Logga in

Visa fullständig version : Bästa skräpmaten...

X-Ray
2006-01-16, 18:59
Har en fundering kring skräpmat.....

om man nu ska äta ute en dag i veckan vilken mat ska man äta om man vill försöka äta någerlunda nyttig även när man käkar på stan....

Det blir oftast en kebab rulle för mig :eating:
Jag inbillar mig att det sak vara nyttigare än den andra skräpmaten,.... *uppdate*
kommentera gärna *rolleyes*

z_bumbi
2006-01-16, 19:06
Om du ska äta ute och vill ha nyttig mat så beställer du sådant som är nyttigt, det är ingen som tvingar en att äta skräpmat bara för att man äter ute. :)

Är det bara en gång per vecka så spelar det iofs ingen större roll om man i övrigt äter bra mat.

gasp_88
2006-01-16, 19:06
Har en fundering kring skräpmat.....

om man nu ska äta ute en dag i veckan vilken mat ska man äta om man vill försöka äta någerlunda nyttig även när man käkar på stan....

Det blir oftast en kebab rulle för mig :eating:
Jag inbillar mig att det sak vara nyttigare än den andra skräpmaten,.... *uppdate*
kommentera gärna *rolleyes*

Läste i en tidning som vi har på gymmet, rätt gammal men de borde ju gälla än tycker jag :) där hade dom gjort ett test på olika skräpmat och onyttigast var kebab sen kom pizza tror jag sen hamburgare, minns inte så hilma bra men å nyttigast var i alla fall sushi :P

Fast för mig blir de oftast en pizza ;)

db
2006-01-16, 19:07
skräpmat enligt definition skall väll vara skräp? jamenar så samvetet riktigt svider att man kör dubbelpass dagen efter...
ska man ha nyttigare "köpmat" så kan man köpa en plocksallad med massa goda proteinkällar och en flötig rode islands. suchi (hur fan stavas det?) är tokit gott också

Pellko
2006-01-16, 19:19
Rhode island :)
kebabrulle är bättre än kebabtallrik med flottig pommes iallafall. Dock högt GI
Kebab med ris?
Pizza kan vara nyttigt om man skippar osten. Och hur gott är det? :-þ
Hamburgare utan pommes och utan ost. Ännu ett "smaskigt" tips.
Det är väl bara o ta någon husmanskost när du käkar på stan? Finns ofta någon skaplig dagens... Det är vad man gör det till. Finns bara dåliga ursäkter :>

Mac
2006-01-16, 20:14
annars så köper du kycklingrulle istället för kebabrulle :thumbup:

Ryska_raketen
2006-01-16, 20:29
Eller gör en matlåda och tar med dig :thumbup:

Yes
2006-01-16, 20:35
Hamburgare på närmaste Sibylla kan ju inte vara SÅ illa. Det är väl brödet som är värst, men en dag i veckan skall man ju kunna trycka i sig vitt bröd utan att gå under.

Annars poppar ju nya sushi-ställen upp som svampar, så du kanske kan hitta något sånt?

z_bumbi
2006-01-16, 20:52
Hur svårt är det att beställa kyckling, ris, kött, grönsaker och en salsa till?
Fisk, potatis grönsaker plus en mager sås?
Eller något annat om som man tycker verkar gott/smaskigt men som ändå inte är så onyttigt.
Är det ett kebabställe så brukar det numera finnas ris även på orter som inte har samma högt utvecklade snabbmatskultur som Eskilstuna har, ibland finns det t o m kyckling.

Men äter man ute en gång per vecka så är det ingen fara att äta det man vill äta och det utan att få för sig att utveckla ätstörningsbetenden som att träna extra dagen efter eller att fundera exakt på vad ett mål av 35 (eller fler) som en vecka innehåller.

Ska man äta ute ofta så får man lära sig var man kan hitta bra mat och även vara beredd att betala några kronor extra för det, se till att alltid hamna på ett ställe som har en bra salladsbuffe om det är ett gäng som käkar ute och de är sugna på någon speciell mat. Då går det att fixa det mesta genom att plocka det som är intressant (Så går det att bli mätt också om man har det problemet.).

valo
2006-01-16, 21:20
Hamburgare på närmaste Sibylla kan ju inte vara SÅ illa. Det är väl brödet som är värst, men en dag i veckan skall man ju kunna trycka i sig vitt bröd utan att gå under.

Annars poppar ju nya sushi-ställen upp som svampar, så du kanske kan hitta något sånt? e inte dressingen o osten "värre"?

Max
2006-01-16, 22:22
Köttbullar med mos och lingon är min favorit, skulle tro att det är ganska kalorisnålt jämför med rullar, pizza och hamburgare. Men framför allt är det gott :thumbup:

Sigurdsson
2006-01-17, 08:26
En macka på subways bör väll vara ok, gärna mörkt bröd och grilladkyckling :eating:

X-Ray
2006-01-17, 09:22
Ärade kollo vänner

tack för era tips läs även mitt inlägg om noobs här på kollo och tyck gärna till om mitt träningsschema som kommer snart :hbang: :bow: :naughty:

heljis
2006-01-17, 11:47
Va fan. Ska det va så ska det väl va. En gång i veckan.. Nyttig snabbmat existerar inte, ät o var glad fö fan :D

kulle
2006-01-17, 11:50
Kyckling och ris på Folkets kebab..enorma portioner och gott

HenrY
2006-01-17, 11:52
Hmmm...en sallad på en pizzeria är inte fel!

Jag brukar ta en avocado sallad!
Den brukar innehålla avocado(Döööh), ägg, salladsblad, skinka mm.
Sen dressing, men tror dressingen är gjord på bra fett!
Så det är ju helt OK! :thumbup:

Trident
2006-01-17, 11:55
Det måste väl vara mindre fett i kebab (sallad, magrare kött) jämfört med en flottig capriciossa?

Sparrisen
2006-01-17, 12:32
Många lunchserveringar har ju vanlig husmanskost.