bear.flowertwig
2006-01-12, 18:01
Topformula Rimonabant
Innehåll per tablett: 20 mg rimonabant (generic acomplia)
Rimonabant är ett nytt bantningsmedel som förutom att det minskar hungerskänslan och ökar fettförbränningen även minskar suget efter socker, nikotin och alkohol.
Viktnedgång har visats i en klinisk1-års studie. Patienterna hade även förhöjda halter av skadliga blodfetter vilka sänktes med Rimonabant. Forskarna fann också ett ökat utnyttjande av insulin (vilket i sin tur minskar risken att utveckla diabetes).
Rimonabant kommer troligen att registreras som läkemedel 2007 men fram tills dess kan vi erbjuda det som kosttillskott - så passa på!.
Positiva effekter som uppnås med Rimonabant:
- viktnedgång
- hungerkänslan minskar
- fettförbränningen ökar
- suget efter socker, nikotin och alkohol minskar
- halten av skadliga blodfetter sänks
- hormonet insulin utnyttjas bättre
- risken att utveckla åldersdiabetes minskar
Biverkningar vid rekommenderad dos; Ett fåtal rapporter om lätt illamående och orolig mage samt muntorrhet och torr näsa som är av övergående karaktär.
Rekommenderad dosering: 1 tablett ca 30 min före frukost
Innehåll per förpackning: 30 tabletter
Kan tyvärr inte länka till "webshopen" där det säljs då det strider mot reglerna men ni kanske kan ge mig lite synpunkter ändå...?
En bekant som fått för sig att prova. Var minst sagt skeptisk. Bara ordet "bantningsmedel"... *bs*
Innehåll per tablett: 20 mg rimonabant (generic acomplia)
Rimonabant är ett nytt bantningsmedel som förutom att det minskar hungerskänslan och ökar fettförbränningen även minskar suget efter socker, nikotin och alkohol.
Viktnedgång har visats i en klinisk1-års studie. Patienterna hade även förhöjda halter av skadliga blodfetter vilka sänktes med Rimonabant. Forskarna fann också ett ökat utnyttjande av insulin (vilket i sin tur minskar risken att utveckla diabetes).
Rimonabant kommer troligen att registreras som läkemedel 2007 men fram tills dess kan vi erbjuda det som kosttillskott - så passa på!.
Positiva effekter som uppnås med Rimonabant:
- viktnedgång
- hungerkänslan minskar
- fettförbränningen ökar
- suget efter socker, nikotin och alkohol minskar
- halten av skadliga blodfetter sänks
- hormonet insulin utnyttjas bättre
- risken att utveckla åldersdiabetes minskar
Biverkningar vid rekommenderad dos; Ett fåtal rapporter om lätt illamående och orolig mage samt muntorrhet och torr näsa som är av övergående karaktär.
Rekommenderad dosering: 1 tablett ca 30 min före frukost
Innehåll per förpackning: 30 tabletter
Kan tyvärr inte länka till "webshopen" där det säljs då det strider mot reglerna men ni kanske kan ge mig lite synpunkter ändå...?
En bekant som fått för sig att prova. Var minst sagt skeptisk. Bara ordet "bantningsmedel"... *bs*