Visa fullständig version : Bad Beat Jackpot!!
Tja! Det har varit vissa trådar om pokerframgångar, nu är det min tur! "Tyvärr" var det ren tur denna gång!
Har spelat i några månader nu, på låga blinds, FL 0,25/0,5 och NL 0,1/0,2 för det mesta, spelat i snitt 1h/dag kanske och låg väl plus 1500kr ungefär, så verkligen inte mycket. Men så idag, utan att jag först märkte det, råkade jag träffa en Bad Beat! :hbang:
Summering för dem som inte orkar läsa handhistory ( bifogas ): Jag sitter på lilla och callar pre-flop men foldar direkt efter floppen med 2-4(c), tillslut visar det sig att ett fyrtal i ess är uppe mot en Royal Flush i ruter, vilket innebär en "Bad Beat".
Hur eller hur vinner jag 525,46€ med min dåliga hand på ett FL 0,25/0,5 bord! Jag är "ganska" nöjd just nu, även om jag vet att det var ENORM tur... :naughty:
Så killen(?) som hade fyrtal i Ess fick 6800 Euro? Mycket pengar...
Löjtnant Blank
2006-01-12, 22:22
Ha, ha! Finfint! Men drar de inte extra rake på bad beat-borden? Varför spelar du där i så fall?
Så killen(?) som hade fyrtal i Ess fick 6800 Euro? Mycket pengar...
Japp, han va inte direkt ledsen att han förlorade handen, sa han... :)
Ha, ha! Finfint! Men drar de inte extra rake på bad beat-borden? Varför spelar du där i så fall?
Japp, oerhört nice! :) Det där kände jag inte ens till, gäller det Unibet alltså? Jag har alltid bara satt mig vid något bord med lediga platser och "rätt" blinds. Ska inte säga att det inte är så, men det är inget som jag känner till iaf. Nu har jag inget att jämföra med ( bara spelat real money på Unibet ) men tycker inte rakes är så höga iaf.
en kille fick 23000 § i bad beat bonus i veckan. även det fyrtal mot royal, galet
Goddaniel
2006-01-12, 22:26
Oj jäklar!
Grattis! :thumbup:
en kille fick 23000 § i bad beat bonus i veckan. även det fyrtal mot royal, galet
paragrafer är feta! :D
va det dollar eller? låter helsjukt..?
Löjtnant Blank
2006-01-12, 22:37
Japp, oerhört nice! :) Det där kände jag inte ens till, gäller det Unibet alltså? Jag har alltid bara satt mig vid något bord med lediga platser och "rätt" blinds. Ska inte säga att det inte är så, men det är inget som jag känner till iaf. Nu har jag inget att jämföra med ( bara spelat real money på Unibet ) men tycker inte rakes är så höga iaf.
På Party kostar det extra hur som helst. Det kanske är annorlunda på Unibet. Skulle inte förvåna mig eftersom Party är ena gnidiga jävlar. Congrats! Bränn nu inte allt på $115 SnGs bara... He, he.
Catstyle
2006-01-12, 22:41
Grattis! Hoppas det är en av många framgångar.
Säger till dig som jag säger till Helena, har du några frågor eller funderingar så är det bara att PMa.
Slösa dem väl. :)
På Party kostar det extra hur som helst. Det kanske är annorlunda på Unibet. Skulle inte förvåna mig eftersom Party är ena gnidiga jävlar. Congrats! Bränn nu inte allt på $115 SnGs bara... He, he.
B2B har ingen extra rake för bad beaten mig veterligen.. sen om de har högre rake än genomsnittet låter jag vara osagt, fast det tror jag verkligen inte med tanke på att de inte har någon rakeback..
paragrafer är feta! :D
va det dollar eller? låter helsjukt..?
:D ojdå, dollar.
:D ojdå, dollar.
;)
men ändå! $23 000!! det är ju sjuk! för bad beat! ny bil ffs...
Löjtnant Blank
2006-01-12, 22:57
;)
men ändå! $23 000!! det är ju sjuk! för bad beat! ny bil ffs...
Eller ett kliv uppåt på stakes-stegen! Om jag hade vunnit $23 000 hade jag klivit på FL $30/$60 samma dag. And it's all gravy from there...
Nu kommer alla tro att man automatiskt blir miljonärer när man börjar lira poker på internet, och bränna alla sina pengar ;)
Nu kommer alla tro att man automatiskt blir miljonärer när man börjar lira poker på internet, och bränna alla sina pengar ;)
ja välkomna bara!
Löjtnant Blank
2006-01-12, 23:04
Speciellt i dessa dagar när var och varannan kallar sig pokerproffs. Jag är så trött på alla snorungar som får studiebidrag och grindar ut $0,25/$0,50-borden och kallar sig proffs. "Pokerproffs"... ordet gör mig nästan illamående.
Speciellt i dessa dagar när var och varannan kallar sig pokerproffs. Jag är så trött på alla snorungar som får studiebidrag och grindar ut $0,25/$0,50-borden och kallar sig proffs. Pokerproffs"... ordet gör mig nästan illamående.
kallar dom sig det?
proffs är man väl typ bara om man kan leva gott på det.
Löjtnant Blank
2006-01-12, 23:06
Jag måste ju också skryta lite! Idag checkade fem svenskar ut från mitt rum, och de glömde två stockar portionssnus, ett sexpack öl och tre burkar ravioli. Now that's being lucky!
Löjtnant Blank
2006-01-12, 23:08
kallar dom sig det?
proffs är man väl typ bara om man kan leva gott på det.
Det gör de. Ta en titt i diverse pokerforum och se hur många som tror att de är proffs.
Catstyle
2006-01-12, 23:09
Pokerproffs kallar man sig inte om man inte har en turneringsbetald Ferrari att backa upp det med. :hbang:
Önskar att jag hade det. *cry*
Det gör de. Ta en titt i diverse pokerforum och se hur många som tror att de är proffs.
blir spelet märkbart bättre om man tar sig upp till 0,5/1 eller 1/2 -borden då?
Löjtnant Blank
2006-01-12, 23:14
blir spelet märkbart bättre om man tar sig upp till 0,5/1 eller 1/2 -borden då?
Nej. Why?
Min poäng är den här: man är inte proffs innan man lever helt och fullt på poker - och har gjort det under en längre tid (tolv månader, minst). Och för det krävs det att man spelar på de högre borden. Om du går på a-kassa och drar in 1 500 kr extra varje månad på kortspel är du inte proffs - som många verkar tro.
Jag måste ju också skryta lite! Idag checkade fem svenskar ut från mitt rum, och de glömde två stockar portionssnus, ett sexpack öl och tre burkar ravioli. Now that's being lucky!
Checkade ut från ditt rum ? var bor du igentligen?:D
Nej. Why?
Min poäng är den här: man är inte proffs innan man lever helt och fullt på poker - och har gjort det under en längre tid (tolv månader, minst). Och för det krävs det att man spelar på de högre borden. Om du går på a-kassa och drar in 1 500 kr extra varje månad på kortspel är du inte proffs - som många verkar tro.
vilka bord spelar du själv på
Nej. Why?
:thumbup: Bra sagt
High1ander
2006-01-13, 00:12
Nej. Why?
Min bästa polare börja spela bara för att få ca 2000kr i månaden till hyran... Istället så blev det ca 20 000$ på 4-5 månader. Absolut inte proffs, men det motsvarar ju ändå en bra lön, på ca 4000-5000$ före skatt. Han tjänar det på att köra på småbord och harva... Visst det har gått sämre för honom nu, när han börja leka med de större fiskarna, men så fort han är på lägre borden blir det pengar...
Alltså säger inte emot dig, han är ju inte proffs, men han överlever ju mer än väl (extraknäck liksom för en fattig student).
Proffs är väl när man kan livnära sig på det. Jag kallar mig semipokerproffs om nån frågar. Drar in mellan $3-10k /mån.
Löjtnant Blank
2006-01-13, 00:37
vilka bord spelar du själv på
Vad spelar det för roll? Jag är inte proffs och kommer aldrig att vara det.
För det mesta spelar jag $3/$6 och $5/$10. Ibland slänger jag in några turneringar ($22, $33 och lägre).
Löjtnant Blank
2006-01-13, 00:41
Proffs är väl när man kan livnära sig på det. Jag kallar mig semipokerproffs om nån frågar. Drar in mellan $3-10k /mån.
Men det är många som vinner en stor turnering, kammar hem $10 000 och är proffs helt plötsligt. Visa mig de här personerna om två eller tre år så får vi se om de fortfarande är proffs eller - mer troligt - panka.
Du kanske har vad som krävs, det vet ju inte jag. I'm just saying.
Löjtnant Blank
2006-01-13, 00:44
Jag kan rekommendera boken Professional Poker: The Essential Guide to Playing for a Living av Mark Blade. Han lägger upp det svart på vitt exakt hur fucking svårt det är att leva på poker i några år. 99% av alla så kallade proffs idag kommer inte att fixa det om bara ett eller två år.
http://markblade.com/
Löjtnant Blank
2006-01-13, 00:52
Checkade ut från ditt rum ? var bor du igentligen?:D
Ett hostel. Sexbäddsrum. It's all good. Ska dock leta lägenhet snart.
Kan någon förklara vad Bad Beat innebär?
Neslig förlust. :)
Löjtnant Blank
2006-01-13, 13:56
"A bad beat is a loss in which the losing player had the better odds on the winning player earlier in the hand. In general, the term is used when all the chips go in the pot when the losing player had odds. To take a bad beat means to be on the losing end of a bad beat; to lay a bad beat means to be on the winning end of a bad beat."
Du verkar spela en hel del Löjtnant!? Jag kallar mig absolut inte "pokerproffs", verkligen inte! Det finns en anledning till att jag håller mig på dem låga borden. Självklart är det dels att jag har begränsat med pengar som jag är villig att satsa, men främst att spelarna blir bättre och bättre högre upp ( oftast ) och jag är, handen på hjärtat, inte särskilt bra. Hur eller hur är det roligt att spela och förhoppningsvis blir man bättre och bättre med tiden, vilket borde innebära större vinster.
Du verkar spela en hel del Löjtnant!? Jag kallar mig absolut inte "pokerproffs", verkligen inte! Det finns en anledning till att jag håller mig på dem låga borden. Självklart är det dels att jag har begränsat med pengar som jag är villig att satsa, men främst att spelarna blir bättre och bättre högre upp ( oftast ) och jag är, handen på hjärtat, inte särskilt bra. Hur eller hur är det roligt att spela och förhoppningsvis blir man bättre och bättre med tiden, vilket borde innebära större vinster.
brukar vara ganska svårt att lära sig spela på dom lågaborden då nästa ingen kan spela där
Löjtnant Blank
2006-01-13, 14:31
Jag spelar en hel del, ja, och läser ännu mer. Spelar mest live dessa dagar. Fortsätt nöta och analysera spelet så kommer du att vinna mer och mer (som ett brev på posten - men det krävs att du flitig). Best of luck!
Weird>> Så du menar att de som vill lära sig poker ska sätta sig direkt vid t.ex. 3/6€ bord? Det låter inte som någon bra idé om du frågar mig...Om man inte har obegränsat med pengar d.v.s.
Löjtnant>> Jag spelar så mycket jag kan ( både live och på nätet ) och läser en del. ( dock kunde det helt klart varit mer! ) Lycka till du me! :thumbup:
Weird>> Så du menar att de som vill lära sig poker ska sätta sig direkt vid t.ex. 3/6€ bord? Det låter inte som någon bra idé om du frågar mig...Om man inte har obegränsat med pengar d.v.s.
Löjtnant>> Jag spelar så mycket jag kan ( både live och på nätet ) och läser en del. ( dock kunde det helt klart varit mer! ) Lycka till du me! :thumbup:
Absolut inte. Jag säger bara att på dom låga borden kan det vara svårt att lära sig spela men det är ändå där man måste börja. Men det ger nog mer att läsa än spela dom.
"A bad beat is a loss in which the losing player had the better odds on the winning player earlier in the hand. In general, the term is used when all the chips go in the pot when the losing player had odds. To take a bad beat means to be on the losing end of a bad beat; to lay a bad beat means to be on the winning end of a bad beat."
Tack för svaret. Hur kommer det sig att spelarna vann en massa pengar vid en sådan situation?
Tack för svaret. Hur kommer det sig att spelarna vann en massa pengar vid en sådan situation?
Vissa siter har det som extra bonus. Om du förlorar potten med fyrtal (brukar vara fyrtal i 8:or och uppåt i HE, eller en annan högre hand) så vinner du bad beat jackpot.
Vissa siter har det som extra bonus. Om du förlorar potten med fyrtal (brukar vara fyrtal i 8:or och uppåt i HE, eller en annan högre hand) så vinner du bad beat jackpot.
Okej, nu hänger jag med. Tack :thumbup:
Kanske ska påpeka att alla vid bordet får en del av kakan. Om jag kommer ihåg rätt så får den som förlorar 50% och de andra får dela på resten, det kan vara så att den som vinner potten får 20% också osv blabla olika på olika ställen :)
Dessutom krävs det att händerna uppfyller vissa krav osv, men det är också olika.
Men det är många som vinner en stor turnering, kammar hem $10 000 och är proffs helt plötsligt. Visa mig de här personerna om två eller tre år så får vi se om de fortfarande är proffs eller - mer troligt - panka.
Du kanske har vad som krävs, det vet ju inte jag. I'm just saying.
Jag håller med dig. När pokerbomen ebbar ut kommer det inte alls vara lika lätt att försörja sig på poker. Tidigare har man sagt att 5% av spelarna är vinnande i längden. Tror det är betydligt större andel idag, men siffran kommer gå ner när intresset för poker blir mindre..
Kom på plats 15 igår på en 5 K Rookie freeroll på Riverbelle poker. Några timmars slit och 100 $ rikare. :)
Löjtnant Blank
2006-01-14, 01:03
Tidigare har man sagt att 5% av spelarna är vinnande i längden.
Vidare är det en gigantisk skillnad på att spela vinnande poker och att kunna försörja sig på spelet.
Ja givetvis. Är helt säker på att _vem_ som helst som inte är utvecklingsstörd, kan lära sig att vinna på lägsta nivån på internet (typ nl10). Men för att leva på det (då det inte lönar sig att jobba med annat) så skulle jag säga att man behöver spela minst 3/6, 5/10 NL. För det tycker jag man behöver en $40-50k.. Minst
Appropå mina 5%. Kollar man på 3/6 och 5/10 NL tex, så möter man vid ett SH bord oftast 2-3 st som man spelar dagligen mot. Dessa vinner ju uppenbarligen i längden. Men pokern kan väl liknas med ett jättelikt pyramidspel där vinnarna på lägre nivåer går upp och förlorar på högre...
Löjtnant Blank
2006-01-14, 01:31
Så är det. Alla spelare har en övre gräns där de inte kan vinna. En spelare som krossar FL $30/$60 kanske bara är breakeven på $50/$100. Undantagen är Phil Ivey, Barry Greenstein och Chip Reese. De är stora vinnare på vilka nivåer som helst i universum.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.