handdator

Visa fullständig version : potatischips som kolhydratskälla till en måltid istället för ris?

Farzan
2006-01-11, 19:58
Tjena. Här är något jag har tänkt på ett tag. Hur mycket sämre är potatischips som kolhydratskälla till en måltid istället för ris? Det är inget som jag tänker byta till precis. Men jag vill heta hur näringsfattigt chips eller popcorn är istället för ris eller pasta. Jag vet att det är sämre, jag vill bara veta med hur mycket och vad. :)

Lite detaljer skulle vara väldigt uppskattad.

Tack i förskott.

userfriendly
2006-01-11, 20:01
alltså, jag skulle nog ALDRIG använda det ist för ris... ris innehåller inte 33% FETT som är mestadels rätt råligt och inte de vitaminer ris ger.. antagligen ett mkt högre GI oxå *grr27*

z_bumbi
2006-01-11, 20:14
Inte så stor skillnad om du bara kollar på kolhydratsdelen, varken ris eller pasta är så näringstäta.

Sen kommer man till energifördelningen och då är det kanske lite värre med chips. :D

emmzan
2006-01-11, 20:44
Intressant tanke! Näringstätare kan ju potatischipsen iaf stoltsera med att vara :)

Potatischips och kycklingfilé.. Njaaaaa *spy*

Baha
2006-01-11, 21:07
200 grams chipspåse. 1.5 liter cola light. 2 gram fiskolja, 60 gram proteindrink

perfekt måltid. dessutom motverkar ju akrylalamid cancer.

internethjälten
2006-01-11, 21:11
200 grams chipspåse. 1.5 liter cola light. 2 gram fiskolja, 60 gram proteindrink

Hahahahahahaha :hbang:

Farzan
2006-01-12, 11:30

Hahah, mums. :)

Cancer behöver man nog inte vara rädd för, man ska ju inte käka det varje dag som vissa gör.

Mmmmm, sitter o käkar kött, lite ris (riset tog slut) Och chips för att få upp kolhydraterna och energin. Bulkning är kul. Bättre att få i sig för mycket än för lite.

Isdrake
2006-01-15, 01:13
Om man behöver ha i sig mer fett så kanske chips till maten skulle vara nått. XD Men köp för guds skull inte vanliga som är fulla med härdat fett (dessutom skövlas en massa regnskog på köket). Men friterar man egna i bra olja så tycker jag det borde vara lugnt.