Visa fullständig version : Realistiska målsättningar - mått.
Hej på er,
just startat deff. Ska bli tävling i vår - om jag lyckas *flex*
Undrar lite hur man kan räkna på realistiska målsättningar för minskning av kroppsmått (midja, lår, rygg etc). Gillar att ha ett mål att sträva mot och det är bättre att mäta med måttband än att väga sig för mig. Fattar att det är mkt individuellt hur mkt man tappar.
Midjeminskning: 5 cm/månad? 10? :D
Ge mig lite tips hur ni sätter era deff-målsättningar!
ha de bra
//Nadja
målsättningen måste ju sättas utifrån hur du ser ut nu..
Man kaninte säga i cm utan att veta kroppsfett, vikt, kroppsform mm..
Själv satsar jag på att gå ner till 6% kroppsfett från de 12,2 jag ligger på idag
Håller med föregående men för mig gäller detta (högst personliga) förhållande under deff (vid en vikt från 93-82kg stämmer det bra):
midjemått i cm = vikt - 3 (om jag är "låg" på vätska")
midjemått i cm = vikt - 5 (om jag är "hög" på vätska")
tackar för svaren!
Men Micke A - det där sista du skriver fattar jag inte riktigt. Du har mindre midjemått när du har mkt vätska i kroppen? *screwy* Men så du menar att man skulle kunna skatta mål på ett ungefär gm att räkna på viktmålen? Alltså. om jag ska väga 59 kg 10 mars, så kan jag ha midjemått 56-57 som mål?
skratta inte nu - jag är trött :D
tackar för svaren!
Men Micke A - det där sista du skriver fattar jag inte riktigt. Du har mindre midjemått när du har mkt vätska i kroppen? *screwy* Men så du menar att man skulle kunna skatta mål på ett ungefär gm att räkna på viktmålen? Alltså. om jag ska väga 59 kg 10 mars, så kan jag ha midjemått 56-57 som mål?
Vikten ökar ju samtidigt som vätskemängden ökar. ;)
Spannmål
2006-01-16, 23:17
Jag tappar ganska exakt 1 cm i midjan per förlorat kg.
tackar för svaren!
Det beror på var vätskan sitter. Om jag tar kreatin så ökar mängden vätska i musklerna vilket gör att min vikt ökar mer än midjemåttet. Drar jag däremot på mig vätska genom att ha en "sockerätardag" så ökar midjemåttet också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.