handdator

Visa fullständig version : Ladda telefonen första gången, hur länge?

Oatmeal
2006-01-10, 17:35
Köpte en ny telefon idag. En Samsung D600, just nu håller jag på att ladda den, satt den på laddning för ungefär 1-2 timmar sen. Just nu står den och blinkar och så står det fulladdad och i instruktionsboken står det under "komma igång" att man skall ladda telefonen tills den är fulladdad. Men hur är det, visst ska man ha i den länge första gången? Eller är det något som bara var förut, har inte köpt telefon på ett tag. Jag vill ju inte förstöra något så jag måste fråga om jag ska ha den i (avstängd?) i cirka 16 timmar eller något?

Pudzianovski
2006-01-10, 17:37
Står väl för fan i instruktionsboken. Går telefonen sönder, hänvisa till instruktonsboken.

Markus H
2006-01-10, 17:37
kör den ca 12-16 timmar....

Larsson
2006-01-10, 17:41
Jag kan ha fel nu men med dagens batterier spelar det väl ingen roll hur man laddar. Det var väl den gamla sortens batterier som man var tvungen att ladda länge första gången.

Officer
2006-01-10, 17:44
Jag kan ha fel nu men med dagens batterier spelar det väl ingen roll hur man laddar. Det var väl den gamla sortens batterier som man var tvungen att ladda länge första gången.

Helt rätt.

Du bör dock låta mobilen bli helt urladdad nån gång då och då innan du laddar den på nytt, för att batterimätarn kan tydligen får lite fnatt om man halvladdar skiten jämt.

Oatmeal
2006-01-10, 17:45
Står väl för fan i instruktionsboken. Går telefonen sönder, hänvisa till instruktonsboken.

Ja det stod att man skulle ladda tills det var "fulladdat". Men ingenting om någon viss tid som det var förut när jag köpte telefon, därför jag undrade.

Oatmeal
2006-01-10, 17:46
Helt rätt.

Du bör dock låta mobilen bli helt urladdad nån gång då och då innan du laddar den på nytt, för att batterimätarn kan tydligen får lite fnatt om man halvladdar skiten jämt.

Tack, då kan jag ju testa den nu. :D