Visa fullständig version : Dum i huvudet.
Hej Kolo.
Jag jobbar 12timmars nattpass 4 till 5 dagar i sträck.
Under de senaste två månaderna kan jag räkna timmarna på mina fingarar som jag har sett dagsljus.
Nu håller det på att gå illa...
De sista dagarna har jag varit helt seg i skallen. Känns som om jag ska somna konstat och jag har problem att ta mig för något alls...
Jag har jobbat så här i flera år och vet av erfarenhet att peroioden November-Mars är mycket tung.
Senaste veckan har jag tom tappat matlusten.
Jag är fullt medveten om betydelsen av rätt kost och adekvat sömn för att råda bot på dessa dilemma, men om ni har några huskurer/jägartips skriv gärna ner dem här.
tossefar
2006-01-12, 18:13
Byt jobb :/
Får man fråga vad du jobbar med?
Byt jobb :/
Ja fan.. Kanske..
Slartibartfast
2006-01-12, 18:15
Bara idioter har idiotjobb.
No offence, Krampis.
Får man fråga vad du jobbar med?
Tyvär. Håller det privat. Inte speciellt fysiskt ansträngande längre iaf.
Hej Kolo.
Under de senaste två månaderna kan jag räkna timmarna på mina fingarar som jag har sett dagsljus.
De sista dagarna har jag varit helt seg i skallen. Känns som om jag ska somna konstat och jag har problem att ta mig för något alls...
Jag har jobbat så här i flera år och vet av erfarenhet att peroioden November-Mars är mycket tung.
Jag är fullt medveten om betydelsen av rätt kost och adekvat sömn för att råda bot på dessa dilemma, men om ni har några huskurer/jägartips skriv gärna ner dem här.
Låter som en klassisk vinter-depression, finns mängder av info på nätet.
Försök att byta arbetstider i alla fall. Jag är helt övertygad om att det inte är bra varken för psyket eller kroppen att jobba natt och att aldrig se dagsljus.
Har jobbat natt i olika perioder. På sommaren går det an när man är mycket piggare och får se dagsljus, men på vintern är det fan ta mig konstant ångest.
Kanske inte riktigt samma sak.
Själv hade jag en del sömnstörningar när vi i lumpen hade fast spaning. Jag och min stridsparskamrat där fick alla våra 8 - 12 timmarspass om nätterna, och vi låg på samma plats en vecka och stirrade på en öde väg. Fast stor sömnbrist gick det knappt att sova i patrulltältet om dagarna. Jävligt jobbigt!
Kanske kan gå och sola, alt. ljusterapi nån dag i veckan.
Själv åkte jag en sistaminuten med flickvänne till Gran Canaria 7 dagar, gjorde susen.
Brukar ge mig själv ljusterapi genom att sola solarium. De hjälper ett par dagar...
Just nu känns det som om det flyter lim i skallen på mig. Har provat att sova längre, men då missar jag bara ännu mer dagsljus.
Låter ju fruktansvärt deprimerande att i princip aldrig se dagsljus. Sök efter nya jobb.
känner igen det där jobbade natt en period som väktare, börjar 22 och slutade 07.30 jag höll 2 månader sen var jag hetl slut i skallen, dygnsrytmen helt fackad och hälsan var heller inge vidare, ofta sjuk osv.. kontentan av detta är väl att jag inte passade för nattjobb helt enkelt, tack nu fick jag det sagt. tack tack
adjö.
High1ander
2006-01-12, 18:28
Du måste få mer sol, så du får mer Vitamin D.
Snott från wikipedia.
In certain parts of the world, particularly at higher latitudes, total vitamin D input is usually not sufficient, especially in the winter, thus the recent concern about widespread vitamin D deficiency. To help prevent this possibility, foods such as milk may be fortified with vitamin D2 or vitamin D3, but milk only contains 100 IU per glass, 1/200 as much as is made after 15 minutes of sunbathing at solar noon in the summer. A severe deficiency of vitamin D leads to rickets in children, which is a softening of the bones owing to faulty mineralization, and a similar condition in adults, osteomalacia. Recent medical studies also associate vitamin D deficiency with everything from most forms of cancer, to heart disease, depression, diabetes, hypertension, autoimmunne diseases, periodontal disease, and even obesity.
Jag jobbar också natt och såhär på vintern är det verkligen hemskt. Även om jag äter och sover bra har jag fan känt mig död i två månader. Det enda jag tycker är kul är att träna. I övrigt är skallen tyvär helt felknullad.
Jag funderar på om en vecka i Thailand eller liknande kan råda bot på problemen, fast egentligen har jag varken tid eller råd med det. Solarium kanske hjälper annars, fast det är ju egentligen inte speciellt nyttigt.
internethjälten
2006-01-12, 18:31
Hej Kolo.
been there - done that !
det som hjälpte mig under vinterhalvåret var att sola solarie då jag
"tyckte" att kroppen kändes bättre, kan varit psykiskt med men
kroppen behöver väl ljus antar jag.
åkte alltid till Gran Canaria 1-3 veckor mitt i vintern för att få lite
sol. I år blir det inget med det -tyvärr ! (jobbar iof dag nu)
Ger solarie-"sol" någon D-vitamin?
internethjälten
2006-01-12, 18:35
Ger solarie-"sol" någon D-vitamin?
..om du syftade på det jag skrev så gillar jag sol över allt
annat och rent mentalt är det ett lyft att sola solarie på
vintern, sen att det ger canser bla bla bla bla -don't care,
kör ju bil och dricker coca cola så dö kommer jag ändå.
Det är äl mer melatonin och ljus som träffar ögonen som är det viktiga eller?
internethjälten
2006-01-12, 18:43
Det är äl mer melatonin och ljus som träffar ögonen som är det viktiga eller?
Du menar att det är ooptimalt att sola solarie trots att man mår
bättre av det på vintern ??? :confused:
Jag tänkte på det där med D-vitaminbrist, om solarie hjälper mot det.
Du menar att det är ooptimalt att sola solarie trots att man mår
bättre av det på vintern ??? :confused:
Inte alls bara att det inte är hela lösningen på problemet.
mendezzz
2006-01-12, 18:54
Om man mår så pass dåligt så är det nog dags att byta jobb.
Antagligen har du ett ganska stort ob-tillägg när du jobbar natt och kanske blir tvungen att ta en lönesänkning alt jobba fler timmar om du byter till ett vanligt 9-5 jobb, men det är det nog värt istället för att slippa gå och vara deppig halva året.
Sofia4_4
2006-01-12, 18:58
Mitt förslag är - säg upp dig och gå på a-kassa ett tag. Gå till läkare för att få intyg på att det jobbet är skadligt för din hälsa. Sen ta den tiden och SKRIV. Sen skicka ditt manus till olika förlag och se vad som händer.
Du kan alltid söka annat jobb om allt går åt helvetet.
tossefar
2006-01-12, 19:22
Mitt förslag är - säg upp dig och gå på a-kassa ett tag. Gå till läkare för att få intyg på att det jobbet är skadligt för din hälsa. Sen ta den tiden och SKRIV. Sen skicka ditt manus till olika förlag och se vad som händer.
Manus till vad? Jag kanske har missat något, men var skrev han att han gillar att skriva? :confused:
Att gå från arbetande till bidragstagande är väl kanske inte det bästa.
Inget vidare förslag. Säger du upp dig själv så har du 100 dagars karens innan du kan börja stämpla. Ekonomisk kris lär knappast hjälpa honom i detta läget.
Herkulez
2006-01-12, 19:43
..om du syftade på det jag skrev så gillar jag sol över allt
annat och rent mentalt är det ett lyft att sola solarie på
vintern, sen att det ger canser bla bla bla bla -don't care,
kör ju bil och dricker coca cola så dö kommer jag ändå.
:D
:love:
Jag tänkte på det där med D-vitaminbrist, om solarie hjälper mot det.
Ja, D-vitaminet bildas när UV-Ljus träffar huden och det funkar med solarie för att fylla det behovet således.
been there - done that !
det som hjälpte mig under vinterhalvåret var att sola solarie då jag
"tyckte" att kroppen kändes bättre, kan varit psykiskt med men
kroppen behöver väl ljus antar jag.
åkte alltid till Gran Canaria 1-3 veckor mitt i vintern för att få lite
sol. I år blir det inget med det -tyvärr ! (jobbar iof dag nu)
Det där med att åka iväg vore ju det bästa.
Har dock ett par faktorer som förhindrar det för tillfället.
Den främsta är hund.
Det där med att åka iväg vore ju det bästa.
Har dock ett par faktorer som förhindrar det för tillfället.
Den främsta är hund.
Du kan alltid snacka med dem du jobbar så så du ev slipper köra 5 x 12 timmars pass i rad , utan kanske då kan köra 2 dgr sen få en ordentlig vila och sen kliva på 3 till osv osv.
Ja, D-vitaminet bildas när UV-Ljus träffar huden och det funkar med solarie för att fylla det behovet således.
Gott, då skall jag nog sola lite iaf.
Sofia4_4
2006-01-12, 20:11
Inget vidare förslag. Säger du upp dig själv så har du 100 dagars karens innan du kan börja stämpla. Ekonomisk kris lär knappast hjälpa honom i detta läget.
Ok, dåligt idé kanske med uppsägning, men vad mer finns det för alternativ för att få lite "ledig tid" med bidrag?!
tossefar: Han har inte sagt det. Jag tycker att han kan testa med det, för att jag tycker att han är skitbra på att skriva. Kul jobb dessutom.
Krokodil
2006-01-12, 20:33
Hej Kolo.
Tankar från en gammal nattarbetare...
För det första, du jobbar för mycket! *slap*
Solarium i all ära men det är inte tillräckligt med UV-ljus. Dessutom blundar du i solariet och får nästan ingen exponering av näthinnan. Dagsljus eller lysrör med UV-ljus är mycket bättre.
Prata med en läkare! Kanske lider du brist av något?
Mattiasbiff
2006-01-12, 20:46
Ta en sväng ner till mcdonalds så kommer du må bättre av att se hur kul dom som jobbar där har...
Kan ju alltid utveckla jensetorskarna till nån joey liknande serie och tjäna pengar på de ;)
kära krampus!
själv kör jag ynka 10h pass 6dagar och 11h 1 dag. Just när man jobbar är det ju segt. Men hur långa är dina lediga perioder?
Låter annars som du skulle behöva vara ledig ett par tre veckor. kan du inte sjukskriva dig?
Krokodilla: Det känns verkligen som om jag har en brist på någotting just nu..
Sve: Det är nästan heltid, 165,5 timmar i månaden.
Krokodilla: Det känns verkligen som om jag har en brist på någotting just nu..
Sve: Det är nästan heltid, 165,5 timmar i månaden.
jobbar man heltid natt så är det 36h i veckan, det vet du va
jobbar man heltid natt så är det 36h i veckan, det vet du va
Schemat är inte veckodagsbaserat utan går över helger också... Jobbar 4, ledig 5, jobbar 5 ledig 4 osv... Men det spelar mindre roll med mängden just nu..
Schemat är inte veckodagsbaserat utan går över helger också... Jobbar 4, ledig 5, jobbar 5 ledig 4 osv... Men det spelar mindre roll med mängden just nu..
mitt går också över helger. men snittet ska ju vara 36/h per vecka.
jag jobbar 7 nätter, sedan ledig 7. så det kunde varit värre för dig :)
Hur mycket sover du då? Att du känner dig som om du skall somna konstant luktar ju lite sömnbrist. Själv tycker jag att det brukar vara svårt att sova så mycket som man skulle behöva när man jobbar natt; man kommer hem och lägger sig på morgonen, men man sover ju sällan t.ex. från åtta till fyra på eftermiddagen eller något. Själv har jag brukat vara konstant trött när jag jobbar natt; i slutet av perioderna är jag, som du beskriver det "seg" och dimmig i skallen, får nästan lite "utanför-kroppen-känsla". Och det skriver jag på sömnbristens konto. Måste du välja mellan sömn och dagsljus, så välj sömn - om det är sova kroppen behöver kommer inget solljus i världen att göra den pigg, inga d-vitaminer heller (det enda kosttillskott jag kan tänka mig som skulle vara effektivt är typ amfetamin, och det rekommenderas av förklarliga skäl INTE). Vad gäller det där med dagsljus så bor och lever ju faktiskt folk ovanför Polcirkeln också, utan att se någon som helst sol under delar av vintern, även om de jobbar dag. Och de sover även på somrarna, när det aldrig blir mörkt ... ;)
sover sällan 8-4???
jag sover ofta 8-17 eller liknande
sover sällan 8-4???
jag sover ofta 8-17 eller liknande
Det där lär ju kunna variera mellan folk. Själv har jag svårt att sova på dagen; jag sov aldrig längre än till tolv-halv ett, vilket jag fick betala för i längden ... jag passar INTE för nattarbete, den saken är klar. Men annars vet jag flera som jobbar natt i nom vården som har svårt att få det att gå ihop, då de har barn, och mer eller mindre "måste" vara vakna när barnen är hemma (svårt att få halvsmå barn att vara tysta nog, förmodligen).
Hur mycket sover du då? Att du känner dig som om du skall somna konstant luktar ju lite sömnbrist. Själv tycker jag att det brukar vara svårt att sova så mycket som man skulle behöva när man jobbar natt; man kommer hem och lägger sig på morgonen, men man sover ju sällan t.ex. från åtta till fyra på eftermiddagen eller något. Själv har jag brukat vara konstant trött när jag jobbar natt; i slutet av perioderna är jag, som du beskriver det "seg" och dimmig i skallen, får nästan lite "utanför-kroppen-känsla". Och det skriver jag på sömnbristens konto. Måste du välja mellan sömn och dagsljus, så välj sömn - om det är sova kroppen behöver kommer inget solljus i världen att göra den pigg, inga d-vitaminer heller (det enda kosttillskott jag kan tänka mig som skulle vara effektivt är typ amfetamin, och det rekommenderas av förklarliga skäl INTE). Vad gäller det där med dagsljus så bor och lever ju faktiskt folk ovanför Polcirkeln också, utan att se någon som helst sol under delar av vintern, även om de jobbar dag. Och de sover även på somrarna, när det aldrig blir mörkt ... ;)
Tror på kvalitets-sömn alla ggr framför kvantitets-sömn eftersom det inte handlar om en fysisk utmattning.
D-vitamin alla gånger men inte som ett tillskott oralt utan just att det bildas genom hudens kontakt med UV-ljus. Solning mao..
http://www.angelfire.com/wv/Filosof/
http://www.shenet.se/ravaror/dvitamin.html
I morgon (idag) när jag är ledig ska jag sova tills jag vaknar utan att ställa väckarklockan, förhoppningsvis kommer jag utanför dörren och kan släpa mig iväg och köpa ett gymkort.
Sedan ska jag köra ben tills jag får näsblod, gå hem, äta seriösa mängder och förhoppningsvis somna inom rimlig tid.
Ser ni mig inloggad på Kolo efter 01.00 - Skjut mig.
Det sletna med nattjobb är att man försöker ställa om dygnet hela tiden. Har ofta funderat på att strunta i det, och alltid vara uppe på nätterna.
Har bara jobbat natt i 8 månader, men är redan ljuskänslig och pratar högt med mig själv.
Det sletna med nattjobb är att man försöker ställa om dygnet hela tiden. Har ofta funderat på att strunta i det, och alltid vara uppe på nätterna.
Har bara jobbat natt i 8 månader, men är redan ljuskänslig och pratar högt med mig själv. :laugh:
När du har börjat hälla kaffe på maten i matlådan för att effektivisera lunchen är det dags att starta en tråd om det på Kolo.
Du måste få mer sol, så du får mer Vitamin D.
Snott från wikipedia.
In certain parts of the world, particularly at higher latitudes, total vitamin D input is usually not sufficient, especially in the winter, thus the recent concern about widespread vitamin D deficiency. To help prevent this possibility, foods such as milk may be fortified with vitamin D2 or vitamin D3, but milk only contains 100 IU per glass, 1/200 as much as is made after 15 minutes of sunbathing at solar noon in the summer. A severe deficiency of vitamin D leads to rickets in children, which is a softening of the bones owing to faulty mineralization, and a similar condition in adults, osteomalacia. Recent medical studies also associate vitamin D deficiency with everything from most forms of cancer, to heart disease, depression, diabetes, hypertension, autoimmunne diseases, periodontal disease, and even obesity.
Haha, no shit Gun-Britt! :eating:
Har bara jobbat natt i 8 månader, men är redan ljuskänslig och pratar högt med mig själv.
är också känslig för ljus. trive inte alls i dagsljus tex. mår som bäst när det börjar bli riktigt mörkt ute...aaaah,
är också känslig för ljus. trive inte alls i dagsljus tex. mår som bäst när det börjar bli riktigt mörkt ute...aaaah,
Nu sitter man där igen med tuggumi-skalle och försöker skölja ner en liter kaffe. Koffeinmissbruket i sitt yttersta läge..
Dock är det lite ljus ute idag och själv tycker jag att det är jävligt nice.
Har dock också kännt av den ljuskänsligheten ni pratar om, men det är mest på sommaren.
Sluta missbruka koffein om du vill må bättre. Det om något ger dig "tuggummi-skalle".
Sluta missbruka koffein om du vill må bättre. Det om något ger dig "tuggummi-skalle".
Nog ett måste om jag vill fungera överhuvudtaget... Brukar dock "sluta" imellanåt (i ngn månad), men under vinterhalvåret så är det omöjligt.
Frippe_L
2006-01-13, 16:49
Jag jobbar oxå ständig natt, hade 3-skift innan (natt, em, fm) tycker låst natt är mycket bättre då jag inte har svårt att sova från 7-15 (sover tills jag vaknar om det inte är nåt spec. jag ska göra) ungefär oavsett årstid.
Det var värre innan när man ena veckan skulle gå upp vid 4,45 och sen på söndan efter skulle man börja kl 19,30.
Jag pratar dock inte med mig sj, jag "sjunger" till mina Mp3or i lurarna :hbang:
Jag har ingen aning om hur arbetsplasten är men är det kontor/fabrik så kan man slänga dit ett antal extra lampor med "dagsljus" och sen använda dessa några timmar. Det är inte bra att störa den naturliga rytmen osv men längtar man efter ljus så är det viktigare.
Nu när man är ledig kan man inte sova istället...
Underbart det här.. :(
Frippe_L
2006-01-14, 05:29
Underbart det här.. :(
I hear you! la mig kl 8 igår morse och gick upp kl 12 för att kunna somna i tid inatt, gick ju skitbra det där ju :furious: får ut och gå en morronpromenad i entimme och äta frukost sen försöka sova igen. Prova du det med Krampus.
I hear you! la mig kl 8 igår morse och gick upp kl 12 för att kunna somna i tid inatt, gick ju skitbra det där ju :furious: får ut och gå en morronpromenad i entimme och äta frukost sen försöka sova igen. Prova du det med Krampus.
Will do.
Underbart det här.. :(Testa att vända dygnet så ordentligt och under så lång tid att anpassar sig helt efter det, så nu går det inte att vända tillbaks. Sitta och fxp'a saker hela nätterna när ändå ingen är vaken att se ens fina arbete.
Testa att vända dygnet så ordentligt och under så lång tid att anpassar sig helt efter det, så nu går det inte att vända tillbaks. Sitta och fxp'a saker hela nätterna när ändå ingen är vaken att se ens fina arbete.
Du menar heltidsvampyr alltså?
gaaah va jobbit för dej asså.. ja tycker som mången i tråden du ska BYTA jobb, livet är fan för kort för att lida me sånnt skit, nu har du ju hålllit ut ett tag oxå :thumbup: eller testa ljusterapi OCH solarie? ljus överdos.. :D
hoppas de fixar sej för dej på nåt vis *kissass*
Kan ju alltid utveckla jensetorskarna till nån joey liknande serie och tjäna pengar på de
:laugh:
Frippe_L
2006-01-14, 06:56
Will do.
Are you done yet? :confused:
Dax att prova sova igen iaf, havregröt och jordnötsmörsmackor mättade bra efter prommisen ;)
jag rekar några schysst sömnpiller. funkade för mig när jag hade sömnproblem. vaknade man tex 3h efter man lagt sig så var det bara att tuta i sig ett piller så sov man igen efter 1h max.
gaaah va jobbit för dej asså.. ja tycker som mången i tråden du ska BYTA jobb, livet är fan för kort för att lida me sånnt skit, nu har du ju hålllit ut ett tag oxå :thumbup: eller testa ljusterapi OCH solarie? ljus överdos.. :D
hoppas de fixar sej för dej på nåt vis *kissass*
Thanx man.
Något kommer deffinitivt att hända...
jag rekar några schysst sömnpiller. funkade för mig när jag hade sömnproblem. vaknade man tex 3h efter man lagt sig så var det bara att tuta i sig ett piller så sov man igen efter 1h max.
Hur mår man efter ett sådant? Blir träningen lidande?
Hur mår man efter ett sådant? Blir träningen lidande?
nä inte vad jag märkte direkt. det var ju insomningstabbar jag körde räcker typ i 2-3h, så kan man inte somna får man hjälp på traven.
Men det bästa är ju att byta jobb. själv är jag uppsagd å tycker det ska bli skönt att slippa jobba på nätterna. har gjort det i 10år nu.
nä inte vad jag märkte direkt. det var ju insomningstabbar jag körde räcker typ i 2-3h, så kan man inte somna får man hjälp på traven.
Men det bästa är ju att byta jobb. själv är jag uppsagd å tycker det ska bli skönt att slippa jobba på nätterna. har gjort det i 10år nu.
Mer tid till Kolo! Wei wei wei! :thumbup:
Mer tid till Kolo! Wei wei wei! :thumbup:
woi woi!
är inte förrän i oktober så :( men jag har iaf papper på att jag blir frisläppt då
no1fitness
2006-01-17, 02:34
Vad känsliga ni nattarbetare är... *rolleyes*
Skämt åsido så är nog jag som gjord för nattarbete...
Har aldrig problem med sömn på dagen eller att ställa om dygnet. Mycket anpassningsbar med andra ord. :D
Nu är det lättare sagt än gjort att säga upp sig och byta jobb. Man kanske trivs på sitt jobb trots dålig sömn etc. Och jag som nu både jobbar dag och natt, trivs ändå bäst på natten då jag jobbar ensam och rår om mig själv. :)
Det blir bättre när det blir ljusare KRAMPUS ska du se. :thumbup:
Vad känsliga ni nattarbetare är... *rolleyes*
Har aldrig problem med sömn på dagen eller att ställa om dygnet. Mycket anpassningsbar med andra ord. :D
Så tänkte jag också innan första vintern.
no1fitness
2006-01-17, 04:21
Så tänkte jag också innan första vintern.
Men nu är jag inne på mitt 5 år som nattarbetare och jag håller fortfarande ut. :)
Det är iof starkt jobbat.
Jag är bara inne på mitt andra år, fast jag har visserligen levt som nattmänniska bra mycket längre än så.
Vad känsliga ni nattarbetare är...
Nu är det lättare sagt än gjort att säga upp sig och byta jobb. Man kanske trivs på sitt jobb trots dålig sömn etc. Och jag som nu både jobbar dag och natt, trivs ändå bäst på natten då jag jobbar ensam och rår om mig själv.
Det blir bättre när det blir ljusare KRAMPUS ska du se. :thumbup:
Jaha du tuffing...
Inatt tvingade jag mig i säng vid 00.00 och det var fan inte lätt...
Febrig sömn och jag har varit uppe en sådär 78 ggr på toaletten och pratat i sömnen.
När min sambo en gång frågade vad jag mumlade om har jag tydligen svart högt och tydligt: LOLERSKATES!! :D
Gick upp vid 08 och har varit ute på stan och fixat ett par ärenden.
De här timmarna imellan 8 och 11 kan jag inte minnas när jag senast var vaken på... Speciellt under vinterhalvåret.
Men jag kom på fördelarna med att jobba natt - Man slipper de grå dieselluktande morgnarna på den grå dieselluktande bussen tillsammans med grå människor med dieselanluktande andedräkt.
Trotts att nattjobbare dör 10år i förtid, får diabetes, blir depperimerade och feta är det åtminstonde en gnutta possitivt att slippa morgontröttheten.... :)
White rabbit för fan.
no1fitness
2006-01-18, 02:54
Jaha du tuffing...
Inatt tvingade jag mig i säng vid 00.00 och det var fan inte lätt...
Febrig sömn och jag har varit uppe en sådär 78 ggr på toaletten och pratat i sömnen.
När min sambo en gång frågade vad jag mumlade om har jag tydligen svart högt och tydligt: LOLERSKATES!! :D
Gick upp vid 08 och har varit ute på stan och fixat ett par ärenden.
De här timmarna imellan 8 och 11 kan jag inte minnas när jag senast var vaken på... Speciellt under vinterhalvåret.
Men jag kom på fördelarna med att jobba natt - Man slipper de grå dieselluktande morgnarna på den grå dieselluktande bussen tillsammans med grå människor med dieselanluktande andedräkt.
Trotts att nattjobbare dör 10år i förtid, får diabetes, blir depperimerade och feta är det åtminstonde en gnutta possitivt att slippa morgontröttheten.... :)
White rabbit för fan.
Tuff ? Ja för fan. Jag är tuffare än tåget. :thumbup:
Jag tänker vara en statistikbrytare och i alla fall inte få diabetes som nattarbetare. :D
Nyttigt är det inte och själv sov jag inget vidare på dagen idag faktiskt, men det beror nog på andra omständigheter.
Hoppas det löser sig med sömnen.
Vissa har nog lättare än andra att hantera oreglbundna sovtider och att sova på dagen, inget konstigt med det.
Nu är jag igång igen, har jobbat i natt.
Tog del av tipsen här och har införskaffat lite vitaminer, solat, försökt vända dygnet osv.
Träningen är det som ger absolut mest välbefinnandemässigt.
Solningen gör faktiskt det den ska också, även om effekten bara är några dagar.
Ska leka försökskanin med mig själv och se hur det ter sig veckan ut.
Har jag inte loggat in minst en gång om dagen på Kolo så är det allvarliga saker på gång. :D
no1fitness
2006-01-22, 02:39
Så hur gick det där med att leka försökskanin med sig själv ? :)
Fungerade det bra ?
Så hur gick det där med att leka försökskanin med sig själv ? :)
Fungerade det bra ?
Kortsiktigt, precis som förr...
Nu sitter jag på färjde natten av dem och idag kom det över mig igen.
Första gången jag skrev var jag apatisk. Kännde ingetting, som att sitta med en guldfiskburk över huvudet. Men när det släpper börjar man bli depperimerad, dock är det bättre, för apatin gör att man känner att allt kvittar. När man blir deppad känner man åtminstonde att man fortfarande lever...
Hård träning frigör endorfiner och träningsfria dagar är alltid de värsta.
var och drog ett benpass på eftermiddagen (spräckte mitt tionde par byxor, hurra..) det höll sig fram till ca 00.00 i natt..
När jag kollar på vissa inlägg jag skrivit ser jag att ordföljden är helt konstig när jag känner på det sättet.. Hoppas att det inte får långvariga konnsekvenser..
Tur att man har Kolo, dig och Pippirajjan iaf! :)
no1fitness
2006-01-22, 02:56
Kortsiktigt, precis som förr...
Nu sitter jag på färjde natten av dem och idag kom det över mig igen.
Första gången jag skrev var jag apatisk. Kännde ingetting, som att sitta med en guldfiskburk över huvudet. Men när det släpper börjar man bli depperimerad, dock är det bättre, för apatin gör att man känner att allt kvittar. När man blir deppad känner man åtminstonde att man fortfarande lever...
Hård träning frigör endorfiner och träningsfria dagar är alltid de värsta.
var och drog ett benpass på eftermiddagen (spräckte mitt tionde par byxor, hurra..) det höll sig fram till ca 00.00 i natt..
När jag kollar på vissa inlägg jag skrivit ser jag att ordföljden är helt konstig när jag känner på det sättet.. Hoppas att det inte får långvariga konnsekvenser..
Tur att man har Kolo, dig och Pippirajjan iaf! :)
Byxorna lät galet. :D
Kolo hjälper till mot de flesta åkommor. :)
Det kan bara bli bättre. :thumbup:
SUPERBRA sömnpiller! :thumbup:håll dej borta från att köra bil dagen efter bara ;)
http://www.kinsarvik.no/Varebilder/IMNB-7312020010062.jpg
när ska dom uppfinna endorfin-injektioner.. :confused: :D
SUPERBRA sömnpiller! :thumbup:håll dej borta från att köra bil dagen efter bara ;)
Provat för länge sedan.. Lite svagt vännen.. ;)
no1fitness
2006-01-22, 04:32
Provat för länge sedan.. Lite svagt vännen.. ;)
Om du drar en rackare innan du ska lägga dig kanske du somnar lättare.
Killar har en tendes att somna efter utlösning. :D
Om du drar en rackare innan du ska lägga dig kanske du somnar lättare.
Killar har en tendes att somna efter utlösning. :D
:eek: OMG!!1111!! "Drar en rackare"!!!!111!!!
..det händer..
no1fitness
2006-01-22, 04:52
:eek: OMG!!1111!! "Drar en rackare"!!!!111!!!
..det händer..
*innocent*
Jag vet att du vill. :naughty:
*innocent*
Jag vet att du vill. :naughty:
Kanske ska sväva ut lite och fråga om man får låna Minis docka?
CRRRRRRRRRAZY!!!
no1fitness
2006-01-22, 04:59
Kanske ska sväva ut lite och fråga om man får låna Minis docka?
CRRRRRRRRRAZY!!!
Den dockan var äcklig. *spy*
Då är det bättre med Fr. Höger. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.