Visa fullständig version : mineralbrist?
mistermr
2006-01-12, 11:43
Jag har sedan 2-3 veckor tillbaka fått en riktigt störande klåda i nästan hela kroppen. Det började med högra delen av kroppen, men nu verkar det ha spridit sig överallt. Mest drabbade områden är lår. Jag har aldrig haft ngt liknande innan. Min fråga är kan det vara ngn slags mineralbrist pga styrketräningen?
Jag är inte allergisk mot ngt (vad jag vet i alla fall) och hygienen sköter jag väldigt bra. Har ngn haft likartade problem?
MVH
Du skriver att du inte är allergisk mot något, men de kanske ändå skulle testa att byta tvättmedel (inte så ovanligt att man reagerar med klåda mot dessa, och det är ju mycket skumt i dem som man inte vet rakt av om man tål eller inte). Gissar att du duschar en hel del, och nu är det ju vinter och torr luft så det är svårt att inte även tänka "torr hud?". Har du det (det behöver inte vara så torrt att det flagnar för att det skall klia)? Frågan kan även ställas som "använder du hudkräm/hudlotion etc"? Om du inte gör det kan det vara värt att testa, det är ju en ganska enkel åtgärd, och man märker fort om det hjälper.
mistermr
2006-01-12, 17:59
Du skriver att du inte är allergisk mot något, men de kanske ändå skulle testa att byta tvättmedel (inte så ovanligt att man reagerar med klåda mot dessa, och det är ju mycket skumt i dem som man inte vet rakt av om man tål eller inte). Gissar att du duschar en hel del, och nu är det ju vinter och torr luft så det är svårt att inte även tänka "torr hud?". Har du det (det behöver inte vara så torrt att det flagnar för att det skall klia)? Frågan kan även ställas som "använder du hudkräm/hudlotion etc"? Om du inte gör det kan det vara värt att testa, det är ju en ganska enkel åtgärd, och man märker fort om det hjälper.
Tack för svaret, jag skall testa en lotion idag och se. Jag skall även testa att byta tvättmedel.
MVH
Tack för svaret, jag skall testa en lotion idag och se. Jag skall även testa att byta tvättmedel.
MVH
Om du köper ditt tvättmedel på tyska lågvarubutiker så kan det vara en förklaring.
Vet ett par stycken som fick sådana problem efter att ha använt utländskt tvättmedel. Var jag har förstått så är de både starkare och inte allergitestade.
Rätta mig gärna om jag har fel.
mistermr
2006-01-12, 18:05
Om du köper ditt tvättmedel på tyska lågvarubutiker så kan det vara en förklaring.
Vet ett par stycken som fick sådana problem efter att ha använt utländskt tvättmedel. Var jag har förstått så är de både starkare och inte allergitestade.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Tvättmedlet som används hemma tror jag är av utländsk härkomst men det är ett känt märke.
MVH
mistermr
2006-01-12, 18:07
Jag har kollat upp det, tvättmedlet är tysk ariel.
MVH
Jag har kollat upp det, tvättmedlet är tysk ariel.
MVH
Jag hade helt klart testat ett annat tvättmedel som inte kommer från någon utländsk lågprisbutik. Jag tror inte att märket spelar någon större roll. Däremot så verkar det som om tvättmedel helt enkelt skiljer sig åt mellan länderna.
Jag bodde i Belgien ett tag och upplevde också att det var starkare där och det kunde klia lite grann när jag svettades, men det var ingen jätteklåda.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.