Visa fullständig version : Sviiiingod morgondrink!
Hade lite bråttom hos tjejjen i morse, så jag tog en halvliter mjölk i ett glas, 1,5 dl havregryn och två skedar oboy i det och rörde om lite. Satans vad gott!
Någon mer som brukar göra så?
Ryska_raketen
2006-01-15, 09:36
nä, inte direkt.
nej det har jag inte testat.
Nu sitter jag och dricker min morgondrink på 4dl fil, 3 skedar keso, en banan, havregryn och hallon. Mycket gott! :)
Kebab-Arne
2006-01-15, 12:24
Ta 8 teskedar oboy och skippa havregrynen så blir det ännu godare. :thumbup:
Enbart röra om lite bland havregrynen borde göra att man får tugga de en del?
Jag vaknade - Hatade världen.
Sen mötte kaffe mina läppar och jag ville skriva meterlånga hyllningstrådar om kärlekens ambrosia.
Någon som kännt så?
Sen mötte kaffe mina läppar och jag ville skriva meterlånga hyllningstrådar om kärlekens ambrosia.
Någon som kännt så?
Man är ju inte människa förrän koffeindosen. Sedan växer leendet på läpparna. På en nära andraplats kommer havren, som när den dumper ner i magen ger känslor av välbehag.
Oboy anser jag vara för sött på morgonen. Mjölk med havre fungerar däremot varm som kall.
melancoolio
2006-01-15, 13:02
Någon som kännt så?
Sen när det magiska ögonblicket kickar in och man måste gå på toa! Kaffe is da shit :thumbup:
Sen när det magiska ögonblicket kickar in och man måste gå på toa! Kaffe is da shit :thumbup:
:D
Rockhard
2006-01-15, 14:36
Någon mer som brukar göra så?
Jo, fast jag tar mycket mer havregryn och mindre mjölk :)
120 gram havregryn, 3dl lättmjölk och 2 teskedar oboy. 3 ggr om dagen, fast inte nu för det är diet nu.
blekfet2
2006-01-15, 14:57
har själv en panikdrink jag brukar blanda till om jag ska få i mig ett snabbt mellanmål:
40g proteinpulvet
5-10g rapsolja
50g musslie
5dl vatten
*smaskens*
har själv en panikdrink jag brukar blanda till om jag ska få i mig ett snabbt mellanmål:
40g proteinpulvet
5-10g rapsolja
50g musslie
5dl vatten
*smaskens*
Måste testas!
blekfet2
2006-01-15, 21:47
gör så =D
ligger runt 350-450kcal om jag inte minns helt fel
Frukostdrinken jag körde med ett tag.
5 dl havregryn
5 dl juice (Det här var innan den laktosfria mjölken dök upp i butikerna.)
2 bananer
1 dl proteinpulver
1 ägg (Jag skulle inte använda det idag.)
2 msk oboy
1 msk rapsolja
Helt perfekt att låta grynen stå i blöt i mixern under morgonpromenaden och sen bara hälla ner allt det andra och mixa lite. Lite extra vatten om det blev för tjockt.
Kebab-Arne
2006-01-15, 22:58
5 dl havregryn
2 bananer
1 dl proteinpulver
2 msk oboy
1 msk rapsolja
Helt perfekt att låta grynen stå i blöt i mixern under morgonpromenaden och sen bara hälla ner allt det andra och mixa lite. Lite extra vatten om det blev för tjockt.
Fan, jag ska prova det där imorrn. För har sovmorgon och har typ 5 dl mjölk hemma så ta det sista av det till en proteindrink känns lite ego och provar hellre den där drinken än att dricka proteindrinken med vatten.
jag har inte testat men hur fasiken lyckas man dricka havregryn.. låter riktigt otäckt.
Eller mixar ni ner dom först i typ en stavmixer ?
blekfet2
2006-01-16, 05:42
jag har inte testat men hur fasiken lyckas man dricka havregryn.. låter riktigt otäckt.
jag sitter med en sked, dricker sedan :naughty:
gjorde den här nu:
5dl mellanmjölk
2,5dl havregryn (fast 0.5dl stannade säkert i mixern :) )
1 msk rapsolja
3 tsk oboy
½-1 skopa vassleprotein
1 ägg
har fått i mig 2/3 av den, mår ganska illa men det är smällar man får ta :)
mycket skönare än att äta det i alla fall :)
nu fick jag dock börja äta kornen med sked för det var för tjockt i slutet
En riktig mixer funkar bättre.
Ägg är inget som jag rekommenderar att man har i drinken, det är kanske inte det bästa att äta råa ägg och det tillför inte så mycket smakmässigt.
Bättre att koka ägget och äta det bredvid.
Någon som kännt så?
Varje morgon.
En riktig mixer funkar bättre.
Ägg är inget som jag rekommenderar att man har i drinken, det är kanske inte det bästa att äta råa ägg och det tillför inte så mycket smakmässigt.
Bättre att koka ägget och äta det bredvid.
jag mixade i en vanlig mixer.. problemet jag märkte var att all havregryn la sig i botten så första 2/3 av drinken slank ner som ren mjölk men sen blev det väldigt tjockt även om havret var mer finmalt.
Tror det blir bättre om jag skakar drinken hela tiden när jag dricker den så allt inte lägger sig i botten.
Kanske bör mixa den längre med, körde den bara i 30 sekunder ungefär.
Min mixer är ganska gammal.
5 dl havregryn
2 bananer
1 dl proteinpulver
2 msk oboy
1 msk rapsolja
havre å juice :MrT:
låter konsitigt, juice som är lite surt tillsammans med havre. ska prova nångång kanske är en succe..
db: Läs även tillägget om vad som gällde för mjölk på den tiden, med mjölk blir det så mycket godare. :D
Någon som kännt så?
du skulle leva mitt liv
jag dricker inte ens kaffe *L*
Juliette
2006-01-17, 11:38
du skulle leva mitt liv
Det gjorde inte jag heller tills för ca ett år sen... sen tvingade jag i mig latte av sociala skäl.. och nu sitter jag fast i tungt beroende :D
du skulle leva mitt liv
Ständigt hatisk mao? :D
Ständigt hatisk mao? :D
för att inte nämna bitter min vän!!
det tar längre tid att lyckas vara konstant bitter än hatisk. *w*
för att inte nämna bitter min vän!!
det tar längre tid att lyckas vara konstant bitter än hatisk. *w*
Äh, jag tycker du är kul.
Bittersweet isf.. *popcorn*
Nu när jag går på diet består min frukost av 100g havregryn mixat med 4dl youghurt, 100g frusna hallon samt 1dl proteinpulver. Tillsätt lite mjölk om nu vill ha en mer lättrunnen drink (jag tar min som en tjockmilkshake/mjukglass). Perfekt för oss som inte orkar tugga på morgonen.
jag sitter med en sked, dricker sedan :naughty:
Precis, glömde det... man äter upp havcregrynet först, eller mixar det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.