Logga in

Visa fullständig version : Div nybörjarfrågor.

ztar
2006-01-12, 22:39
Tjenare.

Idag ser min dag ut såhär.

Vaknar 6:40 Börjar jobba kl 7:00 så frukost är inte att tänka på, kan inte gå upp tidigare har försökt länge. Första intaget sker 9:00 på fikarasten, brukar då bli 2 mackor och nån kopp kaffe.

Lunch ca 11:30 oftast nån form från findus värdshus och nån macka.

Slutar 16:00

Ca 18:30 Middag oftast inge vidare bra typ stuvade makaroner och köttbullar.
inga grönsaker.

3 ggr/vecka
19:30 - 22:00 Bordtennis träning väldigt intensivt, Brukar kanske bli en banan i halvtid och en gainomax efteråt.

Övriga dagar brukar jag köra hantlar, skivstång och bänk hemma vid ca 17:00
utan att ha ätit nånting sen lunchen.

Tänkte nu att man ska bli lite seriösare och har lite frågor.

1. Eftersom jag aldrig hinner äta frukost kan det då va en bra ide att skaka iordning en drink whey-80 innan jag ger mig av så har kroppen åtminstone nån energi?

2. Dom dagar jag kör styrka hemma skulle jag vilja ha lite tips på hur jag ska stoppa i mig mat för kroppen ska må lite bättre, kan väl aldrig va bra att köra på fastande mage.

3. Dom dagar jag kör bordtennis slutar jag vid 22:00 och är oftast väldigt hungrig när jag kommer hem. Ska man nöja sig med en gainomax och kanske en frukt då? Lite sent att äta lagad mat då.

Samt lite allmänna tips på hur jag kan förbättra min kost vore trevligt. Är ofta väldigt trött om dagarna och det kanske kan bero på mina dåliga matvanor.
Ska man ta vitamintillskott?

Mvh: Daniel

Sve
2006-01-12, 22:43
får du öht några resultat alls av din träning med den kosten. eller förlåt kost kan man väl inte kalla det.

1. ja

aowen
2006-01-12, 22:45
I vilken klubb spelar du? själv spelar jag i Kungälvs BTK...

Apos78
2006-01-12, 23:22
Lite förvånande att du använder kosttillskott trots att din övriga kost är långt ifrån komplett. T.ex whey80 ska fungera som just tillskott.

Du säger att du inte kan kliva upp tidigare än du gör men det är enligt mig en ren vanesak. En riktig frukost är guld värd för resterande vakna timmar. Sök här på forumet om vettiga kostupplägg. Finns hur mycket som helst då det kryllar av kunnigt folk...