Visa fullständig version : Nu ska ni läsa reglerna
Vi har över tietusen medlemmar och bara lite över 3,000 visningar på tråden om forumregler. Marsch iväg och läs. Och begrip. Vi är less på att banna folk bara för att de inte orkar läsa vad som gäller på Kolozzeum.
Är man tveksam till om en tråd passar här eller inte finns det en bra regel - då passar den inte. Punkt. Och FATTA det!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=6018
allan
tossefar
2006-01-14, 18:47
Lite tappad bakom en vagn är man nog om man inte förstår reglerna utan att läsa. Vanligt hyfs räcker långt.
Lite tappad bakom en vagn är man nog om man inte förstår reglerna utan att läsa. Vanligt hyfs räcker långt.
Hjo men nu skall de läsas !!!
basta !
bluelight
2006-01-14, 18:50
Folk har väl läst regler på andra forum? Brukar inte skilja så där överdrivet mycket.
Och varför inte tipsa om att lägga ner några extra sekunder på stavningen och förståeligheten i inlägg?
Folk har väl läst regler på andra forum? Brukar inte skilja så där överdrivet mycket.
Man kunde ju tro det. Men tyvärr verkar det som folk inte läser reglerna där heller.
allan
Räcker det om man läste 2 första raderna på User license agreement till ett hotmailkonto för 6 år sen?
Frippe_L
2006-01-14, 18:52
Done!
I stared the thread-title down until it gave me the information I needed.
internethjälten
2006-01-14, 18:54
Man kunde ju tro det. Men tyvärr verkar det som folk inte läser reglerna där heller.
allan
En rätt stor skillnad är att även om de andra forumen drivs av
ett företag så kan man nämna och disskutera produkter från
andra leverantörer öppet utan att man får inlägg raderade.
Det blir svårt på detta forumet då eran webbutik INTE säljer
alla typer eller märken av kosttillskott som är vanliga och när
vissa frågar om vilket som är billigast så är det ingen som svarar,
ska det verkligen vara så ??
En rätt stor skillnad är att även om de andra forumen drivs av
ett företag så kan man nämna och disskutera produkter från
andra leverantörer öppet utan att man får inlägg raderade.
Det blir svårt på detta forumet då eran webbutik INTE säljer
alla typer eller märken av kosttillskott som är vanliga och när
vissa frågar om vilket som är billigast så är det ingen som svarar,
ska det verkligen vara så ??
Inte för att jag är involverad på något sätt, men varför skulle ett företag erbjuda en kanal för att indirekt marknadsföra konkurrerande produkter?
Dumleman
2006-01-14, 19:10
Inte för att jag är involverad på något sätt, men varför skulle ett företag erbjuda en kanal för att indirekt marknadsföra konkurrerande produkter?
Imho känns det lite löjligt att ha ett kosttillskottsforum när det endast får diskuteras kosttillskott från den här webbshoppen, det är väl likabra att länka direkt till shoppen då eller döpa om den forumsdelen?
tossefar
2006-01-14, 19:13
Imho känns det lite löjligt att ha ett kosttillskottsforum när det endast får diskuteras kosttillskott från den här webbshoppen, det är väl likabra att länka direkt till shoppen då eller döpa om den forumsdelen?
Du har missuppfattat totalt, man får prata om vilka kosttillskott man vill. Det enda du inte får göra är att länka till andra webshopar.
Man får ju diskutera andra tillskott som Kolozzeum inte säljer, men inte länka till andra shoppar eller göra reklam för dem. Är det märkligt?
Jag tycker det är så högt i tak här ändå att de få regler som finns inte borde vara så svåra att följa. (Har dock själv vissa problem med detaljen att inte skriva ovidkommande inlägg, men även solen har fläckar.)
En intressant sak är ju trots allt att dom som är "top of the line"-postare här inne (ja ni vet säkert vilka jag syftar på) verkar ha en annan regelbok än andra här inne. DET kan göra att det blir ganska förvirrande för andra medlemmar, jag har skrivit ett gäng inlägg som blivit borttagna - medans likvärdiga inlägg från dessa medlemmar fint ligger kvar på sin plats.
Metal_boy_
2006-01-14, 19:25
Marsch iväg och läs.
Det säger du först nu*suck*
:D ;)
En intressant sak är ju trots allt att dom som är "top of the line"-postare här inne (ja ni vet säkert vilka jag syftar på) verkar ha en annan regelbok än andra här inne. DET kan göra att det blir ganska förvirrande för andra medlemmar, jag har skrivit ett gäng inlägg som blivit borttagna - medans likvärdiga inlägg från dessa medlemmar fint ligger kvar på sin plats.
Håller med om detta.
Inte för att jag personligen bryr mig, men vill man hålla ordning så kan det kanske vara bra att vara någorlunda konsekvent. :)
Spannmål
2006-01-14, 19:47
väntar tills jag får en varning =)
Dissector
2006-01-14, 19:47
Puh, blev orolig, precis när jag läste detta såg jag att jag hade fått PM :D Var orolig att jag blev "droppen"... Var inte från nån mod som tur var!
Men jag lovar att läsa igenom reglerna nu
:)
Bronkitkorv
2006-01-14, 20:00
Så nu har jag läst och det var helt begripligt. Offtopic är den regeln som bryts hela tiden av vissa. Lite offtopic kan man väl tåla i allmänt tycker jag nog men det kan bli lite jobbigt när det blir mer som en chat mellan personer som känner varandra.
under alla åratal ja vart medlem här tror ja inte ja läst reglerna en enda gång :em: :D
lär pluggas ikväll *popcorn*
Überbiffen
2006-01-14, 20:14
Jag vägrar läsa skiten. ALDRIG i helvete att jag läser reglerna! Jag är helt jävla odödlig !! FUCK ALL :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:
Metal_boy_
2006-01-14, 20:15
Jag har aldrig läst dom. Jag fattar vad som gäller ändå, eftersom man har lärt sig gränserna
Jag har aldrig läst dom. Jag fattar vad som gäller ändå, eftersom man har lärt sig gränserna
inne på 5:e nicket nu ellrr? :D
Precis, om moderaterna skulle vara rena paragrafryttare skulle inte många vara kvar här. Det är just DET som är det svåra, hur f*n ska nya users veta hur dom ska beté sig?
De' e' skillnad på folk å fôlk, lär dig det ;)
hangatyr
2006-01-14, 20:36
Så nu har jag läst och det var helt begripligt. Offtopic är den regeln som bryts hela tiden av vissa. Lite offtopic kan man väl tåla i allmänt tycker jag nog men det kan bli lite jobbigt när det blir mer som en chat mellan personer som känner varandra.
jag är rädd att jag håller med: om forumet verklien modererades efter dessa regler skulle forumet vara 1/1000 så stort som det är nu ungefär. vad är det som gäller egentligen??
internethjälten
2006-01-14, 21:48
Om du inte är involverad, varför skriver du då ?
Men svar på din fråga är att de anser inte att
de kommer kursa bara för att ett par annvändare
nämner ett konkurerande märke.
Och varför inte tipsa om att lägga ner några extra sekunder på stavningen och förståeligheten i inlägg?
Vilka krav du har kvinna!
Om du inte är involverad, varför skriver du då ?
Men svar på din fråga är att de anser inte att
de kommer kursa bara för att ett par annvändare
nämner ett konkurerande märke.
Men vad skulle Kolozzeum vinna på att marknadsföra andra?
Vilka krav du har kvinna!
ja ja vet men ja är sådärar skitjobig å gillrar inte när man inte skriver så andra ba fattar va fan man skriver å så ba snackar om grejer å så.
Det roliga är att den här tråden snart har mer visningar än Regel tråden :D
ja ja vet men ja är sådärar skitjobig å gillrar inte när man inte skriver så andra ba fattar va fan man skriver å så ba snackar om grejer å så.
bra försök där, men du saknar ändå den typen av skriftspråk som vissa lunarstorm postare använder på forumet. Så ditt betyg på för plagiering blir
bara en 2a!
men nu har du ju möjligheten att hitta på din egen tolkning.
det blir mer intressant då när alla tolkar olika.
det är ju det som gör kolo kolo, annars skulle inte trådarna spåra ut som dom gör om folk var tydliga *g*
Nej, det finns inte olika regler för olika användare. Däremot är det helt uppenbart så att vissa begripit var nivån ligger, och därför klarar de sig, medan andra aldrig verkar lära sig och därför får trådar borttagna.
allan
melancoolio
2006-01-14, 22:04
Att man inte ens får länka till intressant info bara för att den ligger på sidor som säljer kosttillskott är fan löjligt!
Just därför tänker jag aldrig handla här!
Überbiffen
2006-01-14, 22:06
Att man inte ens får länka till intressant info bara för att den ligger på sidor som säljer kosttillskott är fan löjligt!
Trevligt.
melancoolio
2006-01-14, 22:06
Trevligt.
Löjligt :thumbup:
De vägrar ju länka till oss. Kolozzeum är största forumet i Sverige. Det skulle vara skillnad om det BARA var oskyldiga medlemmar som länkade, men vi ser ju vart e-postadresserna går om man så säger.
allan
Går det inte ordna till någon funktion som gör att när man registrerar sig får ett PM med forumregelerna? Ett "hejochvälkommendetärdethärsomgällerochviharögonenp ådigdeförstaveckornaskaduveta" -brev s a s.
Lillgrabben
2006-01-14, 22:09
Grattis!
Du gjorde dig just skyldig till en varning i den här tråden:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=60017
där du länkat till AST. Då jag trodde det berodde på ett förbiseende från din sida raderade jag bara inlägget.
MEN nu då du visar upp att du tycker reglerna är löjliga så tror jag efter närmare funderation att en varning är på sin plats.
Überbiffen
2006-01-14, 22:10
Löjligt :thumbup:
Ok :thumbup:
Går det inte ordna till någon funktion som gör att när man registrerar sig får ett PM med forumregelerna? Ett "hejochvälkommendetärdethärsomgällerochviharögonenp ådigdeförstaveckornaskaduveta" -brev s a s.
:thumbup: Ska genast ta upp det i Generalstaben!!! Tackar!!!
allan
Grattis!
där du länkat till AST. Då jag trodde det berodde på ett förbiseende från din sida raderade jag bara inlägget.
MEN nu då du visar upp att du tycker reglerna är löjliga så tror jag efter närmare funderation att en varning är på sin plats.
du är helt fantastisk.
:thumbup: Ska genast ta upp det i Generalstaben!!! Tackar!!!
allan
Äsch... :em:
melancoolio
2006-01-14, 22:12
Ok :thumbup:
Som i okey? :confused:
De vägrar ju länka till oss. Kolozzeum är största forumet i Sverige. Det skulle vara skillnad om det BARA var oskyldiga medlemmar som länkade, men vi ser ju vart e-postadresserna går om man så säger.
allan
skulle det vara ett problem? Tänker på om en person har en viss information och har den lagrad på sin konkurerande hemsida, är det inte bra?
Det är ju betydligt värre om trådar förstörs av reklampostande vilker självklart ska vara förbjudet, men om det handlar om informationsutbyte så tycker jag inte det är helt fel iaf.
Grattis!
Men man behöver inte vara paragrafryttare heller....
Tycker du varit rätt het sedan du blev moderator och man måste väll få yppa sin åsikt utan att bli varnad?
Grattis!
:D
Überbiffen
2006-01-14, 22:13
Som i okey? :confused:
Ja! :thumbup:
varför och hur orkar ni bry er och tjafsa?
nu finns ju reglerna och vi kan ju utgå ifrån att det inte är en slump att dom ser ut som dom gör.
varför inte bara följa dom?
det är ju inte direkt så att dom kränker oss som individer eller våra mänskliga rättigheter!
Jag måste dagligen anpassa mig till andra regler och lagar som jag tyckar är betydligt mer upprörande.
att inte få länka till andra sidor är inget som direkt begränsar forumets utveckling.
fast jag länkade nog en gång till en sida för träningskläder utan att tänka på att det fanns kosttillskott.
Mest därför att jag typ inte äter kosttillskott men misstag kan ju alla begå.
melancoolio
2006-01-14, 22:17
Grattis!
Ok!
Überbiffen
2006-01-14, 22:17
varför och hur orkar ni bry er och tjafsa?
Vem tjafsar ? Vi sitter alla i ring som en bunt jävla indianer och röker fredspipa. Fifan vad underbart allt är just nu... fatta hela Kolo är som en stor friterad familj !
Ärligt talat: Hade ni fixat ett forum som inte kostade 40 000skr varje gång det var dags att betala så hade man kanske kunnat förbise detta med länkandet..
Ingen kan i ärlighetens namn säga vad Kolozzeum missar på detta, men att försöka behålla sin gamla stabila kundkrets av återkommande forumbesökare är nog duktigt mycket mer värt för Kolo..
För att inte tala om de negativa signaler det sänder ut att varna/banna folk som säger sin åsikt.
Lillgrabben
2006-01-14, 22:18
Men man behöver inte vara paragrafryttare heller....
Tycker du varit rätt het sedan du blev moderator och man måste väll få yppa sin åsikt utan att bli varnad?
JAG ÄR INGEN PARAGRAFRYTTARE. Har aldrig varit & kommer aldrig att bli det heller.
Jag försöker göra mitt bästa & tar bara bort sådant som är uppenbart skitsnack, ovidkommande trams, angrepp på tredje person & sådant som strider uppenbart mot reglerna som vår lekstuga baseras på.
Kanske jag gör fel, vad vet jag?
King Grub
2006-01-14, 22:19
Nej, det gör du inte. Det var en uppenbar länkning och ett uppenbart regelbrott = omedelbar varning.
melancoolio
2006-01-14, 22:20
allan
Ett öga för ett öga! :thumbup:
För att inte tala om de negativa signaler det sänder ut att varna/banna folk som säger sin åsikt.
Frågan är vem det sänder ut negativa signaler till. Dom som tänker sköta sig eller dom som inte tänker göra det.
Vi skickar ingen tillsägelse, varnar eller bannar inte om man säger sin åsikt, såvida det inte rör sig om personangrepp eller liknande.
Ett öga för ett öga! :thumbup:
I pelif in two eye for an eye / bas
JAG ÄR INGEN PARAGRAFRYTTARE. Har aldrig varit & kommer aldrig att bli det heller.
Jag försöker göra mitt bästa & tar bara bort sådant som är uppenbart skitsnack, ovidkommande trams, angrepp på tredje person & sådant som strider uppenbart mot reglerna som vår lekstuga baseras på.
DET är det inget som helst fel på. :)
Men om nu Melancoolio länkade till en sida i ett icke-försäljningssyfte och du går på om att varna honom när han säger att han tycker det är löjligt så...
Tonen på Kolo är ju ofta mkt personlig och det är kanske därför det är det största forumet med. Folk tycker att det är kul och trivs.
Jag tror deffinitivt på att försäljningen gagnas av att behålla medlemmarna och en possitiv attityd...
Det här är ingen jävla lekstuga. Det finns regler. Följ reglerna eller stick härifrån.
allan
Men om nu Melancoolio länkade till en sida i ett icke-försäljningssyfte och du går på om att varna honom när han säger att han tycker det är löjligt så...
Tonen på Kolo är ju ofta mkt personlig och det är kanske därför det är det största forumet med. Folk tycker att det är kul och trivs.
Jag tror deffinitivt på att försäljningen gagnas av att behålla medlemmarna och en possitiv attityd...
dom gör ju vad dom kan, det är inte så att dom är moderatorer bara för att kunna banna folk, utan för att hålla ordning på snorvalparna (läs jense, herkulez, metalboy, piranha,j.saarela, krampus) så det inte går överstyr. tycker dom gör ett grymt jobb då man inte tänker "moderator" om man ser deras nick utan mer en vanlig user
Frågan är vem det sänder ut negativa signaler till. Dom som tänker sköta sig eller dom som inte tänker göra det.
Vi skickar ingen tillsägelse, varnar eller bannar inte om man säger sin åsikt, såvida det inte rör sig om personangrepp eller liknande.
Då vet jag inte om jag missuppfattade inlägget här:
Originally Posted by Lillgrabben
Grattis!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/...ead.php?t=60017
Säger han inte att han ska varnas utav anledningen till att han finner reglerna löjliga?
King Grub
2006-01-14, 22:26
Men om nu Melancoolio länkade till en sida i ett icke-försäljningssyfte
Länkningar får varningar oavsett syftet bakom dom. Har man läst reglerna skall man veta att man inte länkar.
Men eftersom dom säljer tillskott så går det under länkningsreglen i vilket fall som helst. Hade vi inte gjort så hade hur många som helst länkat till "information" på sina webshoppar. Gränsen måste dras någonstans.
Säger han inte att han ska varnas utav anledningen till att han finner reglerna löjliga?
Varningen är för att han länkar till en webshop.
Kebab-Arne
2006-01-14, 22:27
Jag skulle tro att det finns kosttillskotts-websoppar som är avundsjuka på kolozzeums stora forum. En stor krets som dagligen besöker sidan och kan stöter på reklam från butiken på ett eller annat sätt. Och inget fel med det.
Undra bara när folk ska fatta att det forum existerar pga kolozzeums försäljning och att de inte vill att deras potentiella kunder ska lockas till andra butiker via deras forum.
Vill man diskutera en produkt kan man ju kopiera in produkt innehållet. Så jävla svårt är inte det. För de som blir upprörda över att man inte får länka.
Länkningar får varningar oavsett syftet bakom dom. Har man läst reglerna skall man veta att man inte länkar.
...och på det sättet kommer ni att förlora återkommande köpare också...
Låt oss säga att Melancoolio är en storförbrukare av kosttilskott och har lagt tusentals kronor på shopen. Han gör ett regelbrott men blir istället varnad för att han tycker reglerna är löjliga. Tror du han kommer att fortsätta köpa?
Sedan fick han ju inte en varning för det heller och jag till skillnad mot merparten här har faktiskt läst reglerna. Så får du gärna läsa om mina inlägg igen eftersom du inte förstår att jag inte ifrågasätter "länkningsregeln".
melancoolio
2006-01-14, 22:31
Vill man diskutera en produkt kan man ju kopiera in produkt innehållet. Så jävla svårt är inte det. För de som blir upprörda över att man inte får länka.
En varning är helt ok för mig om det är så reglerna är.
Jag länkade inte till en produkt!
Tricklev
2006-01-14, 22:33
Då vet jag inte om jag missuppfattade inlägget här:
Varningen är för att först trodde lillgrabben att det var ett hederligt misstag, och kännde sig lite snäll, så han förbisåg det.
När sedan Melancoolio säger att han skiter i reglerna, så inser Lillgrabben att det inte var ett hederligt misstag och skickar en varning.
För övrigt, GO lillgrabben :thumbup:
Varningen är för att han länkar till en webshop.
Men vad missar jag i den här texten då?
Det är ok så länge man inte yttra sig?
King Grub
2006-01-14, 22:34
Sedan fick han ju inte en varning för det heller
Jo, det fick han. Det var för länkningen han skulle varnas det var därför han fick varningen. Hade jag sett den först hade jag gjort det i stället.
Jämför att gå in på McDonalds forum (om dom har något) och länka till Burger King-menyn. (Inte riktat till dig i synnerhet, utan allmänt).
Jag vägrar läsa reglerna, jag är en rebell i cyberrymden och mitt skepp seglar vart som helst och jag postar vad jag vill!
Nej, men jag har läst dem innan.
En sak jag undrat över är om kolozzeums webshops med sin dyra frakt, sina överpriser och dåliga service säljer bra?
När kolozzeum startades för länge sedan tyckte jag webshopen var en av de bättre utan tvekan, både pris och service mässigt, men verkar som den gått ned sig lite.
Säljer man mkt ändå på grund av att många kommer just till forumet kolozzeum? eller skiter ägaren/ägarna i den eftersom dennes/dessas tillskott säljs även av konkurrerande webshopar?
King Grub
2006-01-14, 22:34
Länkningen går till en konkurrerande webshop. Det är ett regelbrott. Det medför varning.
Lillgrabben
2006-01-14, 22:35
Varningen är för att först trodde lillgrabben att det var ett hederligt misstag, och kännde sig lite snäll, så han förbisåg det.
När sedan Melancoolio säger att han skiter i reglerna, så inser Lillgrabben att det inte var ett hederligt misstag och skickar en varning.
Ungefär så var det.
"MEN" med stora bokstäver och i kursiv stil... Jag vet inte det..
King Grub
2006-01-14, 22:36
Och är det något som var fel i Lillgrabbens handlande så var det hans initiala snällhet, inte den påföljande varningen. ;) Jag hade varnat direkt.
Det här är ingen jävla lekstuga. Det finns regler. Följ reglerna eller stick härifrån.
allan
Vem tramsar?
Om du riktar ett inlägg imot mig vill jag att du quotar det så att man förstår klart och tydligt.
ja vill inte, ja har precis drabbats av diabetes, ja e deprimerad
Och är det något som var fel i Lillgrabbens handlande så var det hans initiala snällhet, inte den påföljande varningen. ;) Jag hade varnat direkt.
Hur mycket får ni av försäljningen i shopen?
Varför måste du alltid påvisar hur hård och tuff du är som moderator?
Inte ett rött öre.
Vi har inget med shoppen att göra. Vi har endast med forumet att göra.
King Grub
2006-01-14, 22:40
Varför måste du alltid påvisar hur hård och tuff du är som moderator?
1. Inget.
2. Det gör jag inte. Det handlar här om att Lillgrabben blir misstolkad och "anklagad" för att beivra reglerna för hårt, när det egentligen var tvärtom. Om något var han för snäll från början, om man nu kan vara för snäll.
Lillgrabben
2006-01-14, 22:41
Jag får iallafall inte en endaste sekin. Har inte väntat mig det heller.
Däremot man kanske får träna med farbror Allan nån gång om man råkar vara på besök i hufvudstaden. ;)
Kebab-Arne
2006-01-14, 22:41
Okej. Nu lever ju AST på sina kosttillskott så...
Du kan ju lägga upp länken här igen så jag kan göra en bedömning. :D
Baha: Jag har för mig att kolozzeum sänkte fraktkostnaden för typ 1-2 år sedan. Var dyrare förr om jag inte missminner mig. Den är då inte billigare på nåt annat ställe som kör med Posten vad jag vet om.
Det är ingen åsikt att länka till konkurrerande shop. Det var mycket vänligt av lillgrabben att ta länkningen som ett misstag och blunda för det. Nu berättade ju mellancoolio att det var medvetet och att han finner den regeln löjlig. Då är ju en varning enligt regelboken?
Det har sagts förut - Kolozzeum är ingen demokrati, det är ett modererat forum knutet till en webbshop. Vi är välkomna att leka hos pappa Kollo om vi bara lyssnar lite på vad han säger.
Frågor på det?
Inte ett rött öre.
Vi har inget med shoppen att göra. Vi har endast med forumet att göra.
Då borde det ligga in den som tjänar på försäljningens intresse att behålla storköpande medlemmar kan man tycka...
Att man har anonyma moderatorer som tar bort köpare kanske bör vara ngt för ägaren att se över.....
Det är ingen åsikt att länka till konkurrerande shop. Det var mycket vänligt av lillgrabben att ta länkningen som ett misstag och blunda för det. Nu berättade ju mellancoolio att det var medvetet och att han finner den regeln löjlig. Då är ju en varning enligt regelboken?
Det har sagts förut - Kolozzeum är ingen demokrati, det är ett modererat forum knutet till en webbshop. Vi är välkomna att leka hos pappa Kollo om vi bara lyssnar lite på vad han säger.
Frågor på det?
Jag svarar som jag gjorde till Jörgen.
Om medlemmarna är köparna är det kanske dumt att ta bort dem.......
Då borde det ligga in den som tjänar på försäljningens intresse att behålla storköpande medlemmar kan man tycka...
Att man har anonyma moderatorer som tar bort köpare kanske bör vara ngt för ägaren att se över.....
Så du tycker att vi skall skippa alla regler för att få in fler medlemmar som kan köpa mer kosttillskott i shoppen?
Varför inte köra ett forum helt utan moderatorer. Det hade nog blivit långlivat. *whatever*
Jag svarar som jag gjorde till Jörgen.
Om medlemmarna är köparna är det kanske dumt att ta bort dem.......
Men de medlemmar som då säger rakt ut att de inte ska handla i shoppen då?
King Grub
2006-01-14, 22:45
Du tror inte reglerna händelsevis är utformade i samröre med "ägaren"...?
Men de medlemmar som då säger rakt ut att de inte ska handla i shoppen då?
Dom bannar vi.
Tricklev
2006-01-14, 22:46
Varför inte köra ett forum helt utan moderatorer. Det hade nog blivit långlivat. *whatever*
:laugh: :laugh:
herkulez maffian hade gått lösa dir, tveklöst.
King Grub
2006-01-14, 22:47
Dom bannar vi.
:confused:
Det luktar skämt. Hoppas jag. :D
Dom bannar vi.
haha, ok.
men dom som inte handlar i shoppen och heller inget säger, vad händer med dessa hycklare?
:confused:
Ett skämt dårå.
Ibland skojar jag till det lite. :)
King Grub
2006-01-14, 22:48
Ett skämt dårå.
Ibland skojar jag till det lite. :)
Jag förstod nästan det, så jag lade till en edit. Skämt och ironi går inte hem - vet du inte att man blir korkad av styrketräning? *slap*
Så du tycker att vi skall skippa alla regler för att få in fler medlemmar som kan köpa mer kosttillskott i shoppen?
Nej. Var skrev jag något sådant?
Då ska vi klargöra ett par saker:
*Krampus ifrågasätter INTE länkningsregeln. Den är tydlig.
*Krampus ifrågasätter beteenden av enskillda moderatorer och deras syfte.
Det torde vara helt självklart med så enkel Svenska.
Om du tänker på Lillgrabben precis så är det redan tydligt utrett tycker jag.
Är det mig du har problem med så går det bra med klartext.
Är det någon annan moderator så rekomenderar jag PM eller liknande.
Vad är problemet, han förtjänade en varning. Lillgrabben hade förbisende och ser sedan forumets regler hånas av förövaren och väljer att inte ha förbiseende.
Spottar du på en polis som väljer att inte bura in dig för att du pissat på hans bil och förväntar dig att han ska le vackert?
Jag ser inte problemet.
King Grub
2006-01-14, 22:52
Jag känner, ärligt, inte till någon moderator som ignorerar reglerna för egen vinnings skull eller när det passar. Självklart gör man misstag då och då, konstigt vore det annars, men jag särbehandlar definitivt inte inlägg beroende på vem som skrivit dom, och det hoppas jag ingen annan gör heller.
Vad är problemet, han förtjänade en varning. Lillgrabben hade förbisende och ser sedan forumets regler hånas av förövaren och väljer att inte ha förbiseende.
Spottar du på en polis som väljer att inte bura in dig för att du pissat på hans bil och förväntar dig att han ska le vackert?
Jag ser inte problemet.
Problemt är er taskiga attyid mot er "arbetsgivare". Argumet varför står i tidagare inlägg.
Verkar som om vissa av er har otrolig svårt att ta kritik, även om den är konstruktiv?
melancoolio
2006-01-14, 22:54
Jag godtog varningen så jag fattar inte heller vad som är problemet?
Klart det finns tillfällen moderatorerna har gjort en del korkade saker, men det har ju de flesta medlemmar och de är ju inte direkt anställda proffs. Det är även rätt svårt att moderera ett sådant stort forum en längre tid utan man blir lite cynisk kan jag tro. Men så länge det inte är något riktigt allvarligt så är det väl lika bra att blunda för små felsteg eftersom att gnälla inte gör något.
Nu pratade jag inte om Lillgrabben, det var helt rätt gjort.
Jag känner, ärligt, inte till någon moderator som ignorerar reglerna för egen vinnings skull eller när det passar. Självklart gör man misstag då och då, konstigt vore det annars, men jag särbehandlar definitivt inte inlägg beroende på vem som skrivit dom, och det hoppas jag ingen annan gör heller.
Låter vettigt. :)
Allt prat om att stället är vinstdrivande företag osv, vem äger kolozzeum? enskild person? ett företag?
E väl den där fairing, hört att han alltid tar extra ost på pizzan med så inte e han fattig heller *grr*
Som sagt tidigare: Fixa ett forum som inte kostar skjortan att driva så kan sådana så behöver bagateller som länkning aldrig ens komma upp. :thumbup:
Jag godtog varningen så jag fattar inte heller vad som är problemet?
Gott.
Problemt är er taskiga attyid mot er "arbetsgivare". Argumet varför står i tidagare inlägg.
Verkar som om vissa av er har otrolig svårt att ta kritik, även om den är konstruktiv?
Vilken "arbetgivare" menar du att vi har en taskig attityd mot? Den enda jag ser som har en taskig attityd just nu är du. Vaknat på fel sida idag?
*kissass* *kissass* *kissass* *kissass*
melancoolio
2006-01-14, 23:11
Som sagt tidigare: Fixa ett forum som inte kostar skjortan att driva så kan sådana så behöver bagateller som länkning aldrig ens komma upp. :thumbup:
Konkurrensen försvinner ju inte bara för att dom inte tillåter länkning! Det är mer så jag ser det!
Konkurrensen minskar ju inte bara för att dom inte tillåter länkning! Det är mer så jag ser det!
Vi hittar iofs inte på reglerna bara för vårt höga nöjes skull heller.
melancoolio
2006-01-14, 23:12
Vi hittar iofs inte på reglerna bara för vårt höga nöjes skull heller.
Det tror jag inte heller, länkningen var fel av mig men den innehöll bara information. Men nu är länken borta :D
Gott.
Vilken "arbetgivare" menar du att vi har en taskig attityd mot? Den enda jag ser som har en taskig attityd just nu är du. Vaknat på fel sida idag?
Nej inte alls, men jag börjar nog få nu..
Seriöst så får du läsa tidigare inlägg om du vill ge dig in i debatten.
Känns som om man får sitta och förklara för barn för katten.
Banna/varna oliktänkande och ni skapar en pissig stämmning, bara för att ni inte klarar av att argumentera för era handlingar. Det är inte första gången det hotas tufft för att ngn ifrågasatt regler. Man måste kunna argumentera bättre än "Hållkäftenförfan, utomdetintepassarförfan, jävlalekstuga!!!!!" om någon ifrågasätter en aktion (jag ska banna dig för att du sa imot..).
Ett forum som styrs av sådanna moderatorer vill iaf jag inte handla på. De som gör sådant sabbar för den som driver forumet. Din "arbetsgivare".
hangatyr
2006-01-14, 23:16
Frågor på det?
ja,d et är ju självklart. vad som inte är lika självklart är hur de regler som "Pappa Kollo" har definierat ska tolkas. de regler som finns uppsatta hålls ju inte efter särskilt konsekvent av moderatorerna. där ligger problemet för mig: jag följer gärna de regler som finns, förutsatt att de som är satta att upprätthålla reglerna är konsekventa.
Nej inte alls, men jag börjar nog få nu..
Seriöst så får du läsa tidigare inlägg om du vill ge dig in i debatten.
Känns som om man får sitta och förklara för barn för katten.
Banna/varna oliktänkande och ni skapar en pissig stämmning, bara för att ni inte klarar av att argumentera för era handlingar. Det är inte första gången det hotas tufft för att ngn ifrågasatt regler. Man måste kunna argumentera bättre än "Hållkäftenförfan, utomdetintepassarförfan, jävlalekstuga!!!!!" om någon ifrågasätter en aktion (jag ska banna dig för att du sa imot..).
Ett forum som styrs av sådanna moderatorer vill iaf jag inte handla på. De som gör sådant sabbar för den som driver forumet. Din "arbetsgivare".
Jag har har läst hela tråden, tack så mycket.
Du tycker att du får sitta och förklar för barn?
Allvarligt talat känns det som om du är en obstinat fjortis just nu så jag tror att åsikter varierar.
Jag ser inte att de moderatorer du beskriver existerar här, du kanske skriver på fel forum?
Jag har har läst hela tråden, tack så mycket.
Du tycker att du får sitta och förklar för barn?
Allvarligt talat känns det som om du är en obstinat fjortis just nu så jag tror att åsikter varierar.
Jag ser inte att de moderatorer du beskriver existerar här, du kanske skriver på fel forum?
Var det ett personangrepp? Isf bröt du precis imot reglerna och jag tycker du ska ha en varning.....
Jag tror att jag låter argare än vad jag är men eftersom du väljer att kalla mig fjortis så får jag väll förklara mig ytterligare.
Skulle du gå tillbaka till ditt lokala ICA och handla gång på gång om personlaen var otrevlig imot dig?
För personalen spelar det ju mindre roll om du kommer tillbaka, det får ut sin lön iaf, men för ägaren är det av stor betydelse.
Var det ett personangrepp? Isf bröt du precis imot reglerna och jag tycker du ska ha en varning.....
Knappast mer än att "sitta och förklara för barn". Alvarligt talat vad är det med dig ikväll?
Jag tror att jag låter argare än vad jag är men eftersom du väljer att kalla mig fjortis så får jag väll förklara mig ytterligare.
Bra.
Skulle du gå tillbaka till ditt lokala ICA och handla gång på gång om personlaen var otrevlig imot dig?
Nej.
För personalen spelar det ju mindre roll om du kommer tillbaka, det får ut sin lön iaf, men för ägaren är det av stor betydelse.
Du är på det klara med att DU inte representerar ägaren här va?
Nåväl, jag håller helt med dig på att varje ban nog är en potentiell eller reell kund som går förlorad. Men om en olämplig individ får härja fritt kan det kosta fler kunder och därför offrar man dennes potentiella affärer för det stora hela.
Det trodde jag var uppenbart, modererande är för att hålla forumet så pass trevligt som möjligt.
Men om du snattade då? Eller gjorde något annat i affären som inte var tillåtet. Hur skall personalen reagera då? Glatt? Släppa in dig igen nästa gång du kommer och skall snatta?
Nej, det finns inte olika regler för olika användare. Däremot är det helt uppenbart så att vissa begripit var nivån ligger, och därför klarar de sig, medan andra aldrig verkar lära sig och därför får trådar borttagna.
allan
Bullshit.
Metal_boy_
2006-01-14, 23:36
inne på 5:e nicket nu ellrr? :D
Absolut inte. Jag har varit nära en varning flera gånger. Som dom har sagt så har jag ingen iaf. Dessutom så vet både Allan och Jorgen att forumet behöver mig. Kolozzeum skulle inte kännas helt utan mig liksom och det skulle vara svårt att ersätta mig om så 1000 medlemmar till reggade sig :D
På ett eller annat sätt så tror jag att alla håller med om det sista ;D
Bullshit.
Edit: (ja nu blev det ju tyvärr att peka på vissa användare) Du kan aldrig inbilla mig att samma regler gäller för mig (dvs. den "lille postaren m.fl.") som för Jense, pirhana, Helena B. etc etc... ska jag fortsätta? Att säga nått sånt vore ju att kasta det Mount everest i det minsta glashuset som finns.
Please, försööök åtminstone att vara konsekvent.
Bullshit.
Iofs ingår det alltid att man själv ska känna av var ribban ligger lite när man kommer in i en ny grupp oavsett situation.
Du är på det klara med att DU inte representerar ägaren här va?
Nåväl, jag håller helt med dig på att varje ban nog är en potentiell eller reell kund som går förlorad. Men om en olämplig individ får härja fritt kan det kosta fler kunder och därför offrar man dennes potentiella affärer för det stora hela.
Det trodde jag var uppenbart, modererande är för att hålla forumet så pass trevligt som möjligt.
Ditt sätt att reagera visar ju att jag hade rätt i det jag skrev tidigare.
Härja fritt har det aldrig handlat om. Att avskaffa alla regler har det aldrig handlat om. Det handlar om att sådana som DU inte klarar av att beslut kritiseras sakligt och svarar med personangrepp och förlöjligande.
Så om du vill berättiga din stil med att det skulle göra forumet trevligt gör du just raka motsattsen just nu.
Efter som försäljningen ALLTID tas upp som ett argument för moderator-aktioner, så tror jag inte att du fattar hur mycket du skadar densamma just nu för de som sitter och läser det du skriver. Reggade som oreggade.
Please, försööök åtminstone att vara konsekvent.
Är att vara knsekvent det absolut viktigaste tror du?
Überbiffen
2006-01-14, 23:48
Vad kommer den här tråden att leda till.. allt som sägs/skrivs.. egentligen ? :)
Ditt sätt att reagera visar ju att jag hade rätt i det jag skrev tidigare.
Kan inte se att jag banat dig ännu?
Om du inte klarar av svar på tal så skriv inte.
Härja fritt har det aldrig handlat om. Att avskaffa alla regler har det aldrig handlat om. Det handlar om att sådana som DU inte klarar av att beslut kritiseras sakligt och svarar med personangrepp och förlöjligande.
Så om du vill berättiga din stil med att det skulle göra forumet trevligt gör du just raka motsattsen just nu.
Du använder personangrepp och förlöjligande samt att du är osaklig. Så jag ser inte vad du har att komma med.
Efter som försäljningen ALLTID tas upp som ett argument för moderator-aktioner, så tror jag inte att du fattar hur mycket du skadar densamma just nu för de som sitter och läser det du skriver. Reggade som oreggade.
Nja men du skadar den nog då du målar upp en verklighet som inte finns.
Krampus har en poäng med personangreppen. Det är ju tyvärr hyfsat vanligt bland en del moderatorer. Sedan att jag inte är bättre är en annan sak.
Dock kanske vore det bra att ha ett litet privat snack mellan moderatorerna så det blir en gemensam ribba som sätts.
Kan inte se att jag banat dig ännu?
Du använder personangrepp och förlöjligande samt att du är osaklig. Så jag ser inte vad du har att komma med.
Han är inte moderator, klarar man inte av att vara en moderator så skall man inte vara det. Om en moderator kör med personangrepp så visar ju det att det är ok. Så enkelt är det.
Sedan på din andra fråga, ja att moderatorerna är konsekventa är en av de viktigaste sakerna.
Dock kanske vore det bra att ha ett litet privat snack mellan moderatorerna så det blir en gemensam ribba som sätts.
Det har vi hela tiden. Vi diskuterar var ribban skall läggas konstant.
Han är inte moderator, klarar man inte av att vara en moderator så skall man inte vara det. Om en moderator kör med personangrepp så visar ju det att det är ok. Så enkelt är det.
HAHA ska vi banna för minsta lilla då istället för att ge svar på tal tycker du?
Sedan på din andra fråga, ja att moderatorerna är konsekventa är en av de viktigaste sakerna.
Det är viktigt men inte viktigast imo.
[QUOTE=Grahn]Kan inte se att jag banat dig ännu?
Men du svarar ju osakligt och angripande, som en som inte har argument? Du har fortfarande inte svarat på ngn av sakfrågorna (vilket andra har gjort dock.)
Nu är vi där igen - Du ska hota med att banna mig för att jag inte tycker som du.
Jag har inte begått något regelbrott, men banna du och gör bort dig själv ännu mer inför hela kolozzeum.
Du använder personangrepp och förlöjligande samt att du är osaklig. Så jag ser inte vad du har att komma med. *whatever* Den som sa det han va det...
Inläggen finns ju kvar, så det är bara för var och en att läsa själv och ta ställning.
Personligen skulle jag aldrig argumentera om jag inte hade fakta att backa upp med....
Vad kommer den här tråden att leda till.. allt som sägs/skrivs.. egentligen ? :)
Att på det här forumet tillåter moderatorerna att man tjafsar om så uppenbart enkla saker som att folks ka läsa reglerna. Och ja, det finns olika toleransnivåer för folk - det finns en för de som följer reglerna och en annan för de som bryter mot dem.
Jag är konsekvent. Anser jag och mina fellow moderators. Om sedan en eller annan medlem känner sig trampad på tårna får man leva med det.
Kolo's moderatorer är numera exportvara till andra forum. Vilket torde betyda något.
Baha - du har helt uppenbart något mot Fairing's och Kolozzeum som shop. ta det med Lasse i ett PM i såna fall istället för att snacka skit om det. Det är en grej som i varje fall jag har svårt att tycka skulle vara tillåtet.
Krampus - kostnaden för forumet är avhängigt trafiken. Du kan slå dig i backen på att det letas billigare server, men det faller på den hysteriska trafiken. Så stor trafikmängd som Kolo producerar kostar mycket pengar, och det enda sättet vi kan få in pengar på är genom shoppen. Varför ge bort kunderna?
Det enda stället som gjorde det var Exhale, och hur bra gick det?
allan
Men om du snattade då? Eller gjorde något annat i affären som inte var tillåtet. Hur skall personalen reagera då? Glatt? Släppa in dig igen nästa gång du kommer och skall snatta?
Jag förstår vad du menar.
Men igen: Ingen har talat om att någon skulle få hjära fritt och göra som den vill. Inte alls! Du, Lillgrabben och Grubb har alla svarat bra på det jag reagerade imot. Vad Grahn håller på med har jag inte en aning om...
Men du svarar ju osakligt och angripande, som en som inte har argument? Du har fortfarande inte svarat på ngn av sakfrågorna (vilket andra har gjort dock.)
Sakfrågorna som var att vi bannar folk ibland och att de är potentiella kunder tyckte jag mig ha svarat på.
Nu är vi där igen - Du ska hota med att banna mig för att jag inte tycker som du.
Jag har inte begått något regelbrott, men banna du och gör bort dig själv ännu mer inför hela kolozzeum.
Allvarligt talat hur står det till, du anklagar oss för att svinga ban klubban fritt bland oönskade och när jag påpekar att du denna argumenation till trots inte är bannad så säger du att jag hotar dig? Fan e det med dig?
*whatever* Den som sa det han va det...
Öhhhh ooookeeeejj.....
Inläggen finns ju kvar, så det är bara för var och en att läsa själv och ta ställning.
Personligen skulle jag aldrig argumentera om jag inte hade fakta att backa upp med....
Det låter ju tryggt, du sitter alltså med obestridliga fakta i ryggen nu?
Krampus - kostnaden för forumet är avhängigt trafiken. Du kan slå dig i backen på att det letas billigare server, men det faller på den hysteriska trafiken. Så stor trafikmängd som Kolo producerar kostar mycket pengar, och det enda sättet vi kan få in pengar på är genom shoppen. Varför ge bort kunderna?
Det enda stället som gjorde det var Exhale, och hur bra gick det?
allan
Jag tror att folk anväder nätet och söker efter det billigaste alternativet...
Jag tror inte länkningen skadar ngt nämnvärt, men jag förstår klart regeln och accepterar den.
HAHA ska vi banna för minsta lilla då istället för att ge svar på tal tycker du?
Det är viktigt men inte viktigast imo.
En annan moderator har sagt att ALLA personangrepp är förbjudna. Jag säger inte att ni skall banna, jag säger att ni skall vara konsekventa. Vart går gränsen?
Får man kalla andra idioter? Får man säga att en annan preppar? Får man skapa en tråd som går ut på att ett visst fenomen är bögigt. Får man säga att ett visst fenomen är blattigt?
Jag gillar en miljö där man kan diskutera mycket utan det blir för stelt och styrt med regler så jag har inget emot ovanstående, men bara ni är konsekventa.
En annan moderator har sagt att ALLA personangrepp är förbjudna. Jag säger inte att ni skall banna, jag säger att ni skall vara konsekventa. Vart går gränsen?
Bedömningsfråga givetvis, som så mycket annat. I regel gäller att ger man sig in i leken.....
Får man kalla andra idioter? Får man säga att en annan preppar? Får man skapa en tråd som går ut på att ett visst fenomen är bögigt. Får man säga att ett visst fenomen är blattigt?
Får man fråga varför du tror att vi ska skriva en 200kgs lagbok för forumet?
Jag gillar en miljö där man kan diskutera mycket utan det blir för stelt och styrt med regler så jag har inget emot ovanstående, men bara ni är konsekventa.
Det gör jag med, konsekvens är ofta bra men det kan även vara en belastning.
Det är såklart en bedömningsfråga från fall till fall. Alternativet är att skriva regler som är några hundra sidor långa och det skulle fortfarande inte bli bra.
Edit: Grahn, du tror du är så snabb va
Edit: Grahn, du tror du är så snabb va
:D
Nej för tillfället mest trött och förvirrad vilket knapapst gör mig snabb.
Sakfrågorna som var att vi bannar folk ibland och att de är potentiella kunder tyckte jag mig ha svarat på.
Ok. Jag ser det mer som om du är intresserad av mitt humör för tillfället, men då får jag gå tillbaka och kolla...
Allvarligt talat hur står det till, du anklagar oss för att svinga ban klubban fritt bland oönskade och när jag påpekar att du denna argumenation till trots inte är bannad så säger du att jag hotar dig? Fan e det med dig? Va fan e det med dig? Varför ska du banna mig? Det är bara att gå tillbka så ser du att melancoolio ikväll fick en varning - Själva grunden för den här debatten. Du tycks tro försvarar mig själv här? Jag har inget att tjäna på detta personligen. Helt åt andra hållet är jag faktiskt mån om att det går bra för shopen så att forumet kan vara kvar.
Det låter ju tryggt, du sitter alltså med obestridliga fakta i ryggen nu?
Fakta som är grund för min argumentation.
Om du vill fortsätta debatten tycker jag att du ska göra det sakligt.
Bedömningsfråga givetvis, som så mycket annat. I regel gäller att ger man sig in i leken.....
Jo, det är ju ganska ologiskt och jag tvekar att andra moderatorer skulle gett samma svar. Jag har själv inga problem med det, jag har blivit kallad en del saker av moderatorer men då har jag oftast varit rätt bitchig själv. Men det finns instanser där andra personer som inte är lika bitchiga fått utstå saker från några moderatorer.
Får man fråga varför du tror att vi ska skriva en 200kgs lagbok för forumet?
Sade jag det? Ni har en regel där det står att INGA personangrepp är tillåtna. Är det då tillåtet att kalla någon en idiot, det var ingen svår fråga.
Det gör jag med, konsekvens är ofta bra men det kan även vara en belastning.
Nej, konsekvens när det gäller detta är enbart bra. Om vi drar en överdriven parallel till lagarna så måste de och polisen vara konsekventa.
Sade jag det? Ni har en regel där det står att INGA personangrepp är tillåtna. Är det då tillåtet att kalla någon en idiot, det var ingen svår fråga.
Bara om han inte är en idiot, för då tar han inte åt sig :D
Kebab-Arne
2006-01-15, 00:18
Allmän fråga angående personangrepp. Vi säger att det finns en tråd där en osäker ny medlem ställer en fråga eller liknande och möts av hån från en känd forum medlem. Detta beteende har förekommit ett antal gånger här på forumet. Har ofta kännt för att trycka på rapportera knappen, även om det inte direkt är personangrepp så kan det vara en jävligt taskig attityd som genomsyrar inläggen. Skulle jag få bestämma vore det varning/ban på det. Men vet inte vad ni tycker...?
En annan sak är såklart en lång diskussion där stämningen byggs upp med tiden. "Ger man sig in i leken..." ska såklart råda.
Jo, det är ju ganska ologiskt och jag tvekar att andra moderatorer skulle gett samma svar. Jag har själv inga problem med det, jag har blivit kallad en del saker av moderatorer men då har jag oftast varit rätt bitchig själv. Men det finns instanser där andra personer som inte är lika bitchiga fått utstå saker från några moderatorer.
Tja vi är inte samma individer. Jag försöker svara ärligt.
Svaret att det är en bedömningsfråga och att ett komplicerat regelverk för att täcka alla eventualliteter inte är ett alternativ var rätt fullständigt tyckte jag.
Nej, konsekvens när det gäller detta är enbart bra. Om vi drar en överdriven parallel till lagarna så måste de och polisen vara konsekventa.
Tja lagen försöker vara konsekvent men allt är ändå en bedömningsfråga. Du får sluta tänka i svart och vitt och dessutom tänka på att vi är människor inte datorer.
Om vi drar en överdriven parallel till lagarna så måste de och polisen vara konsekventa.
Men det är de inte. Varje fall ska bedömas separat. Vissa kommer alltid att ha lägre förtroende än andra. Vissa medlemmar har - utifrån okunskap eller ren dumhet - hamnat på de misstänktas lista. De behandlas hårt. Vi ska hinna kika genom tusentals poster på en vecka och i varje fall min tid och tolerans har krympt avsevärt på sistone.
Ett jävligt enkelt sätt att motverka detta är att läsa reglerna, och begripa dem. Nästa idiot som postar en snuffmovie eller en bilder på en anal våldtäkt med en stor smiley över bilden har sänkt ribban för resten av forumets medlemmar. Det är inte moderatorerna som gör det.
allan
Allmän fråga angående personangrepp. Vi säger att det finns en tråd där en osäker ny medlem ställer en fråga eller liknande och möts av hån från en känd forum medlem. Detta beteende har förekommit ett antal gånger här på forumet. Har ofta kännt för att trycka på rapportera knappen, även om det inte direkt är personangrepp så kan det vara en jävligt taskig attityd som genomsyrar inläggen. Skulle jag få bestämma vore det varning/ban på det. Men vet inte vad ni tycker...?
En annan sak är såklart en lång diskussion där stämningen byggs upp med tiden. "Ger man sig in i leken..." ska såklart råda.
ofta är det iofs frågot ang scheman osv
frågor som helt hade försvunnit om de nya lärt sig söka och läsa regler.
Har ofta kännt för att trycka på rapportera knappen, även om det inte direkt är personangrepp så kan det vara en jävligt taskig attityd som genomsyrar inläggen.
Men tryck då. Jag personligen är oerhört irriterad på den stöddiga attityd vissa storpostare dras med. Och jag tar gärna itu med den också.
allan
Ok. Jag ser det mer som om du är intresserad av mitt humör för tillfället, men då får jag gå tillbaka och kolla...
Tja jag uttrycker min förvåning för vad du säger då jag inte är van att se dig skriva dylika saker. Förvånad då jag inte alls ogillat dig och plötsligt svingar du villt.
Va fan e det med dig? Varför ska du banna mig? Det är bara att gå tillbka så ser du att melancoolio ikväll fick en varning - Själva grunden för den här debatten. Du tycks tro försvarar mig själv här? Jag har inget att tjäna på detta personligen. Helt åt andra hållet är jag faktiskt mån om att det går bra för shopen så att forumet kan vara kvar.
Melancoolio fick en varning som han inte själv bestrider, du däremot går smått bärsärk av någon anledning ur min synvinkel. Resten har jag redan svarat på så gott jag kan, du får helt enkelt läsa det igen då du inte verkar riktigt tolka det på avsett sätt.
Jag personligen står ut med mer trams från de medlemmar jag vet producerar bra saker också. Så att det är skillnad på folk och folk är väl som i resten av verkligehten?
Men det är de inte. Varje fall ska bedömas separat. Vissa kommer alltid att ha lägre förtroende än andra. Vissa medlemmar har - utifrån okunskap eller ren dumhet - hamnat på de misstänktas lista. De behandlas hårt. Vi ska hinna kika genom tusentals poster på en vecka och i varje fall min tid och tolerans har krympt avsevärt på sistone.
Ett jävligt enkelt sätt att motverka detta är att läsa reglerna, och begripa dem. Nästa idiot som postar en snuffmovie eller en bilder på en anal våldtäkt med en stor smiley över bilden har sänkt ribban för resten av forumets medlemmar. Det är inte moderatorerna som gör det.
allan
Ja, jag säger inte att ni är för hårda eller liknande. Jag säger bara att reglerna tolkas olika av moderatorerna.
Tja jag uttrycker min förvåning för vad du säger då jag inte är van att se dig skriva dylika saker.
Melancoolio fick en varning som han inte själv bestrider, du däremot går smått bärsärk av någon anledning ur min synvinkel. Resten har jag redan svarat på så gott jag kan, du får helt enkelt läsa det igen då du inte verkar riktigt tolka det på avsett sätt.
Att du skriver berzerk bevisar ju igen att du inte har förstått...
Jag har SAKLIGT utryckt ett par funderingar tills någon klampade in och började kalla mig för obstinat fjortis....
Jag personligen står ut med mer trams från de medlemmar jag vet producerar bra saker också. Så att det är skillnad på folk och folk är väl som i resten av verkligehten?
klart det är.. jag tror personligen att jag skulle varit borta om jag inte svarade på greppfrågor i träningsforumet.
Men tryck då. Jag personligen är oerhört irriterad på den stöddiga attityd vissa storpostare dras med. Och jag tar gärna itu med den också.
allan
menar du mig så vill jag gärna att du skickar ett pm så kan vi ta itu med det där
Att du skriver berzerk bevisar ju igen att du inte har förstått...
Jag har SAKLIGT utryckt ett par funderingar tills någon klampade in och började kalla mig för obstinat fjortis....
Ja det verkar vara ett kommunikationsproblem här onekligen.
Kebab-Arne
2006-01-15, 00:28
ofta är det iofs frågot ang scheman osv
frågor som helt hade försvunnit om de nya lärt sig söka och läsa regler.
Jo, blir lite störande när nybörjare nr 598 kommer in och frågar om grunderna inom kost och kosttillskott för femtielfte gången. Fast man kan man ju hålla käft om man inte orkar hjälpa. Å andra sidan har vi alla varit nybörjare en gång...
Allan: :thumbup:
Metal_boy_
2006-01-15, 00:29
klart det är.. jag tror personligen att jag skulle varit borta om jag inte svarade på greppfrågor i träningsforumet.
Precis. Som jag ju också, svarar på många frågor i panikforumet(har ni inte sett den avdelningen??) och kommer med många olika andningsmetoder i brun kasse.
Jo, blir lite störande när nybörjare nr 598 kommer in och frågar om grunderna inom kost och kosttillskott för femtielfte gången. Fast man kan man ju hålla käft om man inte orkar hjälpa. Å andra sidan har vi alla varit nybörjare en gång...
Orkar själv sällan svara numera iofs, men utan nybörjarfrågor skulle många av de mer seriösa forumen faktiskt tystna rätt ordentligt.
Allan: :thumbup:
givetvis ska man inte håna dom för det. men en tillsägelse från gemene man kan va på sin plats
Precis. Som jag ju också, svarar på många frågor i panikforumet(har ni inte sett den avdelningen??) och kommer med många olika andningsmetoder i brun kasse.
Du är kvar för att vi alla vill se bilder på dig deffad, sen ryker du direkt :D
Orkar själv sällan svara numera iofs, men utan nybörjarfrågor skulle många av de mer seriösa forumen faktiskt tystna rätt ordentligt.
Det är ju ganska intressant.
Tycker du då att du tillför forumet något?
Obs! - Jag anklagar inte dig nu!
Det är ju ganska intressant.
Tycker du då att du tillför forumet något?
Obs! - Jag anklagar inte dig nu!
Låter iofs som det, ja det hoppas jag.
Iofs sätts det inga krav på någon att tillföra forumet något. Det är inte ett kollektiv med prestationskrav om det är något sånt du är ute efter.
Låter iofs som det, ja det hoppas jag.
Iofs sätts det inga krav på någon att tillföra forumet något. Det är inte ett kollektiv med prestationskrav om det är något sånt du är ute efter.
Moderatorspam skilljer sig från medlemsspam mao....
klart det gör, vem bannar en moderator?
Vart har vi spammat? Allvarligt talat Krampus nu får du skärpa dig lite.
Metal_boy_
2006-01-15, 00:36
Du är kvar för att vi alla vill se bilder på dig deffad, sen ryker du direkt :D
Alla vet att det inte kommer ske, så isf hade jag varit bannad för länge sen :D
Report-funktionen finns där för att den ska användas.. risken att den missbrukas finns såklart, men än har det inte hänt. Så rapportera om du/ni anser att det är värt att rapportera, attitydproblem är sådant som vi mods har svårt att snappa upp alltid då det ofta handlar om nyans, långa inlägg/trådar och diffusa övertramp. Men vi välkomnar all hjälp vi kan få i att se till att alla ska kunna komma in och trivas här på Kollo. :thumbup:
Ang. ribban på olika medlemmar så är det självklart så att överträdelser till viss del graderas lägre då de, i vissa fall, står för en väldigt liten del av den personens inläggstyngd - de inlägg som bidrar med något väger alltså över kraftigt - vilket ger användaren ett visst utrymme att tex spamma etc. Dock lyder de under samma granskning när det gäller grövre regelbrott.
Detta är något jag och flera andra av modsen förklarat gång på gång tidigare och är imo rätt självklart, jag ser inget felaktigt i det agerandet.
Ang policyfrågor så håller vi moderatorer sinsemellan en löpande diskussion om just policy, gränsdragningar samt agerande.. precis som man kan förvänta sig när ett gäng själar av olika bakgrund, värderingar samt åsikter ska bestämma sig om en gemensam linje alltså. :D
internethjälten
2006-01-15, 00:49
Såg på en tidigare sida i denna tråden att det stod
att trafikmängden kostar enorma summor pengar.
Kan man få en siffra vad forumet kostar per månad ?
/nicke
Krampus, jag rekommenderar Ignore - en lugnande medicin från mig till dig. Tar bort den svåraste terpentinallergin.
Krampus, jag rekommenderar Ignore - en lugnande medicin från mig till dig. Tar bort den svåraste terpentinallergin.
Det är ok. :)
Va fan e det med dig? Varför ska du banna mig? Det är bara att gå tillbka så ser du att melancoolio ikväll fick en varning - Själva grunden för den här debatten. Du tycks tro försvarar mig själv här? Jag har inget att tjäna på detta personligen. Helt åt andra hållet är jag faktiskt mån om att det går bra för shopen så att forumet kan vara kvar.
Men för helvete, Krampus, vad är det med DIG? Vad är poängen med att fortsätta tjafsa med Grahn om Lillgrabbens (riktiga) hantering av Melancoolios (erkända) övertramp, ett mellanhavande som klarades ut på sidan fyra eller något och som förklarats med all önskvärd tydlighet av flera moderatorer redan? Du har ju bekräftat att du förstått vari det hela hade sin upprinnelse, så det är svårt att inte undra vad du vill åstadkomma (om det inte är endast att skapa en "underhållande" tråd så här på lördagkvällen)? Och var har egentligen någon hotat att banna dig? Nog för att jag är närsynt, men det måste sannerligen ha varit med mycket små bokstäver. Gå och lägg dig istället för att agera självmordsbombare. ;)
Kolozzeum skulle inte kännas helt utan mig liksom och det skulle vara svårt att ersätta mig om så 1000 medlemmar till reggade sig
På ett eller annat sätt så tror jag att alla håller med om det sista ;D
Ja, jag vet då inte alltför många medlemmar som lagt ut bilder på sig själva liggande på en matta iförda BH (inte ens av de som även till vardags bär den sortens plagg), så det kan nog ligga något i det. :D
Angående det här med folk som känner sig tvungna att svara på nybörjares, enligt dem, "störiga" och "irriterande" nybörjarfrågor med dryga kommentarer händer det ju att man undrar om det är samma personer som doppade sjuornas huvuden i toaletten när de själva gick i nionde klass med motiveringen "när vi gick i sjuan fick vi minsann ta en massa skit från de som gick i nian DÅ, så nu skall vi minsann ge tillbaka ..." Om man nu tycker att nybörjarstackaren i fråga begår ett så oerhört övergrepp när denne bestjäl den "erfarne" medlemmen på hans dyrbara tid genom att skriva "irriterande" frågor - hur orkar man då slösa ÄNNU mer tid på att skriva ett översittaraktigt svar ...? Det är ju heller inte så att det är de forummedlemmar som sitter inne med den absolut största kunskapen eller varit allra längst i branschen som stör sig mest på de "störiga nybörjarfrågorna" vad jag hittills kunnat se.
Om det var du som tog bort mitt sista inlägg här Grahn så har du precis visat att du är totalt oförmögen att överhuvudtaget ta någon form av kritik alls..
Det var fan i mej det sämsta jag varit med om!
Det finns inga dumma frågor heter det ju.
Orkar man inte med "dumma frågor" kan man ju skippa de trådarna, de är inte så svåra att känna igen.
Om det var du som tog bort mitt sista inlägg här Grahn så har du precis visat att du är totalt oförmögen att överhuvudtaget ta någon form av kritik alls..
Jag har inte tagit bort ngt, dock behöver jag inte försvara mig inför dig.
Ta nu och skärp till dig som jag redan bett dig om.
[QUOTE=Tolkia]Men för helvete, Krampus, vad är det med DIG? Vad är poängen med att fortsätta tjafsa med Grahn om Lillgrabbens (riktiga) hantering av Melancoolios (erkända) övertramp, ett mellanhavande som klarades ut på sidan fyra eller något och som förklarats med all önskvärd tydlighet av flera moderatorer redan? Du har ju bekräftat att du förstått vari det hela hade sin upprinnelse, så det är svårt att inte undra vad du vill åstadkomma (om det inte är endast att skapa en "underhållande" tråd så här på lördagkvällen)? Och var har egentligen någon hotat att banna dig? Nog för att jag är närsynt, men det måste sannerligen ha varit med mycket små bokstäver. Gå och lägg dig istället för att agera självmordsbombare. ;)
QUOTE]
Varför ska jag ignorera honom när han hoppar på mig tycker du?
Ärligt talat börjar ditt lismande för moderatorerna i kombination med ditt bättrevetande moderskomplex bli lite väl påträngande nu...
Jag har inte tagit bort ngt, dock behöver jag inte försvara mig inför dig.
Ta nu och skärp till dig som jag redan bett dig om.
Om du vågar dig ner på Frescati kl 16 i morgon kan vi fortsätta disskusionen där.
Du har makt här som gör det fördelaktigt för dig härinne.
Det var jag som gjorde det. Och du vet varför - eftersom jag skickade ett pm till dig 20 sekunder efter jag gjorde det.. och du vet också att jag har rätt.
Så säg förlåt nu. :)
Om du vågar dig ner på Frescati kl 16 i morgon kan vi fortsätta disskusionen där.
Du har makt här som gör det fördelaktigt för dig härinne.
Ska jag tolka det som ett hot? Är du helt vansinnig?
nä han skriver varför direkt efter det som kan tolaks som hot om det är skirvet ensamt..
tycker folk överreagerar till höger och vänster..
Skärp er nu för fan. Sluta skriv båda två innan nån gör bort sig.
Och så undrar en del varför vi får lov att ta bort trådar.. *rolleyes*
Det var jag som gjorde det. Och du vet varför - eftersom jag skickade ett pm till dig 20 sekunder efter jag gjorde det.. och du vet också att jag har rätt.
Så säg förlåt nu. :)
Ok då omformulerar jag mitt inlägg istället:
Om jag inte hade kännt flera som är inblandade i Kolozzeums affärsverksamhet hade jag valt bort att handla något härifrån pga av Grahns uppträdande. Utan att tevka. Hade detta varit en annan kosttillskottförsäljare hade jag dessutom låtit ägaren få veta vad som föregick.
FlexOnline
2006-01-15, 01:31
Vi har över tietusen medlemmar och bara lite över 3,000 visningar på tråden om forumregler. Marsch iväg och läs. Och begrip. Vi är less på att banna folk bara för att de inte orkar läsa vad som gäller på Kolozzeum.
Är man tveksam till om en tråd passar här eller inte finns det en bra regel - då passar den inte. Punkt. Och FATTA det!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=6018
allan
När kommer boken???
Varför tar du precis allt som ett angrepp alltså....?
Kom ner om du vill prata i person där du inte kan ta bort andras inlägg eller redigera dina egna i efterhand..
Jag ska INTE slå dig och förhoppningsvis inte du mig... ;)
Varför tar du precis allt som ett angrepp alltså....?
Kom ner om du vill prata i person där du inte kan ta bort andras inlägg eller redigera dina egna i efterhand..
Jag ska INTE slå dig och förhoppningsvis inte du mig... ;)
Tja ordet "vågar" kombinerat med ett behov av att mötas irl för att reda ut saker brukar betyda bara en sak. Jag har inte editerat dina inlägg och editeringar av mina egna någon sekund efter de postats är inget onormalt då jag skriver slarvigt men fort.
Tja ordet "vågar" kombinerat med ett behov av att mötas irl för att reda ut saker brukar betyda bara en sak. Jag har inte editerat dina inlägg och editeringar av mina egna någon sekund efter de postats är inget onormalt då jag skriver slarvigt men fort.
Helt ok. :)
Varför ska jag ignorera honom när han hoppar på mig tycker du?
Det säger jag inte att du skall göra. Men när jag går tillbaka och läser i tråden tycker jag att det verkar som om du började käfta ganska långt innan Grahn överhuvudtaget kom in på plan. Barrträdets inlägg är visserligen inte några under av hovsamhet de heller, men det klär dig inte att spela sårad oskuld i det här fallet.
Ärligt talat börjar ditt lismande för moderatorerna i kombination med ditt bättrevetande moderskomplex bli lite väl påträngande nu...
Jag är förkrossad. Tillintetgjord. :D
men det klär dig inte att spela sårad oskuld i det här fallet.
Fan också... :rolleyes:
Det säger jag inte att du skall göra. Men när jag går tillbaka och läser i tråden tycker jag att det verkar som om du började käfta ganska långt innan Grahn överhuvudtaget kom in på plan. Barrträdets inlägg är visserligen inte några under av hovsamhet de heller,
Jag är förkrossad. Tillintetgjord. :D
Käfta var ordet som vi ville undivka att framstå det som bara för att man disskuterar..
Aha - Så du vill rådå bot på mig genom att käfta med mig? Busted! *popcorn*
Herkulez
2006-01-15, 02:02
allanbring it on bitch!!
närå kul tråd, fattar inte hur vissa orkar tjaffsa man kan inte få helt perfekta moderatorer som är 100% rättvisa, isåfall skulle jag nog ha rykt för länge sen :em:
hej krampus =)
Tyvär måste vi nog banna dig Herkulez, Trance kan förklara för dig varför det var nödvändigt att vi är 100% konsekventa. :( so long buddy!
Herkulez
2006-01-15, 02:16
Tyvär måste vi nog banna dig Herkulez, Trance kan förklara för dig varför det var nödvändigt att vi är 100% konsekventa. :( so long buddy!
det var kul så länge det varade iaf, farväl grahn, see u when u get there =/
Käfta var ordet som vi ville undivka att framstå det som bara för att man diskuterar ...
Ähm ... så här i efterhand: Känns det som om ni lyckades bra ...? ;)
Grymmt bra, antingen mördar vi nu varandra eller blir bästa poolare i vanlig manlig relationsanda.
Utöver det är jag sårad Tolkia, jag har alltid upplevt mig själv som väldigt timid och hovsam. *cry*
Men seriöst Grahn, snart måste nog de andra moderatorerna ta ett snack med dig. Det funkar inte att en moderator är så provocerande och kör med sådana personangrepp.
Jag vill att ni skall vara konsekventa, så en moderator inte säger att det är strikt förbjudet att kalla någon en idiot och en annan moderator kallar en användare idiot. Är det så svårt att förstå? Hur kan du som moderator säga "Men han startade" och sedan gå till personangrepp(t.ex. mot krampus) i en tråd där man diskuterar just reglerna för forumet.
Dags för dig att läsa på reglerna och vara ett föredöme eller gå ner och vara vanlig användare.
Mmmmnjaäe.
Känns lite som ett avbrutet samlag... Skitgött, men ändå inte pricken över I:et... Det skulle precis gå och så - Nähä....
Dock var tycker jag att var en bra tråd och endel redes faktiskt ut, kanske mest i början...
Vad tyckte du? Var det lika skönt för dig som det var för mig? (Max 50 ord!!).
Trance, lite självdistans och humor får du nog införskaffa.
Sen om vi vill ha input över hur vi ska moderera så är du nog rätt långt ner på listan över vilka vi tänker tillfråga.
Men seriöst Grahn, snart måste nog de andra moderatorerna ta ett snack med dig. Det funkar inte att en moderator är så provocerande och kör med sådana personangrepp.
Jag vill att ni skall vara konsekventa, så en moderator inte säger att det är strikt förbjudet att kalla någon en idiot och en annan moderator kallar en användare idiot. Är det så svårt att förstå? Hur kan du som moderator säga "Men han startade" och sedan gå till personangrepp(t.ex. mot krampus) i en tråd där man diskuterar just reglerna för forumet.
Dags för dig att läsa på reglerna och vara ett föredöme eller gå ner och vara vanlig användare.
Jag uppskattar att du försvarar mig, men det är ok nu.. Vi lägger ner.
Jag fick ett par stöd-pm som fick mig att känna att jag hade support...
Vissa kanske tycker att det var en massa tjaffs, men jag tror tråden kommer att forma lite av standarden i framtiden.
Som OBSTINAT FJORTIS ( :D ) vill jag dock vidhålla betydelsen av att man måste få yppa sina ståndpunkter, ÄVEN om de är forum- och moderatorkritiska.. ;)
Trance, lite självdistans och humor får du nog införskaffa.
Sen om vi vill ha input över hur vi ska moderera så är du nog rätt långt ner på listan över vilka vi tänker tillfråga.
Det var inte den posten det handlade om, det var bara att du vägrar förstå och det är inte första gången du tar till personangrepp utan att resonera först. Säger bara åt dig att skärpa dig, så enkelt är det.
Krampus, jag försvarade dig inte. ;) . Jag blev bara irriterad på Grahns sätt då det inte är första gången heller.
Men fffs. Vuxna människor. Skäms och inse att ni befinner er på ett internetforum. Förtydligande...internet är på låtsas.
Och alla som inte håller med mig kan suga Ogges lolliopop. :thumbup:
Tigerkotten
2006-01-15, 04:24
En sak jag tycker är rätt värdelöst är att trådar blir raderade, bara för ett FÅTAL personer gör idiotiska posts/länkar.
Vaddå kollektivbestraffning? Är det inte bättre att antingen ha texten kvar och skriva edit: SÅHÄRA FÅR MAN EJ SKRIVA, personen blev bannad pga detta.
Eller bara ta bort posten o ge personen ifråga en varning?
Och ang forumet kostar mycket pengar, kan man inte bara ta bort attach img saken? Lär vara den funktionen som gör att det kostar mycket, går att överleva utan den funktionen. Men visst är den kul att ha.
BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP
Det är bedrövligt och fegt av moderatorerna att inte ens våga svara på mitt inlägg. Att säga något annat vore att ljuga alla kollos medlemar rakt i ansiktet. Jag tycker det är bra att det skapas en debatt hurvida reglerna ska tolkas.
Och nu säger jag det igen: VARFÖR ska inlägg tolereras ur en annan synvinkel från er moderatorer från användare such as: Herkules, Pirahana, Helena B, Jense, Yankee etc etc etc ska jag fortsätta???????????????
BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP BUMP
Det är bedrövligt och fegt av moderatorerna att inte ens våga svara på mitt inlägg. Att säga något annat vore att ljuga alla kollos medlemar rakt i ansiktet. Jag tycker det är bra att det skapas en debatt hurvida reglerna ska tolkas.
Och nu säger jag det igen: VARFÖR ska inlägg tolereras ur en annan synvinkel från er moderatorer från användare such as: Herkules, Pirahana, Helena B, Jense, Yankee etc etc etc ska jag fortsätta???????????????
FÖR ATT VI TILLFÖR ANNAT ÄN BARA BS!
och vet reglerna, håller oss till reglerna, moderatorerna vet var dom har oss.
Tigerkotten
2006-01-15, 04:42
Bara acceptera läget helt enkelt :)
Man blir ju trots allt mera och mera vänner med vissa, om man skriver osv. Så flera posta så lär du ju känna folk bättre etc, och då kan det mildare behandling pga detta.
Så ett tips, CHIIIIIIIIIIILLA NER
FÖR ATT VI TILLFÖR ANNAT ÄN BARA BS!
och vet reglerna, håller oss till reglerna, moderatorerna vet var dom har oss.
Ja just det, återigen - SÅ FAN HELLER att DU/NI gör. Det gör mig mäkta irriterad att du/ni tror att ni skulle vara värd mer än någon annan här inne - uppenbarligen så tror du/ni att så är fallet.
Ni tillför säkert jättemycket när ni egentligen VILL, men det är ÄNDÅ vad du än säger en annan toleransnivå på dina/era inlägg än mina/alla-andras inlägg.
Och för att förtydliga, JAG har inga problem med det - men att propagera för att läsa reglerna för nya/gamla medlemmar ger fortfarande en missvisande bild om hur moderatorerna vill att man ska beté sig här inne.
Baha - du har helt uppenbart något mot Fairing's och Kolozzeum som shop. ta det med Lasse i ett PM i såna fall istället för att snacka skit om det. Det är en grej som i varje fall jag har svårt att tycka skulle vara tillåtet.
Eftersom Lasse finns på forumet kan väl den debatten föras i ljuset eller måste det alltid smusslas med obekväma saker?
Ja just det, återigen - SÅ FAN HELLER att DU/NI gör. Det gör mig mäkta irriterad att du/ni tror att ni skulle vara värd mer än någon annan här inne - uppenbarligen så tror du/ni att så är fallet.
Ni tillför säkert jättemycket när ni egentligen VILL, men det är ÄNDÅ vad du än säger en annan toleransnivå på dina/era inlägg än mina/alla-andras inlägg.
Och för att förtydliga, JAG har inga problem med det - men att propagera för att läsa reglerna för nya/gamla medlemmar ger fortfarande en missvisande bild om hur moderatorerna vill att man ska beté sig här inne.
Jag känner mig rentav tvingad att ge dig medhåll i flera av dina åsikter.
Jag har svarat dig. Sen att du uppenbarligen inte läser svaret får stå för dig.
Och du har visst problem med det. Du är ju upprörd. Det är nästan roande. Om inte oroande.
Men fffs. Vuxna människor. Skäms och inse att ni befinner er på ett internetforum. Förtydligande...internet är på låtsas.
Och alla som inte håller med mig kan suga Ogges lolliopop. :thumbup:
Håller med fullkomligt. Misstänker att den här tråden är bortom all räddning, kreativ är den knappast - men jag låter den ligga kvar en stund till (misstänker att den ryker sen) för att en del som skrev inatt ska få skämmas lite. För skämmas borde ni faktiskt göra. :/
Eftersom Lasse finns på forumet kan väl den debatten föras i ljuset eller måste det alltid smusslas med obekväma saker?
Smusslas med obekväma saker? Vad är det för skruvade konspirationsteorier ni sitter och tänker ut egentligen? Det här är ett diskussionsforum för träning.. inte en havererande rättsstat. Målet är att skapa ett klimat där diskussioner kan vara givande, roande och intressanta - inte att förnöja varje enstaka medlems törst efter rättvisa. Skulle vi vara stenhårda och helt konsekventa så skulle forumet gå under, en viss flexibilitet måste finnas inbyggd i alla kontrollsystem ffs.
Fan en del beter sig som om dom fått för mycket tillbaka på skatten för att sen ringa och skälla ut receptionisten på skattemyndigheterna.
Oj! Här sätter man sig att morgonsurfa lite och ser hur alla har slutit upp i en stor kramring. Mysigt värre. Var alla trötta och extra lättretade igår eller?
H.Emanuel
2006-01-15, 08:58
Intressant tråd. Man får tänka efter före innan man postar helt enkelt. Kommer att tänka på de skittrådar jag startat.
"Baha - du har helt uppenbart något mot Fairing's och Kolozzeum som shop. ta det med Lasse i ett PM i såna fall istället för att snacka skit om det. Det är en grej som i varje fall jag har svårt att tycka skulle vara tillåtet"
Oj, vad fick du det ifrån? Jag undrade ju bara, använder ju själv fairing och har inget emot vare sig hnm själv, hans tillskott eller hans shop.
Skulle även glädja mig om shopen blev som den var en gång i tiden eftersom man då handlade massor här. :)
Intressant tråd. Man får tänka efter före innan man postar helt enkelt.
Man kan ju alltid starta en "har du någonsin skrivit något du skäms över/ångrar?"-tråd i efterhand ... :D
J.Saarela
2006-01-15, 11:05
Jag skulle nog ha 10000+++post om inte moddarna gjorde sitt jobb å tog bort olämliga saker:)
Jag skulle nog ha 10000+++post om inte moddarna gjorde sitt jobb å tog bort olämliga saker:)
Yes P 4 L tackar dig för du drar ditt strå till stacken.
Jag undrar hur det kommer sig att den här tråden har över 600 views mer än forumreglerna? Varför är folk så ovilliga till att läsa reglerna? Jag har själv läst reglerna ett flertal gånger, fastän det dröjde ett bra tag innan man tog sig den tiden.
Kebab-Arne
2006-01-15, 12:10
Jag undrar hur det kommer sig att den här tråden har över 600 views mer än forumreglerna?
Antagligen pga den tråd har utvecklat sig till en intressant debattråd där man regelbundet går in och kollar vad som hänt. På det viset blir det ju höga views antal. ;)
Jag undrar hur det kommer sig att den här tråden har över 600 views mer än forumreglerna? Varför är folk så ovilliga till att läsa reglerna? Jag har själv läst reglerna ett flertal gånger, fastän det dröjde ett bra tag innan man tog sig den tiden.
För många känns det kanske som att läsa regler är samma sak som att de pluggar på ett ämne som känns tråkish!
Därav ovilligheten.
H.Emanuel
2006-01-15, 12:36
Man kan ju alltid starta en "har du någonsin skrivit något du skäms över/ångrar?"-tråd i efterhand ... :D
ja precis *rolleyes*
svär inte åt mig och blanda inte in mig i ditt skit.
H.Emanuel
2006-01-15, 12:44
Snake har en poäng i det han skriver tycker jag. Men, Snake, du tycks i själva verket störa dig väldigt på detta, men du skriver ändå att det inte gör dig något.
snelhest
2006-01-15, 12:57
Jag läser roliga saker. Regler tråkigt - detta roligt.
Antagligen pga den tråd har utvecklat sig till en intressant debattråd där man regelbundet går in och kollar vad som hänt. På det viset blir det ju höga views antal. ;)
Jamen den här tråden har likväl funnits i ett dygn, och reglerna sedan starten? Det är inga långa regler och vi blir ständigt uppmanade att läsa dem. Mitt oskarpa sinne säger mig att problemet behöver en lösning :D
svär inte åt mig och blanda inte in mig i ditt skit.
Rannsaka dig själv och sluta blunda för "verkligheten".
Men, Snake, du tycks i själva verket störa dig väldigt på detta, men du skriver ändå att det inte gör dig något.
Det är både och det där. Ibland är det roligt att läsa vad vissa top-of-the-line-posters skriver här inne, men ibland så blir det bara jävligt tröttsamt.
Att jag sen verkar vara den enda som vågar skriva det och stå för det är väldigt märkligt.
Det är både och det där. Ibland är det roligt att läsa vad vissa top-of-the-line-posters skriver här inne, men ibland så blir det bara jävligt tröttsamt.
Att jag sen verkar vara den enda som vågar skriva det och stå för det är väldigt märkligt.
jag sa sluta blanda in mig i ditt skit. jag vet hur det ligger till, det räcker för mig.
Vad är det du vill säga egentligen Snake? Är det några särskillda regler du känner att du gärna vill bryta mot?
Smusslas med obekväma saker? Vad är det för skruvade konspirationsteorier ni sitter och tänker ut egentligen? Det här är ett diskussionsforum för träning.. inte en havererande rättsstat. Målet är att skapa ett klimat där diskussioner kan vara givande, roande och intressanta - inte att förnöja varje enstaka medlems törst efter rättvisa. Skulle vi vara stenhårda och helt konsekventa så skulle forumet gå under, en viss flexibilitet måste finnas inbyggd i alla kontrollsystem ffs.
Fan en del beter sig som om dom fått för mycket tillbaka på skatten för att sen ringa och skälla ut receptionisten på skattemyndigheterna.
Du är en jävla idiot.
..Nu var jag inte allvarlig alls och menade inte. Men skulle jag få svarat så utan att få en varning? Att vara konsekvent är bra i det samanhang man diskuterar med moderatorer eftersom de har all makten att varna och banna. Men som sagt, det är inte så noga för mig. Jag har kommit undan med en hel del jag också antar jag. Jaja, nu skall jag äta och träna tror jag.
Ooo, nu har Snake tagit på sig sin Guevaratröja och knutit näven.
Det kan vara så att andra inte stör sig så mycket som du på det?
Vad är det du vill säga egentligen Snake? Är det några särskillda regler du känner att du gärna vill bryta mot?
Vad är det du inte förstår? Som jag skrivit tidigare: inlägg raderas/får vara kvar beroende på vem som skriver dem, och det kan vara svårt för vissa utifrån det att veta var gränsen då går.
Ooo, nu har Snake tagit på sig sin Guevaratröja och knutit näven.
Det kan vara så att andra inte stör sig så mycket som du på det?
Ride with me baby.
Metal_boy_
2006-01-15, 13:28
Gud vilken otrevlig tråd. Herre min skapare så otrevliga alla är mot varandra.
http://www.zesser.com/blog/uploaded_images/sarah%20-%20chicks%20agree-752783.jpg
Vad är det du inte förstår? Som jag skrivit tidigare: inlägg raderas/får vara kvar beroende på vem som skriver dem, och det kan vara svårt för vissa utifrån det att veta var gränsen då går.
Intelligenstest: vilka inlägg av andra raderas? Jag får inlägg raderade när jag härjar för mycket/för elakt och det är flera andra som får det också. Det är inget vi (jag iallafall) har några synpunkter (särskillt ofta) på. Kanske är det så att du själv är en tråkig och irriterande jävel bara, av allt du skriver är det kanske mycket som bara är trams. Vem vet.
Intelligenstest: vilka inlägg av andra raderas? Jag får inlägg raderade när jag härjar för mycket/för elakt och det är flera andra som får det också. Det är inget vi (jag iallafall) har några synpunkter (särskillt ofta) på. Kanske är det så att du själv är en tråkig och irriterande jävel bara, av allt du skriver är det kanske mycket som bara är trams. Vem vet.
Var vill du komma???????????? Vill du vara präktig nu igen och köra in den här tråden i väggen som så många andra trådar? Vad är det du inte förstår av det jag skriver?
Jag är en dum och irriterad jävel.
jwzrd - snake: 5-0. Jag lämnar WO.
Snake har fått två trådar raderade - en som hette "är du full som ett ägg?" skriven 0409 på morgonen, fullt med stavfel... Dessutom tog vi bort hans tråd om hockeysnubbarna eftersom andra i den tråden inte kunde hålla sig på mattan trots tillsägelser. Varningar delades ut men ingen moderator kände för att sanera den tråden från dumskalleinlägg. Jag vet inte om Snake ens brydde sig om att fråga nån moderator om varför den togs bort men vi upplyser inte om det.
Om Snake tycker att han fortfarande behandlas orättvist kan han väl ge exakta exempel istället för "en känsla".
De flesta trådar åker för att medlemmarna inte kan hålla sig i schack. Ett ytterligt fåtal trådar tas bort för att de betraktas som olämpliga av alla med en IQ över 35. Några har blivit förbannade för att deras dublett-dublett-trådar åkt. Och slutligen är det trådar som innehåller köpochsälj, tips om anabola steroider, hets mot folkgrupp, överhuvudtaget hatutbrott mot kvinnor, bögar, ateister, muslimer etc.
Frågor på det?
allan
melancoolio
2006-01-15, 13:36
Tycker det är helt normalt att det blir lite diskussioner över såna här frågor. Det hör väl liksom till?
När "medlemmar" däremot är otrevliga mot varandra utan anledning eller mot nybörjare bara för att dom enligt dom lägger in en "onödig" post eller tråd. Det tycker jag är värre.
Det här är ju rolig läsning :D
Perfect Beast
2006-01-15, 13:39
Efter jag läst det inlägget du just skrev… kanske du skall fundera själv på ditt eget skrivsätt.
Metal_boy_
2006-01-15, 13:41
Tycker det är helt normalt att det blir lite diskussioner över såna här frågor. Det hör väl liksom till?
När "medlemmar" däremot är otrevliga mot varandra utan anledning eller mot nybörjare bara för att dom enligt dom lägger in en "onödig" post eller tråd. Det tycker jag är värre.
Det här är ju rolig läsning :D
Ja, men språket ni använder mot varandra. Gud bevare mig väl. Till och med moderatorerna har en otrevlig ton, ja sannerligen.
Efter jag läst det inlägget du just skrev… kanske du skall fundera själv på ditt eget skrivsätt.
Kan du utveckla?
melancoolio
2006-01-15, 13:44
Ja, men språket ni använder mot varandra. Gud bevare mig väl. Till och med moderatorerna har en otrevlig ton, ja sannerligen.
Nivån på vissa inlägg av moderatorer är lite låg ja!
Mitt tangentbord och skärm tvättar mitt språk väldigt bra tycker jag annars :D
Första gången jag ber moderatorerna om något? Hur som helst: kanske kan någon vänlig moderator byta namn på tråden till: "Mens/PMS/Liten penis-tråden - klaga på allt och alla!"
Shaddap alla nu för fan. *slap*
Perfect Beast
2006-01-15, 13:53
Kan du utveckla?
Tycker det var konstigt formulerat det du skrev!
Sen om en del stavar illa osv spelar väl mindre roll, många kanske har svårt för att skriva korrekt svenska! Bara för det skall de inte behöva sanera sina inlägg för att förståndshandikappade medlemmar har svårt att läsa deras meningar utan korrekt grammatik används!
Tycker det var konstigt formulerat det du skrev!
Sen om en del stavar illa osv spelar väl mindre roll, många kanske har svårt för att skriva korrekt svenska! Bara för det skall de inte behöva sanera sina inlägg för att förståndshandikappade medlemmar har svårt att läsa deras meningar utan korrekt grammatik används!
Ja, tycker man korrekt svenska är konstigt formulerat är det ju tråkigt.
Jo, det spelar roll. Det är ibland omöjligt att tyda vad folk skriver. Det handlar om respekt för den som ska läsa, förmågan att förmedla det man vill ha sagt på ett begripligt vis för att undvika missförstånd samt trovärdigheten hos skribenten.
Har du fler klagomål bara för att du är söndagsgnällig och skolkade från svenskan i skolan så är du välkommen att pm:a.
Rekommenderar även denna tråd: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=60201
Ja, tycker man korrekt svenska är konstigt formulerat är det ju tråkigt.
Jo, det spelar roll. Det är ibland omöjligt att tyda vad folk skriver. Det handlar om respekt för den som ska läsa, förmågan att förmedla det man vill ha sagt på ett begripligt vis för att undvika missförstånd samt trovärdigheten hos skribenten.
Har du fler klagomål bara för att du är söndagsgnällig och skolkade från svenskan i skolan så är du välkommen att pm:a.
Rekommenderar även denna tråd: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=60201
eller så har man dyslexi. och ar man dyslexi blir man inte tagen på allvar. härligt som fan :thumbup:
eller så har man dyslexi. och ar man dyslexi blir man inte tagen på allvar. härligt som fan :thumbup:
Ja. Alla har dyslexi efter att dom blivit ägda.
Perfect Beast
2006-01-15, 14:11
Det handlar om respekt för den som ska läsa, förmågan att förmedla det man vill ha sagt på ett begripligt vis för att undvika missförstånd samt trovärdigheten hos skribenten.
behövs ej! Jag ser vart du står i frågan, folk som stavar dåligt eller inte skriver grammatiskt nog enligt dig (så du inte förstår) skall inte få skriva på forum för det blir rörigt för din lilla hjärna!
Lycka till i livet!
Ja. Alla har dyslexi efter att dom blivit ägda.
ännu ett klockrent inlägg
Det är inte så svårt att efter ett par inlägg märka vad som ligger bakom en persons stil och stavning. Gör dig inte dummare än du är.
behövs ej! Jag ser vart du står i frågan, folk som stavar dåligt eller inte skriver grammatiskt nog enligt dig (så du inte förstår) skall inte få skriva på forum för det blir rörigt för din lilla hjärna!
Lycka till i livet!
Det handlar inte om det, men jag förstår att det är lättare för dig att feltolka mig på det viset.
Tack för lyckönskningarna, de behövs dock inte. Det går ganska bra ändå.
Det är inte så svårt att efter ett par inlägg märka vad som ligger bakom en persons stil och stavning. Gör dig inte dummare än du är.
och det bedömmer du, almighty mini? herregud vad löjlig du är ibland.
Metal_boy_
2006-01-15, 14:30
Jag tycker inte att stavningen spelar någon större roll. Gnäller man om sådana bagateller så är man tråkig. Är man tråkig så får man inte ligga med snygga tjejer/killar. Får man inte ligga med snygga tjejer/killar så blir man inskränkt. Blir man inskränkt så blir man alkoholist. Blir man alkoholist så blir man svullen och röd. Blir man svullen och röd så blir man automatiskt uteliggare. Blir man uteliggare så börjar man dricka t-sprit och äta kattmat. Börjar man dricka t-sprit och äta kattmat så har man inget liv. Har man inget liv så bor man automatiskt i en banankartong-koja utan bygglov. Bor man i en banankartong-koja utan bygglov så är man kriminell. Är man kriminell så åker man bakom lås och bom. Åker man bakom lås och bom så får man dolme i Daimen. Får man dolme i Daimen så får man HIV. Får man hiv så får man AIDS. Har man AIDS så dör man.
Så gnäll inte så förbannat på världens små problem...
H.Emanuel
2006-01-15, 14:34
Tråden börjar vackla lite. Det blir mer och mer hätsk stämning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.