handdator

Visa fullständig version : Teknik - SL kunnig i göteborgsområdet

MilkmaN
2006-01-11, 22:31
Jag vill gärna checka min teknik i främst böj och mark och undrar om ni har kunskaper om vart i göteborgsområdet, helst söder om men vart som fungerar, det finns en bra SL klubb med medlemmar som är villiga att hjälpa till med tekniktips. Ännu bättre hade varit om någon här som har lyft mycket kan träffa mig och hjälpa till.

Bonnie
2006-01-11, 22:49
Det här kanske kan vara nått?
http://www.gsk.nu/

bubbe
2006-01-12, 07:37
göteborg kk är lite närmare, slottsskogsvallen.

Nitrometan
2006-01-12, 09:47
göteborg kk är lite närmare, slottsskogsvallen.
Och där finns Kenneth Mattsson. Nuff said.

fintelligens
2006-01-12, 16:20
yeah, Kenneth Mattson of gkk eller Bosse Eklöf of gsk. Tror Bosse är på gsk ganska ofta.

Gkk ligger vid slottskogsvallen och gsk vid stigscenter, mittemot selma lagerlöftorget

MilkmaN
2006-01-12, 20:32
Okej, slottskogsvallen då antar jag. Ringer man dem eller?

Underlättar ju om någon sjysst människa är där när man kommer, och som har tid. Dem är väl knappast någon slags jourhavande teknikbyrå.

MilkmaN
2006-01-12, 20:41
Hmm, GSK hade ju iofs en seriöst hemsida och min polare bor i närheten. Nåja, tack för tipsen, jag hör av mig när jag fixat tekniken :D

bubbe
2006-01-13, 08:00
Hmm, GSK hade ju iofs en seriöst hemsida och min polare bor i närheten. Nåja, tack för tipsen, jag hör av mig när jag fixat tekniken :D

vet inte vad som krävs för att en person skall ta sig tid och komma ner för att assistera vid dina marklyft, jag skulle rekomendera dig till att börja träna där lite oftare. Då har du ju möjlighet att knyta kontakter med flera av dom tränande, samt hålla koll på utvecklingen av dom svårare lyften. Men med en kasse fikabröd kanske även den mest upptagne styrkelyftaren kan tänka sig gå ner och coacha helt okända personer.

Tänk på att tekniken är något som kommer ju mer man jobbar på att förbättra den, det är inte som att klicka på musen *fix marklyft* knappen och allt är perfekt efter det.

Nitrometan
2006-01-13, 08:49
Kenneth är duktig som bara den. VM-guld, massa SM-guld, svenska rekord...

Vi hade en föreläsning nere i Skåne om bänkpressträning med Kenneth. Mycket intressant.

z_bumbi
2006-01-13, 08:58
Kenneth är duktig som bara den. VM-guld, massa SM-guld, svenska rekord...

Vi hade en föreläsning nere i Skåne om bänkpressträning med Kenneth. Mycket intressant.

Världsrekord i bänk t o m även om det nu är slaget.

Om man inser att det inte är som att boka tid med vilken pt som helst så brukar det funka bra att få hjälp, man får kanske gå upp tidigt för att köra ett morgonpass eller vänta tills de är klara med sitt men det kan det vara värt.

Bonnie
2006-01-13, 11:23
Göteborgs KKs hemsida:
http://medlem.spray.se/styrka55/

Piranha
2006-01-13, 12:46
Och inte att glömma Mr Ping !!! idolen ... han kör där också.

Nitrometan
2006-01-13, 12:51
Just det. Glömde nästan Ping. :thumbup:

MilkmaN
2006-01-13, 13:37
vet inte vad som krävs för att en person skall ta sig tid och komma ner för att assistera vid dina marklyft, jag skulle rekomendera dig till att börja träna där lite oftare. Då har du ju möjlighet att knyta kontakter med flera av dom tränande, samt hålla koll på utvecklingen av dom svårare lyften. Men med en kasse fikabröd kanske även den mest upptagne styrkelyftaren kan tänka sig gå ner och coacha helt okända personer.

Tänk på att tekniken är något som kommer ju mer man jobbar på att förbättra den, det är inte som att klicka på musen *fix marklyft* knappen och allt är perfekt efter det.

Det är klart, alla får ju det att låta så lätt i alla trådar: "Spring ner till närmaste SL-klubb och be dem titta på din teknik"

Bästa vore ju om någon av dem var medlem på forumet så man kunde ha en kontakt med dem, men så är det ju inte.

Tack för länken Bonnie.

fintelligens
2006-01-13, 18:24
Det är klart, alla får ju det att låta så lätt i alla trådar: "Spring ner till närmaste SL-klubb och be dem titta på din teknik"

Bästa vore ju om någon av dem var medlem på forumet så man kunde ha en kontakt med dem, men så är det ju inte.

Tack för länken Bonnie.

squat var ju medlem på gkk förr,