Visa fullständig version : ådror??
hur får ma ådrorna att bli större?
Träna ådrepressen. o.O
De är väl ärftligt hur stora ådror man har? Vissa syns de på hur tydligt som hellst, andra synst de inte alls på. Men jag vet inte.. alla stora killar syns ju ådror på så träna på bara så kommer dom nog. ifall de är din största dröm att få stora ådror :S weird
negative
2006-01-12, 21:23
Mindre fett och högre blodtryck
Mindre fett och högre blodtryckGrymt snyggt, sikta på det :D
nae mitt mål e inte stora ådror men det skulle vara grymt att ha en stor bicce ådra som går ända upp i axeln
Du kan få köpa av mig 199 kr metern.
Lite underhudsfett. Konditionsträning vidgar också blodkärlen om jag inte missminner mig.
Plus att de kryper fram med åldern.
Cerberus
2006-01-12, 21:46
Mina vill ploppa upp en del när jag tränar medans de knappt syns annars. Det är ärftligt hur stora,synliga ådror man har. Men de kan väl öka i storlek iom åren man tränar kan jag tänka mig.
edit: prova att hålla andan och sen spänna dig som satan(inte för länge för då svimmar du antagligen), då brukar ådror man inte visste fanns ploppa upp överallt.
För mig tog det en massa år innan de ploppade fram , en 7-8 år sådär , ifs jag var väl kanske inte värdens hårdaste.
mitt tips, använd NO produkter o kör många reps på övningar som cablecurl o diverse underarmsövningar så blir armarna iaf lite ådrigare
Don_Kocke
2006-01-13, 14:33
eller så kan du ju köra ett wanking program ala 3 ggr om dagen så får du stora ådror på underarmarna och överarmen..kanske axlarna oxå om du kör hardcore
Du kan få köpa av mig 199 kr metern.
Inte har du en meter ådror på den där?
Frustrator
2006-01-13, 17:56
Inte för att jag ser någon snygghet i ett par extra ådror/större ådror men om du önskar få det så är det bara att träna mer som gäller ;)
Man kan förenklat säga såhär: blodådrorna är till för att förse dina muskler+andra organ med blod (energi +syre), så om du tränar upp musklerna så kommer de att kräva mer energi +syre och då kommer du få tillväxt av blodådrorna såsmåningom (under förusättning att du antingen får större muskelvolym eller tränar aerob träning så att du ökar på antalet mitokondrier som behöver mer syre).
Som sagt är det där en ganska förenklad bild eftersom de ådror du ser ytligt på armarna är vener och de för inte dit något blod utan för tillbaka blodet från musklerna till hjärtat...men på ett ungefär, träna mer = mer ådror.
hahavaffan
2006-01-13, 18:10
Inte har du en meter ådror på den där? :laugh: :D :laugh: ÅRETS!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.