handdator

Visa fullständig version : Bänkpress

pete87p
2006-01-11, 16:01
Varför orkar man mera när man svankar? *screwy*

Tom BAK
2006-01-11, 16:24
Kortare lyftväg, bättre spänning i hela kroppen.

sweetkarolina
2006-01-11, 16:25
bättre vinklar?
kortare lyftväg?
tar i mer med bröst och mindre med axlar?

fan du hann först tom :furious:

trasan
2006-01-11, 16:26
Är du ute efter att bygga muskler så ska du inte överdriva din svank. Men vill du lyfta så mkt som möjligt så svanka på du! Som sagt kortare lyftväg och bättre vinklar.'

Edit: Folk hade visst redan svarat.

tricce_17
2006-01-11, 17:03
Är du ute efter att bygga muskler så ska du inte överdriva din svank. Men vill du lyfta så mkt som möjligt så svanka på du! Som sagt kortare lyftväg och bättre vinklar.'

Edit: Folk hade visst redan svarat.

är de inte så att man involverar axlar mer när man svankar??? och att lyfta tungt bygger muskler därför at bänkpress en bra övning för att den aktiverar i stort sett hela överkroppen??? *rolleyes*

polaren
2006-01-11, 17:44
[QUOTE=tricce_17]är de inte så att man involverar axlar mer när man svankar??? QUOTE]

Jag har också fått för mig det! Att om man kör utan brygga så pressar man mer med brösten alltså

Berra_88
2006-01-11, 21:37
[QUOTE=tricce_17]är de inte så att man involverar axlar mer när man svankar??? QUOTE]

Jag har också fått för mig det! Att om man kör utan brygga så pressar man mer med brösten alltså

Kör man utan brygga så pressar man mer med hela pectoralis.
Kör man med brygga så pressar man med nedre delen av pectoralis vilken är den kraftfullaste delen av pectoralis.

Don_Kocke
2006-01-11, 21:41
ang det så tänkte jag på en grejj..när jag kör smalbänk för triceps kör jag en 2:a på 100 och när jag kör bänkpress kör jag en 7:a på 120..Asso är starka triccar mer betydande än starka bröstmuskler när man kör bänkpress ?

Lillgrabben
2006-01-11, 21:41
Det bästa svaret hittills har kommit från Tom i Borlänge.

Kortare rörelsebana & högre anspänning i kroppen är mkt vanliga sätt för tävlande bänkare att öka sin prestationer på flaket. Däremot är det inte sagt att maximal brygga passar varje lyftare bäst, utan man måste hitta sin egna "gyllene medelväg".

trasan
2006-01-11, 23:08
Tänkte sno tråden lite eftersom du redna fått svar :D
Någon som kör/testat att ha armarna i 90 grader från kroppen vid utförande av bänkpress? Testade idag efter att ha sett lite filmer me Milov och jag måste säga att kontakten blir grym! Dock har jag aldrig sett någon förutom han utföra bänkpress på detta vis.