Visa fullständig version : Vad är du rädd för? / fobi? / äckligt?
tinkerbell
2006-01-13, 20:17
Som frågan lyder ...
Jag inleder med ...
Kackerlackor, fy hel*ete
Dom borde inte ens få existera, lönt att dom ens finns, jag bryr mig inte om där finns något som säger att dom gör något nyttigt i världen (om de nu är så vilket jag inte hoppas på) Dom borde inte få finnas.
Och ni? ...
Fulla brudar.
Besserwissers.
Rensa avloppet.
Fulla brudar.
Besserwissers.
Rensa avloppet.
Vilken kategori kvalicerar sig besserwissers i om man får fråga? :)
Vilken kategori kvalicerar sig besserwissers i om man får fråga? :)
Äckligt.
insekter !! ! ! ! *grr27*
tinkerbell
2006-01-13, 20:27
insekter !! ! ! ! *grr27*
Dom borde heller inte få finnas, de förstör sommar nätterna när man ligger hemma och sover !!
Jag får panik när jag
*är inlåst
*sitter fast
*har med läkare att göra
Tandläkare har jag en bättre relation med nu då de börjat mata mig med sobril.
Dom borde heller inte få finnas, de förstör sommar nätterna när man ligger hemma och sover !!
wooord
Getingar, humlor och bin. Det är en irrationell fobi eftersom de visst enligt vetenskapen inte är blodtörstiga och sticker på ren djävulskap, men jag får inte in det i mitt huvud.
King Grub
2006-01-13, 21:00
Höjder!
Höjder
Flyga
Ormar
Bland det äckligaste och mest avtändande som finns är tjejer som röker *spy*
Som förälder är man väl rädd att det ska hända barnen nått
grisbil3n
2006-01-13, 21:14
Ormar är obehagliga, har aldrig träffat en irl, men jag ryser när jag ser fanskapen på tv.
Andras hår och fötter *spy*
Trånga utrymmen
Mycket folk
Kackerlackor och getingar
å så en massa andra saker ...
Höjder.
Att fastna under vatten, att inte bottna är inget roligt heller.
Dyka och simma bland rostiga kettingar under vatten. Eller att simma under Bojjar eller bryggor whatever. Hyser stor sräck för att drunkna.
Eller när store brorsan ligger på en och trycker en kudde i ansiktet eller håller för näsa och mun så att man inte kan andas.
:(
Mal och håriga kön... *spy*
vildängel
2006-01-13, 21:44
Hajar. Finns inget värre.
Rockhard
2006-01-13, 21:49
Getingar när man ska äta utomhus på sommaren.
tinkerbell
2006-01-13, 21:54
Getingar när man ska äta utomhus på sommaren.
Håller med, de är för jävligt !
_Robbie_
2006-01-13, 21:54
Hajar. Finns inget värre.
Chansen är stor att du blir utsatt för en?
Dyka och simma bland rostiga kettingar under vatten. Eller att simma under Bojjar eller bryggor whatever. Hyser stor sräck för att drunkna.
Eller när store brorsan ligger på en och trycker en kudde i ansiktet eller håller för näsa och mun så att man inte kan andas.
Jag håller fullständigt med det där om kättingar och annat skräp, som t.ex. kundvagnar. Att simma för nära bryggan och känna kallt rostigt stål mot fötterna ...
Har inget problem alls med vatten annars. Älskar att simma och dyka.
Fredrik S
2006-01-13, 21:58
Utan inbördes rangordning:
Ormar
Bajs
Löparkropp
tinkerbell
2006-01-13, 22:01
Utan inbördes rangordning:
Ormar
Bajs
Löparkropp
Hehe, de dära med löparkropp låter intressant ...
Du menar smala marathon löpare ? :P
- Hår i duschen eller någon annanstans där jag riskerar att få det på mig
- Att stå under höga byggnader, typ kyrkan i Lysekil
- Att åka bil på piren bredvid Stena Line *cry*
- Gubbar som går efter en hem från bussen/tåget på kvällen
- Människor med mjäll
- Människor med spräckklara finnar
Fredrik S
2006-01-13, 22:09
Hehe, de dära med löparkropp låter intressant ...
Du menar smala marathon löpare ? :P
Japp, när benen ser ut som två tändstickor, gärna på en herre i 50års-åldern iförd hellånga tights i strl XXS (och dom ändå inte sitter tight, utan fladdrar kring benen) Jag fixar inte det, måste vända bort blicken.
blekfet2
2006-01-13, 22:17
1. spindlar (kryp i alla dess former)
2. dockor (hatar alla jevla "söta" små dockor, läskiga)
Kan få lite intressanta svindelupplevelser även på lägre höjder och avskyr att klättra upp och nerför stegar (eftersom dom i det närmaste aldrig är fastsatta ordentligt).
En annan fruktansvärd ångestkänsla har jag upplevt i slutet av varje SL-tävling inför marklyften och man vet att det kommer vara svintungt och man är trött överallt och hjärtat tokbankar. Jäkligt kul men ändå gruvlig ångest.
Har cellskräck. Vansiningt jobbigt.
Tjejer.
/Blekfet från minis konto
Chansen är stor att du blir utsatt för en?
Fobier är just irrationell rädsla. Man är rädd trots att man själv "vet" att det inte är farligt.
Jag hade svårartat fobi för hajar/djupt vatten sen jag såg Hajen 2 som sjuåring.. det vart det inte mycket badande i havet de påföljande åren. :D
Getingar har jag jävligt svårt för..men det är snarare en tvångstanke än en fobi - ser jag en så måste jag oskadliggöra den på nåt sätt för att kunna slappna av..
Fobier är just irrationell rädsla. Man är rädd trots att man själv "vet" att det inte är farligt.
Jag hade svårartat fobi för hajar/djupt vatten sen jag såg Hajen 2 som sjuåring.. det vart det inte mycket badande i havet de påföljande åren. :D
Getingar har jag jävligt svårt för..men det är snarare en tvångstanke än en fobi - ser jag en så måste jag oskadliggöra den på nåt sätt för att kunna slappna av..
du badar väl inte nuförtiden heller? kan det va anledningen bakom din obeskrivbara odör?
äckligt äckligt... jadu. perosner som är harmynt.
blekfet2
2006-01-13, 23:12
Tjejer.
/Blekfet från minis konto
jag, eller att vara blekfet?..som jag då :D
blekfet2
2006-01-13, 23:18
aha det var så du menade (jag måste nog gå och sova snart)
ja det beror på om man anser att en tjej ska ha mer mellan benen än dig själv.. :laugh: :laugh:
(som namnet ditt kanske antyder?!?) :D
katter, klarar inte av dem asso, falska djur! :/
blekfet2
2006-01-13, 23:40
aha det var så du menade (jag måste nog gå och sova snart)
ja det beror på om man anser att en tjej ska ha mer mellan benen än dig själv.. :laugh: :laugh:
(som namnet ditt kanske antyder?!?) :D
ja det där kan man juh stryka nu när du tydligen inte var kille som jag då trodde.. :em:
Johan1986
2006-01-14, 01:11
Bli levande begravd
Giftiga småkryp, speciellt spindlar.
Sniglar.
Att bli vuxen.
Det är väl de sakerna jag fruktar mest.
Rock'nRoll
2006-01-14, 01:29
Nrj
The_RobRoy
2006-01-14, 01:53
Är inte rädd, för getingar, ormar, spindlar, kryp osv..
Men
Ända fobin jag har är fåglar, värst är duvor, höns, kalkon och alla sånna djur med äckligt daller runt halsen, duvor mest för att man stöter på dom överallt, ryggar automatiskt undan.
Är faktiskt ganska jobbigt, kan inte gå på stan och njuta som vanligt folk, inomhuscentrum äger.
The_RobRoy
2006-01-14, 01:54
Att bli vuxen.
Dedär är bara något man tror när man är liten, sen inser man att dom vuxna inte är så jäkla vuxna.
Tycker allt man inte ser under vattnet är jävligt äckligt, tex sjögräs runt benen klarar inte av. Eller om man bara råkar stöta till nåt med foten utan att veta vad det är.
mangemani
2006-01-14, 02:28
spindlar*iichh*...jordens vidrigaste kryp...kommer och kryper upp på benet eller armen när man minst anar det,eller varför inte en luden liten sak som sitter på väggen och är det första man ser när man vaknar på morgonen*ghaaaaa*säger jag bara...
Metal_boy_
2006-01-14, 02:30
Kackerlackor
Vårtbitare
Trollsländor
Sånadär äckliga skalbaggar som flyger och pruttar
Nattfjärilar
Spindlar av lite tjockare kaliber
Damer som luktar fiskeskuta
mangemani
2006-01-14, 02:32
Kackerlackor
Damer som luktar fiskeskuta
mjo,inte det trevligaste precis *spy*
Mr. Moose
2006-01-14, 02:42
Höjder.
Hoppade :em: på en fallskärms kurs många år sen men det fungerade inte. Gjorde 12 hopp innan jag "hoppa av", var lika jevvla rädd var gång det var tid att hoppa ur det föfbannade planet.
Claes
Metal_boy_
2006-01-14, 02:44
mjo,inte det trevligaste precis *spy*
Nä fy satan. Det är samma plåga som att bli itvingad surströmming. På med klädnypan, ner med ansiktet och försök att få skiten överstökat så fort du bara kan.
mangemani
2006-01-14, 02:47
Nä fy satan. Det är samma plåga som att bli itvingad surströmming. På med klädnypan, ner med ansiktet och försök att få skiten överstökat så fort du bara kan.
hahaha :D
ja fyfan,på den jag erfarade det med så tror jag fan inte ens en klädnypa hade hjälp *spy*
min enda fobi är vattenfyllda hål, brunnar, avlopp osv, inte för stanken eller pga kladd eller nåt.. men kan inte beskriva känslan av panik dessa grejjer ger mej.. tillochmed småsaker känner ja stort obehag av.. som såna hål i pooler som sprutar ut/in vatten, eller om man skruvar av munstycket på duschen, det hålet oxå *screwy* kanske rädd att sugas in? nej ja vet inte va de beror på riktigt faktiskt :D
eller fråga om damen behagar ta en dusch innan kanske :confused: :D
Spindlar.
När jag inte kan röra mig fritt.
Att inte ha någon form av överblick.
Perscitus
2006-01-14, 08:36
Är lite rädd för getingar fortfarande, var hemskt rädd förut men tog mig i kragen och började sitta still när de flög omkring mig. Men jag är fortfarande alltid den förste som lägger märke till deras närvaro.
Höjder som är tillräckligt höga för att slå ihjäl sig från har jag lite respekt för och håller gärna i mig i något.
Dissector
2006-01-14, 11:15
ormar. Fullkomligt avskyr ormar. Skulle ha ihjäl alla ormar i världen på det mest bestiala sätt tänkbart om jag hade chansen :P
Höjder som är tillräckligt höga för att slå ihjäl sig från har jag lite respekt för och håller gärna i mig i något.
1m och uppåt alltså?
mini_Arnold
2006-01-14, 11:29
spindlar
getingar
bin
humlor
skorpioner
ormar
Efterblivna hundar
Fötter
Öronvax
Avloppsvatten
Stången i bänkpress
Mörkret
Folksamlingar
Skumma arabtalande typer (här är det 112 direkt)
(delar iof plats med jense)
Får räcka här ska dra
gladiatorerna1
2006-01-14, 11:39
Som frågan lyder ...
Jag inleder med ...
Kackerlackor, fy hel*ete
Dom borde inte ens få existera, lönt att dom ens finns, jag bryr mig inte om där finns något som säger att dom gör något nyttigt i världen (om de nu är så vilket jag inte hoppas på) Dom borde inte få finnas.
Och ni? ...
jag äcklas verkligen av igelkottar! Det är det äckligaste jag vet!!
1m och uppåt alltså?
Nu är jag förvisso inte gjord av glas och brukar inte ha för avsikt att landa på nacken. Ca 4 meter är väl gränsen innan jag börjar hålla i mig hårt. Gillade inte alls när jag var tvungen att stå högst upp på ställningen utan att ha något att hålla mig i när jag sommarjobbade som målare. Aluminumställningar känns sådär lagom stabila.
Nu är jag förvisso inte gjord av glas och brukar inte ha för avsikt att landa på nacken. Ca 4 meter är väl gränsen innan jag börjar hålla i mig hårt. Gillade inte alls när jag var tvungen att stå högst upp på ställningen utan att ha något att hålla mig i när jag sommarjobbade som målare. Aluminumställningar känns sådär lagom stabila.
Man brukar höra på jobbet att runt 1-2 m är den farligaste höjden. Det är för lågt för att man skall vara försiktig och man har en tendens till att landa med huvudet först. Dom gånger jag har trillat ner på jobbet har det varit just runt 1,5-2 m. När det blir högre så blir man försiktigare och mer vaksam.
Aluställningar har en tendens att vingla "lite" ibland ja.
Allt i hela världen + moms.
Sen även spindlar, höjder, trånga utrymmen
Hade min brorsa gjort det mot mig hade jag kastrerat honom.
Man brukar höra på jobbet att runt 1-2 m är den farligaste höjden. Det är för lågt för att man skall vara försiktig och man har en tendens till att landa med huvudet först. Dom gånger jag har trillat ner på jobbet har det varit just runt 1,5-2 m. När det blir högre så blir man försiktigare och mer vaksam.
Aluställningar har en tendens att vingla "lite" ibland ja.
Stämmer nog rätt så bra. Går ju att skada sig rejält från 2 meter om det vill sig illa och man är ju som sagt inte så vaksam då. Antar och hoppas att du har klarat dig bra vid dina fall.
Antar och hoppas att du har klarat dig bra vid dina fall.
Jadå, det har gått bra. Inga allvarliga skador, har klarat huvudet varje gång.
TigerÖga
2006-01-14, 12:41
Getingar
Jadå, det har gått bra. Inga allvarliga skador, har klarat huvudet varje gång.
damn, annars kanske du hade grejat en autofix *visslar*
OnT
jag är rädd för spindlar, ormar, blod, blod och blod. Höjder är ingen höjdare heller men inte ngn fobi.
min enda fobi är vattenfyllda hål, brunnar, avlopp osv, inte för stanken eller pga kladd eller nåt.. men kan inte beskriva känslan av panik dessa grejjer ger mej.. tillochmed småsaker känner ja stort obehag av.. som såna hål i pooler som sprutar ut/in vatten, eller om man skruvar av munstycket på duschen, det hålet oxå *screwy* kanske rädd att sugas in? nej ja vet inte va de beror på riktigt faktiskt :D
Känner igen det där. Min fobi är kanske inte lika stor, men jag är rädd när jag exempel råkat rycka sönder kranen på utsidan av huset där man kopplar vattenslangen, och vattnet bara sprutar ur ett svart hål, och jag kan inte få det att sluta.
Då kan jag få panik. Då jag inte har kontroll över saker. Exempel släcka eld etc.
Hade min brorsa gjort det mot mig hade jag kastrerat honom.
När jag var 4, och han nästan 10, kunde jag inte göra så mycket.
Har inte hänt på länge, men jag är fortfarande rädd för det.
Fulla brudar.
Besserwissers.
Rensa avloppet.
du är alltså livrädd för mig?
det där med avlopp är jag med. Jag tror det ska vara fullt av små kryp.
små kryp generellt har jag fobi för också. Man har liksom ingen koll på dom.
Läkare och tandkäkare förträngde jag förrut.
dom är elaka och onda helt enkelt. (fast nu har jag hittat en snäll tandläkare men är fortfarande rädd. Hon är nöjd när jag går ifrån undersökningen utan att ha börjat gråta)
Precis sett ett självmordslik, eller halva..
Hon/han hoppa ut framför tåget precis vid mitt gym..
Nu är jag rädd för att förlora någon kär...
*cry*
gladiatorerna1
2006-01-14, 13:40
Precis sett ett självmordslik, eller halva..
Hon/han hoppa ut framför tåget precis vid mitt gym..
Nu är jag rädd för att förlora någon kär...
*cry*
läskigt
kräk ligger överst på listan.
sen tycker jag väldigt illa om getingar. jag slänger matkassar åt alla håll och springer som en galning om jag så måste.
stegar har jag väldigt svårt för också. kan bara gå upp lite på stegen innan jag får för mig att stegen ska välta eller nåt. inte höjden i sig alltså. inte bara iaf.
kan inte göra ryggresningar på en sån lutande bänk heller. tror att den ska välta framåt när jag lutar mig framåt
Metal_boy_
2006-01-14, 13:54
eller fråga om damen behagar ta en dusch innan kanske :confused: :D
:laugh: Jo det blir populärt va? " kan du ta en dusch innan tror du?" haha
Metal_boy_
2006-01-14, 13:57
hahaha :D
ja fyfan,på den jag erfarade det med så tror jag fan inte ens en klädnypa hade hjälp *spy*
Åh fy satan! *spy* Det är tur att man har Bosse-Bildoktorns tvätthink :laugh:
Spindlar har jag lite svårt för. Använder extremt överdrivet våld när jag konfronterar dom inomhus.
Hajar är det svårt att oroa sig för hela tiden. Vithajar stryker regelbundet förbi vid revkanten utmed stränderna i Perth, speciellt i oktober till december.
Lite kul att se folk som konditionssimmar utmed stränderna på en halvmeters djup. En del är ju modigare förstås.
På tal om bad ska de bli 35 grader i morgon, så det blir att dra ner ungarna och frun till stranden för lite boggy board surfing. Nedan är en länk till en bild på Cottesloe beach som ligger ca två km från där jag bor, bara så ni blir ordentligt avundsjuka. Revkanten går nära stranden här så det är större risk med konflikter med haj.
http://www.ecu.edu.au/fas/village/images/gallery/perth/small/Cottesloe%20Beach.jpg
Kackerlackor vänjer man sig vid. De kommer in i husen här varje sommar. Man lägger ut lite gift och så försvinner de på några dagar.
http://www.ecu.edu.au/fas/village/images/gallery/perth/small/Cottesloe%20Beach.jpg
Kackerlackor vänjer man sig vid. De kommer in i husen här varje sommar. Man lägger ut lite gift och så försvinner de på några dagar.
ser härligt ut på bilden, synd på allt kryp (gillar dom inte helt enkelt) så man blir väl trots allt kvar här uppe i kalla norden!
Slartibartfast
2007-04-05, 11:20
kräk ligger överst på listan.
Kräk som i små djur/instekter eller kräk som i uppkastningar?
Själv har jag fobi för det sistnämnda. Är något av en emetofob.
machine gun
2007-04-05, 11:22
Ormar är jag paniskt rädd för. Detta efter att några skojiga tjejer i min klass lade en orm i min bänk när jag var 11 år. Tack för den...
Kräk som i små djur/instekter eller kräk som i uppkastningar?
Själv har jag fobi för det sistnämnda. Är något av en emetofob.
Eller kräk som i jobbiga killar? Det finns ju gott om manliga kräk där ute.
Själv är jag rädd för oattraktiva tjejer.
ramagoen
2007-04-05, 11:32
INSEKTER
drunkna
höjdskräck(ibland, brukar komma över det om jag får va uppe på en höjd ett tag)
Förutom då Harmynta personer så lider jag lite av höjdsräck, speciellt när jag sitter i ett flygplan när jag inte har nån som helst kontroll
Stora båtar, typ passagerar färjor. Om jag är bredvid dem, inte om jag är på dem.
Fett hår. På mig själv och på andra. *mini*
Animalier (kött, skinn, kärringar i päls, ...).
Flickor (att försöka ta kontakt med.)
Jobbsökande (ungefär lika jobbigt som ovanstående.)
Trånga utrymmen
Hålla andan länge under vatten/inte kunna andas/"ta sig ur".
Ormar och antagligen ålar också.
Döda människor (eller kanske döden överhuvudtaget?) tycker jag är lite äckliga också.
Den dansade bajsbollen.
edit: ok nu när jag kollade sista sidan även sissas kaninavatar.
Höjder. När jag var yngre hade jag inga problem men nu får jag svindel så jag är rädd att trilla ner om jag tittar ner för en balkong på 3e våningen exempelvis.
Att simma i mörkt vatten/när det är mörkt. Känns som om något ska komma och attackera/dra ner mig.
Och den underligaste. Får obehagskänslor om jag tänker på undersidan av mina handlerder eller ser någon skära sig där i en film eller så. Åhh fy fan nu tänker jag på det. Känns obehagligt i handleden på något sätt.
Höjder är det enda jag är riktigt rädd för. Det har tyvärr blivit värre på sistone och hindrar mig ibland i min vardag, som tex. på min skola är det glasräcken på den helt öppna, 5 våningar högra trappan. Jag går mycket ogärna över våning tre (helt inte över våning 2), går långa omvägar för att ta andra trappor/hiss och om jag ändå går så är det med lätt panik och blir helt stirrig om nån går bakom mig (får för mig att de ska kasta mig över räcket). Blir också helt nervös om nån annan går för nära räcket.
Annars tycker jag att ormar, större spindlar, getingar och dylikt är rätt äckligt, men det är ändå ok. Alltså inte ok om jag möter en livsfarlig orm som vill döda mig, men det är ju inte en fobi, utan helt logisk rädsla.
Sen är jag lite nojig med att ringa människor jag inte känner, särskilt om jag ska be dem om nån form av tjänst/besvära dem, tex. ringa och söka jobb. Ringa almänna informationslinjer och sånt är inte lika illa.
Edit: håller med Robbin om mörkt djupt vatten också. Jag hoppar bara i om nån annan är i vattnet (då tar monstret den andra, hoppas jag:D ).
Jag känner en stark avsky för alla insekter på vår planet och är livrädd för det faktum att dom kan komma och sätta sig på min kropp.
Jag får stark ångest av höjder(nästan allt över metern) och blotta tanken på att ramla ner i ett ändlöst stup gör mig spyfärdig.
Jag har fobi för höga hus också. Får alltid en känsla av att det ska rasa över mig. Som kyrkan i Lysekil, utanför den pallar jag definitivt inte att stå. Gäller läppstriftet i Göteborg också.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/95/Sweden-Lysekils_kyrka-June_2005.jpg/210px-Sweden-Lysekils_kyrka-June_2005.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/G%C3%B6teborg_Utkiken-Turm_.jpg/250px-G%C3%B6teborg_Utkiken-Turm_.jpg
Maneter.. ny fobi som jag fått.
När jag var i grekland i höstas simmade jag och en polare ganska så långt ut.. var cirka 6-9 meter ner till bottnen. Vi såg inte en ända fisk.. efter en stund simmade en liten röd manet med gigantiska trådar förbi mitt huvud.
Började då simma in till land, så fort jag kunde. Mötte då en bäckfisk med cirka 5 decimeter långa tentaklar.. fast den var rätt gullig *cupid*
Kan inget om maneter i medelhavet, vet bara att vissa kan vara dödliga.
Maneter.. ny fobi som jag fått.
När jag var i grekland i höstas simmade jag och en polare ganska så långt ut.. var cirka 6-9 meter ner till bottnen. Vi såg inte en ända fisk.. efter en stund simmade en liten röd manet med gigantiska trådar förbi mitt huvud.
Började då simma in till land, så fort jag kunde. Mötte då en bäckfisk med cirka 5 decimeter långa tentaklar.. fast den var rätt gullig *cupid*
Kan inget om maneter i medelhavet, vet bara att vissa kan vara dödliga.
Då ska du träffa på manetstimmen i Thailand. *mini*
Kan tänka mig *spy*
Kan tänka mig *spy*
Gillar du inte blåmaneter eller svenska brännisar heller?
Nä, om han inte gillar maneter är det väl tvärt om, han skall inte träffa på manetstimm.
Slartibartfast
2007-04-05, 12:11
Nä, om han inte gillar maneter är det väl tvärt om, han skall inte träffa på manetstimm.
Nä, man ska ju utsätta sig för det man har fobi för.
Han ska t.ex. höra på låten Maneter med Nelly Furtado.
:laugh: :laugh: :laugh:
På vilket sätt skulle den vara bättre än Hall & Oats Maneter?
Clowner har jag haft fobi för när jag var liten.
Idag har jag fobi för dockor!
Daniiiel
2007-04-05, 12:33
Clowner har jag haft fobi för när jag var liten.
Idag har jag fobi för dockor!
Är du också förstörd efter att ha sett IT clownen på tv när du var liten?
Ryska_raketen
2007-04-05, 13:15
Jag är rädd för mitt eget barn!
Min fobi innefattar kärlek, romantik och förhållanden. Låter lite sjukt kanske men
man har väl blivigt avskräckt. Börjar kallsvettas bara jag tänker på det!
Mela jag antar man har dåliga chanser på dig då alltså om man har flottigt hår, finnar och bor i höghus? :D
Mela jag antar man har dåliga chanser på dig då alltså om man har flottigt hår, finnar och bor i höghus? :D
Har inga problem med att vara i höghusen, tar mig in illa kvickt bara :D Finnar har jag ingen fobi för, även om jag tycker att det är ofräscht om de är gula *spy*
bulldozer
2007-04-05, 14:42
Jag har två fobier:
Fästingar och sprutor *usch*
Det där med sprutor är det ingen som förstår eftersom jag är piercad, men det är INTE alls samma sak!
Kommer inte på något såhär på rak arm. Jag är löjligt rädd för att bli blind, döv, stum, lam etc. men jag vet inte om man kan kalla det fobi direkt.
Ironiskt nog: ormar.
Jag skiter ner mig när jag ser en på TV eller i värsta fall IRL. :cryout: :cryout:
Gillar du inte blåmaneter eller svenska brännisar heller?
Har inga problem med svenska maneter. Det är just när man är utomlands och inte vet hur farliga dom är.
Deceiver85
2007-04-05, 15:45
Jag har två fobier:
Fästingar och sprutor *usch*
Håller med om sprutor till 99%, bedövningssprutor och dylikt man tar när man ska borra hos tandläkaren är faktiskt helt okej, men sprutor i armar, ben, blodprov och så vidare, nix pix!
Eddie Vedder
2007-04-05, 15:46
Jag har telefonfobi.
Mår psykiskt dåligt bara av tanken på att behöva ringa folk om saker. Ska jag ringa om ett jobb lr dylikt kan jag behöva gå å samla kraft i timtal, jag hatar verkligen telefoner.
Har ganska ofta min avstängd oxå så ingen skall kunna ringa mej.
Ganymedes
2007-04-05, 15:55
Jag har selektiv gerontofobi. Vissa åldringar är hemska tycker jag. Visst kan de vara jättesnälla, mysiga och intressanta. Den sortens gamla är dock väääldigt ovanlig. De äckliga är desto vanligare. Nu tror ni säkert att jag skämtar. Men tänk att typ krama dem och så lossnar deras löständer och ramlar ut på en. Eller om något gammalt russin hostar samma baciller som dödade dinosaurierna på en. Jesus.
En gång stannade en gammal farbror och skulle prata bort halva sin dag (som varade mellan 10-13 eller nått) men det orkade jag inte med. Sa till honom att göra som de andra gamla, sätta sig på vårdcentralen och jämföra krämpor hela dagen. Old fart...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.