalite. Varken Samoth eller Abbath lirar ju black nu för tiden i alla fall :D . Emperor ska dock återförenas för att lira på Wacken i sommar!
Där var videon också ja! Underbar, kolla in killen i maskerad hatt 0:59 in i videon, kan va det fulast någonsin.
Hammerfall är grymt bra! Löjligt att hävda att de är dåliga.
Du vet att Hammerfall är bandet där Joachim Cans sjunger va?
PS. Immortal ar inte speciellt ruskigt bra. :D
En gång var Immortal bäst!
grisbil3n
2006-01-18, 11:31
Immortal är ju skitbra jag har fan aldrig hört någon uttrycka motsatsen förr.
The Somberlain
2006-01-18, 11:36
Gillar inte heller Hammerfall men hur skiljer sig egentligen sånt från pudelrocken:D
Går inte att jämnföra band som Hammerfall och Edguy med band som Mötley och WASP. Lååångt ifrån samma sak.
Vad Dronjak (stavn?) bekommer så vart ju Desecrator och Cermorial Oath (stavn?) faktiskt ganska lyssningsbara. Inte mer än så dock.
Du vet att Hammerfall är bandet där Joachim Cans sjunger va?
Yep, han är grym! =)
Rock'nRoll
2006-01-18, 13:56
Yep, han är grym! =)
Jag minns min första kontakt med Hammefall, det var på voxpop och vidon till "Renagade" visades. Jag slog på tvn och fick se ett gäng killar som verkligen såg ut som hårdrockare, posade som hårdrockare och klädde sig som hårdrockare. Jag tyckte det va skit konstigt för musiken som kom genom tvn va fan inte hårdrock, de va nån form av snabb pop (med total vidrig, mjäkig, skitnödig sång *spy* ). När videon var klar och det stod att det va Hammerfall som gjort den vart jag ganska förvånad. "Hammerfall? Skulle inte det va ett metal band?"
Aja, jag förstår att alla inte har lika perverterad musik smak som jag, men Hammerfall och Cans i synnerhet är verkligen hemska :D
HerrArne
2006-01-18, 14:24
Aja, jag förstår att alla inte har lika perverterad musik smak som jag, men Hammerfall och Cans i synnerhet är verkligen hemska :D
Antar att du tillhör en yngre generation metallhuvuden än undertecknad. Hmmm...
Tycker du likadant om t.ex. Rising Force?
Jag har hört liknande diskussion angående Hammerfall tidigare.
Denna tråd och liknande får mig att tänka på att det är "inne/tufft" att klanka ner på "posers" när man själv är "hardcore".
Har även hört att hammerfall skall irritera vissa metalheads till den grad att de blivit överfallna på Krogen?
Hur kommer det sig? Får de ej vara metalheads när de spelar sig typ av metal?
Hur tänker folket?
Detta fenomen minns jag även från 80-talet, då alla som lyssnade på Venom,Celtic Frost,Necrophagia,Death et al såg ner på Kiss etc som Poseurs!
Det var också ett sk "skällsord" bland metalheadsen på den tiden!
Din jävla Poser!
Missförstår jag hela situationen?
Jag ser inget fel med Hammerfall. Är de enormt löjliga enligt hardcore metalfansen?
Har de gjort något dumt? Dålig musik?
Av det jag hört så tycker jag de verkar vara musikaliska.
Ngn med bakgrundshistorien?
Denna tråd och liknande får mig att tänka på att det är "inne/tufft" att klanka ner på "posers" när man själv är "hardcore".
Har även hört att hammerfall skall irritera vissa metalheads till den grad att de blivit överfallna på Krogen?
Hur kommer det sig? Får de ej vara metalheads när de spelar sig typ av metal?
Hur tänker folket?
Detta fenomen minns jag även från 80-talet, då alla som lyssnade på Venom,Celtic Frost,Necrophagia,Death et al såg ner på Kiss etc som Poseurs!
Det var också ett sk "skällsord" bland metalheadsen på den tiden!
Din jävla Poser!
Missförstår jag hela situationen?
Jag ser inget fel med Hammerfall. Är de enormt löjliga enligt hardcore metalfansen?
Har de gjort något dumt? Dålig musik?
Av det jag hört så tycker jag de verkar vara musikaliska.
Ngn med bakgrundshistorien?
Nej, men många tycker att allt som har spelats på voxpop är med automatik är dåligt. Sen är det "inne" att klanka ner på vissa band, t ex Metallica (som inte längre är lika hårda som när de var 20 år gamla) och Hammerfall (som blev kända hos många genom voxpop).
Nej, men många tycker att allt som har spelats på voxpop är med automatik är dåligt. Sen är det "inne" att klanka ner på vissa band, t ex Metallica (som inte längre är lika hårda som när de var 20 år gamla) och Hammerfall (som blev kända hos många genom voxpop).
Det här med "inne" att klanka ner på mindre "hårda" grupper var ju ett tonårsfenomen... :)
Antar att det är så fortfarande?
Däremot tror jag de som attackerade Hammerfall på krogen var lite äldre! Hur går detta ihop? Varför detta hat mot just Hammerfall?
Om man inte gillar musiken så lyssnar man inte. Enkelt gjort.
Metallica för den delen är legender i mina ögon, jag bryr mig inte om att de kanske spelar "lite" mer annorlunda musik nuförtiden.
Ride the lightning-tiden har alltid en stor plats i mitt hjärta! :)
Pudzianovski
2006-01-18, 15:01
Första skivan är riktigt bra. Alla låtar på Glory to the brave är fan riktigt bra !
Såg Hammerfall live -98 (eller året innan eller efter) och då hade de The Haunted som förband.
Metal ageeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!
Det här med "inne" att klanka ner på mindre "hårda" grupper var ju ett tonårsfenomen... :)
Antar att det är så fortfarande?
Däremot tror jag de som attackerade Hammerfall på krogen var lite äldre! Hur går detta ihop? Varför detta hat mot just Hammerfall?
Om man inte gillar musiken så lyssnar man inte. Enkelt gjort.
Metallica för den delen är legender i mina ögon, jag bryr mig inte om att de kanske spelar "lite" mer annorlunda musik nuförtiden.
Ride the lightning-tiden har alltid en stor plats i mitt hjärta! :)
Jag instämmer helt och fullt. Jag tror att vissa tycker att Hammerfall är "låtsasmetal" och stör sig eftersom bandet hävdar att de är "riktig metal". Jag har svårt att förstå varför just Hammerfall fått denna stämpel, eftersom de inte skiljer sig nämnvärt i "hårdhet" mot mängder med annan populär metal (Helloween, Edguy, Nightwish, Sonata Arctica mfl).
Om man sedan tycker de är bra eller ej är ju en helt annan fråga.
grisbil3n
2006-01-18, 15:20
Jag minns min första kontakt med Hammefall, det var på voxpop och vidon till "Renagade" visades. Jag slog på tvn och fick se ett gäng killar som verkligen såg ut som hårdrockare, posade som hårdrockare och klädde sig som hårdrockare. Jag tyckte det va skit konstigt för musiken som kom genom tvn va fan inte hårdrock, de va nån form av snabb pop (med total vidrig, mjäkig, skitnödig sång *spy* ). När videon var klar och det stod att det va Hammerfall som gjort den vart jag ganska förvånad. "Hammerfall? Skulle inte det va ett metal band?"
Haha, videon är verkligen stenhård, nostalgin sköljde över mig nu när du nämnde voxpop, jävligt true program.
Jag instämmer helt och fullt. Jag tror att vissa tycker att Hammerfall är "låtsasmetal" och stör sig eftersom bandet hävdar att de är "riktig metal". Jag har svårt att förstå varför just Hammerfall fått denna stämpel, eftersom de inte skiljer sig nämnvärt i "hårdhet" mot mängder med annan populär metal (Helloween, Edguy, Nightwish, Sonata Arctica mfl).
Fast det spys galla över all power metal liksom, inte för att dom inte är lika coola som dom liksminkade gossarna utan för att musiken är cheesig och skitdålig :)
I början av 90 talet så bestod väll hela scenen av lite drygt 15 olika musiker, Nu så finns det ju hur många band som helst av skiftande kvalite. Varken Samoth eller Abbath lirar ju black nu för tiden i alla fall :D . Emperor ska dock återförenas för att lira på Wacken i sommar!
Abbath + Armagedda + King = I
så nog spelas det black av Abbath de lär ju spela på Inferno också,man borde nästan dra dit men orka
http://www.hammerfall.net/scripts/admin/upload/060118.jpg
Corpobal
2006-01-18, 23:25
Man undrar vad han tänkte den där kvällen innan videoinspelningen...
"Fan det är nåt som saknas, det behövs nån udd som tar saker och ting ett steg längre.... En svart magikerhatt! Grim and christcrushing..."
Hur som helst så är Immortal bra!
Rockhard
2006-01-18, 23:31
Jag minns min första kontakt med Hammefall, det var på voxpop och vidon till "Renagade" visades.
Hah. Renagade suger balle. Hammerfall har gjort en bra låt och det är "the dragon lies bleeding". Kolla up den!
dantheman
2006-01-18, 23:32
Jag måste erkänna att jag är en av de som stör mig. Anledningen är att förpackningen (frisyrerna, kläderna) signalerar hårdrock men musiken är inte ens rock utan påminner mer om distad schlager. Det finns inget som signalerar "hårt" i ljudbilden utan allt är slätstruket och smörigt. Sen att många andra band låter likadant är väl inte mycket att göra åt - hela power metal genren är väl sådan. Det bör väl iofs tilläggas att förpackningen i viss mån säger något om innehållet när man råkar se en video från denna genre. Man får hopppas det är ironi som förmedlas, men det är det förmodligen inte.
Rockhard
2006-01-18, 23:33
....
haha jo det där ÄR humor
Rock'nRoll
2006-01-19, 00:58
Jag är den siste som klankar ner på musik för att den inte är tillräckligt "hardcore". Men tycker jag något låter skit så säger jag det även om det nu råkar vara "Hammerfall", "BlackDeath of satan" eller något annat necro kvlt band! Jag skulle aldrig klanka ner tex på Runnig Wild och Judas Priest, dom är lika töntiga som Hammerfall men gör till skilnad mot dem bra musik.
Jag lyssnar själv på skit töntig musik och får höra en hel del om det.
Men så fort man klagar på Hammerfall så får man ju automatiskt höra att man själv är nån ubertreu/kvult/grim/hardcore tönt som sitter hemma i pojkrummet och runkar åt Deathcrush på repeat.
Abbath + Armagedda + King = I
så nog spelas det black av Abbath de lär ju spela på Inferno också,man borde nästan dra dit men orka
Blir Inferno för tredje året på rad för min del!
Rock'nRoll
2006-01-19, 01:09
Haha, videon är verkligen stenhård, nostalgin sköljde över mig nu när du nämnde voxpop, jävligt true program.
Fast det spys galla över all power metal liksom, inte för att dom inte är lika coola som dom liksminkade gossarna utan för att musiken är cheesig och skitdålig :)
Haha, voxpop is the shit! Fina tider det..
Antar att du tillhör en yngre generation metallhuvuden än undertecknad. Hmmm...
Tycker du likadant om t.ex. Rising Force?
Jaha.. Vad grunadar du det på? Att jag tycker Joachim Cans sjunger dåligt? Och nej, jag tycker inte det är speciellt roligt att höra Yngwie runka med sin gitarr i en timme, dock så är väll inte sången lika rutten.
NP: Morrissey - Lucky Lisp
Squatinator
2006-01-19, 03:23
Haha, voxpop is the shit! Fina tider det..
Jaha.. Vad grunadar du det på? Att jag tycker Joachim Cans sjunger dåligt? Och nej, jag tycker inte det är speciellt roligt att höra Yngwie runka med sin gitarr i en timme, dock så är väll inte sången lika rutten.
NP: Morrissey - Lucky Lisp
Livelåtarna är rätt coola, speciellt far beyond the sun... =) Hammerfall känns lite fjolliga, men de går att lyssna på... känns som en lightversion av manowar.. vill man ha töntpower så ska man ha orginalet som faktiskt har gjort en del bra låtar som battle hymns, achilles, hail and kill, blood of the kings och självklart kings of metal, mfl..
bengdoktor
2006-01-19, 09:17
Det finns bara ett band från göteborg.
http://www.aftonbladet.se/noje/0506/03/must200.jpg
Jag är den siste som klankar ner på musik för att den inte är tillräckligt "hardcore". Men tycker jag något låter skit så säger jag det även om det nu råkar vara "Hammerfall", "BlackDeath of satan" eller något annat necro kvlt band! Jag skulle aldrig klanka ner tex på Runnig Wild och Judas Priest, dom är lika töntiga som Hammerfall men gör till skilnad mot dem bra musik.
OK, så det är musiken du inte gillar.
Vad är det då med curlingen? :D
Rock'nRoll
2006-01-19, 19:46
OK, så det är musiken du inte gillar.
Vad är det då med curlingen? :D
Curling ser fånigt ut tycker jag :D
Rockhard
2006-01-19, 19:50
Curling ser fånigt ut tycker jag :D
Curling är en brutalt bra tv-sport nästan i klass med snooker. För tillfället är det dock dart som gäller. Me loves my eurosport :)
Rock'nRoll
2006-01-19, 19:51
Curling är en brutalt bra tv-sport nästan i klass med snooker. För tillfället är det dock dart som gäller. Me loves my eurosport :)
Ey! Curling är för det första ingen sport, det är en lek!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.