Logga in

Visa fullständig version : Om man skulle vara skadad...

Stoltz
2006-01-10, 15:04
Låt säga att man har en skada eller helt enkelt något som gör ont under en längre tid. Drar detta extra mycket energi i form av kcal och kräver att man äter ännu mer, om man skulle t.ex bulka?

King Grub
2006-01-10, 15:17
Beror helt på vad det handlar om, men ja, infektioner t ex påverkar ämnesomsättningen.

Stoltz
2006-01-10, 15:22
Ok, hur ska jag förklara situationen utan att det låter som om jag har det för jävligt ;)

Jag har ett problem med ryggen som ger mig konstant smärta, mina kotor är inte formade normalt, utan ser mer ut som kilar, och det skiftar till och från i smärta och spänner ryggen väldigt ofta (omedvetet) pga smärtan.

Det är ju ingen infektion direkt, men det är en permanent spänning och smärta.

HenrY
2006-01-10, 15:26
Ok, hur ska jag förklara situationen utan att det låter som om jag har det för jävligt ;)

Jag har ett problem med ryggen som ger mig konstant smärta, mina kotor är inte formade normalt, utan ser mer ut som kilar, och det skiftar till och från i smärta och spänner ryggen väldigt ofta (omedvetet) pga smärtan.

Det är ju ingen infektion direkt, men det är en permanent spänning och smärta.

Hmmm, tror inte smärta i sig leder till ökad ämnesomsättning! Isof kanske det skulle va om du får så ont att du spänner dig...

Enbart vad jag tror!;)