handdator

Visa fullständig version : Illamående

Torre
2006-01-10, 14:19
Deffen startade i lördags. Jag har sedan igår haft en förhållandevis konstant illamående-lik känsla i övre delen av magen. Jag misstänker på att det har med mina morgonpromenader att göra och troligtvis att jag tar 200 mg koffein innan dessa. Ska testa utan koffein imorgon men jag tycker ändå att det är konstigt att illamåendet håller i sig konstant (känns som om man vill rapa). Någon mer som upplevt något liknande?

jwzrd
2006-01-10, 14:21
Har du ändrat något i kosten (förutom att äta mindre då)?

Torre
2006-01-10, 14:28
Har du ändrat något i kosten (förutom att äta mindre då)?
Jag har iofs varit hemma över julen och ätit det som erbjudits där till jag kom hem. När jag var hemma åt jag kanske 3-4 större mål mat istället för nu en 6 mindre mat på drygt 2500 kcal om dagen. Innan jag åkte hem låg jag på ca 3200-3500 kcal om dagen och ökade i vikt på det. (jag väger ca 85 kg på 183 cm)

jwzrd
2006-01-10, 14:32
Ja du.. din tur att bli magsjuk kanske? Brukar man inte ha magen "under halsen" då? Men att det kom så hastigt tycker jag ändå säger något om att du härjat till det för mycket med magen. Vaknar du t ex illamående eller kommer det efter frukost? Före frukost när du är ute och går på tom mage?

Torre
2006-01-10, 14:38
Ja det var där igår och var där idag när jag vaknade.

Cerberus
2006-01-10, 17:16
Deffen startade i lördags. Jag har sedan igår haft en förhållandevis konstant illamående-lik känsla i övre delen av magen. Jag misstänker på att det har med mina morgonpromenader att göra och troligtvis att jag tar 200 mg koffein innan dessa. Ska testa utan koffein imorgon men jag tycker ändå att det är konstigt att illamåendet håller i sig konstant (känns som om man vill rapa). Någon mer som upplevt något liknande?

Inte alls ovanligt om man e ovan vid mkt koffein. Jag har upplevt samma känsla när jag druckit för mkt kaffe(eller tagit för många koffeintabletter). Men om den är ihållande så kanske du dragit på dig ngt virus?

tinkerbell
2006-01-10, 17:32
Tycker du ska prova utan koffein och se vad som händer. Om du verkligen behöver koffeinet innan promenaden prova med att ta en tablett, om de nu är så att en tablett innehåller 100 mg.

tinkerbell

Pepz
2006-01-10, 17:47
eller öka vätskemängden när du tar koffeintabletterna..

Torre
2006-01-10, 18:10
Inte alls ovanligt om man e ovan vid mkt koffein. Jag har upplevt samma känsla när jag druckit för mkt kaffe(eller tagit för många koffeintabletter). Men om den är ihållande så kanske du dragit på dig ngt virus?
Förut har jag ibland tagit 400 mg koffein innan ett träningspass utan problem. De gånger man fått samma känsla så har den gått över. Är det så mycket mer elakt för magen att ta dem på tom mage? Har svårt att tro att det skulle vara nåt virus då det kom precis efter att jag började med morgonpromenaderna.

Avesta
2006-01-13, 17:17
Förut har jag ibland tagit 400 mg koffein innan ett träningspass utan problem. De gånger man fått samma känsla så har den gått över. Är det så mycket mer elakt för magen att ta dem på tom mage? Har svårt att tro att det skulle vara nåt virus då det kom precis efter att jag började med morgonpromenaderna.
Tror faktiskt att det beror på att du intar det med tom mage. Minska till 100mg innan promenaden så borde det lösa sig.

Bronkitkorv
2006-01-13, 20:13
Jag känner samma sak nu när jag börjat deffa och promenera på morgonen men jag tar inget koffein på morgonen så jag antar att det kan vara att magen vill ha mer mat som den är van vid kanske.