Visa fullständig version : Journalistik på hög nivå (Svennis)
Jag tycker det här var sällsynt vidrigt gjort ifall det gick till så som beskrivs i länken. Tänk på detta varje gång ni stöder sensationsjournalistik i våra kvällstidningar genom att t.ex. köpa dem. Jag vill inte att Sverige ska komma ifatt England.
Ekot om Svennis vs Engelsk media (http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=773827)
Sven Göran Eriksson gick rakt i fällan. I onsdags flög han till Dubai för att träffa vad han trodde var två fotbollsintresserade rika oljeschejker och diskutera möjligheten att ta ett konsultuppdrag för en fotbollsakademi som de skulle starta.
Men de till schejker utklädda journalisterna smygfilmade diskussionerna, först på ett av världens lyxigaste hotell och sen på en lyxjakt, gick längre, och Svennis föreslog enligt tidningen att schejkerna skulle köpa Aston Villa, och lät förstå att för rätt pris skulle de kunna få honom som tränare och att han då skulle lämna jobbet som förbundskapten för England efter fotbolls VM i sommar.
Hur lågt kan man sjunka som journalist egentligen??
Sjukt!!! *spy*
Men iofs så var det ju engelska journalister och dem har ju aldrig haft något vett.
http://www.newsoftheworld.co.uk/story_pages/news/news1.shtml
Pellefant
2006-01-15, 18:25
Läste förut idag att News of the world även har skickat en journalist till en terapisamtalsgrupp för att en kändis gick i samma grupp, för att få smaskiga saker om hans/hennes privatliv. (Hittar dock inte källan nu)
Kebab-Arne
2006-01-15, 18:28
Ja, vi såg ju det där i Uppdrag Granskning för några år sedan under valkampanjen. När de uppgav sig för att vara smått rasistiska och frågade vilka bostadsområden det bodde minst invandrare i. Klart kampanjarbetarna har uttrycker sig på olika sätt beronde på vem de pratar med och hans åsikter. Det gör alla människor, enda skillnaden är hur mycket. Väldigt grävande journalistik *rolleyes* Sen fick de pris för det inslaget... jösses.
Samma sak med dessa journalister. *spy*
christian
2006-01-15, 18:29
Klart han blev lurad, men han skötte sig verkligen riktigt illa och får skylla sig själv.
Ja, vi såg ju det där i Uppdrag Granskning för några år sedan under valkampanjen. När de uppgav sig för att vara smått rasistiska och frågade vilka bostadsområden det bodde minst invandrare i. Klart kampanjarbetarna har uttrycker sig på olika sätt beronde på vem de pratar med och hans åsikter. Det gör alla människor, enda skillnaden är hur mycket. Väldigt grävande journalistik *rolleyes* Sen fick de pris för det inslaget... jösses.
Samma sak med dessa journalister. *spy*
Janne Josefsson är en härlig kille som aldrig skulle komma på tanken att försöka vinkla ett program, särskilt inte precis innan ett val.
...ironin flödar.
ot: Vilka enorma summor pengar tidningen måste ha lagt ner för att lura Sven-Göran. Det är ju tragiskt att så många människor betalar för att läsa nyhetera sen vilket gör att de ändå tjänar på det.
. Det är ju tragiskt att så många människor betalar för att läsa nyhetera sen vilket gör att de ändå tjänar på det.
Köp inte kvällstidningen. Klicka inte på länkar till de där jävla tidningarna.
allan
Köp inte kvällstidningen. Klicka inte på länkar till de där jävla tidningarna.
allan
Done and done!
Endel träffräknare för ju statistik över unika IP som besöker sidan så jag var noggrann med att mina gäster inte gav sig ut på rackartyg men förra veckan han jag inte i tid stoppa en syndare så mitt IP förlorade oskulden till Expressen.
Men allt är ju inte över för det, det bokförs ju även träffar totalt så det finns all anledning till fortsatt bojkott.
christian
2006-01-15, 19:10
Endel träffräknare för ju statistik över unika IP som besöker sidan så jag var noggrann med att mina gäster inte gav sig ut på rackartyg men förra veckan han jag inte i tid stoppa en syndare så mitt IP förlorade oskulden till Expressen.
Men allt är ju inte över för det, det bokförs ju även träffar totalt så det finns all anledning till fortsatt bojkott.
Absolut enklaste är att du sätter www.aftonbladet.se etc etc till 127.0.0.1 i host-filen om du nu menar allvar.
Absolut enklaste är att du sätter www.aftonbladet.se etc etc till 127.0.0.1 i host-filen om du nu menar allvar.
Tjohoo! Det funkade, tror jag.
Jag letade upp hosts i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc och lade till
127.0.0.1 www.aftonbladet.se
Testade sedan att efter att ha startat om Firefox skriva www.aftonbladet.se i adressfältet och då sa den något i stil med "misslyckades vid försök att kontakta..."
Var det rätt metod eller råkade bara Aftonbladet vara nere?
Nu ska fler sidor in i hosts och således undvika oönskat surfande.
christian
2006-01-15, 19:26
Testade sedan att efter att ha startat om Firefox skriva www.aftonbladet.se i adressfältet och då sa den något i stil med "misslyckades vid försök att kontakta..."
You go, boy. :D
Det du gör är att du "binder" aftonbladet till den ip-addressen (det är din egen, prova att skriv "ping localhost" i ett kommandofönster). Du kan naturligtvis peka den till en annan address om du vill.
Styrkebyggare
2006-01-15, 21:17
Klart han blev lurad, men han skötte sig verkligen riktigt illa och får skylla sig själv.
Jag anser inte att det var särskilt farligt. Han satt och småskröt och drog lite hypotetiska scenarion under lättsammare former. En kontakt som skulle betala fem miljoner pund per år efter skatt snäser man ju bara inte av. Han visade över huvud taget inga tecken på att han inte skulle vara 100% fokuserad på Englands VM-spel.
Av allt att döma så verkar ju varken FA eller engelska fotbollslaget ta så hårt på det heller.
Det du gör är att du "binder" aftonbladet till den ip-addressen (det är din egen, prova att skriv "ping localhost" i ett kommandofönster). Du kan naturligtvis peka den till en annan address om du vill.
Ahh, tackar för det tipset också! Nu är det helt plötsligt en spännande upplevelse att besöka Aftonbladet och Expressen för den nyfikne...
Ahh, tackar för det tipset också! Nu är det helt plötsligt en spännande upplevelse att besöka Aftonbladet och Expressen för den nyfikne...
Och alla Skaparns vänner landar härmed på liberalfront.se istället för de vanliga porrsidorna :) Om du försöker på en annan dator och inte får det att fungera kan det bero på att man kan välja att inte använda hostfilen i nätverksinställningarna.
Jag anser inte att det var särskilt farligt. Han satt och småskröt och drog lite hypotetiska scenarion under lättsammare former. En kontakt som skulle betala fem miljoner pund per år efter skatt snäser man ju bara inte av. Han visade över huvud taget inga tecken på att han inte skulle vara 100% fokuserad på Englands VM-spel.
Av allt att döma så verkar ju varken FA eller engelska fotbollslaget ta så hårt på det heller.
Men att sätta beckhams tillit till honom på spel, vilket jävla stolpskott.. Beckham har åtskilliga gånger berättat hur mycket svennis betyder för honom, och hur nära dom står varandra.. och vad gör svennis, går ut med en massa skit som han mycket troligen fått höra i förtroende av beckham själv.. Riktigt pinsamt gjort och jag hoppas verkligen beckham fått en förklaring till varför han går ut med avhopp o grejjer till folk som inte har med saken att göra!! Pinsamt värre..
Att han sedan diskuter en eventuell coaching i deras nya team är en helt annan sak, de är upp till honom själv, men att dra in andra folk, o snacka bakom ryggen sådär, ne de är inte rent spel..
England är inte värd Svennis. Folk där han hånat han sedan dag ett. Jag hoppas att dom får som dom vill och anstället nån crappy engelsman så tidningarna blir glada sen så vill jag se den personen misslyckas fatalt.
England ha inte så bra inhemska spelare. Det är bara engelsmännen som verkar tro det. Hoppas att England misslyckas fatalt i VM om Svennis får kicken. Hursomhelst är det en lose/lose situation för Svennis.
Vad han än gör kommer pressen vara på han.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.