Visa fullständig version : Resultat av träning
Jag har nu tränat c:a 8 månader konstant (5 år innan men inte i rad) jag har uppnåt mycket skillnader i styrka, jag har gått upp 7 kg på dessa 8 månader.
Men... jag har ändå blivit mer "tjock" än tränad... om man säger.
Jag äter 3 stora mål per dag... vissa dagar riktig mat, andra dagar kanske pizza osv.
Räcker det att jag börjar gå långa promenader eller måste jag ändra min mål radikalt ?
imo bättre att äta mycket och motionera mkt än att äta lite och sitta still.
Testa att börja äta mer "rent" och att dela upp maten på fler mindre mål, t.ex 6 mål mat om dan. Koncentrera dig på att få i dig "riktig" lagad mat 3 av dom - frukost, lunch och middag. Sen kan du ta proteinshakes/kesella/tonfisk som mellanmål och en shake efter träning.
Det är många som tycker att dom sköter kosten, äter mycket osv men om man tittar närmare på deras kost så är det precis som i ditt fall 3 stora mål mat om dagen som gäller och det är inte optimalt för att bygga muskler och samtidigt hålla förbränningen på topp.
Hoppas jag inte missförstod din fråga nu bara.
Är det nåt mer du undrar så är det bara att fråga.
/pez
Originally posted by Grahn
imo bättre att äta mycket och motionera mkt än att äta lite och sitta still.
Skulle vilja omformulera ditt påstående lite:
Bättre att äta rätt och motionera rätt än att äta fel och motionera mycket.
Alla har olika mål och möjligheter, att hitta rätt kosthållning och träningsvolym/sätt för just dig själv kräver kunskap om både sin egen kropp och övriga faktorer som spelar in, samt att det tar tid!
/pez
Sen skulle jag bara vilja påpeka att visst är det ok att äta Pizza ibland, men kom ihåg att det bara är som en stor rostad macka med massor av fet smält ost + lite annat på. :D
/pez
3 mål om dagen låter i mina öron vädligt lite !
Och du kanske proppar i dig lite för mycket av det goda?
:nono:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.