Visa fullständig version : Om man skulle vara skadad...
Låt säga att man har en skada eller helt enkelt något som gör ont under en längre tid. Drar detta extra mycket energi i form av kcal och kräver att man äter ännu mer, om man skulle t.ex bulka?
King Grub
2006-01-10, 15:17
Beror helt på vad det handlar om, men ja, infektioner t ex påverkar ämnesomsättningen.
Ok, hur ska jag förklara situationen utan att det låter som om jag har det för jävligt ;)
Jag har ett problem med ryggen som ger mig konstant smärta, mina kotor är inte formade normalt, utan ser mer ut som kilar, och det skiftar till och från i smärta och spänner ryggen väldigt ofta (omedvetet) pga smärtan.
Det är ju ingen infektion direkt, men det är en permanent spänning och smärta.
Ok, hur ska jag förklara situationen utan att det låter som om jag har det för jävligt ;)
Jag har ett problem med ryggen som ger mig konstant smärta, mina kotor är inte formade normalt, utan ser mer ut som kilar, och det skiftar till och från i smärta och spänner ryggen väldigt ofta (omedvetet) pga smärtan.
Det är ju ingen infektion direkt, men det är en permanent spänning och smärta.
Hmmm, tror inte smärta i sig leder till ökad ämnesomsättning! Isof kanske det skulle va om du får så ont att du spänner dig...
Enbart vad jag tror!;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.