handdator

Visa fullständig version : Sjukvårdare - Lunkan, hur graderas infektionen?

thomast
2006-01-17, 14:42
Om jag förstått det här rätt är lunkan att sätt att mäta hur stor infektion man har i kroppen. Det jag förstått är att 0-10 är normen.

Hur långt mäter sig skalan? Jag hade runt 81-83 under en kort period förra året, hur omfattande och allvarlig infektion pratar vi om då? Jag var dum att inte fråga lärkarna när jag väl var där. Jag får väl försvara mig med att jag inte tänkt helt klart då de sa att jag kanske hade fått en hjärtattack.

jakke
2006-01-17, 14:45
Mamma hade över 200 (lr 300)förra året.. Hon blev inlagd ganska fort då....

thomast
2006-01-17, 14:49
Ouch, den går alltså så högt. Jag trodde att det koka fläsket var stekt när de sa 80. Jag avundas inte din mor.

jakke
2006-01-17, 15:05
Ouch, den går alltså så högt. Jag trodde att det koka fläsket var stekt när de sa 80. Jag avundas inte din mor.
hehe, hon var lite dåsig ett tag. Minns inte vilken infektion det var.. Dock var hon pluffsig i ansiktet.

Grädde
2006-01-17, 15:47
När jag var sisådär 5år så fick jag infektion och flögs in med militärhelikopter till KS..

Väl där så konstatera dom att jag hade 380 i värde eller nått sånt.. mitt minne e vagt, läkarna hade iallafall aldrig hört om någon som haft så högt och överlevt. Men det gjorde ja som tur va :bow: