handdator

Visa fullständig version : Ätardagens placering?

Thorwaldsson
2006-01-15, 15:56
Kom på en sak som inte funderat på inför kommande deffen, när ska man lägga ätardagen!

Är det bättre att lägga ätardagen samma dag som man har ett pass på gymmet gentemot att lägga den på en vilodag? Eller gör det i praktiken ingen skillnad?

oksiv1
2006-01-15, 16:19
Kom på en sak som inte funderat på inför kommande deffen, när ska man lägga ätardagen!

Är det bättre att lägga ätardagen samma dag som man har ett pass på gymmet gentemot att lägga den på en vilodag? Eller gör det i praktiken ingen skillnad?

JAg har läst mig till här på forumet att den lär göra minst skada om du kör ett pass på gymet samma dag.

mela
2006-01-15, 16:54
Jag lägger min på bendagen :D Då det är störst muskelgrupper som tränas och energiförbrukningen bör vara större änom jag kör triceps&biceps

tigerofsweden
2006-01-15, 17:31
Jag lägger min på bendagen :D Då det är störst muskelgrupper som tränas och energiförbrukningen bör vara större änom jag kör triceps&biceps

Jag är hardcore och kommer inte köra min ätardag förens jag nått ett delmål dvs 75kg :)

mini_Arnold
2006-01-15, 17:33
Jag lägger alltid min ätardag på soffdagen, känns mest optimalt då. *flex*

Lalla
2006-01-15, 17:51
Då de flesta äter mycket kolhydrater torde det bästa vara att köra ett tungt pass (tex rygg eller ben) morgonen efter ätardagen. Då bör musklerna vara sprängfyllda med bränsle. eller...

z_bumbi
2006-01-15, 18:37
Då de flesta äter mycket kolhydrater torde det bästa vara att köra ett tungt pass (tex rygg eller ben) morgonen efter ätardagen. Då bör musklerna vara sprängfyllda med bränsle. eller...

Hela dagen efter ätardagen är musklerna rejält fyllda, särskilt om man kört ett tömningspass innan man började äta.

gothen
2006-01-15, 20:31
Hur ofta kör ni ätardagar igentligen?

Själv föredrar jag att köra lite hård cardio innan frosseriet och sedan ett tugnt ryggpass dagen efter *flex*

Cerberus
2006-01-15, 20:41
Jag funderar på att göra om mina ätardagar en del, istället för att vräka i choklad o annat skräp så hade jag tänkt att äta mer nyttigt, typ massa kolhydrater och proteindrycker tillsammans med ngt onyttigt kanske.

Zerohero
2006-01-15, 21:26
Skuell man vara smart skulle man utnytja dagen som bulk dag, om man då ligger på ett överskott kanske man ju passapå att bygga lite muskler. Men frågan är det viktigare med kcal plus dagen man tränar om man tränar ganska snet på kvällen eller dagen efter då musklerna ännu växer kraftigt. Själv tror jag skall köra den dagen jag tränar för man växer ju mest då. Nån som vet?
Fast har inte ännu deffat så vi får se då, måste bulka upp mig lite först :D

Cerberus: låter som en bra ide, berätta gärna om du gjorde bättre av dig med det.

Cinna
2006-01-16, 08:14
Ätardagen börjar fredag kväll efter ett tungt benpass och håller i sig hela lördagen ut.
Enda sättet att få energin att räcka till under lördagens cardiopass.

no1fitness
2006-01-17, 05:13
Jag har en ätardag i veckan och tränar helst på den dagen. Känns skönt tycker jag.
Men orkar aldrig träna dagen efter. Blir slö och trött även om jag inte äter så jättemycket mat på ätardagen. Få inte alls den energi som vissa andra verkar få, som tex tryck och pump. :(
Så dagen efter är alltid vila från styrkan för mig.