Visa fullständig version : Bör jag deffa?
Kanske ska börja mitt första inlägg med en hälsning till er alla här på detta forum. Det är så att jag har ett litet dilemma om man nu kan kalla det för det. jag har tränat till och från i några år nu är 180 cm och väger runt 70 kg. Så jag är inte så värst stor det är så att jag har efter cirka ett år av att ätit skräpmat till lunch kebad pizza och dyl fåt mej en mage som jag stör mej som f*n på. Nu är det så att jag tycker det är dags för mej att göra nått åt denna mage, så jag hittat hit och spenderade en dag med att läsa inlägg om deffning och hur det går till etc. Jag är nöjd med min kropp jag trivs med att vara smal så att säga men jag undrar om jag kommer deffa kommer jag se helt sjuk ut? jag är relativt bredaxlad och så det är bara magen och brösten som nu ser helt vidriga ut enligt mig. Jag förstår att det kan bli lite svårt att ge mig råd utan bilder men ja ni kan ju försöka ändå :)
MVH
Sam
Ni får ursäkta några stavfel och så är lite trött rättade så gott jag kunde.
Min första reaktion är att du inte ska deffa. 70 kg på 180 cm är inte speciellt mycket. Var kommer du landa efter deff? 60-65 kilo? Låter lite väl lätt kanske?
Om du nu tränat till och från så bör du ha lite muskler i alla fall, och då undrar jag om din uppfattning om din kropp när du säger att det ser vidrigt ut. Vore du så fet skulle vågen inte visa på 70 kilo gissar jag.
Ingen annan kan säga vad du ska göra. Jag tror att det skulle se mycket bättre ut om du la på dig något kilo muskler innan du gjorde dig av med det som stör dig. Frågan är om du orkar vänta till om något år.
Kanske ska börja mitt första inlägg med en hälsning till er alla här på detta forum. Det är så att jag har ett litet dilemma om man nu kan kalla det för det. jag har tränat till och från i några år nu är 180 cm och väger runt 70 kg. Så jag är inte så värst stor det är så att jag har efter cirka ett år av att ätit skräpmat till lunch kebad pizza och dyl fåt mej en mage som jag stör mej som f*n på. Nu är det så att jag tycker det är dags för mej att göra nått åt denna mage, så jag hittat hit och spenderade en dag med att läsa inlägg om deffning och hur det går till etc. Jag är nöjd med min kropp jag trivs med att vara smal så att säga men jag undrar om jag kommer deffa kommer jag se helt sjuk ut? jag är relativt bredaxlad och så det är bara magen och brösten som nu ser helt vidriga ut enligt mig. Jag förstår att det kan bli lite svårt att ge mig råd utan bilder men ja ni kan ju försöka ändå :)
MVH
Sam
Ni får ursäkta några stavfel och så är lite trött rättade så gott jag kunde.
jag är def. ingen expert, men jag tänker att rikta in dig på att käka bra mat, inte mindre mat. ( man behöver ju dock inte utesluta pizza, burgare osv helt, men inte låta det utgöra basen) och fortsätt träna istället.
Jo det är ju där problemet ligger :) Jag är ju inte fet men min mage har gjort att jag har tappat jävligt mycket självförtroende så det har påverkat mig rätt hårt. Kanske kan deffa lite och få bort det mesta av magen utan att gå för långt. Och sen jobba på lägga på mig lite muskler. Tack för dit snabba svar föresten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.