Visa fullständig version : näsblod...
bajsmannen
2006-01-16, 19:50
visste inte var jag skulle posta detta....
Det är så att jag har tränat i sex månader, och blöder näsblod betydligt oftare nu än förr (blödde aldrig för, om jag inte petade för mkt). Detta låter misstänkt likt det som drabbar en anabolatorsk, men jag trycker inte.
Är det farligt att blöda för mkt, och vad kan det bero på??
Är du torr i huden? Lättare hänt nu under vintern.
Går du på någon medicin?
Hur snyter du dig? Snyt dig med vatten, inte papper. Sliter ut mkt mindre, samt du får ut allt mycket smidigare.
Dessutom - bajsmannen, bajsar du mycket eller äter du bajs?
bluelight
2006-01-16, 19:57
Gå till doktorn så fixar dom det fort.
Näringsbrist ev. Omega3 kan hjälpa också tror jag (en vän upplevde det iaf).
Kan bero på högt blodtryck.. kan ju vara värt att kolla upp hos doktorn. Vissa har det i släkten.. kan även bero på att du ändrat dina matvanor sen du började träna.
Hade du redan lite högt blodtryck, börjar äta mer.. kanske saltar maten ofta. Vips har du ännu högre.
Bara spånar, men att göra en hälsokoll kostar ju knappt något.
Som någon sa tidigare, gå till doktorn och få det fixat. Jag gjorde det när jag blödde myclket näsblod och det gick med sej på en gång.
Det går snabbt och smidigt! En pinne i näsan sen är det över.
C-vitamin om jag inte misstar mig.
ät mer frukt! några äpplen om dagen skadar absolut inte!
delta_mats
2006-01-17, 00:32
Jag blödde mycket näsblod när jag var yngre och just börjat styrketräna.
Tränade ju som en galning med failure i varenda set och varenda övning. Körde så varannan dag konstant. Det brukade sluta med en förkylning som tvingade mig att vila.
Nåja... Jag brukade vakna på natten och 5 sek senare känna att jag började blöda. Detta hände minst en gång i veckan.
Vet inte varför detta hände men man kan ju spekulera. För hård träning och för lite mat kanske?
Sömbrist och stress brukar ge näsblod för mig.
jag hade näsblod ofta förut. gick i perioder, men sömn inverkade. både för lite och för mkt sömn.
nu var det jättelängesen jag hade näsblod. undrar nästan om jag hade järnbrist eller nåt innan. för sedan jag började käka kött igen så tror jag inte att jag haft näsblod en enda gång.
bajsmannen
2006-01-18, 16:39
Är du torr i huden? Lättare hänt nu under vintern.
Går du på någon medicin?
Hur snyter du dig? Snyt dig med vatten, inte papper. Sliter ut mkt mindre, samt du får ut allt mycket smidigare.
Dessutom - bajsmannen, bajsar du mycket eller äter du bajs?
jag är inte torr i huden.
inge medicin
snyter mig inte
jag käkar inte bajs... jag kletar in mig i det och våldgästar festivaler på sommrarna!
bajsmannen
2006-01-18, 16:40
förresten så käkar jag omega-3tillskott... omega skulle isåfall förvärra eftersom det förlänger blödningstiden.
jag sover och äter som en gris...
Gå till doktorn så fixar dom det fort.
Vad gör doktorn då?
Vad gör doktorn då?
Bränner ev. blodkärl är det jag vet om.
Bränner ev. blodkärl är det jag vet om.
Den processen har jag genomgått, kan ändock få näsblod ifall jag är förkyld eller sovit för lite. Så särskilt fixad känner jag mig inte.
Den processen har jag genomgått, kan ändock få näsblod ifall jag är förkyld eller sovit för lite. Så särskilt fixad känner jag mig inte.
Du får ju sköta dig pöjk, att "fixa" sig så att man aldrig mer får näsblod känns lite drastiskt.
Metal_boy_
2006-01-18, 18:41
För mycket pump i näsan?
Wennerberg
2006-01-18, 22:58
äh jag får fan näseblod jämnt, skit i det det är hardcore :P
Metal_boy_
2006-01-18, 23:12
äh jag får fan näseblod jämnt, skit i det det är hardcore :P
Snorbromsen ser inte ut att hjälpa mot blod. Det är nog för lättflytande :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.