Visa fullständig version : Hur mycket pengar lägger ni på mat/vecka
exklusive kosttillskott, själv så lägger jag ca400:- per vecka.
hmm inte mkt.. mamma/pappa betalar än så länge..
bara protte jag får köpa själv
hmm inte mkt.. mamma/pappa betalar än så länge..
bara protte jag får köpa själv
det är gött
Squatinator
2006-01-10, 13:18
3-400 kronor inklusive kosttillskott.
Betalar inte för något sådan själv ännu, undantag är när man käkar snabbmat osv, har nog aldrig frågat om pengar från päronen efter det, så en 100-200kr/mån.
Betalar inte för något sådan själv ännu, undantag är när man käkar snabbmat osv, har nog aldrig frågat om pengar från päronen efter det, så en 100-200kr/mån.
samma här.
samma här./Vecka ska det naturligtvis stå, tyvärr :)
Arnesson
2006-01-10, 13:27
Ingen riktig koll, rösta på 600kr, men dåräkna jag bara det jag tilllagar hemma.
Äter ute ganska ofta också.
/Vecka ska det naturligtvis stå, tyvärr :)
okej, nja i månaden blir det nog för mej fast vissa veckor är ju så!
Ingen riktig koll, rösta på 600kr, men dåräkna jag bara det jag tilllagar hemma.
Äter ute ganska ofta också.
favorit ställe för lunch i U-sala?
Arnesson
2006-01-10, 13:31
favorit ställe för lunch i U-sala?
Äter oftast på svenssons om jag är i skolan.
Annars äter jag på Kvantum då jag jobbar extra där :D
Fy fanken jag vågar knappt tänka på det, dricker 2l mjölk, äter en påse polarextrem vanligtvis med 3st kalkonskivor på vardera, 3st kycklingfileer eller en kyckingfile och köttfärs/kött de andra målen tillsammans med pasta eller ris.
Utöver det så häller jag i mig någon vassledrink samt omega3 och har precis börjat testa ala och kre-alkalyn.
Sen blir det juh nån gång då och då den obligatoriska 2qp med en cheese på donken :P
Äter oftast på svenssons om jag är i skolan.
Annars äter jag på Kvantum då jag jobbar extra där :D
Okej, brukar gå och se på fotboll premier league på svenssons ibland! :) De har god mat!
Ska kika efter dej nästa gång man är på kvantum då och kräva lite rabatt :D
Röstade nog lite fel, trodde det menades i månaden :em:
Herkulez
2006-01-10, 13:36
700 inkl kostillskott kanske, är ingen storätare.
Arnesson
2006-01-10, 13:39
Okej, brukar gå och se på fotboll premier league på svenssons ibland! :) De har god mat!
Ska kika efter dej nästa gång man är på kvantum då och kräva lite rabatt :D
Rabatt? Aldrig, jag vill ha högre lön juh!
Manlig somman är, så står man och plockar färgglada frukter hela dan :D
mini_Arnold
2006-01-10, 13:47
Max 500kr
(x 4,5veckor= 2250kr/månad)
Cirka 500 kr plus eventuellt restaurangbesök.
AFanatic
2006-01-10, 14:20
När jag bodde i studentlägenhet blev det 500-600 kr i veckan, och då fick jag ändå begränsa mig. Jobbigt att släpa med sig stora äggkartonger i ryggsäcken :D
minst 400 spänn blir det iaf, röstade på 500
hahavaffan
2006-01-10, 14:23
Själv betalar jag enbart lunchen själv, och nån gång i veckan ett av kvällens mål på restaurang med polare t.ex. 500kr / vecka ca. Men vad summan för den mat jag konsumerar hemma blir, vill jag inte tänka på. Stackars pappsen :D
Själv betalar jag enbart lunchen själv, och nån gång i veckan ett av kvällens mål på restaurang med polare t.ex. 500kr / vecka ca. Men vad summan för den mat jag konsumerar hemma blir, vill jag inte tänka på. Stackars pappsen :D
:D samma här.. stackars lilla pappa :P jag betalar bara när jag köper käk i skolan (Vilket jag bara gör när de är äcklig mat i bamba) eller när jag skall på resturant med ngn polare ;]
Päronen betalar, men morsan brukar säga att jag står för drygt 1/3 av allt som äts i huset. (Vi är fyra stycken + två dogs ;) )
det känns som vi äter för minst 1500:- i veckan när man kollar saldot på kontot men när man räknar på det så blir det nog inte mer än 5-600:- Och då är det ändå jag, frugan och dottern jag räknat med.
över 1000 iaf, runt 2´ är nog närmare. Stor familj.
mangemani
2006-01-10, 15:57
jadu,vet inte riktigt,varierar en del,men lugnt över 1000 iaf.
delta_mats
2006-01-10, 16:49
Enbart mat blir det nog inte mer än kring 1500-2000 kr i månaden. Men räknar man sedan in läsk, godis och annat skit som man stoppar i sig blir det genast dyrare. Men enbart kvalitetsmaten ligger nog däromkring.
saknar alternativet
har ingen aning
H.Emanuel
2006-01-10, 18:04
saknar alternativet
har ingen aning
Jag också. har ingen som helst koll på det
grisbil3n
2006-01-10, 18:11
2-3 k brukar det bli. Egentligen så skulle man ju kunna gå runt på en tusing i månaden med lite diciplin men det ska ju gärna smaka gott också.
Edit: Ojdå per vecka, säg en minst en femhundring då.
Fettecke
2006-01-10, 18:32
har ett gemensamt matkonto med flickvännen på 3500 per månad... jag äter mest av oss iaf....
slappt räknat. (3500/2) /4 ... säg att Jag käkar för drygt 500:- i veckan....
Rockhard
2006-01-10, 19:21
2500 i månaden, så det blir väl ca 600 i veckan. Har slutat snusa nu så jag kommer att ha råd med 500kr till på maten i månaden :)
1250kr/vecka (5000kr/mån) för mig och tjejen. hade jag råd skulle det bli betydligt mer än så :whipped:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.